Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Unbreakable skulle jo i utgangspunktet få oppfølgere, så derfor bruker den mye tid på å fortelle opprinnelsen og hvordan han oppdaget sine spesielle evner. Forøvrig uenig med togscenen, synes den er meget snedig filmet.

Ah, that make sense! Togscenen? Joda, i begynnelsen. Men jeg hadde lyst til å se uttrykene til dem begge til tider, så ble litt småirritert.

 

Hvorfor ble det ikke oppfølger? Det hadde vært... rått!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[Rec]

 

Rec_poster.jpg

 

En horrorfilm som er langt ifra den mest originale, men fortsatt en av de aller beste. En liten TV-crew filmer brannmannskap på sin daglige/nattlige rutine, så får de en telefon om at det er noen som sitter fast i leiligheten sin, dermed drar de av gårde til boligblokken. Alle naboene er oppe og er samlet, ingen vet hva som har hendt. Politiet ankommer og de drar sammen opp til leiligheten for å finne ut hva som har skjedd. Skal ikke gå innpå noen detaljer, men dette her er en film som jeg vil anbefale alle å få med seg, men vær forsiktig, er et par veldig sterke grafiske scener.

 

Hadde aldri trodd dette, men gir denne filmen 8.5/10.

 

P.S. Filmen er lagd med håndholdt kamera.

Lenke til kommentar
Unbreakable skulle jo i utgangspunktet få oppfølgere, så derfor bruker den mye tid på å fortelle opprinnelsen og hvordan han oppdaget sine spesielle evner. Forøvrig uenig med togscenen, synes den er meget snedig filmet.

Unbreakable, spesielt togscenen, er et mesterverk av de helt store. Ser klare linjer til Hitchcock i togscenen.

Lenke til kommentar

The Mist

 

På grunn av kjipe erfaringer med mange skrapfilmer holder jeg meg stort sett unna horrorsjangeren. The Mist hadde derimot et interessant plot, en nokså solid rating på IMDB og en regissør som har taklet Steven King materale før. Jeg måtte bare slå til.

 

Med en meget god Thomas Jane i førersetet møter vi en gjeng mennesker som må søke tilflukt i et supermarked når en mystisk tåke omringer dem. Til tross for noen tidlige avsløringer, en nokså lav skvettefaktor og litt kjip CGI, klarer faktisk filmen å holde på spenningen overraskende godt. Interessante problemstillinger, gode karakterer og velskrevne intriger gjør at man blir sittende å lure på hvordan i all verden de skal klare å løse floka de har kommet opp i.

 

Og med en slutt som garantert vil få deg til å måpe, er det bare å annerkjenne at Frank Darabont klarer å lage mer enn sentimentale fengselsfilmer.

 

4 +

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

La merke til på IMDB i etterkant at dette er slutt som virkelig splitter folket. Selv sitter jeg på gjerdet. Jeg synes det var godt tenkt, men litt halvveis utført. Det er likevel slutten som gjør at The Mist ikke vil gå i glemmeboka med det første.

 

Uansett glad de ikke kjørte King's avslutning, ettersom det var noe slikt jeg forventet meg og det uten å ha lest boka.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Nei greit nok. Signs er en grei nok spenningsfilm, dog med plotthull så store som sola selv. Seriøst, romvesnene oppdaget ikke alt vannet i det de var på vei ned mot den BLÅ planeten? Etter det har filmene bare fått mer og mer laber kvalitet. Jeg tviler på at jeg kommer til å se The Happening. Jeg så et intervju med Marky Mark angående filmen, og det så nesten ut som at han skikkelig pintes da han snakket om hvor bra han syntes filmen var.

Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt enig i at det er idiotisk og ulogisk, men i det øyeblikket man involverer en utenomjordisk livsform man ikke har kjennskap til kan man faktisk tillate seg veldig mye uten at det kan kalles et plotthull.

 

For all del, godt mulig jeg tar feil i definisjonene her...

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Det er et MEGAplotthull.

 

Dersom romvesnene er så intelligente at de klarer å komme seg til jorden ved egen maskin, så kan de helt sikkert det lille periodesystemet.

 

:D

1. De takler vår atmosfære. Vi sprenger et par hundre meter under vann.

2. Bakterier? Vi får diare ved å spise mat i syden, hva med 102920 mrd lysår borte?

3. Stråling?

4. Hvor er vann......?

Lenke til kommentar
2. Bakterier? Vi får diare ved å spise mat i syden, hva med 102920 mrd lysår borte?

 

Uten å la det komme alt for off topic, men sannsynligheten at jordiske bakterier og virus vil være skadlig for romvesner er svært liten. Ingen bakterier eller virus på jorden ville hatt noe evolusjonært fortrinn av å kunne spre seg til de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...