Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

jeg klager ikker på at det er soldater i filmen, jeg klager på at det er majoriteten av actionscenene. det ble for kjedelig, de kunne spritet opp med noe annen action. det blir

soldater etter hulken, lovescene klisje, soldater etter banner, klisjedialoger, soldater etter hulken, badguy klisjescene, soldater etter banner, kul end fight. slutt

.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde foretrekt en film der Hulk hadde vært i full kamp med andre superhelter, problemet der er nok at det ville blitt VELDIG DYRT. Budsjett stort nok til å lagd en triologi av f.eks World War Hulk hadde vært helt sinnskykt fett. Problemet med det igjen, er at folk ikke hadde skjønt hvorfor han var så forbanna på de andre heltene. Tror nok ideene som har blitt luftet her om at Hulk går berserk å f.eks Avengers måtte prøve å stoppe han hadde vært veldig kult. Hulk VS X-Men hadde heller ikke vært å forakte :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Tror ikke det blir Avengers mot Hulk,ivartfall ikke bare Hulk måtte ha slengt inn en extra bad-guy da.

 

 

EDIT:Hulk vs A-team hadde vært best!

Lenke til kommentar

På tide med en komedie av den beste sorten.

 

Airplane! (1980) (norsk tittel: Hjelp, vi flyr!")

 

Handlingen er grei nok. En rekke passasjerer, pilotene og navigatoren blir syke, så det er ingen som kan styre flyet lengre. De syke passasjerene vil dø i løpet av en time, så det haster å få landet flyet og få dem på sykehus. Dette kan jo høres tvilsomt ut, spesielt i en komedie av alle ting. Men når det er sagt er dette komedie av øverste klasse, på linje med filmer som Hot Shots, Naked Gun og Top Secret.

 

For å ta det kort er det ikke én seriøs scene i hele filmen, heller tvert imot. Noen scener burde ha vært seriøse, men det skjer så mye idiotisk rundt dem hele tiden at de "seriøse" scenene kunne passet rett inn som tullescener i hvilken som helst annen film. For å ta noen eksempler ramler radaren ut, og folk begynner å få litt panikk. Kameraet skifter plutselig til en svært homofil fyr (dere skjønner hva jeg mener når dere ser ham) som holder en ledning han har dratt ut av kontakten. Fyren smiler til kamerate og sier han bare kødda, og setter kontakten inn igjen, og radaren er tilbake. :p

 

Senere holder flyet på å lande, og alle løper bort til kontrolltårnet. Samme fyr utbryter helt plutselig: "The tower! The tower! Rapunzel! Rapunzel!" :lol: Det sier jo sitt. Eller det gode, gamle (over radioen til passasjerene): "Dette er flyvertinnen. Vi beklager at det har vært uro, men det har vært litt turbulens. Vi er forbi det nå, så det er ingenting å bekymre seg for. Og forresten, er det noen her som kan fly et fly?" :p

 

Sinnsyk film. Seriøst sinnsyk, men på en bra måte. Ja, den er gammel, men som noen sa tidligere er alder bare et nummer. :p

 

Vurdering: 9/10

Lenke til kommentar
Scary movie 3&4 OG sUPER Hero movie da?

Scary Movie 3 og 4 er jo geniale da :D Super Hero Movie har jeg ikke sett.. Eneste filmen med Leslie Nielsen jeg har sett og mislikt må vel være Spy Hard. Den er bare en blek kopi av Naked Gun-triologien... Leslie Nielsen er faktisk like kul i skrekkfilmene han spiller i, for eksempel Creepshow og Prom Night :p

Lenke til kommentar

Iron Man

 

Helt kurrant sommerfilm, som overrasket positivt. Jeg har før filmen aldri visst hvem Iron Man/Tony Stark var, men man trengte ikke være fanboy for å like filmen. Filmen er heller ikke typisk barnefilm, slik mange av de andre filmene basert på tegneserier blir. Humoren var bra, Gwynneth Paltrow på sitt minst irriterende, og actionsekvenser i øvre del av spekteret. Følte allikevel ikke at noen grenser ble sprengt, at filmen er noe jeg kommer til å huske eller reflektere over i en ubestemmelig lang tid, men alt i alt en solid underholdningspakke som ihvertfall legger en grense for hva sommerfilmer burde være.

 

7,5/10

Lenke til kommentar

Ble aldri helt bergtatt av Bad Boys. Men Independence Day og Jurassic Park gjorde 90-tallet stor når det kom til blockbuster. Fantastiske kinoopplevelser, minner for livet. Så var også Jim Carrey et nytt element på filmlerretet. Jeg har aldri ledd så mye som i Dumb & dumber, jeg måtte inn og se den en gang til så fort som mulig og lo like mye. Jeg gråt og fikk pusteproblemer. Tror nok aldri jeg kommer til å oppleve det igjen. Men med Transformers i fjor og Iron Man i år så koser jeg meg mye når det kommer til popcornfilmer. Og fortsatt er det endel storfilmer i vente.

 

Men jeg er litt skuffet over å ikke sett noen nye gode smalfilmer i år (bortsett fra de som er fra i fjor, som jeg så i år). Men de dukker nok opp i ny og ne.

 

Dette er nok superheltfilmenes gullalder. Om ti år er den nok forbi, så jeg får nyte den mens jeg kan. Er sikkert blitt så gammal og gretten innen den tid at det ikke gjør så mye fra eller til, men tar gjerne en He-Man film. Med det utrolig gode manuset som visstnok eksisterer der så kan det bli en skikkelig godbit :)

Lenke til kommentar

Bad Boys er en av filmene jeg har sett mange ganger, vet liksom ikke hvorfor. Kanskje fordi jeg syns den var dritkul når jeg var yngre. Scenen der Will og Martin begynner å liksom-krangle når noen prøver å rappe bilen er bare genialt gjennomført.

 

Toern var en stor skuffelse, da måtte de dra inn masse drama og familieliv og sånt tull. I enern var det bare kompisfilm, i toern var det unger, kjerringer og alt mulig rart med.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...