Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Takker. Alltid fantastisk å finne en film som treffer deg så hardt og perfekt, og som gir deg en opplevelse som overgår alle tidligere filmopplevelser. Louis Malle, jeg elsker deg!

Batman Begins :love:

Falt helt i koma av den!

For å ikke gjør dette innlegget(to dobble konsonanter?) så for jeg vel skrive en anmeldelse:

 

I'm Legend(Ja vet at det ikke skrives sånn :p)

 

Filmen begynner med en typisk Zombie film men så blir den langt fra det vi kaller en stander Zombie film.

Filmen handler om Robert, han har bodd 3 år alene(Burde ikke han vær ganske gal?) ettersom at ett virus har blitt spredd rundt. Det jeg virkelig likte med denne var at det ikke var en stereotypisk Zombiefilm.

7/10

 

Ett spm

 

Hvordan kom Fred seg der med fellen? Det var vell han som flyttet den også begynner han å bli litt gal og få litt hukommelse svikt?

 

Lenke til kommentar

Batman: Gotham Knight (2008)

 

Spekatulær film som tar sted mellom Batman Begins, og Batman: The Dark Knight.

 

Filmen går igjennom et felles handling, men deler den opp i flere kapittler. Hvert kapittel er laget av et helt annen tegne/kunst stil, noe som gir filmen en helt unike opplevelse samt blir aldri kjedelig. Anbefales!!

 

9/10

 

Jeg skal ikke si noe om historien, men lar bildene tale for segselv:

 

batmangothamknight2ad8.jpg

batmangothamknight3wa7.jpg

batmangothamknight4ge9.jpg

batmangothamknight5ag8.jpg

batmangothamknight6ws5.jpg

Lenke til kommentar

Rambo (2008)

 

Eksepsjonelt actionfylt film som holder drivet fra begynnelse til slutt. Kaldt, brutalt og dønn kompromisløst blir filmvolden tatt så langt at den rett og slett skaper avsky, samtidig som det er drit kult. Filmen gav meg en følelse en krigsfilm ikke har gitt meg siden første gang jeg så de første 15 minuttene av "Saving Private Ryan".

 

9/10

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Om Gotham Knight spoilet noe? Altså, røpet det noe du tror kan ha en liten betydning i TDK?

 

Nei ingenting. Tenk på den som en ekstra film mellom de. Du føler at denne starter der Batman:Begins stopper. Han (Batman) er "ny" til gotham, og alle snakker om han og lurer på hvem/hva han er.

 

Men om noe rører på TDK vet jeg egentlig ikke siden jeg har ikke sett den.

 

AvidGamer, hva sa jeg, ingenting skulle stoppe deg fra å se denne før TDK. :D

 

Hehe ja. Helt fabelaktig film! Likte best den første "kapittelen" med ungene. Sikkelig humor og satt god stemning for filmen! Fikk ekte gåshud.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Hancock (2008)

 

Kom akkurat hjem fra Hancock. Maa si at dette er kanskje den mest underholdene superhelt filmen jeg noen gang har sett. Filmen har noen episke one-liners som kan roepes over pm vis noen er interresert. Jeg hadde ikke saa veldig hoeye forventninger siden Ottawa Citizen ga filmen 1.5 stjerner av 5 mulige (Wall-E fikk 5 av samme avis). Men filmen var veldig underholdene, og jeg lo og var underholdt gjennom hele filmen. Dette er en film som man maa gaa paa kino for aa se. Stemningen i salen ble veldig god, og saa og si alle lo av vitsene.

 

Filmen fortjener en 8/10 fordi dette er en film som er pur underholdning, men ikke akkurat den beste filmen i verden.

Lenke til kommentar

Yojimbo (1961)

 

Wow. Hadde ikke så veldig store forventninger, trodde det skulle være en helt grei samuraifilm. Men der tok jeg feil.

Kjedet meg ikke et sekund, denne filmen var bra, med mange forskjellige karakterer og en fin historie.

Gleder meg virkelig til Seven Samurai (1954) nå, siden den sies jo å være mye bedre.

Kommer til å sjekke flere filmer av Kurosawa videre også.

Dritbra action!

 

9/10

 

Bilder:

 

 

03-mo-yojimbo.jpg

 

 

sjff_01_img0546.jpg

 

 

Edit: Tittet i 1001 Filmer boka mi, og den var ikke der! :( Skuffende.

 

Edit 2: La til et nytt bilde

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Arn, tempel what ever.

 

Superman drar til midøsten annp 1100, og har bytta navn til arn, først knuller han en blond lois lane, og får trøbbel for det, så drar han å møter saladin. så dreper han noen folk i et lite slag.

 

det er et jævla hærk å drive å høre på svensk i 2 timer. og filmen er drit kjedelig. jeg fortjener en medalie bare for å ha sett den ferdig. er dette virklig det beste vi får ut av scandinavias dyreste film?

 

3/10

 

jeg liker vanligvis historiske filmer, men denne var bare kjedelig.

Lenke til kommentar

De Usynlige (2008)

 

Erik Poppes nye. Aldri sett en film av ham før, men har hørt fra samtlige hold at Schpaaa er dårlig, og når det gjelder Hawaii, Oslo deler meningene seg på midten, mellom de som hausser den opp til 10/10-status og de som ser på den som en klein affære med skikkelig "norsk film"-preg. Utifra hva jeg har lest om filmen, og de forskjellige leirenes argumenter, må jeg si at jeg lente meg mer mot den skeptiske. Og jeg utviklet en generelt skeptisk holdning til Poppe.

 

Det er alltid godt å se en film uten noen som helst forventninger, og dette var et av disse sjeldne tilfellene. Jeg hadde aldri hørt om filmen, men jeg og en kompis tok en spontan tur innom Hove-kinoen da vi ikke hadde noe bedre fore før konsertene startet. Jeg hadde aldri hørt om filmen, faktisk ikke før det ble foreslått at vi skulle se den. Jeg trodde vi så et eller annet nytt, spennende talents debutfilm.

 

Og jeg ble jo enormt imponert, filmen virket jo i overkant stødig til en debut å være. Da jeg etter visningen oppdaget at det var Poppe som sto bak, skjønte jeg at jeg kanskje må revurdere fordommene mine.

De Usynlige er knallbra, og ikke bare "bra til å være norsk". Det er fort gjort å gå litt av hektene når man ser gode filmtakter her i Norge, og jeg er spent på om anmelderne er i overkant snille med denne når den kommer på kino i september.

 

Det sagt, så fortjener filmen all ros. Den er ikke bare imponerende etter norsk standard, men også internasjonal.

Veldig stødig regi; flott utseende og stil, som man har full kontroll på. Enkelte steder er kronologien (elegant) stokket om på, til god effekt. Og for å måle denne opp mot andre norske filmer nok en gang (som som sagt blir feil å gjøre, men det får så være), dialogen er faktisk troverdig for en gangs skyld, og det sammen med gode skuespillerprestasjoner dro meg inn filmens virkelighet, og jeg var aldri i tvil om at dette var ekte mennesker og ikke skuespillere. Noe som gjorde det vanskelig å holde inne tårene i de tristere scenene (de er det en del av). Sjelden en film har fått meg til å gjennomgå såpass følelsesmessig. Den er kanskje litt vel dramatisk til tider, men historien spinner tross alt ut fra et barnemord.

Men det beste med filmen er hvordan den ikke tar parti, men sympatiserer med alle involverte. Fordi i en sak som denne er det flere nyanser en godt og vondt, alle kan være ofre (i alle fall gjelder det i dette tilfellet).

 

For knakende godt håndverk og en sjelden følelsesmessig effekt kliner jeg til med en 9/10. Det er faktisk det høyeste jeg har ratet en norsk film, tror jeg.

Lenke til kommentar

AVP2

 

det er rart, man har de to beste/tøffeste romvesene/monsterne i film historien i samme film, man skulle tro at de skulle greie å få en brukbar film ut av det, men nei, filmen er bedre enn det suppa som var AVP1, men fremdeles langt fra en bra film, jeg er fremdeles sur for at de ikke satte avp filmene til det orginale universet basert på aliens

 

5/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...