Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Nei til hva? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Nei til at Knocked Up er bedre enn Superbad Superbad var genial, Knocked Up var mindre genial. men, smak og behag. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Ja, eg for min del fall absolutt ikkje for Superbad. Eg anar ikkje kvifor i grunn. Alt eg veit er at om eg vart kidnappa og hadde valet om å sjå Superbad 100 gonger på rad, eller Knocked Up 100 gonger på rad, ville eg glatt ha gått for Knocked Up. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Knocked up er litt(og da sier man LITT) mer voksen enn Superbad. Mer kompleks spør du meg. More meat one the bone,som man sier Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Knocked Up er storebroren til Superbad men jeg liker litt barnslig, så da blir Superbad den beste drinken Elsker McLovin<3 haha Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 I'm finally a grown up! Thank you Diskusjon.no! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Et lite stykke igjen før du er heeelt voksen tenker jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Er vel hakket eldre enn deg,skal jeg tro Forgetting Sarah Marshall blir en fryd(selv med dvergen på speed Kristen Bell) Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Et lite stykke igjen før du er heeelt voksen tenker jeg Shh.. Seier han som har ranket Superbad på si topp 20. liste Neida, frå spøk til alvor: utruleg fin omtale Dotten. Du driv ikkje tilfeldigvis med å skrive omtalar for blad/aviser/nettstader? =o Endret 24. juni 2008 av aspic Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Forventet komedie av Knocked Up, men den leverte egentlig mest på dramadelen. Forventet også komedie av Superbad og den leverte til de grader på den fronten. Så Superbad stikker av med seieren i mine øyne, mye takket være forventninger. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Forventningar er ein sjukt skremmande ting. Har øydelagt mangt ein god film i mine auge. Ein av dei siste eg hugsar er Eragon. Eg hadde akkurat lese boka (og starta på bok nr. 2) då eg såg filmen. Då forventa eg meir eller mindre typ. Ringenes Herre eller Harry Potter som i og for seg er gode "frå bøker til film" transformasjonar. Men dette viste seg å verte feil. Det er lenge sidan eg har vorte meir skuffa Edit: Ikkje narnia, men ERAGON (gaaaahw, på tide å køye). Eg synes faktisk Narniafilmen var OK (og ja, eg har lest boka), og gleder meg til oppfølgjaren. Endret 24. juni 2008 av aspic Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Forventningar er ein sjukt skremmande ting. Har øydelagt mangt ein god film i mine auge. Ein av dei siste eg hugsar er Narnia. Eg hadde akkurat lese boka (og starta på bok nr. 2) då eg såg filmen. Då forventa eg meir eller mindre typ. Ringenes Herre eller Harry Potter som i og for seg er gode "frå bøker til film" transformasjonar. Men dette viste seg å verte feil. Det er lenge sidan eg har vorte meir skuffa Helt enig ang. HP serien, synes filmene suger for det meste, litt dårlig skuespill fra enkelte + musikken er ganske dårlig, filmene er rushet og har null dybde synes jeg. Derimot er jeg uenig ang. LOTR trilogien, synes de har vært ganske magiske og fått med det aller vesentlige, selv om det har vært en del små forandringer fra det som sto i boken. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Du misforstod meg. Det eg ville få fram var at eg synes båe HP og LOTR serien er gode "frå bøker til film" transformasjonar. No bør eg ikkje akkurat rose HP-serien for mykje, ettersom eg ikkje har sett dei siste filmane, men eg hugsar kor utruleg den første filmen trollband meg. Kanskje har dette med at eg var ein god del mindre då. Eg er litt skuffa over at dei ikkje klarte å få med Bombadill (?) då dei lagde LOTR-filmane. Eg synes han var ein interessant karakter frå bøkene. Men på ei annan side er det òg forståeleg, sidan har har lite med "main-quest" å gjere Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Superbad er uten tvil den sterkeste komediene, men at en film inkluderer en dramatisk del gjør den ikke til en bedre film. Hvis kompleksitet ikke er det filmseeren er interessert i så vil det føles malplassert og ødelegge filmens tempo. Personlig synes jeg begge er knallgode filmer, og Superbad er ihvertfall ikke dårligere fordi den er mindre selvhøytidelig og laget utelukkende som en komedie i Anchorman-stil. Ville Superbad blitt bedre av å ha en mer alvorlig side, mer kjøtt på beinet? Jeg kan ikke se det helt for meg, innenfor sjangeren og hva den prøvde å oppnå så var den bortimot perfekt. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Synes hverken Superbad eller Knocked Up bringer noe særlig til bordet. Grei nok underholdning, men ikke noe som i vesentlig grad skiller de fra de tusen andre komediene som spyttes ut. Begge filmene kommer pent inn i klassen av filmer som er greie å se en gang, men ikke mer. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Du misforstod meg. Det eg ville få fram var at eg synes båe HP og LOTR serien er gode "frå bøker til film" transformasjonar. No bør eg ikkje akkurat rose HP-serien for mykje, ettersom eg ikkje har sett dei siste filmane, men eg hugsar kor utruleg den første filmen trollband meg. Kanskje har dette med at eg var ein god del mindre då. Eg er litt skuffa over at dei ikkje klarte å få med Bombadill (?) då dei lagde LOTR-filmane. Eg synes han var ein interessant karakter frå bøkene. Men på ei annan side er det òg forståeleg, sidan har har lite med "main-quest" å gjere Tom Bombadill er jo det desidert dårligste og kjedelig i hele LOTR serien. Inderlig glad for at Jackson ikke tok det med. 1) Det har ingenting med selve handlinga å gjøre. 2) Det skjer ingenting der. 3) Hele kapittelet er jo dødskjedelig med ingen som helst handling. Det var min mening Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Bombadill kapittelet er jo mere en musikal enn action, så det er sikkert like greit å la det være ute, ja. Kanskje bortsett fra når han redder Frodo fra det gamle grinete treet. Endret 25. juni 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Badering Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Det ble vel valgt bort fordi det rett og slett ikke driver historien videre i det hele tatt. Morsomt i bokformat, men vet ikke om det hadde gjort filmen noe bedre. Bytex: Old Man Willow har en liten rolle i 3eren, da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå