Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må nesten a sett serien, ellers har du ikke noe forhold til karakterene og mye av humoren vil gå over hode på deg.

 

anbefaler at du bruker 1300kr på å kjøpe serien, de beste som noen gang har blitt laget til tv, og enkelt min yndlings serie

 

for 1300kr får du 214 episoder fordelt på 10 kjempe sesonger

Hvor får du alle ti sesongene til en så billig penge?

Lenke til kommentar

The Ox-Bow Incident

 

Fabelaktig western med Fonda. Et psykologisk drama som fenger, og er på mange måter westernutgaven av Lumet's mesterverk 12 Angry Men. Fonda er perfekt som passiv-aggresiv revolvermann. 8.5

 

Badlands

 

Malick, I am in love with you. Fantastisk film, nesten like pent fotografert som Days of Heaven. Martin Sheen eier i denne vakre, intelligente og poetiske filmen. 9.5

Lenke til kommentar
La Antena er vel å finne i 1001 filmer man bør se før man dør mener jeg å huske, der jeg la den ganske fort til minne.

Skal prøve å få sett den og Brazil snart.

 

Tviler på at den er å finne der, den tar vel bare for seg filmer fram til år 2003 (den kom ut året etter, tror jeg)? Hvis ikke den har kommet opp i et nytt opplag eller noe. At den hører hjemme der er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Høh?

Kom La Antena ikke ut før i fjor?

Merkelig, mener da vitterlig jeg leste om den i 1001 filmer "osv osv".

Husker iallefall å ha sett det bildet der.

 

Leste om den på imdb nå, et eller annet sted har jeg lagt merke til filmen iallefall, skal sjekke boka når jeg kommer hjem.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Dancer In The Dark

 

Lars Von Trier, Björk og musikaler. Har ikke noen spesielt stor erfaring med noen av delene, så hvorfor ikke ta alt på en og samme gang? Filmen foregår i USA, men er filmet i Sverige på grunn av regissørens flyskrekk, og handler sånn kort og godt om en Tsjekkoslovakisk immigrant som jobber og strever for å få råd til sønnens øyeoperasjon. En overraskende engasjerende historie faktisk, jeg klarte fort å sette seg inn i de diverse småtragiske karakterenes skjebner.

 

Den dokumentariske visuelle stilen er litt uvant, spesielt fordi vi snakker om 60-tallet her, men en venner seg fort. De musikalske innslagene derimot skuffet meg litt. Bortsett fra Björk's nokså trolske stemme, imponerer verken sangene eller det filmatiske oppsettet noe særlig, noe som i tillegg hakker opp den ellers gode historien litt. En historie som skal sies å miste litt av paffen et stykke uti, og man blir egentlig litt sittende å vente på det uungåelige.

 

4 -

Lenke til kommentar
cliff hangeren i sesong 1 er DRIT bra.

 

 

ting ser virkig ut til å gå til helvete

 

det var det som fikk meg til å kjøpe sesong 2, jeg MÅTTE bare se hvordan det gikk.

 

de er ganske gode på dette med cliffhangers i SG1 og Atlantis.

 

Synes riktig nok det flater litt ut mot sesong 9 i SG-1. Men for all del, genial serie uansett :)

Lenke til kommentar

Donnie Darko

 

Likte den, var en merkelig stemning over hele filmen, men jeg digger det når filmer er litt spesielle eller skiller seg ut. Alikvel hadde jeg forventet litt bedre opplegg, selvom det var bra, alikevel ikke så bra jeg hadde håpet.

 

9/10

Lenke til kommentar

Glengarry Glen Ross (1992)

 

Jeg hører bare en sjelden gang snakk om denne filmen, men da er den gjerne beskrevet som "en av de beste filmene fra 90-tallet". Og det er også slik jeg kommer til å beskrive den framover. (For å være helt konkret, siden jeg nettopp lagde en "nittitallets beste"-liste inne i hodet mitt, så havner den på 3. plass. Etter Dead Man og Magnolia, for den som måtte lure.

 

Filmen er basert på et teaterstykke, og det merkes på all dialogen som driver historien framover, eller rettere sagt; er historien. Den strekker seg over et halvt døgn, og etter disse få timene føler at man vet alt om de seks hovedpersonene, hvem de er, hvordan livene deres er utenom jobben, og ikke minst det brutale arbeidsmiljøet de lever i. Dette ved hjelp av en uhyre velskrevet dialog. Fremført av et ensemble av seks enormt gode skuespillere, vel å merke.

 

Det er ikke så mye mer jeg føler jeg kan si, før jeg har latt den synke litt bedre inn. Så jeg lar karakteren tale for seg.

 

9.5/10

Endret av athorb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...