Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

8½ så jeg svært lite i. I mine øyne en film som feilaktig blir tatt for tidløs.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet jeg vil få en del negative kommentarer for denne, men det driter jeg i. ;)

The Incredible Hulk

Hvor skal man egentlig begynne? Det starter med en ulykke der Bruce Banner blir bombadert av gamma-stråler og alt det der. Dette er svært kjent for oss, så alt det der skjer gjennom introen. Når filmen endelig begynner har det gått flere måneder siden siste hendelse, så det er ikke godt å si om dette er en oppfølger eller ikke. Den heter ikke Hulk 2 og har helt andre skuespillere, så det er ikke godt å si. Nuvel. Men om vi allerede vet at Bruce Banner er Hulk, hvorfor blir det da forklart til en av skurkene i en relativ dramatisk scene? "Vi fant Banner, men han hadde en stor, grønn livvakt." "Det.... (dyster musikk)... var Banner!!" Whoa... nei, vent. Det visste vi jo? :wallbash:

Som sagt har det gått flere måneder siden Bruce Banner ble til Hulk sist gang, fordi han nå kan kontrollere det. Ved å, øh, holde pusten? :wow: Aner ikke om jeg skal le eller gråte. Men så var nå Hulk til stede, og da bryter nesten tårene frem likevel. Er det virkelig mulig å lage en så dårlig Hulk? Ja, jeg lo godt da Hulk endelig dukket opp i den forrige filmen fordi han var så elendig laget, men jeg hadde håpet det skulle være bedre denne gangen. Hulk ser bedre ut, men kun til han beveger seg.

Gidder ikke engang kommentere resten av denne dritten. Det verste er at han garantert blir med i The Avengers sammen med Iron Man, Cap America og Thor, så akkurat nå er jeg likegyldig til den. Iron Man vil garantert dra den opp, men Hulk drar den garantert ned igjen. Vi får håpe Cap America og/eller "the norwegian homo" (ifølge Will Smith i Hancock) :p blir bedre.

Vurdering: 5/10 You do not wish to see me angry? Pft, I do not wish to see you. Period. :p

Lenke til kommentar

Her slakter du filmen totalt og gir den 5/10? Hva var det som trakk opp filmen så mye?

Og en ting til. Nå har jeg ikke sett filmen, men angående de folkene som sier at de fant Bruce Banner, men han hadde en grønn livvakt. Kanskje de ikke visste at Bruce Banner blir til Hulk?

Lenke til kommentar
Skal få sett denne asap!

Her i gården tar man asap alvorlig.

Ashes and Snow

Kunstfilm for spesielt interesserte.

I og med at min all time favorittfilm er Baraka, trodde jeg at dette skulle bli innertier, og det ble det. Ashes and Snow er en kunstnerisk montasjefilm i samme gate som Baraka og qatsi-filmene, pluss en forteller som leser poesi om flyvende elefanter. Tempoet er noe av det tregeste jeg noen sinne har sett, hele filmen er i slow motion, og bildene henger igjen på skjermen en god stund før det klippes videre. Personlig elsket jeg at den tok seg god tid, man får muligheten til å studere og bli sugd inn i hvert enkelt bilde. Dog kan det bli langtekkelig etter en stund, og det er nok bra at filmen ikke er lengre enn den er (64 minutter). Musikken var veldig god, rolig og behagelig, akkurat slik den burde være. Fortellerstemmen fungerte også veldig bra, mye følelse i stemmen.

Men med tanke på det konstant trege tempoet blir nok dette en engangsopplevelse, noe jeg ikke kan si om f.eks. Baraka, så denne nådde ikke helt opp.

8/10

Lenke til kommentar

Poseidon (2006)

Dette var ein film eg har haurt så mykje dårleg om at eg absolutt ikkje hadde nokon forhåpningar til den.

Men eg må seie at eg vart positivt overraska. Dette var ein film som absolutt var underholdande, og tanken om og stoppe den streifa meg aldri. No har ikkje eg sett orginalen, og kan difor ikkje samanlikne dei, men mitt intrykk av og ha sett kun denne er i alle fall bra. Blir nok ikkje ein eg kjem til og sjå igjen med det første. Men tanken om og sjå den på nytt vil ikkje vere fjern.

Karakter: 6,5(+)/10

Lenke til kommentar
8½ så jeg svært lite i. I mine øyne en film som feilaktig blir tatt for tidløs.

Jeg så "noe" i Fellinis 8½, men det var ikke mer enn nok til en middels vurdering. (5/10) Er all surrealistisk film like... rotete? (hihi)

Lenke til kommentar
Jeg vet jeg vil få en del negative kommentarer for denne, men det driter jeg i. ;)

The Incredible Hulk

Vurdering: 5/10[/b] You do not wish to see me angry? Pft, I do not wish to see you. Period. :p

Skurkene visste ikke at Bruce Banner kunne bli en stor grønn ting.

Han holder pusten og kontrollere hjerterytmen. På samme måte som alle andre kan kontrollere.

Du kritiserer filmen for plothull som ikke er der (hvertfall ingen av de du nevnte), å spesialeffektene som absolutt ikke er dårlige. Vet ikke hvilket horn du har i siden til hulk. Men skal du "ta" denne filmen finnes det mange andre ting, men ikke finn opp dine egne.

Lenke til kommentar

Beaufort

Handlingen utspiller seg oppe på et lite fjell som ligger rett innenfor den libanesiske grensen mot Israel. Her ligger det en gammel middelaldersborg (Beaufort) som ble inntatt av Israelerne i 1982. 18 år senere i forbindelse med uttrekningen fra Libanon skal fortet/bunkeren forlates. Vi følger de siste Israeliske soldatene som er utstasjonert her og som inn i det siste opplever hva skyttegravkrig er for noe. Alltid interessant å se krigsfilmer som ikke er laget av Hollywood.

Filmen er en veldig intens psykologisk thriller mer enn en krigsfilm. Stemningen minner litt om Full Metal Jacket og de lange gangene inne i bunkeren fremkaller "Alien"-vibber hos meg. Man føler virkelig at man er i bunkeren sammen med soldatene.

Skuespillet er godt og karakterene utvikler seg godt underveis i filmen.

Men når (etterhvert) man sitter og venter på at en karakter skal bli drept fordi man får vite mer om han det så blir det litt forutsigbart.

...men for meg har det ikke så mye å si, her er det stemningen i filmen som teller mest, og den er veldig godt portrettert.

Anbefales 8/10

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

The Incredible Hulk

Hvor skal man egentlig begynne? Det starter med en ulykke der Bruce Banner blir bombadert av gamma-stråler og alt det der. Dette er svært kjent for oss, så alt det der skjer gjennom introen. Når filmen endelig begynner har det gått flere måneder siden siste hendelse, så det er ikke godt å si om dette er en oppfølger eller ikke. Den heter ikke Hulk 2 og har helt andre skuespillere, så det er ikke godt å si.

Blir jo avklart med en gang at det ikke er noen oppfølger. Om du husker fra Ang Lee sin Hulk så vil du minnes at han ble Hulk av helt andre grunner enn det forsøket som de viser var bakgrunnen i denne filmen. De benyttet et endret supersoldatserum i denne filmen, serumet som i sin tid skapte Captain America.

Nuvel. Men om vi allerede vet at Bruce Banner er Hulk, hvorfor blir det da forklart til en av skurkene i en relativ dramatisk scene? "Vi fant Banner, men han hadde en stor, grønn livvakt." "Det.... (dyster musikk)... var Banner!!" Whoa... nei, vent. Det visste vi jo? :wallbash:

Hulks eksistens var ukjent for både soldatene og folk flest. Kun noen utvalgte få visste dette. At du visste det (duh!) betyr jo ikke at karakterene i filmen skulle på magisk vis vite dette ...

Som sagt har det gått flere måneder siden Bruce Banner ble til Hulk sist gang, fordi han nå kan kontrollere det. Ved å, øh, holde pusten? :wow: Aner ikke om jeg skal le eller gråte. Men så var nå Hulk til stede, og da bryter nesten tårene frem likevel. Er det virkelig mulig å lage en så dårlig Hulk? Ja, jeg lo godt da Hulk endelig dukket opp i den forrige filmen fordi han var så elendig laget, men jeg hadde håpet det skulle være bedre denne gangen. Hulk ser bedre ut, men kun til han beveger seg.

CGI er en smakssak. Jeg lot meg imponere, spesielt av scenen i hulen. Det var ikke CGI som trakk filmen ned for min egen del, ei heller action. De lovet at filmens karakterer ikke skulle drukne i "crash boom bang", men det var nettopp det som skjedde. Når man vet hvilken scener som ble kuttet så er det det som nesten er til å grine av. Men det kommer forhåpentligvis på Blu-Ray utgaven (er lovet av regissør), så det trekker forhåpentligvis filmen opp til det kvalitetsnivået den burde vært på. :)

Ellers en merkelig karakter i forhold til teksten i anmeldelsen din. Hva fant du positivt med den (noe må det jo være siden du fant filmen middels god).

Lenke til kommentar

Heh, visste dere kom til å mislike anmeldelsen. :) Jeg likte ikke filmen noe særlig, så karakteren blir stående. Det trakk mye ned at den var kjedelig, men effektene trakk opp igjen. Ikke at jeg syntes det ser pent ut når Hulk beveger seg, men så lenge han står i ro er det meget bra. Likte for eksempel det første nærbildet vi får av ansiktet hans.

For øvrig er jeg ikke ute etter å "ta" en film, heller tvert imot. Den andre Spider-man filmen var ganske bra, og Iron Man overrasket meg svært. Jeg liker en del av Hulk-tegneseriene, og hadde virkelig håpet de hadde lært av feilene fra den forrige filmen. Det må jeg si de har gjort til en viss grad, siden det tar relativt kort tid før Hulk dukker opp nå, og ikke førti minutter ute i filmen som i den forrige. Dessuten har han allerede gått gjennom hele ulykken før filmen starter, så vi slipper enda en film som forklarer alt sammen. Det trakk også opp. :)

Lenke til kommentar
Heh, visste dere kom til å mislike anmeldelsen. :) Jeg likte ikke filmen noe særlig, så karakteren blir stående. Det trakk mye ned at den var kjedelig, men effektene trakk opp igjen. Ikke at jeg syntes det ser pent ut når Hulk beveger seg, men så lenge han står i ro er det meget bra. Likte for eksempel det første nærbildet vi får av ansiktet hans.

For øvrig er jeg ikke ute etter å "ta" en film, heller tvert imot. Den andre Spider-man filmen var ganske bra, og Iron Man overrasket meg svært. Jeg liker en del av Hulk-tegneseriene, og hadde virkelig håpet de hadde lært av feilene fra den forrige filmen. Det må jeg si de har gjort til en viss grad, siden det tar relativt kort tid før Hulk dukker opp nå, og ikke førti minutter ute i filmen som i den forrige. Dessuten har han allerede gått gjennom hele ulykken før filmen starter, så vi slipper enda en film som forklarer alt sammen. Det trakk også opp. :)

Jeg tror ikke du forstår at denne filmen har absolutt ingenting med den forrige Hulk filmen å gjøre. Noe som jeg syns ble gjort ganske klart så fort filmen begynte..

Lenke til kommentar

Into The Wild

Herlig, herlig, herlig indiefilm som fikk meg til å telte i skogen dagen etter. Kjempespill av Emile Hirsch, og alle rundt han. Filmen er fullspekket med interresante karakter du virkelig har lyst til å bli kjent med, og, hvis du har sansen for det hovedpersonen prater, og mener, så føles virkelig filmen...personlig.

10/10. Min nye Topp 10 favoritt.

Lenke til kommentar

Sanjuro

A crafty samurai helps a young man and his fellow clansmen save his uncle, who has been framed and imprisoned by a corrupt superintendent.
(imdb.com)

Sanjuro var utrolig underholdende. Ikke akkurat Kurosawa på sitt beste og mest meningsfulle, men dette er helt klart Kurosawas "blockbuster"-produksjon, men samtidig har filmen langt flere kvaliteter enn tilsvarende filmer fra Hollywood. Nei, jeg mener ikke at det er samme produksjonsverdier og budsjett, men dette ryktes å være en av Kurosawas mest "useriøse" filmer og Sanjuro er en film som har mye godt på den "siden" av filmskaping.

Den er morsom, spennende, samt vellagd og velspilt. Toshirô Mifune er her tilbake i rollen som Sanjuro/The Samurai, og er rett og slett helt fantastisk i sin rolle som Tsubaki Sanjûrô. Han er litt av en ringrev, og er som i Yojimbo, beskrevet som "crafty", da han spiller ut sin rolle på begge leirer.

Når filmen i tillegg inkluderer flott kinematografi og en fengende historie, blir det totalt sett en god film og sikkert den jeg har fått mest ut av når det kommer til ren og skjær underholdning. Til de av dere som synes Kurosawa er "langtekkelig", så er nok Yojimbo og Sanjuro to filmer å sjekke ut.

Det skal også sies at på Criterion-utgaven, som jeg så, var lyd/bilde helt himmelsk.

8 - Svært God

(jeg ville forøvrig også gitt Yojimbo en 8)

Lenke til kommentar

Joda, vet denne Hulk-filmen ikke har noe med den andre å gjøre, men vet den det selv? :p På den ene siden vil den være frittstående, men på den annen hopper den over "unødvendige" ting som selve ulykken hvor Bruce Banner ble Hulk, og likevel prøver den å forklare oss hva som skjer hele tiden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Da har jeg (endelig) vært på kino og sett Indiana Jones-filmen

Den startet bra,Elvis på soundtracket ekke dumt.

Som de fleste vet er det noen år siden forgje Indiana Jones film,som gjør det perfekt at dennne filmen utarter seg så mange år etter akkurat Indiana Jones The Last Crusade.

Genialt-

Det hele foregår etter Hitler,nazi og alt det der tullet,nå er det russerne og kald krig som gjelder.

1950-tallet altså. Henry Jones Jr har selvfølgelig blitt eldre,ikke mye visere og var svært så flink under kirgen. Masse bling-bling fikk han

Selve filmen er bra. Jeg likte den, og er vel en av de få *børste støv av* oppfølgerne som er på markedet. Den er bedre enn Die Soft 4,Dødelig våpen 4 ja vil snike den foran Supermann returns også jeg(easy now Dotten) Men når jeg tenker meg om så er ikke SR en oppfølger,mer en remake så la gå.

Men Denne filmen holdet faktisk TRO til sine forgjengere! Sjelden vare spør du meg.(Terminator 3 )

Solid skuespill,kule slemme russere,typisk-Indiana action,boobytraps,effekter og JOhn Williams er bare god.

Slutten var way way WAAAAY over the top daKlikk Som trekker ned fra en 8`er til karakter 7\10

Shia fikk ikke hatten enda nei!

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Into the Wild

Hadde store forventninger til denne filmen, og etter at jeg misset den på kino, bestemte jeg meg for å kjøpe den. Og for en opplevelse å se denne filmen var. Den skuffer ikke. Jeg hadde skyhøye forventninger, og disse ble overgått. Man kan ikke gjøre annet enn å elske følelsen filmen gir en. Skuespillerne leverer varene, og får deg til å bry deg om karakterene i filmen. Ikke annet å gjøre nå enn å ta hatten av for årets beste filmopplevelse, for min del.

10/10

Lenke til kommentar

The INCREDIBLE Hulk

Så Hulken for første gang idag på kino, og herregud for en film! :D

Herlige fightescener, storyen er bra, fin smooth gjennom hele filmen, og Norton som vanlig fantastisk, denne gang som ett illsint/snilt uhyre. Må si at Liv Tyler imponerer også (btw, har hun tatt silikon i leppene?) sammen med Norton.

Må også få si at for nesten hver Marvel-film jeg ser blir jeg mer hekta, mer engasjert og mer fanatisk etter mer supermonstre/superhelter :D

Hulk for sin del var etter min mening strålende.

9/10

Forhåndsbestilt billetter til TDK mens jeg var der, herlig!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...