Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Den handler om Typografiens historie, og er fokusert på skrifttypen Helvetica. Her intervjues kjente typografier som Spiekermann om deres syn på typografi. Utrolig interessant om du er interessert i typografi, men det kan virke litt platt for folk som ikke bryr seg om det brukes Helvetica Neue Ultra Light eller Comic Sans ;)

 

Og IMDb bruker Arial, magnus. :---(D

 

I overskrifta også? Eg tykte det såg heilt likt ut.

 

Edit: skal ta denne testen no.

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den handler om Typografiens historie, og er fokusert på skrifttypen Helvetica. Her intervjues kjente typografier som Spiekermann om deres syn på typografi. Utrolig interessant om du er interessert i typografi, men det kan virke litt platt for folk som ikke bryr seg om det brukes Helvetica Neue Ultra Light eller Comic Sans ;)

 

Og IMDb bruker Arial, magnus. :---(D

 

Takk for fint svar. Da forsto jeg litt mer. Men skjønte allikevel ikke alt oppstyret over en font. Er ikke noen gud heller :p

Lenke til kommentar
I overskrifta også? Eg tykte det såg heilt likt ut.

 

Vel, Arial er en kopi av Helvetica, så det er lett å blande dem sammen.

 

Men skjønte allikevel ikke alt oppstyret over en font. Er ikke noen gud heller

 

Filmen er laget i anledning fontens 50 år-jubileum. Helvetica er en av verdens mest brukte, og uten tvil verdens mest anerkjente font, så det hadde nok ikke blitt laget noen hadde det vært snakk om en annen font.

Og personlig er jeg veldig glad i fonten og synes den er det nærmeste man kommer perfeksjon når det gjelder skrifttyper. Så litt oppstyr synes jeg er absolutt på sin plass ;)

Endret av athorb
Lenke til kommentar

En dårlig kopi, vel og merke ;)

 

Vel, Helvetica er jo overalt. Jeg elsket de forskjellige motagene fra forskjellige byer rundt om kring i verden. Spesielt fra New York. Helvetica overalt jo! Synd at vi i Norge ikke klarer å bruke typografi like bra.

 

Gary Hustwit lager for øyeblikket en dokumentar om grafisk design (tror jeg), Objectified som kommer i 2009. Blir om mulig enda mer interessant enn Helvetica.

Lenke til kommentar

Apocalypto

 

Fytte for en roller coaster ride. Blod i bøtter og spann. Var virkelig spent på hvor langt Gibson skulle dra det denna gangen kontra Jesus-filmen. Fikk virkelig tona det ned mtp mengde men når han først klinka til.. oh boy! Søt pusekat! Nok sagt. Herlig foto - digga virkelig at han prøvde digitalt for å ikke snakke om å droppe klisje-fargepaletten som preger slike "historiske" filmer. Kunne dog likt å sett at Haneke hadde stått bak kameraet, spesielt de siste minuttene. Hadde det ikke vært fryktelig moro om spanjolene voldtok kona, dengte ungen i trærne og chopa av huet på indianerhelten vår? ;)

 

5/6

Lenke til kommentar

Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Revenge of the Terror of the Attack of the Evil, Mutant, Alien, Flesh Eating, Hellbound, Zombified Living Dead Part 2: In Shocking 2-D (1991)

 

Advarsel: Dette er "Night of the living dead" med nytt lydspor. Den bør ikke under noen omstendigheter ses om dere ikke har sett Night... først da denne garantert kommer til å ødelegge opplevelsen av den filmen fullstendig.

 

"Night of the living dead" er en klassiker og selve filmen som virkelig gjorde zombieflmer populære for massene. Dette er en ren parodi på den filmen hvor man ganske enkelt har erstattet all lyden, dialogen og musikken og lagt til en og annen ny scene. Resten er bokstavelig talt den samme, selvsagt i sort/hvitt.

 

Jeg vet det høres tvilsomt ut, og en tittel som denne hjelper ikke stort. Men merkelig nok fungerer det helt utmerket. Dialogen er ganske morsom hele veien, og stemmene er stort sett meget bra. Selv om det er noen damer med i filmen er det ikke noe tvil om at det kun er menn som har lagt stemmer til alle folkene, men selv det gjør ganske lite. Personlig likte jeg ikke stemmen til hun blondina, men resten er veldig bra.

 

Denne må absolutt ikke ses om dere ikke har sett Night of the living dead først, men ai andre kan kose oss. :D

 

Vurdering: 8/10

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Så nettopp Young People Fucking.

 

Filmen foregår på flere forskjellige steder. Den handler om forskjellige "Par" og deres forhold til sex.

Hele filmen foregår i forskjellige etapper, som viser hvordan de opplever de forskjellige stegene et samleie har.

 

Young People Fucking har en god blanding av humor og intriger. Jeg er ikke en som ofest ler mens jeg ser film, men satt med et godt smil om munnen gjennom mesteparten av tiden.

Filmen har forskjellige situasjoner der man kan kjenne seg igjen, noe som gjør den til en god film i mine øyne.

 

Absolutt verdt en titt.

 

6/10

 

 

 

 

NB: Dette er min første anmeldelse av film. Fremtidige anmeldelser blir forhåpentligvis bedre :)

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Sweeny Todd

 

Denne likte eg! Ei genial blanding mellom musikal og skrekkfilm/thriller. Er ikkje ofte eg ler når nokre kuttar strupa over andre :p Fabelaktig rollespel av Johnny Depp (men slår ikkje Pirates of the Caribean selvfølgelig).

9/10! Absolutt å anbefala :) Mykje blod og gørr, noko jenta eg såg den med ikkje var så stor fan av :p

Lenke til kommentar

Antatt Skyldig

 

Dette var en film jeg plukket med meg i farten når jeg var innom Mix idag. Jeg ble positivt overasket. Filmen omhandler terrorisme og gir en pekepinne på hvordan USA takler slike situasjoner. Hvor fakta relatert den er vet jeg ikke men den får ihvertfall folk til å tenke. Solide skuespiller prestasjoner samt en god handling gjør denne filmen til en spennende thriller som krever litt tenking iblandt. Anbefales på det sterkeste.

 

5/6

Lenke til kommentar
Ah, norsk oversetting av titler i all sin prakt. (Rendition -> Antatt Skyldig)

 

Den var vel ikkje så ille. "Overlevering"/"Utlevering" høyrest ikkje veldig spanande ut, og gjev ikkje nordmenn assosiasjonanen tittelen er meint å gje. "Antatt skyldig", derimot, speler på prinsippet om at ein er uskuldig til det motsette er bevist.

 

Andre språk:

Tysk: Machtlos

Fransk: Détention secrète

Italiensk: Rendition - Detenzione illegale

Polsk: Transfer (!)

Svensk: Utlämnad

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar
Young People Fucking har en god blanding av humor og intriger. Jeg er ikke en som ofest ler mens jeg ser film, men satt med et godt smil om munnen gjennom mesteparten av tiden.

Filmen har forskjellige situasjoner der man kan kjenne seg igjen, noe som gjør den til en god film i mine øyne.

 

Eg opplevde filmen på akkurat same måte. Kjente meg så utruleg godt igjen i den eine personen (x-x), og sat med eit smil kvar gong filmen handla om dei to. Ein interessant og nyskapande film i mine auge =p Liksom spele på følelsar og erfaringar hjå sjåaren, istadanfor å presantere ein lineær historie.

Lenke til kommentar

Lost Boys: The Tribe (2008)

 

lostboysdvdcover.jpg

 

Handlingen her er enkel. Bror og søster kommer til den samme byen (som jeg glemmer navnet på) som den første filmen. Søsteren blir infektert av bloodet til hoved vampyren. Bror må drepe han for å redde søsteren før hun "mater" ellers er hun fordømt å bli vampyr.

 

Fans av The Lost Boys vil sette pris på små symbolikk til Klassikeren. Musik, eller retterere sakt en sang, fra den er tatt med. Corey Feldmen er tilbake, og Angus Sutherland går i storebrors fotspor (Keith Sutherland) som Vampyr lederen.

Filmen føles mer ut som en hylest til The Lost Boys, dessverre er den ikke i nærheten så bra. Dersom du er fan av filmen vil du hate denne.

 

Full av klisje kommentarer og svært forutsigbar film. Er du av den yngre generasjonen og har ikke sett The Lost Boys og lider av dårlig smak mulig du vil like filmen.

Svært dårlig skuespilling og stiv filming. Den forsøker å lage en mørk stemning men feiler stort. Jeg har sett episoder av Buffy the Vampire Hunter som er mørkere og mer skummel enn denne filmen.

Også bruker dem samme Vampyr ansiktene som Buffy har. Noe som har blitt standard for tiden...noe jeg ikke kan fordra. De oppklemte svampetrynene ser helt idiotisk ut.

 

Dersom noen av dere følger med på The Two Coreys, så får du se at Corey Haim skulle også egentlig være med i denne filmen. Faktisk skulle denne filmen være helt anderledes enn det den har blitt. Planen var å lage et stort greie av filmen "The Lost Boys: 20 years later". Men pga Haims store problemer mistet han rollen og de måtte ta en drastisk forandring av filmen. De hadde kontrakt på å lage The Lost Boys 2, og det føles ut som et tvangs film. Den ble laget bare for å lage den.

Men han dukker opp i 3 sekunder i rulletexten. Mulig de hinter til 3er?

 

Men men, synd er det. Uansett så er filmen som den er nå...dårlig.

 

2/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Young People Fucking har en god blanding av humor og intriger. Jeg er ikke en som ofest ler mens jeg ser film, men satt med et godt smil om munnen gjennom mesteparten av tiden.

Filmen har forskjellige situasjoner der man kan kjenne seg igjen, noe som gjør den til en god film i mine øyne.

 

Eg opplevde filmen på akkurat same måte. Kjente meg så utruleg godt igjen i den eine personen (x-x), og sat med eit smil kvar gong filmen handla om dei to. Ein interessant og nyskapande film i mine auge =p Liksom spele på følelsar og erfaringar hjå sjåaren, istadanfor å presantere ein lineær historie.

 

 

Nyskapende? Øh, se litt Bergman du..

 

Uansett, har også sett filmen. Må si jeg koste meg gjennom hele filmen og ingen av historiene utpreget seg som dårlige eller overlegne noe som forsåvidt er bra når den er såpass oppstykket som dette. Favoritten min må også sies å være historien om eksene. Den virket mest troverdig og jeg tror den kunne ha passet godt som en spillefilm litt ala Bergman - en kveld, to mennesker, en samtale (og litt knulling for å trekke kåte tenåringer seff).

 

4/6

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Starship Troopers 3: Marauder (2008)

 

 

Dette var sikkelig sikkelig sikkelig dårlig greier. Enaste som gjorde at jeg holdt ut var Jolene Blalock (mest kjent som T'Pol i Star Trek: Enterprise)...MMmmmMmmm du for ei herlige dame.

 

Filmen følger samme trenden som alt annet som kom etter Starship Troopers første film...møkk. Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig å lage et bra film fra dette? Konseptet er bra, mulighetene mangen. Men likevel klarer de å pumpe ut dårlig film/serie hele tiden!

 

Det er latterlig å se på effektene og props i denne filmen. Virker som noe laget i sløyden på en ungdomsskole. Dårlig skuespilling hjalp lite, samt SVÆRT dårlig CGI effekter. Alienene (Bugs) virket påklistret og ute av plass.

 

0/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...