Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor jeg får filmene fra? Tja, har jo mine kontakter... :p

 

Neida, det er enkelt å finne det man vil ha om man vet hvor man skal lete. Fredag 13de serien fant jeg i en bruktbutikk, og handler mye i fysiske butikker og på nettet. De eneste filmene jeg har lastet ned ulovlig fra en torrent-side er Resident Evil 3 og Cloverfield, men de var så dårlige at jeg nesten krevde pengene tilbake etterpå. :p Alt annet har jeg i fysisk utgave, kjøpt på lovlig vis. Men det er klart man har langt større utvalg om man har sonefri dvd-spiller og kan handle filmer som ikke er gitt ut her i europa. :)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Balls of Fury.

 

Joa,morosom er den nok,men ikke *jeg dør av latter* morsom.

Mer teit humor. Hadde ingen forhåpninger at den skulle være det heller.

Christoffer Walken leverer en go soild prestasjon.

Og med skuespillere som Robert Patrick,Maggie Q og George Lopez hjelper filmen mye.

 

Har også flere gode cameo`s som James Hong,Terry Crew,Diedrich Bader,Thomas Lennon,Jason Scott Lee(Bruce Lee`s sønn)Patton Oswalt og evig kule Cary-Hiroyuki Tagawa

så sitter jeg igjen med en ok film opplevelse :)

Lenke til kommentar

Trainspotting

 

Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?

 

Så Trainspotting i går. God, men Requiem for a Dream omhandler det samme (dop) på en bedre måte. Dog er filmene veldig forskjellig, da jeg følte Trainspotting gikk for en mer morsom, men samtidig rystende "vinkel". Ewan McGregor hadde i hvertfall en god rolle, og det var mange andre morsomme karakterer, f. eks. Begbie og Spud.

 

En ser godt Danny Boyles visuelle stil gjennom filmen og den er teknisk sett meget bra. Jeg har ikke lest boken og kan da heller ikke forholde meg til den, men jeg tror den kan virke mer utfyllende, da det var enkelte ganger i filmen hvor ting skjedde og jeg følte at de bare "gikk videre", uten å gi det noe særlig mye tanke.

 

Totalt sett en vellaget og god film om dopbruk og de konsekvenser som følger, men dette er da gjort utrolig nøytralt. Den verken forherliger eller dømmer dopbruket i filmen, man er på en måte bare med "for the ride" og man må gjøre opp sine egne meninger

 

Absolutt verdt å se, men personlig så liker jeg bedre en film som avslutter med en viss kraft og innehar et visst budskap. (nei, jeg sier ikke at filmen må være moraliserende)

 

7/10 - God

 

(litt merkelig formuleringer grunnet at jeg egentlig skulle postet det i filmprat, men det ble litt for langt)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

The Abyss

 

Dette er en film jeg har sett delvis et halvt dusin ganger, ofte komme mitt inn i filmen, og har aldri sett den helt gjennom, eller sett slutten.

 

Filmen viser at Cameron kan lage filmer, om man var i tvil etter Terminator og Aliens.

Filmen er som alle andre ubåt/undervannsfilmer er mye av spennigen det klaustrofobiske.

Effektene har holdt seg veldig godt, greit, vannsøylen er ikke up to date, men effektene på undervannsromvesene er dirt tøffe.

 

Dette var vel også en av de siste filmene med "onde komunistiske russere"

 

 

7.5/10

Lenke til kommentar
Dette var vel også en av de siste filmene med "onde komunistiske russere"

Nuvel. Det kom en film med denslags senest i år, av Steven Spielberg og greier.

 

vel ja, men men de er ikke komunister lengre, så de er ikke så skumle lengre,

det blir litt som å lage en WW2, tyskerne er slemme, men jeg blir ikke redd fra å ta en ferie i berlin etter å ha en WW2, jeg forventer ikke at jeg skal bli sent til en konsentrasjons leir.

 

samme med russerne, dette var liksom en av de siste filmene der men kunne bruke russerne som onde, for å "skremme" publikum

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva du skriver, men de er kommunister i filmen. Om du refererer til det virkelige Russland/Sovjetunionen, så stemmer det at staten ikke er kommunistisk lenger. Selve tanken bak kommunistiske, nazistiske og andre autoritære, undertrykkende og voldelige regimer er vel skremmende nok, det er vel derfor de benytter seg av slike stereotyper i denne type eventyrfilmer. Poenget med å benytte seg av skremselspropagandaen i en gitt tid når den spilte på reelle fiender, er greit nok.

Lenke til kommentar

Alltid greit å ha slemme russere å skylde på..hvertfall på 80-tallet var det en klassiker. Husker enda treningsscenene i Rocky 4. Der Rocky trener på godt gammelt bokservis med lange joggeturer i vintersnøen og sparring, mens Ivan Drago er strappet fast i noen syke maskiner med masse datautstyr rundt seg. Gærne russere vettu.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
The Abyss

 

Dette er en film jeg har sett delvis et halvt dusin ganger, ofte komme mitt inn i filmen, og har aldri sett den helt gjennom, eller sett slutten.

 

Filmen viser at Cameron kan lage filmer, om man var i tvil etter Terminator og Aliens.

Filmen er som alle andre ubåt/undervannsfilmer er mye av spennigen det klaustrofobiske.

Effektene har holdt seg veldig godt, greit, vannsøylen er ikke up to date, men effektene på undervannsromvesene er dirt tøffe.

 

Dette var vel også en av de siste filmene med "onde komunistiske russere"

 

 

7.5/10

 

"Om man var i tvil etter Terminator og Aliens"? Øh... gidder du utdype den biten litt? ;) Begge to er klassikere innenfor sin sjanger, så der bommet du litt. For øvrig er Aliens laget som en ren krigsfilm, ikke en skrekkfilm som de andre. Bare bytt ut aliens med nazier, kommunister eller noe sånt, sett det hele i en tilfeldig krig og du har en mer eller mindre tradisjonell krigsfilm. Men ikke kall den "The Thin Bloodred Line" eller "Saving Private Alien" er du snill. :p

Lenke til kommentar

nei, det var for andre som kanskje ikke var fornøyde, selv holder jeg begge filmene svært høyt

 

og det jeg mente med russerne var enkelt og greit at dette var en av de siste filmen russerne kunne brukes, mens de fremdeles var farlige, da rett etter så komplaset sovietuionen.

 

viss man hadde lagd filmen i 93 eller 96 osv. ville man ikke kunne brukt dem, da ville ikke Biehn's karakter i det hele tatt, tatt det strids hode for å sprenge alt til helvete, da russerne ikke var den trusselen lengre, man kunne jo så klart bare sagt at filmen var lagt til 89 eller 85. men igjen, da ville ikke publikum "vært med på" tusselen.

 

hadde den blitt laget i dag, ville saken vært anderldes, siden russerne har begynt å gå på krigs stien igjen.

Lenke til kommentar

21

 

En gambling-flick det luktet hollywood lang vei av. Hadde ikke store forventninger, men måtte jo se den på grunn av Kevin Spacey, og det lønte seg! Filmen er faktisk veldig god, selv om vi kanskje har sett det før. Nå er jeg en sucker for alt som involverer tyveri, scams, gambling, cons også videre, så jeg er kanskje ikke objektiv i saken.

 

7/10

Lenke til kommentar
Har angret litt på karakteren i ettertid. Også angret på at jeg anmeldte i det hele tatt.

 

Ikke angre, du har noe å fare med. Spesielt når du formidler din mening om filmen på en måte som skaper diskusjon. Hvilken premisser man skal sette for en film er helt og holdent opp til en selv. Ikke mist motet fordi andre mener du har satt feil premisser.

 

Jeg har min egen "formel" for hva jeg anser som "regler" å forholde seg til når en film bedømmes. Men det finnes ingen fasit her, jeg sier hva jeg mener om en film og så setter jeg karakter deretter. Forhåpentligvis er ikke alle enig med meg, da det ville vært ganske så kjedelig (for hva skal man diskutere da?). Men jeg håper anmeldelsen kan være til hjelp for leseren. Jeg vil nå si din anmeldelse var til hjelp og karakteren er i så måte uvesentlig. Så jeg håper du kan slutte å angre på din anmeldelse og fortsetter å fore oss med dem :)

Lenke til kommentar

I dag har jeg sett Cloverfield. For første gang, faktisk:D

 

Jeg hadde ganske store forventninger til denne filmen, og hva kan jeg si? Den innfridde alt av forventninger jeg noensinne har hatt. Måten de filmer på (så det skal se ut som det er gjennom et håndholdt kamera) er, mildt sagt, utrolig genial. Bra, og et over gjennomsnittet troverdig plot, for ikke å nevne nærmest feilfritt skuespill. Den er ikke så lang (ca. 1 time og 20 minutter), men det er ikke nødvendigvis noe negativt, nå kan jeg nemlig se den igjen uten å kaste bort altfor mye tid:)

 

Anbefales til alle som vil se NYC bli ødelagt av noe stort gjennom et håndholdt kamera. Terningkast 6+, definitivt.

Lenke til kommentar

Skulle egentlig ha en stor filmuke, der jeg så en del filmer hver dag, men det ble visst ikke. Men fikk noen gode filmer ut av uken uansett:

 

Mandag:

 

"Britannia Hospital"

Dette er nr 3 i trilogien, og defentlig den merkeligste. Men absolutt en god film uansett.

7/10

 

"Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street" (blu-ray)

Hmm, dette er vel andre gjennsyn, husker jeg ble litt skuffa over at sangene ikke var helt fengende første gang jeg så den, denne gangen la jeg ikke merke til det engang. Var nydelig å se på pga blu-ray, men ikke Burtons beste film

8/10

 

"Die Fälscher "

God andre verdenskrig film om noen fanger som forfalsket penger i en fangeleir.

7.5/10

 

"The Adventures of Baron Munchausen"

Nr 3 i Gilliams tid's trilogi,ett småmorsom eventyr som er verdt en titt.

7/10

 

"Three Extremes"

En grøsser, som er delt opp i tre forskjellige kortfilmer. Regissert av 3 forskjellige regissører. Første heter "Dumplings" og regissert av Fruit Chan. En ganske så ekkel historie, om en kjerring som spiser noe greier for å se bedre ut. Men ingediensene i det hun eter er vel ikke så mye å skryte av. Kortfilm nummer to heter "Cut" og er regissert av godeste "Chan-wook Park". En utrolig god kortfilm. Hovedpersonen er ingen ringere enn "Byung-hun Lee", altså han fra "Bittersweet life". Anbefaler ihvertfal den segmenten for alle Chan-wook fans. Siste Segmnent heter "Box" og er laget av fyren som lagde "One Missed Call", og "Itchi the killer". Denne var også meget god, var vel også den roligste av alle.

"Dumplings" 7/10

"Cut" 9/10

"Box" 8/10

 

 

Tirsdag:

 

"Futurama: The Beast with a Billion Backs"

En småmorsom film om gjengen i futurama, ikke like god som første film, men verdt en titt.

7/10

 

"Coffee and Cigarettes"

Koselig film, om folk som sitter og drikker kaffe og røyker.

9/10

 

"Nosferatu: Phantom der Nacht"

Herzog og Kinski skuffer ikke.

8.5/10

 

"Die Geschichte vom weinenden Kamel"

Veldig god film om mennesket og deres forhold til sine kameler.

9.5/10

 

"The Day the Earth Stood Still"

En gammel liten godbit dette, viser vel hvordan mennesker hadde taklet om det hadde landet ufo på jorda.

9/10

 

Fredag:

"Star Wars Episode: I" 7/10

"Star Wars Episode: II" 6.5/10

"Star Wars Episode: III" 8/10

"Star Wars Episode: IV" 9.5/10

"Star Wars Episode: V" 10/10

"Star Wars Episode: VI" 9.5/10

 

Søndag:

 

"Death Sentence" 5/10

 

"Paranoid Park "

Gus Van Sant skuffer ikke

10/10

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...