Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler trangen til maktmisbruk. Hvor er sletteknappen igjen? ^^

 

Neida, artig å se Steffy like filmen. Sett bort fra eventyrsjangeren så deler jeg mange av hans meninger om en god del filmer der ute. Så det lover bra. Blir en lang uke dette her. Fått sett Hellboy II da Steffy? Har jo fått veldig bra anmeldelser den også.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke planer om a vaere noe saerlig pa kino, i sa fall blir det Wanted ^^.

 

Du kommer til a like den, den tar for seg alle tre personlighetene til Batman pa en knallgod mate. Batman, Bruce Wayne og "Billionaire Playboy Bruce Wayne" spiller alle en viktig rolle, og den tar for seg en del av problematikken rundt hvor lenge han kan vaere Batman, om han er Batman eller Wayne innerst inne, osv.

Lenke til kommentar

Outpost

 

Vil si dette er en spenningsfilm, med en liten smak av grøsser.

Filmen finner sted innerst inne i de mørke skoger i Øst-Europa. En gruppe leiesoldater blir leid inn av en type forretningsmann som har noe hemmelig han skal finne ut. (Soldatene vet ikke hva de skal, det eneste de vet er at de skal beskytte han og bevokte en gammel bunker)

 

Under 2 verdenskrig så brukte nazistene denne bunkeren til å utføre eksperimenter, for å gjøre soldater overmenneskelige. De skulle tåle alt! De finner en overlevende i bunkeren, og han kommer til å lage et helvette for hele gjengen!

 

Hva som skjer videre, og hva får ut av oppdraget får du selv se i filmen;)

 

Terningkast: 4

Lenke til kommentar

Alfred Hitchcock's Rope

 

Utrolig stilig plott, masse kule hint og tips underveis i filmen. Ekstremt spennnende og super dialog. Jeg vil ikke røpe noe som helst om plottet, så dette får holde.

8,3/10

 

 

Lost In Translation

 

Rolig, morsom, trist og stilfull. Mesterlig skuespill av samtlige skuespillere. Bill Murray kan aldri gå galt.

 

10/10, for hele stemninen til filmen er utrolig spesiell, men av en eller annen grunn, ikke på topplista.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

The Civil War A Film By Ken Burns

En ni dels dokumentar serie laget på slutten av 80taller og vist på PBS 1990, mest seende dokumentar PBS noen gang har hatt.

 

Hele filmen er egenlig bare svart/hvit bilder fra krigen med voice over fra kjente skuespillere som leser brev og taler fra historiske personer, feks. Sam Waterston som Lincoln og Morgan Freeman som Frederick Douglass.

innimellom kommer det innslag av intervjuer med historikere.

 

Det høres kjedelig ut på papriet, men filmen er bare laget dønn solid, og musikken får det hele til å bli veldig levende.

de 90minuttene hver episode varer går unna på null komma nix.

 

Historie veldig virklig av å se denne serien, og den er ikke bare for historie interiserte, den er for alle, en film alle bør se.

 

8/10

Lenke til kommentar

Rush Hour 3

 

Enda et gjennsyn med de to litt klønete politietterforskerne fra forskjellige steder på jorda. Denne gangen drar radarparet til Frankrike, hvor de ikke får en vennlig velkomst. Desverre faller den for kort i forhold til de andre 2 filmene, og er på grensen til å være verdt å se. Ikke helt den store opplevelsen, noe som ikke er helt den store overraskelsen heller.

 

4/10

 

Lucky Number Slevin

 

En film hvor man tror man har funnet ut alt, men likevel er det noe som overrasker. En god historie blandet med godt skuespill er det som preger filmen. En utrolig lur, morsom og spennende film. Anbefales.

 

8/10

 

Batman Begins

 

Vi er så heldige at vi får være vitne til fødselen av Gothams mest fryktede kriminalitetsforkjemper. Christian Bale spiller rollen som Bruce Wayne, personen som skal bli kjent som Batman. Filmen byr på et mye mer voskent innhold enn det tidligere filmene har, og det er tydelig at dette hjelper filmen opp mot toppkarakterer. Eneste minuset denne filmen har, er den svake prestasjonen av Katie Holmes. Dawson's Creek-stjernen har bare ikke hva som trengs for å spille i en film som dette.

 

8/10

Lenke til kommentar
Mangel pa ae, oe og aa burde forklare hvor jeg sa den.
Hvorfor ikke bruke spesialtegn for æ, ø og å? Lenke.

Haha. Det burde da vaere rimelig klart. Ingen her sliter med a forsta hva jeg mener nar jeg skriver sann, da kaster jeg ikke bort tid pa alt-codes. Jeg har mye annet a gjore her, bl a a dra pa kino og se filmer for dere far sett dem i Norge. No time for love, Dr. Jones.

Lenke til kommentar
Mangel pa ae, oe og aa burde forklare hvor jeg sa den.
Hvorfor ikke bruke spesialtegn for æ, ø og å? Lenke.

Haha. Det burde da vaere rimelig klart. Ingen her sliter med a forsta hva jeg mener nar jeg skriver sann, da kaster jeg ikke bort tid pa alt-codes. Jeg har mye annet a gjore her, bl a a dra pa kino og se filmer for dere far sett dem i Norge. No time for love, Dr. Jones.

Men du tar deg likevel tid til å skrive innlegg her. Bruke alt-koder tar kanskje 2 minutter ekstra. Endret av コンピューター・ワールド
Lenke til kommentar
The Civil War A Film By Ken Burns

En ni dels dokumentar serie laget på slutten av 80taller og vist på PBS 1990, mest seende dokumentar PBS noen gang har hatt.

 

Hele filmen er egenlig bare svart/hvit bilder fra krigen med voice over fra kjente skuespillere som leser brev og taler fra historiske personer, feks. Sam Waterston som Lincoln og Morgan Freeman som Frederick Douglass.

innimellom kommer det innslag av intervjuer med historikere.

 

Det høres kjedelig ut på papriet, men filmen er bare laget dønn solid, og musikken får det hele til å bli veldig levende.

de 90minuttene hver episode varer går unna på null komma nix.

 

Historie veldig virklig av å se denne serien, og den er ikke bare for historie interiserte, den er for alle, en film alle bør se.

 

8/10

Må få med meg denne. Har hørt mye postivt om akkurat denne dokumentarserien. At den ble sendt på PBS borger for høy kvalitet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...