Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg er liker ikke å gi ut 10/10 i et kjør. En 10/10 skal være helt perfekt mener jeg. Husker ikke så mange filmer jeg har gitt 10/10 til nå men det er hvertfall Rocky, Fight Club og Scarface. Og muligens The Departed, husker ikke helt i farten.

 

:)

The Departed?! Jaja.. Godt mogeleg det var min 40 graders feber som gjorde at eg ikkje nøyt den filmen til det fulle, men meiner sjølv den ikkje forten noko som helst opp i mot ein 10ar :)

 

Etter å ha sett Infernal Affairs virker Departed elendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil jeg absolutt ikke si. Jeg ble litt skuffet da jeg hørte at Departed var en remake, men etter å ha sett Infernal Affairs, synes jeg Scorsese gjorde en flott jobb!

Problemet med IA for min del er at alle asiatere er så forbanna like. Jeg sliter voldsomt med å holde følge med hvem som er hvem, noe som sinker handlinga litt for min del.

Der treffer Scorsese bedre, når han bruker et stjernelag av skuespillere, som løfter filmen mange hakk. Spent på å høre hva Dotten sier, som har ytret misnøye med teskje-fortellingene til Scorsese.

 

Jeg synes det er to meget gode filmer, men jeg holder Departed litt foran.

Lenke til kommentar
Det vil jeg absolutt ikke si. Jeg ble litt skuffet da jeg hørte at Departed var en remake, men etter å ha sett Infernal Affairs, synes jeg Scorsese gjorde en flott jobb!

Problemet med IA for min del er at alle asiatere er så forbanna like. Jeg sliter voldsomt med å holde følge med hvem som er hvem, noe som sinker handlinga litt for min del.

Der treffer Scorsese bedre, når han bruker et stjernelag av skuespillere, som løfter filmen mange hakk. Spent på å høre hva Dotten sier, som har ytret misnøye med teskje-fortellingene til Scorsese.

 

Jeg synes det er to meget gode filmer, men jeg holder Departed litt foran.

 

Jeg hadde også litt problemet med at alle asiaterene er kliss like, men det gjør ikke at jeg synes at Departed blir noe bedre. Jeg så Departed første gang da den kom ut, og synes den var nokså dårlig. Da jeg fant ut at det var en remake og så originalen gjorde det ikke akkurat bedre. Uansett hvor stjernespekket og bra skuespillet er i Departed tror jeg aldri jeg vil synes at det er noe mer enn en nokså dårlig thriller/action/whatever.

Lenke til kommentar
teskje-fortellingene til Scorsese

 

Jeg liker The Departed veldig godt, men jeg reagerte på en ting,

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
nemlig den rotta som dukker opp i siste bilde. Enten er den en totalt unødvendig detalj og burde vært utelatt, eller så er den et forsøk på å poengtere nok en gang at filmen handler om "rats", og er dermed en enorm mengde smør på flesket.
Lenke til kommentar
Hvorfor synes du Departed var så dårlig? Synes den var fantastisk første gang jeg så den. Herlig historie om muldvarper og infiltrering, med noen av de ypperste skuespillerne(Nicholson, DiCaprio og Damon), + at Wahlberg er jo en tålelig skuespiller.

 

Jeg liker disse skuespillerene veldig godt, men denne filmen var bare slitsom, lang og fryktelig uengasjerende. Fikk virkelig ingenting ut av denne filmen.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Jeg synes IA er mye mer Hollywood enn Departed. Den tar ihvertfall i bruk en god del flere "swoosh"-lyder og frenetisk klipping, mens Departed sin stemning er mye roligere, mer psykologisk og bruker lenger tid på å bygge opp. Jeg synes ikke den er mer "inn med teskje" enn The Magnificent Seven er i forhold til Seven Samurai. Det er bare en annen måte å fortelle historien på, som for min del fungerer mye bedre for å få meg engasjert i historien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har faktisk gitt 78 filmer 9. Og listen med filmer på 8 er kanonlang den også. Garantert godt over 100. Den karakteren jeg har gitt flest ganger er 6 og eksempler på slike filmer for meg er The Da Vinci Code, Unleashed, The Notebook og... Plan 9 ser jeg her faktisk.

 

Jeg innrømmer glatt at mange av filmene ville hatt en annen karakter i dag, men jeg begynte å stemme når jeg var 15, så jeg kan ikke forvente noe annet egentlig.

Lenke til kommentar

Har et litt uutviklet system. Blandt karakterene 1-4 er det ikke noe spesielt system. De er forbeholdt dårlige filmer, men problemet i helheten er at jeg noen ganger gir en dårlig film jeg liker 4 mens andre ganger 6. Jobber litt med å få endret dette. 5 gis til filmer som er helt middelmådige, filmer jeg verken er glad eller trist for at jeg så. Mange romantiske komedier o.l. i denne klassen. 6 gis til filmer jeg liker, men som jeg ikke gidder å se igjen. 7 er gode filmer som jeg kunne tenke meg å se igjen. 8 er veldig gode filmer, som nødvendigvis jeg ikke gidder å se igjen (i alle fall ikke i nærmeste fremtid). 9 er veldig gode filmer jeg kunne tenkt meg å se igjen.

 

Det er mange uoverenstemmelser på listen min, men jeg pleier å rette de opp nå jeg ser de.

Lenke til kommentar

Bruker hele skalaen for hva den er verdt, men selvfølgelig er det heller få filmer på ytterpunktene. Omtrent ti på karakter 10, bare én som har fortjent 1 (Date Movie). Heller få som har fått 2 også.

Stor overvekt på 6+, noe som er naturlig da jeg underbevisst (og bevisst) styrer unna filmer jeg tror jeg ikke vil like.

Lenke til kommentar

10ere gir jeg egentlig bare til yndliings filmer

 

9-9.9 er for klassierke

 

alt over 7.5 kan jeg ser omigjen og omigjen da det er grensa for filmer jeg VIRKELIG liker

 

6-6.5 er passe gode filmer til gode filmer 6.5-7.4 er for veldig gode filmer

 

alt under 6 er egentlig en form for skuffelse

Lenke til kommentar

Aguirre, der Zorn Gottes:

 

Jeg ble overrasket over hvor underholdene denne filmen var! Filmingen gjorde at det ble en mer realistisk følelse på filmen. Synes også at ting som skjedde var ganske "random", noe som også fikk en liten realistisk følelse.

Kinski spillte ufattelig bra i filmen. Måtte trekke litt på smilebåndet av han, siden han gjorde så mye rart.

 

Etter jeg så denne så vil jeg se mer av Herzog og Kinski, og Nosferatu: Phantom der Nacht, står for tur.

 

10/10

Lenke til kommentar
Greit nok, men 6.5 hørtes ikke spesielt givende ut. Selv har jeg 5 filmer med 10 på skalaen, men det ligger en stri strøm med 9'ere rett bak.

 

Se på "Topp 20 filmer" linken i signaturen min, så ser du at A Beautiful Mind ligger på 13.plass.

Jeg har ikke sett mange nok filmer (som jeg liker godt nok) til å sette de inn i den listen.

Jeg har ikke sett 20 filmer som jeg har gitt 10/10.

Derfor kommer en 6.5 på 13.plass

Lenke til kommentar
Sorry, er nok litt kresen.

Men du har vel rett.

 

Har du sett GoodFellas? Med tanke på at du rangerer Gudfaren høyt, så faller nok også den i smak. Transformers på en 7. plass er jo ganske spesielt da... Men det er selvsagt en smakssak! ;)

Endret av MrBrown
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...