Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Thin Red Line

En tropp av gode skuespillere (men hvorfor betalte produsenten et par hundre tusen dollar for å få George Clooney på skjermen i mindre enn ett minutt? Det gav jo ingen mening..)

8.5/10

 

John Travolta har også veldig liten spilletid i denne filmen, mens scenene til skuespillere som Viggo Mortensen, Gary Oldman, Bill Pullman og Mickey Rourke ble helt klippet bort. Billy Bob Thornton tok dessuten opp 3 timer med fortellerstemme men regissøren bestemte seg for å utelate det til slutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Alamo 2004, med komentatorspor fra to historikere

 

Veldig fornøylig komentatorspor, man får vite så mye mer om hendelsene, man får vite hva filmen gjode riktig og hva den ikke gjorde så riktig, men det er kule er at historikerne skjønner seg på film, de dømmer den ikke fordi den ikke er en dokumentar, de skjønner hvorfor ditt og datt ble gjort for dramatisk effekt. men det skal sies at filmen gjør det meget bra, ikke noe å basere en bachlor grad på, men du vil lære litt av å se filmen, og du vil lære enda mer av å se på komentator sporet. men skjønner hvor mye de har lagt ned i filmen får å få den til å virke autentisk, og det er det den går på, den viser hvordan hendelsene ville være på en autentisk måte, det er ikke fantasi, men det er heller ikke en 100% dokumentar noe den ikke prøver på. Det er også overaskende mye man faktisk vet om hendelsene, man skulle tro det var mer gjetting(og det er så klart en del av det) men mye er ganske sikkert.

 

de største "feilene" i filmen er ofte hendelses forløpet er skvisa sammen, ting skjer samtidig i filmen når det egentlig var dager mellom, men det gjør bare filmen bedre, gir mer dramatikk og nød.

 

alt i alt veldig gøy å høre på, og alle som liker filmen eller er historie intreserte bør skaffe seg dvd'n med dette komentator sporet

Lenke til kommentar

Godzilla (1998)

 

Var et morsomt gjensyn ettersom jeg ikke har sett filmen siden den kom ut i '98 - men ikke noe mer enn det. Makan til dårlig Hollywood-suppe er det lenge siden jeg så sist. Filmen er bygd opp etter normal Hollywood-lest og fylt til randen med velkjente klisjeer. Skuespillet og skuespillerene er heller lite troverdige og animeringen er tydelig ti år gammel. Synd at den er to timer lang, for den siste timen ventet jeg bare på at filmen skulle bli ferdig.

 

Vanligvis ser jeg filmer jeg har hørt eller lest er gode og det skal jeg fortsette med. Jeg er veldig glad det ikke var jeg som kjøpte denne filmen i dag!

 

4/10

Lenke til kommentar

Miller's Crossing

Coen-brødrenes gangsterfilm skiller seg ut fra den mer omtalte Gudfaren. Vi er ikke vitne til et italiensk familiedrama, men en mer actionfylt film som viser oss underverdenen på en annen måte. Miljøet, dialogene og musikken sitter som smurt, og man skjønner med en gang at dette er en kvalitetsfilm. Skuespilleren gjør en solid jobb, og fremstiller oss både interessante og realistiske karakterer. Dette er en vakker og rå film som jeg absolutt vil anbefale!

 

9/10

Lenke til kommentar

Så nettopp Conan-barbaren... Det må være tidenes møkkafilm! Arnold spiller som vanelig utrolig dårlig, efektene var ille og selve handlingen verre. Jeg satt og lo meg gjennom 2 og en halv time. Hvis du leter etter en komedie, kan du se denne filmen!

 

2/10

Lenke til kommentar
Så nettopp Conan-barbaren... Det må være tidenes møkkafilm! Arnold spiller som vanelig utrolig dårlig, efektene var ille og selve handlingen verre. Jeg satt og lo meg gjennom 2 og en halv time. Hvis du leter etter en komedie, kan du se denne filmen!

 

2/10

Komedie? Jeg sov gjennom store deler av filmen. Noe av det dårligste jeg noen sinne har sett....

Lenke til kommentar

Man må bare ha litt Arnold-fetish for å digge Conan-filmene. Det har jeg, så det er no problemo.

For pokker, han knocker ut en KAMEL. Hvor badass er ikke det?

 

Se filmen hos Youtube

That camel will regret standing in his way!

 

Det snodige med den scenen er at det er helt tydelig en hest som faller over..ikke kamelen vi ser han slå ut i forrige shot.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

The Happening

 

Jeg burde kanskje skjønt tegninga når jeg så at filmen startet med kun 30 personer i en sal med plass til 200.

Filmen tar for seg en hendelse hvor biene forsvinner fra jordas overflate, og etter mange mystiske dødsfall rundt i Amerika, tar hovedpersonene våre for seg en reise til småbyer rundt i USA for å flykte fra denne trusselen.

Her er nesten ingenting bra nok til å bli godkjent som kinofilm. Ikke bare skuffer samtlige av skuespillerne, men filmens spenningskurve forblir flat når mange tilleggshistorier legges til. Kjærlighetshistorien mellom hovedpersonene blir bare overflødig og overdrevet. Det hjelper heller ikke på at Mark Wahlberg spiller sin dårligste rolle hittil i sin karriere. Her virker han utilpass i sin rolle som Elliot Moore fra begynnelse til slutt.

 

Alt dette ødelegger et ellers godt konsept, og omgjør det til en skikkelig flopp. Både Mark Wahlberg og M. Night Shyamalan leverer langt under deres nivå, og jeg tror de vet det selv. Med filmene "The Village" og "Lady in the Water" blir dette den tredje filmen til M. Night Shyamalan som ikke imponerer, men denne forblir den verste. Og må legge til at for meg, en M. Night tilhenger var dette ekstra skuffende.

 

2/10

 

Særdeles dårlig.

Lenke til kommentar
Man må bare ha litt Arnold-fetish for å digge Conan-filmene. Det har jeg, så det er no problemo.

For pokker, han knocker ut en KAMEL. Hvor badass er ikke det?

 

Det snodige med den scenen er at det er helt tydelig en hest som faller over..ikke kamelen vi ser han slå ut i forrige shot.

 

En av scenen som var morsome! :D

Lenke til kommentar
The Happening

 

. Med filmene "The Village" og "Lady in the Water" blir dette den tredje filmen til M. Night Shyamalan som ikke imponerer, men denne forblir den verste. Og må legge til at for meg, en M. Night tilhenger var dette ekstra skuffende.

 

Om 'The Happening' er dårligere enn 'Lady in the Water', da må den være helt sykt rævv. Takk for fin anmeldelse, fikk bekreftet det jeg trodde på forhånd ang filmen og at Shyamalan burde si takk for seg :)

Lenke til kommentar

Scoop (2006)

 

Vel dette er ikke Woody Allens beste. I denne blir det for mye av Allen, og da mener jeg ikke filmteknisk o.l., men av hans standardkarakter. Vanligvis er hans nevrotiske karakter morsom og interessant, men her var han slitsomt.

 

Jeg kan ei heller kan jeg skryte over Hugh Jackman og Scarlett Johansson. Scarlett Johansson var med overlegg kledd ned for å ikke opptre for pen. Foruten at dette var svært irriterende, fungerte det ikke. Jeg greide aldri å kjøpe henne som en litt sky og tilbakeholden dame. Hugh Jackman spilte den noe vanlige aristokratrollen, men uten å bringe det ekstra han gjorde i bl.a. The Prestige.

 

Filmen var for all del ikke dårlig, men langt under av hva man forventer, eller rettere sagt håper, av Allen. Dette skylles mer at jeg har et oppblåst bilde av Allen; han har laget mange svært middelmådige filmer, men jeg liker kun å tenke på hans mesterverk. Denne filmen ligger langt under hans topp, men fremdeles over gjennomsnittet. En grei film for fansen av Allen og Scarlett, men resten kan holde seg unna.

 

6 / 10

Lenke til kommentar

There Will Be Blood

 

TWBB.jpg

 

Har hatt sansen for Daniel Day Lewis når jeg var ferdig med å se Gangs Of New York, en fantastisk dyktig skuespiller. I denne filmen leverer han en prestasjon av de sjeldne. Han er på jakt etter olje og må overgå forskjellige situasjoner som kommer underveis i dette. Sammen med seg har han også en gutt han har tatt under vingen sin siden faren til gutten døde under en ulykke når han var bare et spedbarn.

 

Gjennom filmen blir vi bedre kjent med Daniel som person og karakteriseringen er dyp og utført på en perfekt måte. Regissøren Paul Anderson leverer en ganske god film, men dessverre faller den ikke i smak hos meg. Til tider langtekkelig, men redder seg litt inn med diverse småtwister her og der. De andre skuespillerprestasjonene holder et meget høyt nivå, men historien i filmen er noe som ikke alle vil finne noe spennende i det hele tatt og dermed kan det være avgjørende for om man skal virkelig gidde å sitte gjennom 2.5 timer.

 

En annen faktor som drar ned filmen veldig mye i mine øyne, er nettopp musikken. Soundtracket er noe av det styggeste jeg har hørt på lenge og skjønner ikke hvorfor så mange har lovpriset akkurat det aspektet ved filmen. Musikken er direkte ubehagelig til tider og nei det står ikke akkurat til kontrast med en slik film, fordi det høres ut som de ikke brukte et orkester, men lot en gjeng med aper slå løs på trommer og piano.

 

+ Skuespillerprestasjoner

+ Setting

+ Emosjonell til tider

 

- Lang og kjedelig historie

- Musikken

 

Alt i alt, 5/10

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...