Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merker at jeg langt oftere gir mer enn fem enn under. Selv om jeg er mer gnitne når det gjelder 8-10 karakteren. Tror jeg er lett å gjøre fornøyd. 6 av 10 er en bra karakter for meg, det er hva jeg gir filmer som er nokså gode. Alt som er mer enn 8 fra meg har stort sett fått meg til å være veldig, veldig fornøyd.

Det verste med en film, for meg, er om jeg kjeder meg. Jeg er mer tilgivelig for de filmene som går litt for fort frem enn de som trekker det for langt ut.

Lenke til kommentar
Merker at jeg langt oftere gir mer enn fem enn under. Selv om jeg er mer gnitne når det gjelder 8-10 karakteren. Tror jeg er lett å gjøre fornøyd. 6 av 10 er en bra karakter for meg, det er hva jeg gir filmer som er nokså gode. Alt som er mer enn 8 fra meg har stort sett fått meg til å være veldig, veldig fornøyd.

Det verste med en film, for meg, er om jeg kjeder meg. Jeg er mer tilgivelig for de filmene som går litt for fort frem enn de som trekker det for langt ut.

Tror aldri jeg har vært så enig i noe i hele mitt liv. Spesielt den første delen, med karakterene. Jeg mener også at 6/10 er en god karakter :)

Lenke til kommentar
Ser på Vote History at jeg av 346 titler har ratet kun 55 titler under 5. Med mine 39 titler på karakteren 5, betyr det at jeg har ratet over 250 filmer på øverste del av karakterskalaen. Mye tall, men det beviser a) jeg er lett å gjøre fornøyd eller b) jeg ser for det meste god film.

Det har antakeligvis veldig mye med at du ser for det meste god film. Brorparten av filmene jeg har ratet på IMDB er på den øverste halvdelen av skalaen, og det er rett og slett fordi jeg unngår filmer jeg antakeligvis ikke liker.

Lenke til kommentar
1 er for kalkuner, 2 er for filmer som er drittdårlige. 3 og 4 bruker jeg aldri, ei heller 6. En film er enten 10, 9, 8, 7, 2 eller 1.

Du og dine absolutter. :p

For meg er 6 den mest brukte karakteren. De fleste filmene som jeg finner dårlige gir jeg 4. Jeg har sett Captain America så det gjør at jeg sjelden gir 1 og 2. Det skal mye til for at en film blir like dårlig.

Lenke til kommentar

Trolig. Og jeg ser at mange av 5erne og nedover er filmer jeg så for noen år siden, det vil si før filminteressen eksploderte. Etter at vi hadde en filmglad lærer i mediefag, utvidet jeg horisonten litt. Og etter snart et år på diskusjon.no, har jeg oppdaget utrolig mye god film jeg aldri hadde hørt om tidligere.

Det er uansett en tendens jeg liker, færre filmer med lav karakter betyr færre kjipe filmopplevelser.

Edit: Litt treig der, trodde innlegget mitt skulle handle under Bacon sitt.

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar

Det er så sjeldent at jeg tilfeldigvis ser en film i disse dager. Jeg pleier å planlegge å se filmen, ved å lese om den før jeg kjøper/laster ned/drar på kino. Det gjør at jeg enten tenker "meh"/5 eller liker den og gir den noe mer. Har ikke sett en film jeg har mislikt på kino siden LotR, og de gir jeg gjerne 2. Ingen andre filmer som kjeder meg i like stor grad.

Hvis en eneste tåre triller, så gir jeg den 10. Philadelphia, Shawshank, To Gode Venner, The Fountain, det har ingenting å si. Klarer den å "treffe" meg så har ingenting annet noe å si. Hvis den først klarer å få meg til å føle noe, så er det filmtekniske langt mindre viktig.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

1, 2 og 3 har jeg aldri gitt, bortsett fra Smokin' Aces som fikk 1.

4 og 5 brukes om de filmene jeg ikke liker, 5,5 kan jeg like.

6 og 7 er ofte brukte i min bok. 6 er en film jeg koste meg med, men som mangler en del. 7 bruker jeg stadig vekk om filmer jeg liker godt, men som ikke har det lille ekstra jeg ser etter i en film.

8 og 9 er sjeldent jeg gir. 8 er en film jeg virkelig koser meg med, og som jeg ikke finner særlig mye galt med ved første øyekast. 9 er en utrolig sterk film, som kun har et eller annet lite som ikek gjør at den får toppkarakter.

10 er en film som gjør at jeg bare sitter å gliser gjennom hele filmen og får meg til å nevne den for alle jeg kjenner.

Lenke til kommentar

Etter at jeg ble pappa så skal det så lite til for å "treffe" meg at jeg bare må være litt kritisk der. Death Sentence er et godt eksempel. Traff meg som bare det i starten, alle filmer med det elementer gjør det. Men jeg kan ikke se bort fra alt det ujevne som fulgte. Så filmen ble vel en slags inkarnasjon på det middelmådige.

Tror ikke det er noe som har endret både smaksløkene mine og hvordan jeg bedømmer ting mer enn det å bli pappa. Det og kreften. Blir helt snål i hodet av det. :wee:

Lenke til kommentar
Jeg er liker ikke å gi ut 10/10 i et kjør. En 10/10 skal være helt perfekt mener jeg. Husker ikke så mange filmer jeg har gitt 10/10 til nå men det er hvertfall Rocky, Fight Club og Scarface. Og muligens The Departed, husker ikke helt i farten.

:)

The Departed?! Jaja.. Godt mogeleg det var min 40 graders feber som gjorde at eg ikkje nøyt den filmen til det fulle, men meiner sjølv den ikkje forten noko som helst opp i mot ein 10ar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...