Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sly sin motivasjon tviler jeg på var penger. Men det var nok motivasjonen til filmselskapet. Sly virker veldig opptatt av de to mest kjente karakterene sine (Rambo og Rocky).

 

Evt. så savner han bare følelsen av å være den største filmstjernen. Jeg kan vel egentlig ikke bry meg for mye, både Rocky Balboa og Rambo var knallgode filmer. Sistnevnte var for kort.

Lenke til kommentar
Både Rocky Balboa og Rambo var knallgode filmer. Sistnevnte var for kort.

 

Helt enig. Koste meg med begge to, å spesielt med sistenevnte. Er enig i at den kanskje er litt kort, men tror det er noe av det som gjør at den er så intens. Er som en berg å dalbane. Flatt jern fra begynnelse til slutt.

Lenke til kommentar

Siden når begynte de med en historie i Rambo-filmer? :p

 

Ny film:

 

Godzilla vs Biollante

 

Handling? Godzilla går amok i Tokyo (som vanlig), men blir til slutt drevet bort. Militæret finner noen biter av huden hans og legger en liten plan. Om Godzilla tåler atombomber, kan hudcellene hans brukes til å stoppe atombomber, eller i det minste gjør at folk flest kan tåle dem?

 

Men dette er jo en Godzilla-film, så det blir nok ikke så enkelt. For å kunne utnytte cellene trenger de å klone det med noe, så da blir løsningen å klone Godzilla med en... øh, blomst. :eek: Jada, du leste riktig. Blomsten vokser til den er like stor som Godzilla, stiller seg i havnen og gjør fint lite. Det er jo en blomst, tross alt. :p Hadde lite forventninger til denne, men den var enda verre. Jeg tar heller Godzilla vs Gigan i reprise på en 14" TV en dette tullet. Og mens jeg husker det kan vi jo legge til et lite kjøretøy som er spesiallaget for å sloss mot Godzilla kalt Super X2. Det sier jo sitt. :D

 

Vurdering: 4/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Dr Zhivago 1965 4/6

 

Ble ærlig talt skuffet over denne.....trodde jeg kom til å bli "bergtatt" slik som med Hjortejegern men den gang ei :/

 

Synes ikke Sharif virker særlig engasjert i rollen (i Funny Girl var han ganske bra) , ikke noen gnist liksom og det samme kan sies om Guinness.

 

Slutten var bra men summar sumarum så var denne til tider langtekkelig uten at den var spes spennende.

 

Ganske flott med den falske snøen på husene (så det på doku'en...he he)

Lenke til kommentar
Sly sin motivasjon tviler jeg på var penger. Men det var nok motivasjonen til filmselskapet. Sly virker veldig opptatt av de to mest kjente karakterene sine (Rambo og Rocky).

 

Evt. så savner han bare følelsen av å være den største filmstjernen. Jeg kan vel egentlig ikke bry meg for mye, både Rocky Balboa og Rambo var knallgode filmer. Sistnevnte var for kort.

 

 

John Rambo er for meg den tøffeste(og derfor en av de beste) action filmene som har kommet på minst 10 år, ja den kunne godt vært lengre, men det er også egentlig det eneste jeg har å si på filmen, syns det var modig av han å lage en ekte action film, nå som alt skal være PG-13 for å få med seg små barna,

 

han lage en kjempe action film, viss den også kan informere om hva som skjer i bruma er jo det egentlig bare en bonus, selv om det kanskje ikke gjøres på et doukmentar vis. selv viste jeg ikke om denne konflikten i bruma i det hele tatt, så jeg lærte faktisk noe av den

Lenke til kommentar

Gattaca

 

Handler om en fyr (Ethan Hawk), som har en drøm om å ble astronaut. Men han har hjerteproblemer, noe som står i veien for hans drømmer. Men han har funnet ut åssen han kan lure systemet.

 

Denne likte jeg svært godt, hadde digg stemning, god skuespill og var svært underholdene. Den var også helt sykt nervepirrende.

 

9/10

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Heat (1995)

 

Kanskje det ultimate beviset på at man kan lage en actionfilm uten at den må være hjernedød. Herlig velskrevet, og til tider utrolig intenst. Jeg vet ikke om den vipper Die Hard av tronen som "den ultimate actionfilm", men at den helhetlig er en bedre film er det ingen tvil om. Fantastisk. Flere sånne.

 

En solid 9/10.

Lenke til kommentar
Heat (1995)

 

Kanskje det ultimate beviset på at man kan lage en actionfilm uten at den må være hjernedød. Herlig velskrevet, og til tider utrolig intenst. Jeg vet ikke om den vipper Die Hard av tronen som "den ultimate actionfilm", men at den helhetlig er en bedre film er det ingen tvil om. Fantastisk. Flere sånne.

 

En solid 9/10.

 

Selvsagt vipper den ikke Die Hard av tronen som tidenes beste actionfilm, men en jævla god film er det. Noe av det feteste skytinga jeg har sett på film. Særlig mtp når de løper bortover gatene og gjennom parker med colt og skyter på hverandre. Er bare vakkert, rett og slett.

Lenke til kommentar

Vantage Point

 

Verdensledere er samlet til utendørs anti-terrorkonferanse, og det kommer således ikke som noen bombe (!) at ting kjapt går den veien høna sparker. Filmen er i stor grad basert på en repeterende sekvens hvor vi fra mange ulike synsvinkler får se attentatforsøk, store mengder sprengstoff, panikk, blod, skrekk og gru... litt for enhver smak.

 

Konseptet i seg selv er interessant nok, men for min del blir det dessverre litt for mange repetisjoner av akkurat det samme. Når man legger til at mye av handlingen er veldig forutsigbar, samt at mange av synsvinklene overlapper hverandre i overkant mye, så trekker dette ned. Mot slutten tar filmen seg ganske bra opp, og vi får blant annet servert en heseblesende biljakt og annet snacks. dessverre kommer dette litt for sent, og når store deler av filmen ender opp med å være et middels stort gjesp blir det totale inntrykket ikke helt på topp.

 

6.5/10

Lenke til kommentar
Selvsagt vipper den ikke Die Hard av tronen som tidenes beste actionfilm, men en jævla god film er det. Noe av det feteste skytinga jeg har sett på film. Særlig mtp når de løper bortover gatene og gjennom parker med colt og skyter på hverandre. Er bare vakkert, rett og slett.

 

Nå vil jeg heller langitfra kategorisere Heat som en ren actionfilm heller.

Lenke til kommentar

Gattaca er en flott film. En litt skjult perle som jeg selv så grunnet en mini-anmeldelse i denne tråden. Ethan Hawke spiller i en god mengde bunnsolide filmer, han er flink til å velge dem. Det er i utgangspunktet et godt tegn om han står på rollelisten. Selv om han ikke var den beste i Gattaca (Jude Law stjeler showet til tider).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...