Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sandler funket veldig godt i Punch-Drunk Love. Absolutt ingen nedtur for Anderson. Han har holdt forbausende høy kvalitet hele veien.

 

Foretrekker helt klart There Will Be Blood fremfor Magnolia. Day-Lewis gjør en fremragende rolle, historien er interessant, den visuelle stilen og musikken fremragende. Filmen er allerede en moderne klassiker - spør du meg.

Lenke til kommentar
Punch-Drunk Love er jo en fantastisk film!... Adam Sandlers beste rolle ihvertfall. Kan noe si meg hva som er dårlig med Punch-Drunk Love?
Enig. Filmen byr på humor, men mye mer nedtonet og intelligent enn det man vanligvis får servert fra Sandler. Visuelt og fortellermessig er den spenstig, akkurat slik man forventer det fra Anderson. Sandler burde være stolt av å ha denne på cv-en sin.
Lenke til kommentar

Rosemary's Baby (1968)

 

Forstår ikke helt klassikerstatusen her. Relativt streit paranoiathriller, forutsigbar, og ender noe uforløst/intetsigende. Det skal sies at jeg rent personlig likte måten den sluttet på. Eller, jeg humret litt over vendingen den tok helt på tampen. Men det holder ikke.

Derimot var jeg godt underholdt i de drøye to timene filmen varte (til tross for hvor forutsigbar den var), og den ror seg dermed inn på en

 

6/10

 

Hva som er det store med denne filmen klarer jeg likevel ikke å se.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Men gud så kjedlig den er. MUligens ikke av daværende standart,men av nåværende er den dryggen,treg og forutsigbar.

 

Mia Farrow har jeg lite til overs for,Polanski derimot er en av de bedre.(Selv om han kunne pent ha holdt seg unna Rush Hour 3)

Lenke til kommentar

Polanski er en fantastisk regissør, anbefaler "Dance of the Vampires" eller som den heter på en av de flotte AKA titlene "The Fearless Vampire Killers or: Pardon Me, But Your Teeth Are in My Neck"

Den er kanskje litt sær for mange, men det er en utrolig artig film med en hysterisk (ironisk) slutt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Syntes ikke Rosemary's Baby var kjedelig i det helte tatt. Syntes filmens tittel var særdeles lite innbydende og handlingen så "meh" ut, var vannskelig å nullstille meg i forkant. Men jeg ble positivt overrasket. Farrow leverer så de suser. I tillegg er hun nydelig. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Likte Mia såvidt i The Omen. Og da understreker eg ordet såvidt.

The Omen er en grei film forøvrig,men Donner`s utgave er bedre.

Lenke til kommentar

Lilja 4-ever

 

Trodde det var en fjortiss film, noe lignende "fucking åmål" osv. Men etter å ha lest mye bra om den, så måtte jeg ta en skikk.

 

Filmen handler om en jente som ikke akuratt har det beste livet. Etterhvert finner hun seg en kjæreste, som har planer om å dra til Sverige, og han vil ha henne med.

 

Vil man se en depressiv film, så er dette den perfekte filmen. Denne filmen er så trist at den kan måle seg med "Requiem for a dream" og Dancer in the dark". Jeg synes livet er meningløst, og etter å ha sett denne her så hater jeg den bare mer.

ANBEFALES :thumbup: 9/10

 

Heart of America

Herlighet, jeg så vi hadde fått inn denne filmen på jobben. Filmen så alderles ikke ille ut, men da så jeg hvem som var regissør. Uwe Boll. Det sto på coveret at filmen var på høyde med "Elephant", noe jeg synes hørtes helt latterlig, og måtte bare ta den med hjem for å ta en skikk. Fyfaen for no dritt, skulle tro han kanskje endelig hadde greid å lage en middelsmådig film, men feil kan man ta. Uansett jeg så de 5 første minuttene, begynte og spole, deretter skrudde jeg den av. Skuespillet var forferdelig, dialogene var helt jævlige, eneste jeg synes som var ett lite pluss var kameraføring av de første 5 minuttene jeg så. Kan egentlig ikke gi karakter så lenge jeg ikke så hele, men det jeg så var 2/10.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Futurama: The Beast with a Billion Backs

 

Fikk tak i denne på mindre lovlige måter, så tenkte jeg skulle slenge opp en mini-anmeldelse.

 

Flott film for fans av Futurama, men jeg syntes den virket noe rotete og ugjennomført. Bender's Big Score var nok bedre. Likevel er det en morsom film som er verdt å få med seg. (Spesielt med tanke på at Zapp Brannigan var med mer i denne.)

 

"Ever since man first left his cave and met a stranger with a different language and a new way of looking at things the human race has had a dream. To kill him, so we won't have to learn his language or his way of looking at things!"

 

7/10

Lenke til kommentar

Lite på TV kombinert med noen og 60 kanaler gjorde at jeg endte opp på en Canal + filmkanal og såg Eragon. Hers my verdict.

 

Historie:

 

Kraftig, og da mener jeg Kraftig med stor K, inspirert av Ringenes Herre. Nå har jeg ikke lest boka men kun sett filmen men der var i alle fall historien tidvis veldig nært til Ringenes Herre. Jeg fikk og mer assosiasjoner mot Ringenes Herre herre når jeg såg denne filmen enn noen andre filmer jeg har sett. Faktisk for mye. Til tider var det nesten som et forsøk på å kopiere Ringenes Herre. Som f.eks Duraz sin tale før kampen minte meg mistenkelig mye om Sarumans tale før kampen om Helm's deep. Det er mye annet i historien som er mistenkelig veldig alt for likt Ringenes Herre. Inspirasjon er greit men dette går neste på plagiat. Historien i seg selv er derimot ikke så uffent men ikke helt solid og til tider var klisje faktoren litt for tilstedeværende.

 

Visuelle:

 

Det visuelle er slik sett ikke så mye å utsette på. Saphira er god animert og virker troverdig både i liten og stor versjon. Flyvesekvensene er godt laget men enkelte ganger skinner CGen litt gjennom og man ser hva som er CG og hva som er virkeligheten.

 

Kostymene var, vel, overdrevet. Eneste som fungerte var de lette klærne. Rustningen til Saphire og Eragon var godt laget men kostymene til Varden folket var det alt for mye av. Virket som de plagdes med å finne stilen som folket skulle ha. Både Matrix og kongen selv Ringenes Herre klarer å finne kostymebalansen til de forskjellige folkeslagene mye bedre enn Eragon.

 

Filmen i seg selv:

 

Filmen i seg selv, til tross for sine svakheter, er ikke så aller værst. Har sett værre. Historien klarer å halte seg avgårde og gjør seg selv litt interesang i løpet av filmen. Det visuelle er bra nok men kunne som sagt vært bedre og kostymene går jeg ikke inn på engang en gang til. Men dette til tross fenget filmen litt og man jeg fikk en liten tilknytning til Saphira og indirekte til Eragon selv om jeg noen ganger ønsket at filmen besto kun av dragen. Prestasjonene til de fleste skuespillerne var ikke så mye å skryte av, eneste som gjorde en god rolle var Robert Carlyle som har meritter som ond genie fra før av (som selveste Hitler i en film dokumentar om Hitlers vei til førerstolen).

 

Alt i alt er dette en grei film å slenge øynene på hvis der ikke er noe annet å slenge øynene på. Men det skal ikke mye til før en velger noe annet. Weta til tross, filmen er på det meste middels.

 

Karakter: 6/10

Lenke til kommentar

The Bucket List

Drives ikke overraskende frem av gode skuespillerprestasjoner av Morgan Freeman og Jack Nicholson. Personlig synes jeg filmen er koselig, til tider morsom og til tider alvorlig uten at på noen måte blir for tyngende. Finner ikke så mye å sette fingeren på, men jeg føler den mangler det lille ekstra som skiller gode filmer fra fantastiske.

 

Dom: 8/10

 

 

Super High Me

 

Middelmådig dokumentar i samme stil som Super Size Me. Selv føler jeg den mangler mål og mening. Av og til er den litt morsom.

 

Dom: 3/10

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...