Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Folk reagerer på forskjellige ting. Jeg kan sikkert se et spedbarn bli torturert uten å bry meg, men får tårer i øynene av å se en haltene hund.

 

Håper virkelig ikke den var helt seriøst, for da er du litt syk... Når jeg reagerer er det ihvertfall ofte grunnet det vesenets manglende evne til å beskytte seg selv eller stå imot. Dette gjelder både torturerte spedbarn... og i noen tilfeller årsaken til at hunden er blitt halt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk reagerer på forskjellige ting. Jeg kan sikkert se et spedbarn bli torturert uten å bry meg, men får tårer i øynene av å se en haltene hund.

Håper virkelig ikke den var helt seriøst, for da er du litt syk... Når jeg reagerer er det ihvertfall ofte grunnet det vesenets manglende evne til å beskytte seg selv eller stå imot. Dette gjelder både torturerte spedbarn... og i noen tilfeller årsaken til at hunden er blitt halt.

Det spørs jo veldig hvordan dette blir presentert. Babyen i Braindead har man ikke så mye imot at blir skada litt.

Lenke til kommentar
Folk reagerer på forskjellige ting. Jeg kan sikkert se et spedbarn bli torturert uten å bry meg, men får tårer i øynene av å se en haltene hund.

Håper virkelig ikke den var helt seriøst, for da er du litt syk... Når jeg reagerer er det ihvertfall ofte grunnet det vesenets manglende evne til å beskytte seg selv eller stå imot. Dette gjelder både torturerte spedbarn... og i noen tilfeller årsaken til at hunden er blitt halt.

Det spørs jo veldig hvordan dette blir presentert. Babyen i Braindead har man ikke så mye imot at blir skada litt.

Den babyen ser jo ut som en menneskelig baby også da... Er egentlig det det handler om etter min mening: Hvor følelsesmessig nært man føler en er det vesenet som blir skadet. Dette gjelder både når det er snakk om venner <-> personer man ikke kjenner. Og vesener man har et forhold til <-> vesener man ikke har et forhold til i virkeligheten. Og siden det er slik jeg ser det, så syns jeg det er litt sykt å ikke reagere på et spedbarn som blir torturert, enten det er på film eller i virkeligheten.

Endret av manamind
Lenke til kommentar
Grunnen er at jeg misliker barn. Og slike scener vil derfor ikke aktivere noen av følelesene mine. Noe jeg forstår at andre kan se på som sykt. Men det er feil, det er bare annerledes fra normalen.

 

Tviler veldig sterkt på du missliker barn. Tror bare du er ung, er typisk holdning det. Jeg selv var sånn.

 

Men men, ang barn som blir skadet/drept i film gjør meg ingenting...eller ikke ingenting, men jeg har ikke imot at de viser slike scener.

 

Film er et kunstform og bør, i min meining, fremstilles akkurrat slikt ressisøren ønsker den skal. Synes det er tragisk at filmselskaper setter press på å forandre ting i filmer bare for å oppnå et bestemt sensur/aldersgrense.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg ser ikke poenget med diskusjonen, spesielt ikke i denne tråden. Hvis det er en person det ikke nytter å skyve meningene sine over på, så er det overnevnte - og det mener jeg ikke negativt. AvidGamer må skjønne at folk er forskjellige.

 

Dessuten så gjør det meg lite å se både dyr å mennesker dø på film og jeg er glad i begge.

Lenke til kommentar

Vantage Point

Når Bourne-filmene har satt standarden for ny action-filmer, må noen prøve noe nytt. Vantage Point har en original vinkling, men når likevel ikke opp. Noen har skutt den amerikanske presidenten, og vi ser det fra åtte forskjellige synsvinkler. Tanken er god, men det fungerer ikke helt. De første minuttene, og de første synsvinklene er helt herlige og jeg blir helt grepet, men så blir det for repeterende, og det er ikke noe du vil ha i en 90 minutters thriller. Skuespillet er overraskende skuffende, ikke engang Forest Whitaker imponerer meg. Vantage Point har en koselig biljaktscene og et plot som interesserer meg, men selve filmen fenger ikke.

 

6/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Denne skal ses igjen om en stund, og forhåpentligvis i et litt større format. Evt alliere meg med noen og leie en kinosal elns

:love:

Etter The Fountain ble det forøvrig Little Miss Sunshine, men å anmelde en film etter å ha sett noe sånt først føler jeg blir urettferdig. En vellykket kveld, i alle fall :)

Lenke til kommentar
Herregud så bra den var på kino. Jeg og LarsP måpte, holdt hverandre i hånden og gråt på hverandres skuldre. Den er stunning i blu-ray, forresten.

Oioi, en teknologisk revolusjon på gang?

 

*evolusjon

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

For det første så er det kanskje den peneste filmen noensinne. Og det er med film som med jenter - utseende først. Det som er fantastisk er hvordan historien, som i seg selv er så massiv og omfattende og komplisert, likevel blir formidlet selv om man kanskje ikke forstår alt med en gang. Den tok meg et par ganger å forstå, og jeg skal ikke påstå at jeg forstår den helt, men takket være en fantastisk Hugh Jackman kommer det frem allerede fra første visning hvor mye han er villig til å ofre. Han er typen som ser en flodbølge komme, og selv om det er helt nyttesløst, så står han fast og er villig til å kjempe imot den. Dotten har skrevet en del om den og hvordan man kjemper for de man elsker, du kan søke hvis du er interessert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...