Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Donnie Darko

Likte den, var en merkelig stemning over hele filmen, men jeg digger det når filmer er litt spesielle eller skiller seg ut. Alikvel hadde jeg forventet litt bedre opplegg, selvom det var bra, alikevel ikke så bra jeg hadde håpet.

9/10

Du må ha hatt ekstreme forventninger når 9/10 ikke var godt nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå fått sett del 1 og 2 av "USA - Land of Opportunities" Trilogien. Altså første film "Dogville" og andre "Manderlay".

Jeg ante ikke åssen filmene var da jeg satt dem på, og ble litt sjokkert over åssen teknikk dem brukte i filmen. Alt sammen var filmet på 1 scene, og hele byen var tegnet opp med kritt. Var veldig teatrisk, men beholdte fortsatt følelsen at du så på film, og ikke satt i teateret.

Jeg likte ihvertfall begge filmene like godt, og er nødt til å gi dem 10/10.

Nå er det bare å glede seg til part 3, som heter "Wasington" og skal visstnok komme i 2009.

Lenke til kommentar
Donnie Darko

Likte den, var en merkelig stemning over hele filmen, men jeg digger det når filmer er litt spesielle eller skiller seg ut. Alikvel hadde jeg forventet litt bedre opplegg, selvom det var bra, alikevel ikke så bra jeg hadde håpet.

9/10

Du må ha hatt ekstreme forventninger når 9/10 ikke var godt nok.

Nei hadde omtrent ingen forventninger til filmen, hørte den var bra av en random fyr her på forumet og derfor så jeg den. Jeg liker filmer med bra opplegg, der man får følsen av "woow hvordan greide noen å tenke ut noe så genialt", denne filmen scoret ikke helt opp, vet ikke hvorfor for opplegget var jo egentlig bra, men alikevel var det tydligvis et eller annet som at dette føles ut som en 9er film.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg er temmelig i ekstase om jeg gir ut en 9'er. De fleste gode filmene ender på 6 eller 7, som jo er en bra karakter. :)

I min bok er 6 litt over middels. 7 er en sterk firer og på 8ern begynner vi å snakke. 9 er forbeholdt riktig gode filmer som for eksempel American Beauty og Lock, Stock, mens 10 ikke nødvendigvis er en uoppnåelig karakter. Hvis jeg husker riktig teller topplisten min 30 filmer.

Lenke til kommentar

Jeg har kun en middels-karakter og det er 5. Oppleves en film som stort sett god så er det i rangen 6-8. Er den helt vanvittig så er det 9-10. Suger den hesteballer så er det 1-2 mens de dårlige/kjedelige opplevelsene havner på 3-4. En nokså god film får en 6'er.

Enkelte filmer klarer å gi meg en helt sykt godfølelse og der er 9'ere og 10'ere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det høres ut som vi er ganske på bølgelengde. Jeg tenker veldig likt. De vanskeligste karakterene å gi er 3 og 4. Det er sånne filmer jeg nesten angrer på å ha sett for de har gitt meg lite eller ingenting.

Lenke til kommentar

Hos meg er 5 en helt grei film. Den er verken bra ller dårlig, men grei nok. 6 er over gjennomsnittet, men bare litt. Den er stort sett helt grei, men har sine sider. 7 blir enda bedre og underholdene. Jeg kan se en slik film om igjen senere om jeg kjeder meg. 8 er en meget bra film jeg ikke trenger å tenke meg to ganger om for å anbefale, og 9 er en usedvanlig bra film jeg gjerne ser mange ganger. Karakteren 10 er uoppnåelig for de fleste filmer, så om en film får den karakteren hos meg er den så bra at jeg husker den med glede i årevis og gjerne ser den mange ganger.

Lenke til kommentar

Haunted Forest (2007)

MV5BMTU5NDYxODc0MV5BMl5BanBnXkFtZTcwOTQyNzI1MQ@@._V1._SX94_SY140_.jpg

En veldig klar amerikansk j-horror ripoff, som, selv om hele konseptet burde være helt håpløst, faktisk funker helt OK.

Dypt inne i en skog er et tre som ligner på et menneske. En svært hevngjerrig, ond ånd bor i treet som jakter på alle mennesker som kommer inn i skogen, og merker dem med en treflis. Da blir de syke etter kort tid, og hun kommer og henter dem. Nuvel. Så har vi 5 tradisjonelle slasher-ofre: en indianer, en hasjrøyker, en engelskmann på tur for å finne legenden i treet, som indianeren har lest om i ei bok han arvet fra sin bestefar. Et par blomsterforskende damer roter seg såklart også inn i historien. Må jo ha litt kvinns.

Spøkelset i treet er en indianerjente som heter Satinka, men beveger seg og ser ut som ethvert j-horror spøkelse ever. Langt hår foran øynene, hvit sminke, mange øye-closeups, beveger seg rykkete, you name it, it's all there. Såklart begynner gjengen vår å forsvinne ut i skogen en etter en.

Filmen burde i teorien bare pisses på og pekes på og le av, siden den bare prøver å kopiere japansk horror totalt. Men så er det krydret med dusinvis av små "hoppe-scares", altså raske klipp som får deg til å hoppe i sofaen, og disse er spredt veldig liberalt utover så det faktisk fungerer som er skremmefilm. Plottet er en slapp spøkelseshistorie, men jeg ble engasjert i filmen og så aldri vekk fra skjermen, som jeg gjør hvis jeg kjeder meg. Mye av filmen er i fullt dagslys, men likevel skummelt fordi ånden aldri hviler, og fargene ofte er utbrente og bleke i det skarpe sollyset mellom buskene.

Slutten er som man forventer, men det er gjort med stil.

Jeg gir den 6/10, rett og slett fordi den fungerte på sitt vis. Jeg fikk noen ekstra raske hjerteklapp et par ganger, og da er jeg fornøyd.

Bør sees alene, ikke sammen med en kynisk kompis. Helst i mørket. Det er i det minste ikke en remake. En annen ting som drar filmen opp mye, er at det ikke er noen CGI-effekter.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Det høres ut som vi er ganske på bølgelengde. Jeg tenker veldig likt. De vanskeligste karakterene å gi er 3 og 4. Det er sånne filmer jeg nesten angrer på å ha sett for de har gitt meg lite eller ingenting.

Ser jeg 1000 filmer sa far kanskje 15-20 av dem karakter 3-4. Vanskelig karakter a gi. 10 er for mye og 6 er for lite, typisk oss a ta utgangspunkt i tilfeldige ting som fingre og terninger, i stedet for a utvikle et system som faktisk er i det minste praktisk. Jeg vurderer a ga over til Ebert-standarden, med tre alternativ: thumbs down, thumbs up og thumbs way up. Mer trenger man strengt tatt ikke, enten var den ikke verdt tiden, verdt tiden eller sa bra at den vil vaere verdt tiden igjen flere ganger i fremtiden.

Lenke til kommentar

Step Up

Denne filmen handler om gutten Tyler og en kompis av han, samt broren til denne kompisen(skinny) som gjør hærverk på en musikk/dans/drama skole. Tyler ofrer seg for kompisene sine og blir tatt, og blir dømt til samfunnstjeneste på denne skolen. Tyler er selv veldig god til å danse, breakdancing osv. Han legger merke til ei jente på denne skolen som heter Nora, uheldigvis mister Nora dansepartneren sin pga skade like før en veldig viktig forestilling der karieren står på spill og hun er desperat etter en ny partner. Hun ser tilfeldigvis Tyler danse og de mixer og trixer litt så blir det ganske fett. Jeg likte filmen ihvertfall

9/10

Lenke til kommentar
Step Up

Denne filmen handler om gutten Tyler og en kompis av han, samt broren til denne kompisen(skinny) som gjør hærverk på en musikk/dans/drama skole. Tyler ofrer seg for kompisene sine og blir tatt, og blir dømt til samfunnstjeneste på denne skolen. Tyler er selv veldig god til å danse, breakdancing osv. Han legger merke til ei jente på denne skolen som heter Nora, uheldigvis mister Nora dansepartneren sin pga skade like før en veldig viktig forestilling der karieren står på spill og hun er desperat etter en ny partner. Hun ser tilfeldigvis Tyler danse og de mixer og trixer litt så blir det ganske fett. Jeg likte filmen ihvertfall

9/10

Det der er vel strengt tatt et referat av filmen, og ikke en anmeldelse?

Endret av athorb
Lenke til kommentar

Batman - The Dark Knight

Jeg hadde ikke noe som helst forhåpninger til denne filmen, da jeg ikke er noen fan av "superhelt" filmer. Men etter min fetters skryt om filmen, og en rekke 6ere i avisa, ble jeg med på kino en tur, og jeg ble ikke skuffet. Hvis ikke denne filmen får Oscar for beste mannlige birolle/hovedrolle eller hva det heter (Ledger), og Oscar for beste filmmusikk (Zimmer) er det noe gæærnt et sted.

For å beskrive filmen kan jeg bare si: Enestående. Dra og se den!

10/10

Endret av vanquish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...