JimRamse Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Huff det var dumt. Synes den serien er svært dårlig, gidder ikke å pine meg igjennom 10 sesonger bare for en film. Jaja. Hvis du ikke liker Stargate serien, så ser jeg ikke poenget med å se noen av filmene heller. De ville antagligvis bare være skikkelig dårlige i dine øyne, siden du ikke har sett serien og som Gunfreak sier, vil gå glipp av endel av humoren. At du heller ikke kjenner karakterene fra før vil heller ikke hjelpe. Ser Gunfreak spør om hvor langt du har kommet. Jeg kan legge til at jeg kjedet meg igjennom første sesong første gangen jeg så den, men det tok seg veldig opp i sesong 2. Andre gangen jeg så igjennom serien derimot, så likte jeg sesong 1 også veldig mye. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Både ark of thruth og Continuum er laget for å avslutte en serie. den er ikke laget for at folk skal se på Stargate for første gang. de var laget for fansa, ikke den vanlige mannen, er litt det samme som Serenity og firefly, bare enda mer avhenig av serien. serenity kan man med nød se uten å ha sett serien, tviler på du vil like den, men du kan, det går ikke med ark of thruth og continuum. det kule med Stargate er at ting som skjer i sesong 1 har følger for ting som skjer i sesong 5, 7, 8, 10 osv. SG1 har også de desiert tøffeste skurkene i noen serie Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Jeg såg vel 4-5 episoder da den kom ut (1 sesong). Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 serien starter veldig treigt men sesong en har kanskje den beste cliff hangeren noen sinne. det var den som fikk meg til å kjøpe sesong 2, så 3 så 4 osv Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. august 2008 Rapporter Del Skrevet 5. august 2008 Kung Fu Panda (2008) - Norsk tale: Det fins håp selv for tjukkaser. Kanskje litt vanskelig å forestille seg en særdeles overvektig kar som kampsportmester, for det kan virke ulogisk og lite troverdig. På den andre siden, hva er det jeg snakker om egentlig? Det er en jævla panda. Og han er, som han selv sier, så råkul at det blender publikum. På tross av en så harry tittel, en lite tiltalende ytre og fint lite som på forkant vitner om noe annet enn en animert versjon av en av Jackie Chan sine dårligere filmer, så kan jeg berolige: Dette er en knallfilm og den har noe så sjeldent som sjel. En film for barn i alle aldre, det være seg om du er 5 eller 95. Gretne voksne uten evne til å finne barnet i seg kan nok bare styre unna. Filmen har noe kløktig humor, en historie som er langt mer solid hva som er normen og animasjonene er fornøyelige. Rundt meg kaklet unger i vei om kule scener, latteren var så herlig, spontan og ekte og selv fruen som absolutt ikke ville se en film med en slik tåpelig tittel forlot salen smilende. Dette på tross av at norsk tale nok er en liten demper på det humoristiske, da enkelte avleveringer er Mot i Brøstet-standard. Originaltale er nok også her langt bedre. Om du så TMNT som kom i 2007 så kan jeg trygt si denne her er enda mer solid på alle områder. Bak one-linere fra fortune-cookies, slow-motion kung fu og den feite ræven til pandaen skjuler det seg en sjel som vanskelig kunne forutsees ved første øyekast. Ungene kommer til å digge den. Everybody wants kung-fu-fighting. Solid utgangsposisjon, bra tempo, gode og velplasserte treff og et godt og hardt avslutningsspark gir seier, selv om både utfallet og stilen var noe forutsigbart. Mester Dotten er fornøyd. 8/10 Lenke til kommentar
CCola Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 Den skal jeg virkelig prøve å få sett på kino. Har erfaring med at slike filmer, helst med litt tørrvitser o.l er bedre å se med en gjeng unger/voksne som virkelig får igang en god latter i hele salen. Hjemme blir det nok med litt småfliring til tider, om en ikke ser den lamme kompiser som deler humor'en din. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 X files I want to believe Burde hete "x files: i was hoping this would be a good movie" Jeg har alltid likt x files. Både serien og den første filmen. Har alle sesongene på hylla og synes det er gøy å se serien igjen når jeg har lysst. Jeg gledet meg skikkelig til denne filmen, og hadde skyhøye forhåpninger. Og der er problemet, forhåpninger. Forhåpningene mine tilsa at det skulle være goverment conspiracy og ikke minst mer om mulders søster. Desverre er det ikke noe av hverken det eller en eneste refering til alien abduction eller andre morsomme ting. Dette er kort og godt ikke x files slik jeg liker det! Chris Carter har laget en film som er spennende til tider, men desverre i mine øyne ikke en verdig x files film. Jeg er skuffet over handlingen, men det var godt å se Mulder og Scully igjen. Fikk vel noen bekreftelser og svar med tanke på hvordan Mulder`s og Scully`s forhold utviklet seg etter serien. men ikke nok imo Alt i alt, grei tidtrøyte hvis man ikke har annet å ta seg til. Diehard X files fans vil nok like enkelte ting.. 5/10 Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 The Burning "The Burning" er en slasher-klassiker fra 80 tallet, og den ble, som forstått, kveldens film. Det er nå et par år siden jeg så denne filmen sist, men etter all snakk jeg har hørt om den i det siste, bestemte jeg meg for å skaffe DVD’en. Og det er jeg glad for. Dette er utvilsomt en av de råeste "slasher" filmene som har blitt laget, og en av de ultimate 80talls film. Det er bare synd den fikk så lite oppmerksomhet når den ble lansert, ettersom at "Friday The 13th" slukte all oppmerksomheten. Men på samme tid kan dette være greit, ettersom vi slipper et dusin elendige oppfølgere. Som en typisk "camp-fire story", blir sommerskoletilhengerne vettskremt da de hører historien om "Cropsy", en horribel mann som ble brent grusomt, når en spøk blir dratt ut litt for langt. Fem år etter, inntar mannen igjen en ny sommerleir, denne gangen med ønske om hevn. Med djevelske sakser i hendene, og intensjoner om å drepe, saboterer han leieren på grusomt vis. Ikke særlig original innenfor plot, men filmen gjennomføres godt på andre punkter, noe som stammer helhetsinntrykket. Ved en solid oppbygning i starten, en temmelig grei "character-development", og fengslende gore-effekter, bygger filmen seg opp mot et minneverdig klimaks, noe som gjør at filmen blir en av mine absolutte "slasher-filmer". Karakter: 9/10 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Hehe, morsomt at The Burning har fått litt oppmerksomhet etter jeg nevnte den i et emne er om favorite slasher filmer lite stund siden... Var det du som sleit å kjøpe den på DVDen? Endret 6. august 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Rambo Da John McClane sviktet fansen ifjor sommer satte mange actionhungrige publikummere sin lit til at Sly kunne levere varene med sin kulthelt fra 80-tallet, John Rambo. Og ifølge ryktene var det akkurat den han klarte. Så nå, et halvt år etter, kommer jeg haltende etter med min korte oppsummering. Rambo er en film som ikke er redd for å skildre råskap og mannevond action. Blodsprut, avkappete lemmer og innvoller er noe av det seeren må takle, og det føles forfriskende med en slik actionfilm i disse PG-13 tider. Ellers foregår det hele nokså oppskriftsmessig med et ålreit plot, noe alvorstynget dialog og en brutal skurk som får litt for liten spilletid. Det jeg derimot likte veldig godt var at John Rambo, til tross for at han eier mye, faktisk får en del backup gjennom filmen. Dessuten var regnsekvensen om natta meget flott å se på. Så ja, Rambo skuffet ikke, og ender opp som en god, men altfor kort actionopplevelse. 4 Endret 6. august 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 4/10 eller Terningkast 4? Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 Tror han har et terningkast system, ergo 1 - 6. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 Tror jeg og, siden han snakker såpass positivt om den Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 DoctorBacon leverer etter samme mal hver gang:p tittel, to avsnitt, en linje konklusjon og et terningkast i rødt Selv likte jeg ikke Rambo i det hele tatt, men nå skal det sies at jeg generelt hate meningsløse actionfilmer. Den dugde dog som vennekveld-underholdning på det litt overtrøtte +et par øl-planet, men utover det gir slike filmer meg ingenting. Ingen opplevelser, ingen følelser.. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 Rambo hadde kun en mangel: Den var for kort. Ellers oppnådde den alt den prøvde på, i mine øyne Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) No Country For Old Men (2007) Tro det eller ei, ikke sett denne før i kveld. Og for å si det med en gang: Jeg elsket denne filmen, noe jeg ikke er alene om tror jeg. Kamerworket, Lyden, skuespillerne, effektene, alt var opp-i-mot noe av det beste jeg har sett etter i dette tiåret. Jeg elsker også rollefigurene; Sheriffen spilt av Tommy Lee Jones, Psykopaten (som virkelig er mer psykopat enn Norman Bates) spilt av Javier Bardem, og Josh Brolin's rolle som en mann med lyster, en mann som ikke gir opp. Se den, om du ikke har. Jeg gir den 10/10 (Og når YMDB funker igjen, skal jeg slenge den opp der.) Faen så bra. Ahh. Endret 6. august 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 Enig med Dotten. Lurer veldig på hvordan Rambo 5 blir da, det skal visst ikke være en krigsfilm ifølge Sly. Kan bli spennende Lenke til kommentar
Jan Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 No Country ble en knepen åtter med meg. Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 Hehe, morsomt at The Burning har fått litt oppmerksomhet etter jeg nevnte den i et emne er om favorite slasher filmer lite stund siden... Var det du som sleit å kjøpe den på DVDen? Hehe, var godt å kunne se filmen igjen. Hadde glemt den helt ut, men ble raskt påminnet når jeg så slasherseksjonen ja, så takk for det Men det var nok ikke jeg som slet, lett bestilling på amazon.com. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 6. august 2008 Rapporter Del Skrevet 6. august 2008 La Antena (2007) La Antena er en slags hyllest til gammel stumfilm, og kanskje mest tysk ekspresjonisme. Ikke noen landskap jeg er særlig bevandret i, men nok til å gjenkjenne enkelte referanser, her er det nikk til blant annet Metropolis og The Man in the Moon. Dette er en typisk historie om et dystopisk samfunn, men med en noe uvanlig vri; ingen har stemme (med hederlige unntak), og all kommunikasjon foregår ved hjelp av flytende ord. Byen hvor historien foregår er i stor grad kontrollert av eieren av byens tv-stasjon, en hjerteløs maktgal kapitalist av den klassiske sorten. Det som utvilsomt er det mest spennende aspektet ved filmen er hvordan handlinger og utsagn understrekes med lekne og kreative visuelle grep, som igjen er spenstig akkompagnert av musikk. Det er tydelig man har hatt mye morro med å leke seg med stillheten, og generelle visuelle uttrykk. Mange filmer av denne typen (av den postmoderne typen, ikke den stumme typen) har en tendens til å fokusere for mye på stil, men her får man også servert en spennende og underholdende historie, med et ganske interessant karaktergalleri. Et oppfinnsomt eventyr av typen jeg ikke har blitt servert på lenge, og savnet. Et fantastisk stykke film, som jeg anbefaler alle få kloa i. (Jeg mistenker filmen også for å være en slags WW2-allergori (i og med at både hakekorset og davidstjernen dukker opp rimelig åpenbart, er det vanskelig å ikke gjøre det), men det er en dimensjon av filmen jeg godt kunne vært foruten, historien er interessant nok. Men det er jo litt kult å legge inn en politisk kommentar som hører hjemme i stumfilmens tid (ja, jeg vet det fantes lydfilm på 30-tallet, men det er strengt lyd i denne filmen også)). 9/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå