Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Før du ser "Ichi the killer" MagnusK*, (en film jeg synes var forferdelig), så bør du ta en titt på Sympathy for Mr. Vengeance og "Sympathy for Lady Vengeance"

Hvorfor utsette mesterverket Ichi the Killer til fordel for middelmådigheten Sympathy for Lady Vengance og den halvkule Sympathy for Mr. Vengance? :p

 

Det eneste jeg synes var god med Ichi var hvor godt laget tortur scenene var. Men ellers så synes jeg hele filmen bare var rotete og tullete. Men Sympathy filmene er alt annet en middelmådige. De er begge ett mesterverk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Into the Wild (Sean Penn, 2007)

Fascinerende portrett av en spretten galing. Inspirerende film, med utmerket fotografi som minner meg litt om Malick. Ytterst underholdende. 8.5

 

Ride Lonesome (Budd Boetticher, 1959)

Fabelaktig western fylt med sjarm som heller fokuserer på karakterene enn episke skytesekvenser. Særdeles god. 8.75

 

The Man Who Shot Liberty Valance (John Ford, 1962)

Sterk og solid western av Ford. Radarparet Stewart og Wayne fungerer utmerket i en western med enorm underholdningsverdi. 8.75

 

Henry: A Portrait of a Serial Killer (John McNaughton, 1986)

Utrolig effektfult portrett av to psykotiske menn. Sterk, morbid og ytterst skremmende, med en av tidenes mordsekvens. Fantastisk stykke film. 9

Lenke til kommentar

Shanghai Kiss: Fin fin ameriansk indie-flick om en vanlig amerikansk asiatisk fyr som blir trukket tilbake til hjemlandet etter han og faren arver huset til bestemoren.

 

Følte nesten at Hayden Panettiere(fra Heroes) kunne hvertfall spille greit nok, noe hun langt ifra gjør på tv-serien. Ken Leung som ble så godt likt av produsentene til tv-serien Lost etter en liten gjesterolle på The Sopranos spiller hovedkaraktern i filmen her veldig troverdig. Selvfølgelig ingen spenndene film, men helt klart en solid liten film.

Lenke til kommentar
Step Up

 

Denne filmen handler om gutten Tyler og en kompis av han, samt broren til denne kompisen(skinny) som gjør hærverk på en musikk/dans/drama skole. Tyler ofrer seg for kompisene sine og blir tatt, og blir dømt til samfunnstjeneste på denne skolen. Tyler er selv veldig god til å danse, breakdancing osv. Han legger merke til ei jente på denne skolen som heter Nora, uheldigvis mister Nora dansepartneren sin pga skade like før en veldig viktig forestilling der karieren står på spill og hun er desperat etter en ny partner. Hun ser tilfeldigvis Tyler danse og de mixer og trixer litt så blir det ganske fett. Jeg likte filmen ihvertfall

 

9/10

 

 

Det der er vel strengt tatt et referat av filmen, og ikke en anmeldelse?

Hehehe, jeg burde vel fulgt med litt bedre på skolen x)

Lenke til kommentar

Lange Flate Ballær 2

 

Hadde kanskje vært en fordel å ha sett 1'ern, men dette var skrale saker. Usjarmerende og veldig umorsomt, selv Don Johnson kan ikke redde filmen.

 

2 -

 

 

The Virgin Suicides

 

Sofia Coppola's regidebutt om uoppnåelig tenåringslengsel, gir et mystisk og smått forførende innblikk i en tragedie ingen helt forstod noe av.

4 +

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Hater når jeg møter nye mennesker, og de spør hvor jeg kommer fra. I det øyeblikket jeg sier Fredrikstad, lyser det opp i øynene deres, og de sier enten i ekstase, eller med et hånlig smil: "Åja, Lange Flate Ballær! Hehe". Enig med Cypheron, 1ern var sjarmerende da den kom, men for min del var det mest fordi den harselerte en god del med dialekta(som er forjævli).

Lenke til kommentar

Da jeg så Lange Flate Ballær på kino lo jeg temmelig sammenhengende gjennom hele filmen. Men følelsen jeg hadde var den samme som om jeg skulle sett en film som en kompis hadde snekret sammen. Filmen hadde jo tross alt vært hele byens koseprosjekt. Men da jeg så den igjen noen måneder senere, måtte jeg innse at filmen, sjarmerende den enn var, var alt annet enn god. Og latteren uteble nesten helt, også.

Og toeren har jeg iallfall ikke tenkt til å se. Den første var en sjarmerende og ektefølt amatørproduksjon, men når hele greia har blitt et slags varemerke og en industrivare er sjarmen borte. Dessuten har jeg fått avsmak for alt erkefredrikstadsk for lengst.

Lenke til kommentar

Enern var som sagt kos da den kom, særlig for oss som bor i Fredrikstad. Det var moro å se prosjektet på det store lerret. Som Athorb sier, tapte den seg enormt ved andre visning, og det føltes bare kleint. Jeg hadde en kompis som bestilte billetter til 2ern for meg, uten å si fra. Jeg hadde intet annet valg enn å bli med, og jeg prøvde å dekke til ansiktet da jeg forlot salen, så ingen skulle se at jeg hadde vært på den visningen. Det var rett og slett bare flaut, påtatt og utrolig dårlig.

Lenke til kommentar

Gummo (Harmony Korine, 1997)

 

gummofw9.jpg

 

Dette er en fantastisk film, et mesterverk av dimensjoner. Harmony Korines surrealistiske og absurde portrett av en liten by full av rednecks og lim-sniffende outcasts er utrolig fascinerende og spennende, til tross for dens totale mangel på plott. Filmens narrative struktur, eller mangelen på en, er et friskt pust i cinema. Denne filmen fokuserer på stil, og er på mange måter en slags collage av forskjellige, ofte urelevante hendelser, skutt i en herlig mix av polaroid, super-8 og 35mm.

 

En av de beste filmene jeg har sett. Perfekt, absolutt perfekt! 10

Lenke til kommentar

The Warlords

 

Etter å ha sett denne filmen har jeg voldsomt behov for å se enda mer Jet Li filmer.

Registrerer samtidig at han har tatt pause fra filming for å lage en dokumentar om buddisme.

 

Denne filmen grep tak i meg fra første stund, og slapp ikke taket før litt over 2 timer senere. Fin historie, flotte skuespillere og en solid porsjon med råskap iform av massive krigs scener gjør denne filmen til en av mine absolutte favoritter. Siste scenen i filmen hvor Jet li kjemper mot en annen er fantastisk.

 

Etter hva jeg forstår er dette en relativt dyr produksjon, og det synes.

 

Denne filmen havner i hylla mi hvor det jeg regner for klassikere havner. Sammen med Hero

 

9/10

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hancock.

 

De første 30 minuttene var verdt inngangspengene alene, det som skjedde etterpå er ikke verdt å nevne annet enn at slutten dessverre ikke indikerte at det var slutten.

 

:cool:

Lenke til kommentar
The Warlords

 

Etter å ha sett denne filmen har jeg voldsomt behov for å se enda mer Jet Li filmer.

 

Enig med Lunarpoet her, du burde se alle filmene som nevnes, da alle er klassikere for min del hvertfall

 

Så Fearless her om dagen, og her snakker vi virkelig slosskoreografi, faktisk noe av det råeste jeg har sett. Er visst den samme koreograføren (spelling?) ifra Matrix og Kill Bill.

Anbefaler deg sterk å se filmen om du ikke allerede har sett den. Godt skuespill, bra kameraføring, bra scenery og fet story

 

9/10 fra min side. HD DVD'en har brutalt lyd og bilde!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...