Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, enormt overvurdert kvinnemenneske. Joda, hun er pen, men det får da være grenser. Hun får en 7/10 av meg, og i Hollywood-målestokk er ikke det allverden.

Dessuten er jeg lei av at hun spiller Lara Croft i hver bidige film, og at alle disse filmene preges av hennes mangel på skuespillerevner.

Lenke til kommentar
Det er folk som er imot guttekos i filmer som gjør at det er mer guttekos i filmer. Brokeback Mountain hadde aldri blitt laget hvis folk ikke var imot homofile. Ønsker du ikke å se guttekos i filmer, så er det bare å akseptere det.

Helt enig, derfor holder jeg meg pent unna guttekosfilmer. For dem som ønsker å se, se i vei. :)

Lenke til kommentar

Fra Stanford Encyclopedia of Philosophy: Lenke

"For example, Alexander the Great and the founder of Stoicism, Zeno of Citium, were known for their exclusive interest in boys and other men. Such persons, however, are generally portrayed as the exception. Furthermore, the issue of what gender one is attracted to is seen as an issue of taste or preference, rather than as a moral issue. A character in Plutarch's Erotikos (Dialogue on Love) argues that “the noble lover of beauty engages in love wherever he sees excellence and splendid natural endowment without regard for any difference in physiological detail.” (Ibid., 146) Gender just becomes irrelevant “detail” and instead the excellence in character and beauty is what is most important."

Wikipedia om Alexanders personlige forhold

Lenke til kommentar

Angelina Jolie som viser naken hud er et lite paradoks, da det er et dårlig tegn for filmen. Alexander og Beowulf er eksempler på dette. Og også Wanted, som dessverre var en ganske så middelmådig popcornfilm.

Jolie er ellers en skuespillerinne jeg har fått økt respekt for det siste året. Sett noen eldre ganske bra prestasjoner av henne og hun er også en ærlig faen, virker det som. More then meets the eye.

Lenke til kommentar

Jolie var ganske bra i filmen Gia (hvor hun for øvrig viser mye hud til tider), men jeg er svært lei de evige actionfilmene hun spiller i nå for tiden. Hun kan bedre om hun vil, men det er vel pengene som teller. Hvem gidder å se henne i en treg film basert på en sann historie når vi heller kan se henne skyte på alt og alle i en ren actionfilm? ;)

Lenke til kommentar
Jolie er ellers en skuespillerinne jeg har fått økt respekt for det siste året. Sett noen eldre ganske bra prestasjoner av henne og hun er også en ærlig faen, virker det som. More then meets the eye.

Huff nei, ikke i mine øyner. Hun er blandt de skuespillerinner jeg ikke takkler å se på. Hun er dårlig, og får kunn jobber pga navnet og utseende.

Alle rollene hennes er flate og ukrevende. Hun har ikke et enaste minneverdig prestasjon som jeg kan komme på.

Lenke til kommentar

Cloverfield

Veldig original filming, noko eg igrunn likte ganske godt. Fekk liksom kjensla av at det var ekte, og vart veldig nysjerrig. Handlar om eit monster som kjem til Manhattan og slår hovudet av Frihetsgudinna (+ at han knuste alt han kom over då). ALT vert filma av eit videokamera. Anbefalt film!

Lenke til kommentar
Huff nei, ikke i mine øyner. Hun er blandt de skuespillerinner jeg ikke takkler å se på. Hun er dårlig, og får kunn jobber pga navnet og utseende.

Alle rollene hennes er flate og ukrevende. Hun har ikke et enaste minneverdig prestasjon som jeg kan komme på.

Sett Girl, Interrupted? Fortjent Oscar i den. Også solide prestasjoner i Gia og George Wallace. Men hun var definitivt bedre på 90-tallet enn nå, men det har med rollevalgene hennes å gjør mistenker jeg.

Et greit intervju for alle filminteresserte som vil vite mer om henne:

http://www.youtube.com/watch?v=RzV_D7tTeIE (er første av flere deler).

Jeg delte ditt syn tidligere, men det har som sagt endret seg veldig med et lite dypdykk.

Lenke til kommentar

Heisann. .

Jeg så denne nye filmen WALL_E i går. .

den var ikke ganske underholdene og lett og like.

det er en litt rørende film ettersom "robotene" har så sterke personligheter osv.

det er deffinitivt en fin film for alle som liker bra film og bør sees når den kommer til norge om noen uker(?) så selv usa versionen.

+ filmen har tatt forseg ett teama som er litt seriøst, nemmelig vår planets fremtid og konsekvenser. se den når den kommer :)

Lenke til kommentar
Heisann. .

Jeg så denne nye filmen WALL_E i går. .

den var ikke ganske underholdene og lett og like.

det er en litt rørende film ettersom "robotene" har så sterke personligheter osv.

det er deffinitivt en fin film for alle som liker bra film og bør sees når den kommer til norge om noen uker(?) så selv usa versionen.

+ filmen har tatt forseg ett teama som er litt seriøst, nemmelig vår planets fremtid og konsekvenser. se den når den kommer :)

Jess, gleder meg til Wall:E. Trailern så morsom ut, pluss at den ligger på 25 på imdb. :) Morsomt! :D

Lenke til kommentar

Metropolis (1927)

Ville se en stumfilm med bra kritikker, og da ble det denne. Hadde håp om at den værtfall skulle være like bra som Nosferatu (1922), og det var den. Dette er en science-fiction film, og vi befinner oss langt fram i tid, hvor arbeiderne jobber under jorda, mens verden ovenfor er full av skyskrapere og på sitt høyeste innen framtid. Filmen byr på utrolig bra spesialeffekter.

8/10

metropolis1.jpg

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...