Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

646_front.jpg

 

Akkurat ferdig med 30 Days Of Nigth på Blu-Ray.

 

Filmen i seg selv er noe av det beste jeg har sett når man snakker om Vampyr filmer. Den var ikke så veldig skummel, men jeg skal ærlig tilstå at jeg skvatt innimellom. Det er ikke lagt inn så mye spesial effekter, istedet er det bare mørkt å rått. Er ikke ofte jeg er innom så råe å blodige filmer som dette. Er egentlig litt fan av Josh Harnett, å synes han gjør en solid rolle i denne filmen. Absolutt en film å se for folk som er glad i litt skumle brutale filmer.

 

Over til bilde å lyd. Filmen var en fryd for øyet. Kan med hånden på hjertet si dette er det beste jeg har sett på Blu-Ray til nå. Tror aldri jeg har hatt så bra bilde på 50" Plasma'en min før. Lyden er også knallbra, ihvertfall DTS MA lydsporet som jeg kjørte. Godt bruk at bakkanaler, å subben var også god å brutal til tider. Ikke tvil om at både bildet og lydsporet er mye bedre på Blu-Ray enn DVD.

 

Flimen i seg selv gir jeg 6/10, men grunnet sinnsykt bra bilde å lydspor føler jeg nesten jeg må gi den 7/10 istedet.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Flakes (2007)

 

Den beste måten å beskrive filmen på er som en antikapitalistisk fritenkers selvforhelligelse. Kapitalismen og konformitet er det store ondet; dreperen av kreativitet.

 

Faktisk ikke særlig mye å skryte over. Skuespillet var platt; Zooey Deschanel stiller som vanlig kun det ene ansiktsutrykket hun har; Christoffer Lloyd tar nok en gang opp rollen fra Back to the Future som the neighborhood weirdo stoner, men nå med litt mer vekt på sistnevnte; og resten er ikke verdt å nevne.

 

En typisk forholdsvis uengasjerende, men underholdende, feelgood-film man finner tretten av på dusinet. Gir den 5 / 10

Lenke til kommentar

The Incredible Hulk

Jeg blir nødt til å sammenligne med Iron Man, og da faller den ganske hardt på tryne. Der Iron Man er stilig så er denne flashy, der Downey er karismatisk er Norton uinteressant, usympatisk og lite nyansert. Hadde sluttkampen i Iron Man vært like bra som den i TIH, så hadde du hatt den ultimate superheltfilmen. Denne manglet dessverre gode karakterer, god casting (jeg følte egentlig at samtlige ikke passet inn og følte seg ubekvem, men det kan ha noe med at Leterrier ikke er den dyktigste skuespillerregissøren) og viktigst av alt - et bra manus. Historien i seg selv var grei nok, ingenting ekstraordinært eller breath-taking, men dialogen var særdeles middels. Ikke dårlig, bare forglemmelig - akkurat som den første. Dette er en helt ny måte å lage en Hulk-film på, men den bytter bare mellom to typer scener. Først er det Hulken som går amokk, så er det litt gåing, så Hulk, så gråting og gåing. Litt mer Hulk, så er det Hulk og grining, før han griner uten å være Hulk og har verdens mest skuffende sexscene noensinne^^.

 

Alt i alt var dette en artig opplevelse med veldig spennende slosscener som dempes av at Hulken ikke er en skuespiller, han er en grønn, stor mann som ikke kan vise emosjon, ikke kan snakke og ihvertfall ikke fremkalle sympati slik tegneserien gjør. Det todelte sinnet som Hulken er en metafor for forsvinner i et svakt manus og dårlig utførelse fra en fransk regissør som er så overdådig at Tony Scott blir flau.

4-6/10 - jeg vil ikke være for streng, så jeg bestemmer meg ved neste visning.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

min anmeldelse av incredible hulk ville blitt 6/10. men nesten utelukkende pga abomination vs hulk på slutten. det som irriterte meg mest med filmen var soldater jakter på monster klisjeen som er brukt i tusenvis av monsterfilmer før, som bare dukket opp i nye action scene etter scene. jeg hååpet hele tiden de ville finne på noe mer originalt men størsteparten av action var militøær vs monster og det har jeg sett så utrolig mange ganger føør

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

En Hulk film ute militær hadde vært sørgelig da.

Må huske at det er basert på en tegneserie.

Likte filmen jeg, får nok en 7\10. Men mest pga Tim Roth.

 

Fightscenen med hulk og Emil er genial.

Lenke til kommentar

Ekusu makina (2007)

Appleseed Saga: Ex Machina (Appleseed 2)

 

appleseedex03.jpg

 

Sitter med blandet følelser her. Filmen mangler originalitet. Her har de hentet ideer, til og med scener fra andre filmer. Matrix, Night of the Living Dead, Star Trek (The Borg), og spillet System Shock (bossen).

 

Animasjonen på omgivelser er helt vannvittig, mens folk skiller seg ut fra alt. De har brukt motion capture, og det synes stort MEN det hjelper lite når de er stive som stokker og klærene har ingen flyt i det hele tatt. Det er som å se på spill video frekvenser, stive hode bevegelser og påmalte klær. Heldigvis er hovedpersonene best laget, men alle andre er elendige.

 

Handlingen er forutsigbar til de grader! Action scenene er ikke spennende, og dialogene kjædlige og overdramatiske.

 

Nei, huff jeg er skuffet. Den er kul, og det er gøy å treffe Deunan og Briareos igjen i den fantasktiske verden de lever i. Men det er alt den tilbyr. Et nytt treff. Det den gjør mest er å friste deg å se Appleseed om igjen....

 

Gir den 5/10....

Lenke til kommentar

US Army sin jakt på Hulk er jo like essensiell for Hulk-historien som Lex Luthor er for Superman og Jokeren er for Batman.

 

Det ville også vært litt merkelig om det løp en grønn gal skapning rundt og smadret ting og hæren ikke var etter vedkommende. Man behøver ikke like det, men akkurat det er jo det mer troverdige i en ellers fantasifull historie.

 

Jeg blir mest bekymret om det virkelig viser seg at mesteren til å spille karakter i kamp med sin indre demon; Ed Norton, ikke innfrir. Nå forventer jeg ikke noe Downey Jr. prestasjon, Bruce Banner skal være en tørr og nerdete karakter og ingen sjarmerende riking som Tony Stark eller Bruce Wayne. Irriterer meg fortsatt over at de kuttet vekk scenen ute i isødet, den virket episk når det kommer til å gi en karakter dybde fra starten av. "Frykt for å miste PG13"-my ass :mad:

Lenke til kommentar

siden du tok deg så nær av å bli kalt fanboy såå framstår du ikke akkurat mindre når du kritiserer mine meninger om hulken. greit nok, militæræret eller myndighetene vil jo selvsagt ha has på hulken men i og med at det er gjort tusen ganger før kunne det ha blitt gjort litt mer oppfinnsomt... hva med at store corporations eller noe ville ha has på hulken eller et eller annet, i tillegg til emil. vel vel jeg synes ihvertfall det ble dørge kjedelig etterhvert med soldater/army som skal ta hulken men det er jo selvsagt soleklart det ikke går slik så dermed ble det null spenning

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at én scene vil forandre noe fra eller til, med mindre det er snakk om I am Legend. Du får bedømme selv, kanskje han treffer Bruce Banner-karakteren på hodet? Jeg husker Bana som mer dynamisk, men så har jeg ikke sett Norton være annet enn kjedelig siden 90-tallet. Han hadde Fight Club og American History X, to filmer jeg ga 10/10 til da jeg først så dem og som sikkert hadde fått 8-9/10 hvis jeg så dem for første gang nå, men jeg tror Norton som skuespiller kanskje rir litt på bølgen. I The Illusionist trakk han faktisk filmen litt ned (men ikke mye, det klarte storyen fint alene).

Lenke til kommentar

Tja, en scene hvor Bruce Banner

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
prøver å ta selvmord i starten av filmen, ville satt tonen litt. Det ville i større grad (og langt fortere) vist desperasjonen han lever i. Han har ikke lyst til å leve. Selvfølgelig tillater ikke Hulk det (han prøver å skyte seg selv, men ender vist med å spytte ut kulen), noe som bare gjør desperasjonen enda mer merkbar. I den scenen er det også ryktet at han så forvandler seg til Hulk og begynner å smadre løs på isen rundt seg. For Marvel-fans så vet man hvem som er nedfrosset i isen og ryktet gikk ut på at vi i den scenen ville se glimt av den karen.

 

Det kunne kanskje satt tonen litt fortere og vært bedre til å få publikum engasjert i karakteren Bruce Banner og hvilket helvete han lever i. Men det gjenstår å se, filmen må sees. De fleste klippene fra traileren, samt dialog, er jo kuttet fra filmen blant annet. Er mellom 50-70 minutter med ekstra som vil være med på Blu-Ray utgaven. Norton var jo smått uenig med at 20 minutter ble kuttet, vil være spennende å se i ettertid om det var et lurt trekk eller ikke. Glemmer ikke hvordan DC av Daredevil gjorde en dårlig adapsjon til en solid en.

 

Hulk har aldri vært min favoritt, min bror digget han så da måtte jeg naturligvis mislike han. Men jeg håper filmen slår an, den har god WOM.

Lenke til kommentar

Jeg fikk den med meg ja, men synes den var litt for tydelig. Selv om man aldri har hørt om The Leader så skjønte man at han kom til å bli en fremtidig skurk. Personlig forventet jeg at han skulle dukke opp i løpet av filmen, noe flere andre jeg så den med (som ikke kunne noe særlig om Hulken) også forventet. Det ble litt for "vi er så fullstendig klar over at det blir en sequel", men som alle vet så er ikke Leterrier spesielt underfundig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Tror ikke det kommer til å¨bli en sequel, men mulig han kommer fram i en Avengers-film.

(Min mening)

 

Edit:Dotten skriver raskere enn sin egen skygge.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
De fleste klippene fra traileren, samt dialog, er jo kuttet fra filmen blant annet. Er mellom 50-70 minutter med ekstra som vil være med på Blu-Ray utgaven.

 

Jeg synes filmen var helt topp, å gleder meg sinnsykt til den kommer i en utgave som kanskje er over en time lengre enn kino utgaven :D

 

At det er soldater med i filmen er jo ett must. Å klage på at det er det, blir nesten som å klage på at Bruce Banner blir stor å sterk når han blir irritert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...