RastaXP Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Harold and Kumar 2: Escape from Guantanamo Bay Komedie av "high school"-kaliber. De etnisk forskjellige Harold og Kumar er bestevenner og skal nå ta turen til Amsterdam, the weed capital of the world. På flyet blir de misstolket som terrorister pga. en spesiell hasj-bong. De blir så sendt til Guantanamo Bay, og det er her det virkelige plottet begynner. Filmen er tildels morsom, og bygger mye på stereotyper og klassiske "rasistiske" spøker. Mange vil karakaterisere den som fjortis-humor, og dermed trekke paralleller med American Pie, men filmene er egentlig ganske ulike. Dette er ikke noe for Birger Vestmo fans med elsk på Gudfaren i Coppola Edition, men for oss andre dødelige er det god underholdning på en døsig sommerdag. 6.5/10 Endret 31. juli 2008 av RastaXP Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Batman: The Dark Knight er tidenes beste film. Vi har alle skjønt det nå! Kan dere vennligst anmelde noe annet snart? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 De 2 postene over deg anmelder da ikke Batman? Point lost Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Men har du lest postene før det? Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 thecrow77, kanskje du vil legge opp en anmeldelse selv istedenfor å starte en diskusjon som ikke har en dritt med denne tråden å gjøre? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Wanted Med blant annet Morgan Freeman og Angelina Jolie Dette må være en av årets flaueste og dårligste filmer så langt. Jeg kan bare ikke tro at de har fått med så store navn i en film så har såpass store identitetsvansker. Siden denne tråden krever mindre anmeldelser, skal jeg ta det i korte trekk. Det eneste filmen har å stå på er det latterlige konseptet med å "bøye kuler" som resulterer i kanskje én kul actionsekvens. Deretter låner den en uheldig dårlig blanding av scener fra Star Wars, Spiderman og Matrix, akkopagnert av den mest latterlige treningssekvensen noensinne. Samtidig er hele tematikken i filmen lite troverdig, som at ansatte på et bomullspinneri blir tidenes beste leiemordere. Terningkast 2 Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Så traileren for første gang i går. Så blodharry og dumt ut, men samtidig litt fett. Traileren minna meg dog litt om Shoot 'Em Up, som er en møkkafilm fra ende til annen. Tenker jeg kjøper den her når den ligger på 99,- hos PK. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 WantedMed blant annet Morgan Freeman og Angelina Jolie Dette må være en av årets flaueste og dårligste filmer så langt. Jeg kan bare ikke tro at de har fått med så store navn i en film så har såpass store identitetsvansker. Siden denne tråden krever mindre anmeldelser, skal jeg ta det i korte trekk. Det eneste filmen har å stå på er det latterlige konseptet med å "bøye kuler" som resulterer i kanskje én kul actionsekvens. Deretter låner den en uheldig dårlig blanding av scener fra Star Wars, Spiderman og Matrix, akkopagnert av den mest latterlige treningssekvensen noensinne. Samtidig er hele tematikken i filmen lite troverdig, som at ansatte på et bomullspinneri blir tidenes beste leiemordere. Terningkast 2 LOL, du må da ikke ta denne filmen seriøs. Den er meint som et testosteron mann film. Den følger ikke tegneserien, men så lenge du akksepterer at filmen er der for å ha det morro blir den mye MYE bedre. Oppfattet du ikke dette da han slo til en fyr med en tastatur og bokstavene "Fuck You" kom flygende ut??? Selv gir jeg WANTED 7/10. Den var kanon morro. Likte du SHOOT EM UP, vil du digge Wanted. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 LOL, Avidgamer, ROFL. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Så traileren for første gang i går. Så blodharry og dumt ut, men samtidig litt fett. Traileren minna meg dog litt om Shoot 'Em Up, som er en møkkafilm fra ende til annen. Tenker jeg kjøper den her når den ligger på 99,- hos PK. Jeg også synes traileren så litt kul ut, men ikke la deg lure. Det du ser om at du kan påvirke banen kulen går i fra pistolen ser greit ut i traileren, når han skyter rundt en gris for å treffe målet. Men når "heltene" begynner å skyte rundt hus og i 360 graders vinkler blir det altfor dumt. Og det er her filmen sliter litt. Den presenterer seg selv som noe realistisk. Hovedpersoner er en superhelt, greit, superhelter har superkrefter, men dette forklares som noe "så logisk" som at hjertet hans pumper 200 ganger fortere enn andres, og at dette gir han økt adrenalinproduksjon, som tillater han å reagere mye fortere enn andre. Istedenfor å overbevise med unikhet, skiller den seg heller ut for dumhet. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg synes Wanted var ok underholdning, men absolutt ikke noe mer enn det. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Never Back Down (2008): Karate-Kid anno 2008 er her og jeg tror denne filmen her vil bli en sikker vinner for ungdomsgutta med vansker for å kontrollere testosteronet. Jeg er vokst opp med Van Damme og co., samt den nevnte Karate Kid-filmen og det er ikke til å stikke under en stol at jeg koste meg med den heller hjernedøde og hardtslående sjangeren. Jeg ble litt satt ut over hvor lenge siden det er at jeg sist så en slik type film. Det har blitt helt forsømt de siste årene. Så det var litt friskt pust inn i hverdagen min, filmen gjør sitt beste for at vi skal finne forståelse for hvorfor hovedpersonen må delta i tåpelighetene som går under navnet gatekamp. Her har vi en Brad Pitt jr-lookalike [Cam Gigandet] og en litt høyere Tom Cruise jr-lookalike (Sean Faris) i rollene og de gjør det jo bra, det er et potensiale der. Filmen lider av å være årets mest forutsigbare og har noen av de velkjente klisjeene. Grei nok, det var tross alt gratis visning. 5/10 Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Wanted kan ikke helt sammenlignes med Shoot 'em Up siden den tok seg seriøst. Wanted er ikke annet enn middelmådig møl jeg lett kunne spart meg for. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Wanted var en skikkelig godfilm. Den skyter Shoot 'Em Up gjennom betongen. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Shoot em var i det minste litt morsom. Wanted derimot var bare flaut å se på. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 The Texas Chainsaw Massacre (1974) Satt på denne ferske filmen og koste meg. Selvom jeg har sett den før, ble jeg ikke skuffet, og jeg elsker det. Dette er et mesterverk av horror. Hvis du skal sammenligne det med f.eks Psycho, er det ikke like episk, men det er syk bisarr horror. Som treffer. En av mine yndlings-skrekkfilmer; fordi det er sykt. Se den hvis du ikke har sett den. Og har du sett den, så se den igjen. Jeg gir den så sterkt som 9/10, fordi jeg synes det er nokså underholdene og sitter med en klump i halsen når det er slutt. Dette er mye mer interessant enn Hostel. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 John Carpenter's They Live! En fyr mistenker at alt ikke er som det skal være på arbeidsplassen har jobber og begynner å etterforske litt. Politiet stormer inn og banker opp alle som ikke klarer å stikke av, og fyren gjemmer seg i en liten leilighet i nærheten. Her finner han en eske solbriller, tar de på seg og oppdager at alt slettes ikke er som det skal være. Romvesener har tatt over verden og er forkledd som mennesker, og har skjult budskaper ("Obey!" "Never queston the authorities!" osv) over alt på reklameplakater, i blader og så videre. Dette kan vi jo ikke ha noe av, så han starter en liten krig mot dem. Filmen er selve definisjonen på cheesy 80-tallsfilm, men på en bra måte. Effektene gjør jobben sin selv om de ikke er noe særlig bra, one-linerne sitter som de skal, historien holder et høyt tempo og så videre. Har du tilfeldigvis en sekspakning øl og litt tid å slå ihel er dette helt klart verdt det. Vurdering: 7/10 "I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all outta bubble gum." Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Shoot em var i det minste litt morsom. Wanted derimot var bare flaut å se på. Det hadde jeg aldri trodd du ville synes. I mine øyne er den en fantastisk popcornfilm. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Shoot em var i det minste litt morsom. Wanted derimot var bare flaut å se på. Det hadde jeg aldri trodd du ville synes. I mine øyne er den en fantastisk popcornfilm. Hehe, har det noe å gjøre med at Angelina flasher litt hud, eller? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 31. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2008 Angelina som flasher hud, kan det bli bedre? Sier bare Alexander (2004) jeg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå