Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda, skjønner den er hypet noe voldsomt, men ikke mer enn Hulk og Iron Man. De er også svært populære superhelter, så de filmene burde i teorien ha fått minst like mange anmeldelser som TDK. Og greit nok Heath Ledger døde, men hva så? Trist for familien hans, men selv kunne jeg ikke brydd meg mer, dessverre. :)

Hvor mange filmer tar over og sannsynligvis holder 1. plassen på imdb? Greit Hulk og Iron Man var voldsomt hypet (selvom langt bak Batman), men Batman var i tillegg av mange ment som tidenes beste film. :)

Lenke til kommentar

TDK tidenes beste film? Øh... jaha, om dere sier det så. :p Personlig synes jeg Batman Begins er den beste Batman-filmen så langt, med den første Tim Burton-filmen på en solid andreplass. (har ikke sett TDK ennå). Men likevel, er TDK tidenes beste film? Jeg har mine tvil. Tidenes meste "hypede" film, kanskje. Problemet er mest at det ikke er noe kritere for hvem som får lov til å stemme. Det langt flere ungdommer som stemmer på imdb enn godt voksne, så selvsagt får slike "ungdomsfilmer" en svært bra plassering. Men imdb er ikke akkurat en fasit hva som er bra film. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Mener man at TDK er tidenes film er man enten 10år eller har pent lite filmsmak.

Den var bra,og klart beste filmen i år spør du meg. Dog ikke beste Batman film.

Og kan skjønne at den kan være den beste filmen for en ung generasjon.

Lenke til kommentar

Synes dette beguding over TDK begynner å ta overhånd over alt innen film. Jeg begynner å bli så jævla lei av å høre om folk som hakker ned på folk som ikke meiner den er et gudsverk.

Snart hater jeg filmen takket til dere, jeg vil ikke være en del av et slikt cult miljø som henger rundt et jævla FILM!

Noen liker den noen ikke. Hva er problemet?

Lenke til kommentar

For min del så fikk jeg ikke noe WOW INSANE følse av TDK, men jeg fikk min nysjerrighet tilfredstillt. Historen va knall og joker va kanskje det beste med filmen. Bale va ganske tam syntest jeg.

MIN største film opplevelse er derimot Final Fantasy 7: Advent Children (på veldig høy lyd)

Jeg er FF fan for å si det mildt og musikken og stemningen og action senene i den filmen fikk meg til å ha frysningenr minst gjennom halve filmen. Kan ikke telle hvor mange ganger jeg har sett den filmen.

Smak og behag. Tror faktisk jeg opner ei øl og setter på filmen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Var ikke Adam West i den Robinson Crusoe filmen *he he* ?

12 fortapte menn 1967 4.5/6 (Marvin , Bronson & Savalas m. fl. gjør en god jobb.....selv ble jeg en smule skuffet hvis man sammenligner med Ørneredet eller Kellys Helter)

Har lyst til å se Ni Liv men tror jeg kommer til å bli litt skuffet , at den kanskje ikke er så god som jeg hadde trodd , kanskje litt langtekkelig.....no guts , no glory ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Synes dette beguding over TDK begynner å ta overhånd over alt innen film. Jeg begynner å bli så jævla lei av å høre om folk som hakker ned på folk som ikke meiner den er et gudsverk.

Snart hater jeg filmen takket til dere, jeg vil ikke være en del av et slikt cult miljø som henger rundt et jævla FILM!

Noen liker den noen ikke. Hva er problemet?

Såvidt jeg kan se er det like over deg TDK-fans som blir "hakket ned på" ... ?

La oss nå bare prise oss lykkelig at det finnes flere saueflokker og ikke bare en samlet en. :)

Lenke til kommentar
Mener man at TDK er tidenes film er man enten 10år eller har pent lite filmsmak.

Så det er helt sinnsykt å syntes en film er en av tidenes beste (top 3?) når den er så sinnsykt godt likt av massevis av personen, samt ligger på første på imdb (ikke at dette har noe å si, men en pekepinn.)?

Om man virkelig liker superhero-movies så skjønner jeg godt at mange syntes denne er en av tidenes beste. For min del ligger den rett bak Matrix og LOTR. :) Absolutt en av mine største filmopplevelser så langt.

Man må få ytre sin mening, og ikke bli kalt 10 år.

Lenke til kommentar

Så fordi du mener at TDK ikke er tidenes film, så er det riktig? Når sluttet ytringsfriheten? Når var det folk ikke fikk lov til å mene det de vil lenger? Når begynte du å bestemme hva som er tidenes film eller ikke? Hva gir deg retten til å si at de som mener TDk er tidenes film enten er 10år eller har pent lite filmsmak? Kanskje det er du som er 10 år eller har pent lite filmsmak som mener det motsatte av TDK fans?

TDK tidenes beste film? Øh... jaha, om dere sier det så. :p Personlig synes jeg Batman Begins er den beste Batman-filmen så langt, med den første Tim Burton-filmen på en solid andreplass. (har ikke sett TDK ennå). Men likevel, er TDK tidenes beste film? Jeg har mine tvil.

Hvorfor kommentere om en film man ikke har fått sett ennå? Det blir vanskelig for deg å bedømme om en film er bra eller ikke når du ikke har sett den.

Lenke til kommentar

Following

Regi: Christopher Nolan

following_crowd.jpg

Den første filmen til Christopher Nolan. Laget på meget lavt budsjett i 1997. Plottet er typisk Nolan. Her faller brikkene velregissert på plass på meget uforutsigbart vis. Ikke ulikt Memento, Prestige og Dark Knight. Hyppige og forvirrende hopp frem og tilbake i tid er i Nolan-stil en viktig del av fortellingen. Filmen har for øvrig mange scener nærmest identiske Memento. Historien er original, smart og spennende. Men er noe rotete fortalt og vanskeligere å få med seg. Nolan skjøt fimen selv, og det har nok påvirket regien. I flere scener savner jeg mer subjektivt kameraarbeid, fordøyelsespauser i dialogen og mer effektiv klipping. De fleste skuespillerne presterte meget bra, spesielt Alex Haw og Lucy Russell.

7/10.

Lenke til kommentar

Paranoid Park (2007)

vlcsnap-258048.png

Jeg har alltid vært litt fascinert av Gus van Sant. Men iom at jeg før denne bare hadde sett Finding Forrester og halve Good Will Hunting på TV3 en gang for flerfoldige år siden, og Last Days som jeg absolutt ikke likte, var jeg en smule skeptisk. Men spent.

Filmen handler om en ung skater som på en eller annen måte er tilknyttet et dødsfall ved en skatepark. Historien går mye ut på hvordan han prøver å skjule hva som har skjedd, eller hvordan han rett og slett prøver å glemme det hele. Men filmen handler mer om hvordan dette er nok en ting i tilværelsen som må takles, i tillegg til skilsmisse, kjæresteproblemer, osv.

Ved hjelp av musikk, kreativ klipping og en collage-aktig tidslinje får vi et innblikk inn i hva personen føler og tenker; man opplever nærmest filmen i førsteperson.

Det har blitt skrytt mye av skuespillerne, som alle er amatører med enten få eller ingen filmer på samvittigheten. Jeg slenger meg på, den som har vært ansvarlig for casting vet virkelig hva han driver med. Det slår meg aldri at dette er skuespill. Spesielt hovedrolleinnehaveren, som aldri har spilt i noe hverken før eller siden, imponerer.

Skepsisen til van Sant er borte (jeg liker nå fortsatt ikke Last Days, men), og jeg er spent på hva mer han har å tilby. For dette er vakkert, stemningsfylt og rørende, uten at filmen noengang "forteller" deg hva du skal føle. Den retter heller aldri noen pekefinger eller serverer noe konkret budskap, dette er bare et sympatiserende karakterstudie.

Det er noen sekvenser her som virkelig traff meg, i tillegg til massevis av flott foto. Ingen tvil om at dette er en ny favoritt.

9/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...