Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Bank Job

Meget bra. Desto mer jeg ser av Jason Statham liker jeg han bare bedre og bedre! Filmen generelt var meget spennende, og realistisk vil jeg si. Spesielt likte jeg radiosamtalene mellom dem, som politiet plukket opp, og smart trekk av politiet ved å sende ambulansebilen ut. Likte scenen. :)

 

8/10

 

Jeg føler at jeg er litt for snill med karakterene, men det kan ha med hvilke filmer jeg har sett i det siste. ^^

 

 

Ahh, den filmen har jeg tenkt å se en stund. Høres kjempebra ut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Black Hawk Down (2001)

 

Black Hawk Down er et krigsdrama satt til Mogadishu, Somalia, hvor noen og hundre amerikanske elitesoldater skal fange to menn som står krigsherren Aidid nært. Aidid har tatt over matforsyningene inn til hovedstaden og befolkningen sulter, så amerikanerne bestemmer seg for å gripe inn. Hele operasjonen går selvfølgelig til helvete, og da er det duket for to og en halv time med krigsaction fra øverste hylle. Ikke bare er filmen stappfull med herlig action for alle krigsjunkiene, den klarer også å fange selve essensen i en krig, hvor grusom den er, hvor inkompetente de øverstkommanderende er, hele pakka. Filmen varer nesten to og en halv time, men føltes ikke lang i det hele tatt. Jeg ser den gjerne igjen, for å si det sånn. Et av tidenes beste krigsdramaer.

 

Terningkast 6. Minst.

Lenke til kommentar

Once

 

Dette var en film jeg virkelig ønsket å like, men jeg maktet det bare ikke. Det lille som er av "story" er særdeles platt, kjemien mellom de to hovedrolleinnehaverne er fraværende og bortsett fra et par biroller er det ikke mye å snakke om av skuespill. Store deler av filmen kan rett og slett oppsummeres som en eneste lang og ørkesløs musikkvideo av laveste sortering. Musikken var til tider for jævlig irriterende - de spiler de samme elendige sangene om igjen hele tiden. At de fikk Oscar for dette mølet er meg en gåte. Denne filmen er et godt eksempel på at IMDBlisten inneholder mye rusk. Styr unna eller gi den til noen du misliker intenst!

 

Karakter: 2/10

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Det var synd du ikke likte den. Men hvem er det egentlig som bør styre unna? Du er den første jeg har opplevd ikke like filmen. Jeg vil påstå at du (hvem du enn er som leser dette) statistisk sett mest sannsynlig kommer til å bli fornøyd. Man vil rett og slett tilhøre en ørliten minoritet om man gir den 2/10, så slapp av det er liten sjans for at man er blant de uheldige som vil mislike filmen :)

 

Kjemien var for meg strålende. De endte opp sammen i det virkelige liv også, men det var heller ingen overraskelse når man så hvordan de betraktet hverandre. Jeg vil nå anbefale folk å sjekke den ut, om sjangeren er noe som kan fenge og billigproduksjon ikke skremmer. Kanskje en ide å se trailer og høre utdrag av musikken, det er nok alfa og omega at man klarer å lytte til slik for at filmen skal bli en suksess. Den har fått en stor "menighet" og det som er en gåte for få blir lett å forstå for andre. En praktfull liten film av den jordnære sorten. En film jeg varmt anbefaler til massene da det er lite sannsynlig at man ender i minoritetsgruppen som hatet filmen.

 

Ace in The Hole (1951): Kirk Douglas gjør det bra, regien er god mens historien egentlig er særdeles svak. Egentlig ikke en mer enn maks middels film, men den blir bedre av den reelle situasjonen i vår verden. Hvor media er som gribber og underholdningsjaget gjør at man ikke alltid har lett for å vite om man leser om et sirkus eller om nyheter. Enkelte ting som er riktig med verden i dag vet vi alle er så forferdelig galt og det gjør at denne filmen blir bedre enn hva den egentlig er. Men det finnes andre filmer der ute som er den overlegen i å illustrere deler av medias manglende integritet.

6/10

 

The Producers (1968): Veien til suksess er som ingen av oss vet gjennom en godt planlagt fiasko. Jeg undres om man må ha en eller annen form for hjerneskade for å kunne like noe av det absurde faenskapet som kombinasjonen Gene Wilder og Mel Brooks klarer å lire av seg på det store lerretet. Jeg vet ikke hva de gikk på den gang og når jeg nok en gang så denne filmen så innser jeg at man kanskje må være lettere sprø av å både like det og se den igjen. Som med andre Brooks-filmer. Det er i hvert fall det jeg innbiller meg og det er vel derfor jeg smiler.

8/10

Lenke til kommentar

Be Kind Rewind (2008)

Da filmen kom ut var jeg helt uinteressert, og først nå tenkte jeg at jeg skulle gi den en sjanse. Jeg visste ingenting om den, og hadde helt glemt at Gondry sto bak. De første 30-60 minuttene er fantastiske, herlig og typisk Gondry. Den var kjempedum i konseptet og genial i utføring, kreativ og innovativ og inspirerende for enhver filmentusiast. Det hele tapte seg forferdelig mot slutten, hvor Fats-historien overtok og det hele dabbet av. Jeg lo ofte av filmen, men mye av sentimentaliteten gikk over hodet mitt. Det hele ble bare uinteressant for min del. Det er synd at den delen jeg ignorerte i begynnelsen ble det viktigste elementet mot slutten, og spesielt hvor urealistisk filmen begynte å bli. Jeg kan gå med på at Jack Black pisser magnetisk urin, fordi det er film. Jeg kan ikke gå med på at folk samles og står i kø for å se på en hjemmelaget som ikke er verken underholdende eller spesielt smart. Det er Mos Def og Jack Black som gjør filmen, mens hele Danny Glover-historien var gørrkjedelig.

 

Jeg ble skuffet av filmen, da de første 50 minuttene lovet noe helt annet for slutten enn hva jeg fikk. Det hele ble bare for stort.

6/10

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Be Kind Rewind (2008)Det hele tapte seg forferdelig mot slutten, hvor Fats-historien overtok og det hele dabbet av. (..) hele Danny Glover-historien var gørrkjedelig.

 

6/10

 

Helt enig, hadde de bare valgt en annen ramme for historien kunne den vært blant årets beste. Endte på samme karakter.

Lenke til kommentar

Superhero Movie

 

Hadde null forhåpninger til denne, og ble mer eller mindre ikke skuffet. Den var stort sett som forventet, men likevel bedre enn forventet.

 

Historien er kort fortalt. Spider-man. Bare bytt ut Spider-man med Dragonfly og Green Goblin med The Hourglass, legg til noen elendige vitser, og du har Superhero Movie. Dette gjør at historien er grei nok da vi kjenner den fra før. I stedet får vi dårlige vitser hele tiden. dårlige skuespillere og dårlig dialog. Det burde vært elendig, men er så dårlig gjennomført at det nesten blir pinlig morsomt. Hot Shots, Top Secret og Airplane er morsomt. Scary Movie er grei nok, men dette mølet er så dårlig at det havner i en helt annen kategori langt under "tortur". Ta Plan 9 From Ooter Space, fargelegg bildene med syltetøy, og du får et bedre resultat enn dette. Men likevel, det er ikke direkte kjedelig heller. Tragisk, pinlig, forutsigbart, tåpelig, dårlig, ja. Men ikke direkte kjedelig. Det er ikke bra. Ikke se denne fordi du liker filmer som Hot Shots, Scary Movie og Airplane. Dette er en film du ser fordi den er så elendig at det nesten blir morsomt og/eller du hater/elsker Spider-man. Liker du Spider-man kan det være morsomt se en parodi. Er du som meg og hater den første Spider-man filmen kan denne være morsom da den på mange måter faktisk er bedre. Eller kanskje ikke "bedre", men jeg syntes den var langt mer underholdende. Eller kanskje jeg bare var trøtt. ;)

 

Ta denne vitsen som et eksempel. Er den morsom, still opp karakteren noen hakk. Ja, det er en faktisk vits fra filmen. Så dårlig kan det gjøres.

 

"Titanium blades1 They can cut through diamonds!"

"I'm not wearing any diamonds!"

 

:wallbash:

 

Vurdering: 6.5/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Rosa Panter tar hevn 1978 4/6 (ikke så morsom som 1976s Rosa Panter vender tilbake , men forsåvidt grei nok , Herbert Lom gjør en god innsats som Dreyfus.....dette er dessverre Sellers siste RP film :(

 

Ben Hur 1959 4.5/6 (Heston gjør en flott jobb , kan godt forstå hvorfor de ikke viste ansiktet til Jesus av respekt)

 

Nakne pistol 1988 5/6 (LOL....muntert , Frank Drebin er noe for seg selv & dette er all time classic *he he*)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Det var én scene hvor stemmen hans ble veldig lys og "Sandlersk", men det fikk meg bare til å le. Det var som å se hva som ville skjedd med Adam Sandler som person i en sånn situasjon. Karakteren var sikkert en veldig morsom type før det skjedde, og det lyste gjennom i stemmen hans i de Sandlerske øyeblikkene at her var det et menneske som ikke bare var glad og munter og morsom før, men som kanskje også vil klare å bli det igjen.

 

Jeg kan dog forstå at man tenker tilbake på tidligere opplevelser, men det tror jeg handler utelukkende om hva en selv ser. Hadde det vært ens første Adam Sandler-film så har jeg ingen tro på at man ikke hadde sett på ham som meget troverdig og dyktig i rollen sin.

Lenke til kommentar

The Bucket List

 

Mørke og depressive filmer passer best når høsten slår til. Derfor var det befriende at The Bucket List hadde en såpass positivt syn på livet, døden og alt det i mellom. Selvsagt på en amerikansk måte, noe som sikkert vil få enkelte til å slite med å leve seg ordentlig inn i filmen, men jeg innrømmer gledelig at jeg falt for det.

 

Bare det å gi Morgan Freeman fortellerstemmen hadde vært nok til å heve enhver film opp fra bunnkarakter. Heldigvis var filmen bunkret med fine scener og en Jack Nicholson i storform. The Bucket List er best på sitt lavmælte, når den er vekk fra skrikende fallskjermhopping og CGI-pyramider. Men samtidig så måtte de jo tross alt ha noe spektakulært på den "gjøre-før-jeg-dør" lista.

 

Fine dager!

 

4 +

Lenke til kommentar

The Matrix Revisited

En 123 minutter lang dokumentar om en film som varer i 136 minutter. Den har én ting til felles med The Matrix - den kunne vart så mye, mye lenger. Absolutt alt med konseptet er interessante, enten fra et filmatisk perspektiv, et filosofisk perspektiv eller bare fordi man intereserer seg for filmkunst, kung fu, kinematografi, filmtriks, billige løsninger og smarte tanker, mennesker som elsker jobben sin, mennesker som skiller seg ut som utrolig dyktige, innovasjon innen lyd, lys og kamera, skuespillere som gir alt for rollen, Keanu Reeves i et helt nytt lys. Hele filmen er bare en tankevekker, men mest i den grad at den er en tankevekker for den filmen som har stått frem som den mest tankevekkende i min livstid. En utrolig dokumentar, en fin "Behind the scenes" å starte med og noe av det mer interessante du noengang vil se.

 

Det eneste negative? Jeg vil se en versjon laget for de som virkelig er film, og filmteknisk interesserte. Vis oss flere detaljer, mer av prosessen, bruk fagspråket og forklar tankene bak. La oss lære av disse menneskene som kommer fra alle land og alle filmindustrier, og møtes for å gjennomføre en av de mest komplette visjonene jeg har opplevd innenfor film.

 

Et fantastisk eventyr for Matrix-fans.

Lenke til kommentar

Starship Troopers 3: Marauder (2008)

 

Jeg kan med glede si at denne filmen, i motsettning til den først oppfølgeren, i større grad spiller på tematikken til orginalen. Det elendige skuespillet som i orginalen fungerte svært godt til å underbygge dets budskap har blitt ivaretatt i denne filmen også. Problemet er i likhet med den først oppfølgeren at dette ikke fungerer noe særlig; skuespillet ble bare litt for elendig. Jolene Blalock, bedre kjent som T'Pol fra Enterprise, spiller t.eks. standardrollen sin som en følelsesløs bitch; og da på sin karakteristiske dårlige måte.

 

Denne filmen prøver i for stor grad til å kritisere for mye for rask. Svært mye av kritikken er bygget i mindre kjente historiske begivenheter, som bl.a. kristendommens (les: pavens og katolismens) støtte av nazistene og fascistene under andre verdenskrig. For å kunne forstå dette må man faktisk vite om det på forhånd; altså bringer ikke filmen frem noe nytt til seeren.

 

Resten av kritikken er ganske selvinnsigende, men fungerer dog ikke særlig godt. Dette er en satire som ikke fungerer; jeg gir filmen:

5 / 10

 

Edit: I tillegg skjønner jeg ikke hva marauder har med saken å gjøre etter jeg slo opp ordet. Det beskriver på ingen måte filmen eller dets budskap.

Endret av Otth
Lenke til kommentar

Date Movie

 

:!:

 

Kompiskveld, hva skal jeg si? "Så dårlig at det blir moro"-prinsippet har fått ny betydning. Jeg lo konstant fra start til slutt, ikke av humoren i filmen, men av hvor dårlig nettopp denne humoren var, og hvor dårlig det resterende med filmen var. En høydare.

 

9/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...