Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Bad Boys

 

En buddy-cop film signert legenden Michael Bay,som jeg faktisk ikke har sett. Stilen er selvsagt lett og rappkjeftet med en dose alvor. En viktig del i en sånn film er jo kjemien, og selv Smith og Lawrence er ikke helt der oppe med sine kollegaer fra Dødelig Våpen, så funker det absolutt. Spesielt oppstår det en del morro når disse to må late som de er den andre.

 

Ellers så har vi en ålreit story, ålreit skurk, ålreite actionscener og en ganske heit Tea Leoni som det kvinnelige alibiet. Jeg ble ikke helt bergtatt av Bad Boys, men det var fortsatt to gode timer.

 

4 -

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Juno

 

Ellen Page er rå!

 

Hadde store forventninger til denne, og de ble jammen innfridd alle som en. Filmens styrke er skuespillet og dialogen, som ikke er mindre enn genial. Et veldig orginalt og drivende manus, sammen med en hovedrolleinnehaver av særegne kvaliteter gjorde dette til en god opplevelse uavhengig av historien, men når historien også innfrir med et godt og uvanlig plot med interessante hendelser og karakterer, ja det blir det hele løftet godt over gjennomsnittet.

 

7.5

Lenke til kommentar

Never Back Down (2008)

 

Ein kan lese litt ut frå den pompøse tittelen kva denne typen film handlar om. Typisk ungdomsrivalisering, pikante 3-kant drama mellom jente og to gutar, og ikkje minst vanskelege familieforhold. Historia i filmen går i grove trekk ut på at ein liten familie på 3 må flytte frå bygda og inn til "byen". Her skildrar filmen korleis Jake Tyler tilpassar seg det nye miljøet, og det er ikkje berre berre. I denne byen dreiar alt seg tydelegvis om såkalla "streetfightar" (med mangel på eit betre namn), og du kan få dei beste damene ved å vere god til å sloss. Personleg synes eg filmen feila ein god del på historie, og den vert ganske forutsigbar. Dei 3 første kvartera minnar eigentleg berre om ei dårleg krysning mellom Fight Club og Million dollar baby.

 

Likevel haldt filmen ein relativt god flyt gjennom den 1 timen og 50 minutta den varte. Heldigvis tok filmen seg relativt fint opp den andre halvdelen. Avslutninga var faktisk overraskande utradisjonell, noko som trekk opp veldig. Sean Faris som hadde hovudrolla som tenåringen Jake med litt emosjonelle kriser, humørsvingingar og diverse andre ting desse ungdomshormona fører med seg klarte seg fint. Grunnen til at eg synes dette har vel med at eg relativt lett svelg alt av skodespelarprestasjonar. Djimon Hounsou som er "sensei" i denne filmen vert kanskje litt for openbar for min del. Alt for typisk "den kloke sensoren som alltid kjem med visdomsord og anna pjatt".

 

Slossescenane var innmari bra gjennomførte. Timing, slow-mo og alt klaffa nesten perfekt. Men det må det jo når det er snakk om ein slossefilm. Uansett, eg vart mektig imponert over desse scenane. Dette miksa med songar som traff meg rett i hjarterota gjorde at eg nærast ville ta meg ein kamp sjølv. ;) Veldig kjekk underhaldning ein einsam laurdagskveld:

 

7,5

Lenke til kommentar
Nja... Jeg syns nå at Death Proof var bedre enn Planet Terror. De utfyller hverandre godt, da Planet Terror står for den "hjernedøde" actionen.

Hva var DP, da?

 

Death Proof er ihvertfall ikke en fartsfylt actionfilm i likhet med Planet Terror. DP er mer en dialogbasert godbit.

Lenke til kommentar

Hancock (2008)

 

Så filmen på nattkino på colosseum. Dette var en film jeg storkoste meg med. Skuespillet var godt, men alt av trailerer som er blitt vist er da bare fra første halvdel av filmen. Ikke at siste halvdel var så veldig dårlig. Men synes at filmen kanskje kunne hatt litt mer potensiale. Ble til at jeg himlet med øynene et par ganger. Ellers utenom det så er det et punkt i filmen absolutt alle i kinosalen kommer til å le og klappe. Mer enn det skal jeg selvsagt ikke si.

 

Fantastisk popkorn film. Will Smith gjør jobben godt.

 

8/10

Lenke til kommentar

I Am Legend

 

i_am_legend_willanddog.jpg

 

 

Konklusjon

Da har jeg fått sett filmen som jeg egentlig skulle gjøre for flere uker siden.

 

Jeg hadde en del forventninger til filmen, og den svarte ganske bra.

Jeg er ikke så veldig glade i sånn slags filmer, men denne må jeg si at jeg likte.

Historien er veldig god, ikke noe negativt jeg kan si om den som jeg kommer på.

Det er også noe ved den som jeg likte, men jeg greier ikke å få det helt frem og derfor når

den ikke toppkarakter.

 

Karakter

 

8/10

Endret av Raste
Lenke til kommentar

The Hours

 

Plottet virket dørgende kjedelig, men utførelsen var heldigvis god. Dette er filmen jeg godt skjønner visse deler av befolkningen unngår, men det er likefremt en film som ikke nødvendigvis kun treffer kvinner i førtiårene. Ja faktisk så gjør The Hours gode, universielle poeng om lykke og det å finne sin plass i verden.

 

Regien er stødig og de tre forskjellige historiene glir fint inn i hverandre, om enn litt vagere enn i andre såkalte mosaikkdramaer. Ellers vil jeg trekke frem flott musikk og storartet skuespill fra alle involverte. Nicole Kidman var ikke til å kjenne igjen, og vel fortjent var Oscar'en. Spesielt når jeg ser hva hun konkurerte imot.

 

4 +

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

The Aviator

 

Hadde faktisk ganske lave forventninger til denne. Den har ikke fått ekstremt bra anmeldelser, og vennene mine som har sett den snakket heller ikke veldig varmt om den. Derfor ble jeg ganske positivt overrasket over den filmen. Filmen tar deg med på et herlig eventyr og den er egentlig helt annerledes enn det jeg trodde den skulle være. Scorsese er en av de beste regissørene gjennom tidene, og han leverer i denne filmen også. Jeg visste at filmen ville være bra teknisk sett, men jeg hadde ikke forventet så utrolig mye mer, det synes jeg imidlertid jeg fikk. Den er litt lang, men jeg vet ikke om jeg synes det er en svakhet eller ikke. Jeg synes ikke den burde vært så veldig mye kortere ihvertfall. Jeg synes den til tider mister momentumet i noen minutter her og der gjennom filmen, men utenom det har jeg lite å utsette på filmen egentlig. Skuespillerne gjør også en flott jobb. Dicaprio gjør en meget solid innsats som Howard Hughes, og Cate Blanchett er også dyktig som alltid. Alt i alt en flott film.

 

8/10

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
ukjente!!! UKJENTE!!!

De har alle vært med i den lengstlevende amerikanskje sci-fi serien, en serie som gikk lengre enn Star Trek, Babylon 5, og X-files for å ikke snakke om den heslige BSG serien som jeg håper blir kanselert snart.

Fysjda, ikke si sånt. Men du kan vel glede deg med at de siste 12 episodene kommer i Januar 2009. Men det er planlagt at det skal komme film(er) og en spin-off serie.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

The Marine

 

Wresleren John Cena er såpass populær i statene at WWF(World Wrestling Federation)

lagde en film med han. Javel tenkte jeg,for all del.

 

John Cena spiller en marinejeger som er tøffere enn Thomas Toget og Elias combined.

Starter med i ren Frank Drebin stil å redde noen fanger fra Taliban,selfølgelig uten hjelp og mot ordre,som omgjør at han får fyken og må starte et normnalt liv. Fyrn har desverre ikke noe liv og gjentar ofte frasen *I`m a MARINE* Men han har jo en extremt lekker dame hjemme som spilles av Kelly Carson(mer kjent fra serien Nip\Tuck)

 

Desverre for John så blir dama hans kidnappet av en gjeng diamant-skurker og John Cena for igjen leke marinejeger. Noe som er bra,siden han er MARINE!

Skurke-bossen spilles briliant av Robert Patrick. RObert Patrick er så kul i denne filmen at man bør helst ha på seg solbriller hver gang han ankommer scenen.

 

Men han kan ikke hjelpe filmen som er så fatal at SLy og Arnie gråter.

Cena er så tøff at selv etter han blir slått ned(hardt) av en brannslokningsapparat uten å bry seg noe spesielt. Våkner opp etter 30sekunder og uten noen indre eller ytre skader er han fit for fight og kan jaggu kjøre bil meget fort og bra :)

Et mirakel :D

 

Sluttscenenen er over the waaaaaaaaaaaay top.

Shait-film som kun kan ses pga Robert Patrick.

 

Terningkast 2(pga to for navn: Robert Patrick)

post-95709-1215971709_thumb.jpg

Lenke til kommentar

No Man's Land

 

No Man's Land er en bosnisk krigsfilm fra 2001, som forteller historien om Ciki og Nino, to soldater fra hver sin side av konflikten på Balkan, som blir fanget i en skyttergrav i ingenmannsland. Jeg gidder ikke å fortelle noe særlig om handlingen, da det ikke er mye jeg kan si uten å spoile.

 

Denne filmen vant bla. både Oscar og Golden Globe for beste utenlandske film, og vant også Gullpalmen for beste screenplay. Jeg får vel bare kaste meg på anmeldertoget, og si at dette er en av de beste filmene jeg vet om. Tro meg når jeg sier dette: Jeg er 100% Hollywood-action-fanboy, og jeg kan telle på en hånd hvor mange rene dramaer som har gjort inntrykk på meg. Dette er ett av dem. Filmen forteller hvor tåpelig denne krigen er på en glimrende måte.

 

Terningkast 6 :woot:

 

Hint: Har fremdeles ikke funnet No Man's Land med norske undertekster i noen norske nettbutikker, men hvis dette er noe du må ha, så fant jeg mitt eksemplar på en av Color Lines svenskebåter mellom Sandefjord og Strömstad;P Bare sånn i tilfelle noen lurer...

Endret av Dyrehagen
Lenke til kommentar
bare fordi du tilfeldigvis ikke vet hvem dem er gjør dem ikke ukjente, de færeste i norge vet hvem George Carlin var, men det gjør han ikke ukjent.

 

RDA er jo kjent for selv den vanlige nordmanen gjennom MacGyver, Beau Bridges bør være kjente for de fleste.

 

Ben Browder og Claudia Black har vært med i en annen kjent Sci-fi serie

 

Michael Shanks hadde en realativt stor gjeste opptreden i 24.

 

ect.

 

og når alle har vært med i en serie som har like stor fanbase som Star Trek ville jeg ikke kalle dem ukjente, da flere millioner så hver episode de var med i.

Hvis jeg ikke har hørt om en amerikansk skuespiller, og ikke kjenner ham igjen på ansikt, navn eller en eneste rolle, så er han i 99% av tilfeller ukjent. George Carlin var et forferdelig eksempel, da amerikansk standup i Norge er svært lite utbredt og består for det meste av Raw og Delirious.

 

MacGyver kjenner alle, fra rollen som MacGyver. Han er ikke kjent for noe annet, og rollen i Stargate kalles "Space-MacGyver" på folkemunne, men jeg skal gå med på at han er kjent. Beau Bridges, broren til den mer kjente Jeff Bridges, er en c-kjendis. Han er ikke Alec eller Stephen, han er William Baldwin. Resten er kjente for å ha vært med i ett show, som vil si at hvis man ikke har sett det ene showet så vet man ikke hvem de er. Da blir det vanskeli å forsvare at de ikke er ukjente. Hvis vi sammenligner med Serenity, så har vi Nathan Fillion i hovedrollen som mange kjenner fra Pizzagjengen, men ellers er det den samme gjengen med ukjente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...