Awesome X Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Skal ikke bort ifra det, nei. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Er ikke vote-regelen at hvis man får se kvinnelig kjønnsorgan, så skal filmen ha minst 7/10? Lenke til kommentar
CCola Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Er ikke vote-regelen at hvis man får se kvinnelig kjønnsorgan, så skal filmen ha minst 7/10? Swordfish får jo minst 8/10 kun pga litt vann+Halle Berry. Herlig scene, rett og slett Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Er ikke vote-regelen at hvis man får se kvinnelig kjønnsorgan, så skal filmen ha minst 7/10? Swordfish får jo minst 8/10 kun pga litt vann+Halle Berry. Herlig scene, rett og slett Vann? Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Tror ikke du var tilstrekkelig full/høy/stein da du så filmen, men den har litt for høyt snitt ja. Heh, ja mulig det. Men jeg tror også at mangen 14tiser gav den høy poeng pga du får se litt dame mus i den uncut versionen.... Jeg likte den bedre enn TDK. MUZ! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Dan in Real life. Pen film og se sammen med kjæresten sin. GOd historie,morsome øyeblikk,og selv om Dane Cook er waste of life,så er dette en god soild film 6\10 Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) TDK Mulig jeg hadde for høye forventninger, men jeg ble en tanke skuffet. Filmen er god, det er mye action, men den ikke på langt nær så banebrytene som filmen den følger. Jeg driter i om fyren er dau eller ikke, Ledger gjorde filmens største innsats, og rollen vil gi ham et ettermæle få andre vil oppnå. Skuffelsen var Maggie Gylenhaal, ikke på grunn av henne, men på grunn av rollen hennes. Fikk overhodet ikke sympati for karakteren hennes, og hun fikk for lite tid på lærretet til å representere det hun skulle representere. På den måten ble hun litt bortkastet. Alt i alt en grei film, men sommerens kinohelt er IMHO Tony Stark. 8/10 Endret 28. juli 2008 av JacEr Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Kombinerer man tiden fra begge filmene så fikk karakteren Rachel nok tid, men det å bytte skuespiller kan vel medføre at det hele ble litt "reeboot". Rent personlig trenger jeg ikke noe særlig underbyggelse for å forstå hva to mennesker kan føle for hverandre. Det er som når man ser en far og en sønn på film. Jeg skjønner hva man betyr for hverandre. Som karakter er hun viktig for Batman og i denne filmen her ble det fort klart hvor viktig hun er for Harvey Dent. Om dette elementet ikke helt "sitter seg" hos seeren så mister filmen mye av dimensjon. Det er rett og slett en vital del for å få full utnyttelse av det hele. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Er ikke vote-regelen at hvis man får se kvinnelig kjønnsorgan, så skal filmen ha minst 7/10? Swordfish får jo minst 8/10 kun pga litt vann+Halle Berry. Herlig scene, rett og slett Vann? Du vet, havet. Våt og deilig. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 (endret) The Dark Knight God thriller, men ikke så god som alle skal ha det til. Det unike med filmen er Heith Ledger som the Joker. Awesome. 7.5/10 EDIT: Senket karakteren litt Endret 28. juli 2008 av Badering Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Er ikke vote-regelen at hvis man får se kvinnelig kjønnsorgan, så skal filmen ha minst 7/10? Swordfish får jo minst 8/10 kun pga litt vann+Halle Berry. Herlig scene, rett og slett Vann? Du vet, havet. Våt og deilig. Du tenker på hennes rolle i Die another day:) Lenke til kommentar
athorb Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Hun forekommer vel toppløs i Swordfish, så den er da nødt til å telle mer. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Hun forekommer vel toppløs i Swordfish, så den er da nødt til å telle mer. Joda, men hun ligger da toppløs ved siden av bassenget i den. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Kort spørsmål: Er det en grunn til hvorfor TDK har (og sannsynligvis får) så ekstremt mange anmeldelser? Greit det er Batman, men det er jo bare en film. Og hva med Hulk og Iron Man? De har jo ikke i nærheten av like mange anmeldelser? Og før dere spør foretrekker jeg helt klart DC i stedet for Marvel. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Tror nok mange vil ytre sin mening om filmen grunnet all hypen. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Det er mange fler som ser TDK, ergo flere anmeldelser. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Fordi Heath Ledger daua under innspillinga fikk filmen hinsides mye oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Kort spørsmål: Er det en grunn til hvorfor TDK har (og sannsynligvis får) så ekstremt mange anmeldelser? Greit det er Batman, men det er jo bare en film. Og hva med Hulk og Iron Man? De har jo ikke i nærheten av like mange anmeldelser? Og før dere spør foretrekker jeg helt klart DC i stedet for Marvel. Med tanke på at TDK er den første filmen som er i nærheten av å bli sett av like mange som det Titanic klarte å oppdrive av seere, kombinert med at dette forumet har en sterk overvekt av menn under 25 år, så vil jeg tro det er noe av grunnen Lenke til kommentar
athorb Skrevet 28. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2008 Robinson Crusoe on Mars (1964) Dette er, som tittelen tilsier, Robinson Crusoe satt til Mars. Vi er (antageligvis, jeg får ikke inntrykk av at dette er 60-tallet vaffal) et sted i fremtiden, og en Mars-ekspedisjon slår feil. Romfareren er strandet på planeten, og må gjøre det han kan for å overleve. Sånn som Robinson Crusoe. En interessant vri på øde øy-konseptet. På en øy er det som regel masse mat, vann, og ikke minst oksygen. Mars er en ørken. Filmen kommer med noen finurlige løsninger på hvordan vår mann og romfarerapen hans (som har litt av samme rolle som Wilson i Cast Away) skal overleve. Det blir ikke like spennende derfra, tilværelsen blir liksom litt for enkel. Selv om det blir flere eksplosjoner og generelt "mer spennende", syntes jeg faktisk filmen ble mindre interessant jo mer spennende den prøvde å være. Det er haugevis med logiske brister, men de tjener filmen, så de er det egentlig ingen grunn til å utsette på. En NASA-forsker hadde nok blitt en smule distrahert av dem, dog. Ellers synes jeg noen klipp gjentas unødvendig ofte, mulig at budsjettet krevde slike grep, men det gjør jo ikke akkurat filmen bedre. Noe som har samme effekt er slutten, makan til simpel avslutning. Jeg er litt usikker på om den fortjener karakteren etter å ha sett over anmeldelsen, men til tross for feil og mangler synes jeg filmen kan forsvare en 6/10. Den er tross alt temmelig underholdende og ikke minst sjarmerende, om ikke så veldig spennende. Dessuten er det noen landskapsbilder her som virkelig trekker opp. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 29. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2008 Joda, skjønner den er hypet noe voldsomt, men ikke mer enn Hulk og Iron Man. De er også svært populære superhelter, så de filmene burde i teorien ha fått minst like mange anmeldelser som TDK. Og greit nok Heath Ledger døde, men hva så? Trist for familien hans, men selv kunne jeg ikke brydd meg mer, dessverre. Men nok om det, ny film. Bride of Re-Animator Oppfølgeren til Re-Animator. Herbert West er besatt av tanken på å skape liv og har ingenting imot å bruke døde folk til eksperimentene. I den første filmen klarte han det på et vis, men selvsagt oppstod en del komplikasjoner. Denne gangen har han jobbet med teoriene sine i flere måneder og begynner å forstå hva som gikk galt sist. Klart det går bedre denne gangen? Vel... På mange måter er denne like bra som den første, men den har sine svakheter også. Effektene er svært bra til tider, og det er nok av blod, gørr og zombier til å holde for de fleste. Historien er også meget bra, spesielt med tanke på at det er oppfølgeren til en film basert på en novelle (av H.P. Lovecraft). På den negative siden virker det ikke helt logisk å forårsake en massakre på et sykehus, flykte til sør-Amerika i noen måneder og så dra tilbake og søke jobb på nøyaktig samme sykehus som i den første filmen? Dessuten er det en sex-scene (vel, to folk ligger rolig i en seng med laken over seg) som ikke passer inn i det hele tatt og ser ut til å være tatt med kun for å ha en slik scene. Kort sagt møter en fyr en dame og har sex med henne kort ti detter, samtidig som han er svært opptat med å få den gamle dama igjen fra de døde? Men kanskje det bare er jeg som syntes den biten ble for teit. Men alt i alt en meget bra oppfølger. Vurdering: 7/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå