Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Trainspotting (1996)

 

Denne filmen traff meg virkelig, og er kanskje den aller morsomste filmen jeg har sett noen gang. Jeg er i utganspunktet ikke så veldig glad i komediesjangeren: Altfor ofte syns jeg at humoren blir malplassert, og jeg føler det er mye bedre å ha det morsomt i virkeligheten en å se morsomheter på film. Men i Trainspotting fungerte nærmest alt.

 

Filmen går for meg inn på min topp 20 liste, over beste filmer jeg har sett. Så får vi se om den holder seg der.

 

10/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rat Race

 

En gjeng styrtrike karer fyrer igang ett kappløp for 7 randome personer. Prisen er 2 millioner dollar og ligger omtrent 700 miles unna. På turen oppstår det uhyre mange morsomme situasjoner som blant annet inneholder ei ku, en luftballong, Hitlers bil, Evas leppestift osv. :p

 

Samtidig som alt dette skjer følger disse styrtrike mennene med, og har veddemål om absolutt alt! Blant annet hvor mye en hore tok for å bli klipt tåneglene på, og barbere ballene til en mann. $3000 dollar og vinneren er...!

 

Slik går filmen!

 

7/10

 

Hitchhiker's Guide to Galaxy

 

Meget så absurd film, som samtdig opprettholder humoren gjennom absolutt hele filmen. Når Jorda blir ødelagt må Arthur og Ford haike til en annen plant for å finne svaret på livet. Det får de ikke, og de må videre til en annen. Slikt går det!

"The ultimate answer to life is ......... 42!"

"FOURTY TWO?!"

 

7/10

Lenke til kommentar

From Dusk Till Dawn

De to kriminelle Gecko-brødrene (Clooney og Tarantino) har politiet på nakken etter et bankran og flere drap. De tar en familie som gisler, og vender nesa mot Mexico og frihet.

Robert Rodriguez har regien og Quentin Tarantino står for manus, samtidig som han spiller en av hovedrollene. Jeg vil helst avlsøre minst mulig, og jeg anbefaler alle som ikke har sett den å holde seg unna info om filmen. Dette er en spesiell film som du bør få med deg, og et must for alle Rodriguez- og Tarantino-fan. For min del holdt ikke filmen seg like godt helt ut, men From Dusk Till Dawn var likevel en frisk filmopplevelse. Dette var andre gang jeg så filmen, og den holdt et høyt nivå også ved andre visning. Hold dere unna oppfølgerne.

 

8/10

Lenke til kommentar

Hvis man ikke hadde lest eller hørt noe om slutten på FDTD ble den en kongetwist. Det hadde heldigvis ikke jeg før den kom ut.

 

Treern er faktisk ganske bra den også. Foregår på 1800-tallets ville vesten.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Men da er selvsagt ikke vampyrer noen twist lengre.

Toern er helt meningsløs, burde ikke vært i samme serie engang.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Hvis man ikke hadde lest eller hørt noe om slutten på FDTD ble den en kongetwist. Det hadde heldigvis ikke jeg før den kom ut.

 

Treern er faktisk ganske bra den også. Foregår på 1800-tallets ville vesten.

Men da er selvsagt ikke vampyrer noen twist lengre.

 

Toern er helt meningsløs, burde ikke vært i samme serie engang.

 

Hva med å ikke ødelegge twisten for andre? ;)

Lenke til kommentar
Prøv å ikke bare skriv et handlingsreferat når du anmelder filmer. Meningen med en anmeldelse er ikke å spoile hele filmen, noe som altfor mange tror, men å skrive om hva man syntes var bra og hva man syntes ikke var så bra.

Joa, takk. Men, det blir vel litt vanskelig på filmer som Rat Race, Austin Powers osv som består av tørr humor? Men skjønner hva du mener, og jeg prøver å skrive såpass lite at jeg ikke spoiler noe. :)

Lenke til kommentar
Prøv å ikke bare skriv et handlingsreferat når du anmelder filmer. Meningen med en anmeldelse er ikke å spoile hele filmen, noe som altfor mange tror, men å skrive om hva man syntes var bra og hva man syntes ikke var så bra.

Joa, takk. Men, det blir vel litt vanskelig på filmer som Rat Race, Austin Powers osv som består av tørr humor? Men skjønner hva du mener, og jeg prøver å skrive såpass lite at jeg ikke spoiler noe. :)

 

Det blir da ikke vanskelig å skrive noe du selv mener om en film selv om den har tørr humor? Som Dorian Gay sa. Enten har vi sett filmen før eller så finner vi handlingsreferatet en eller annen plass på internett. Det er som regel veldig lite interessant å lese det for så å få en karakter slengt i fjeset.

Lenke til kommentar

Woot, hadde et Die Hard-maraton i går, så alle filmene på en dag! For første gang, til og med.

 

Die Hard

Den første Die Hard-filmen, hvor vi blir kjent med New York-politimann John McClane. Det er julaften, og McClane er i LA for å besøke kona som jobber i en svær skyskraper. However, under besøket blir denne skyskraperen selvfølgelig tatt kontroll over av terrorister, og det blir opp til McClane å "redde dagen". Sier ikke mer om handlingen enn dette, da noen er mer spoiler-sensitive enn andre. Uansett, Die Hard byr på mye action, en god del humor, og kanskje litt drama for de som liker sånt. Alt i alt en film du burde ha fått med deg før du dør.

Terningkast 5+.

 

Die Hard 2: Die Harder

Den andre Die Hard-filmen. Denne gangen finner vi mr. McClane på Dulles International Airport i Washington DC mens han venter på flyet med kona si. Gjett hva som skjer. Flyplassen blir overtatt av terrorister, og det er opp til McClane å "redde dagen". Å si noe utover dette er spoilere osv. Uansett, Die Hard 2 byr på mye action, en god del humor, og kanskje litt drama for de som liker sånt. Alt i alt en film du burde ha fått med deg før du dør.

Terningkast 5+.

 

Die Hard With a Vengeance

Den tredje filmen i rekken, og i min mening den beste Die Hard-filmen. John McClane er denne gangen i New York, hvor han må hjelpe politiet med å finne en fyr som sprengte et varehus tidligere på dagen. Her gidder jeg hvertfall ikke si noe om handlingen, denne filmen må sees.

Terningkast 6.

 

Die Hard 4.0

Denne filmen hadde jeg ikke så store forventninger til, siden det er 12 års tidsforskjell mellom Die Hard 3 og denne. Men, jeg ble faktisk positivt overrasket. Tidsforskjellen synes, både på McClane selv og på hvordan selve filmen er oppbygd. Det var en stor negativ overraskelse though: Selve hovedskurken er liksom den beste og slemmeste hackeren i hele verden, men skuespilleren, Timothy Olyphant, passer ikke i rollen. Stakkaren er livredd gjennom hele filmen (blir bedre mot slutten, men allikevel). Men alt i alt, en bra film, og selv om mye er forandret, ser man fremdeles den gode gamle Die Hard-oppskriften under alt det nye.

Terningkast 5.

 

Yippee ki yay, motherfucker.

Lenke til kommentar
Men alt i alt, en bra film, og selv om mye er forandret, ser man fremdeles den gode gamle Die Hard-oppskriften under alt det nye.

 

Hvordan i all verden du ser det skjønner jeg ikke.

 

Vel, jeg bare... ser det:P Var bare noe ved filmen som fortalte meg at det fortsatt var Die Hard, aldersforskjellen til tross.

Lenke til kommentar
Trainspotting (1996)

 

Denne filmen traff meg virkelig, og er kanskje den aller morsomste filmen jeg har sett noen gang. Jeg er i utganspunktet ikke så veldig glad i komediesjangeren: Altfor ofte syns jeg at humoren blir malplassert, og jeg føler det er mye bedre å ha det morsomt i virkeligheten en å se morsomheter på film. Men i Trainspotting fungerte nærmest alt.

 

Filmen går for meg inn på min topp 20 liste, over beste filmer jeg har sett. Så får vi se om den holder seg der.

 

10/10

Einig, einig.. Samstundes som at filmen tek opp eit alvorleg tema på ein morosam og sunn måte :)

Lenke til kommentar

Så Matrix Reveloutins nettopp. Fantastisk film, skjønner ikke hvorfor jeg syntes den var dårlig før, har kanskje noe med at jeg skjønner selve Matrix greia mye bedre nå, noe jeg ikke gjorde før. Slaget i Zion er jo helt fantastisk, elsker de metraliøse maskinene menneskene sitter i :D Finner ikke noe negativt i farta, kanskje jeg kommer på noe etterhvert, men nå gir jeg den:

10/10

Endret av Aleksmy!
Lenke til kommentar
Woot, hadde et Die Hard-maraton i går, så alle filmene på en dag! For første gang, til og med.

 

Die Hard

Den første Die Hard-filmen, hvor vi blir kjent med New York-politimann John McClane. Det er julaften, og McClane er i LA for å besøke kona som jobber i en svær skyskraper. However, under besøket blir denne skyskraperen selvfølgelig tatt kontroll over av terrorister, og det blir opp til McClane å "redde dagen". Sier ikke mer om handlingen enn dette, da noen er mer spoiler-sensitive enn andre. Uansett, Die Hard byr på mye action, en god del humor, og kanskje litt drama for de som liker sånt. Alt i alt en film du burde ha fått med deg før du dør.

Terningkast 5+.

 

Die Hard 2: Die Harder

Den andre Die Hard-filmen. Denne gangen finner vi mr. McClane på Dulles International Airport i Washington DC mens han venter på flyet med kona si. Gjett hva som skjer. Flyplassen blir overtatt av terrorister, og det er opp til McClane å "redde dagen". Å si noe utover dette er spoilere osv. Uansett, Die Hard 2 byr på mye action, en god del humor, og kanskje litt drama for de som liker sånt. Alt i alt en film du burde ha fått med deg før du dør.

Terningkast 5+.

 

Lukter det litt copy/paste her eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...