athorb Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 The Last Man on Earth (1964) Kanskje hadde jeg litt feil forventninger, men her det så mye banalt og ulogisk at man umulig kan lukke øynene for det. Dessuten er skuespillet nærmest utelukkende dårlig, men den virkelige synden her er hvor uengasjerende filmen er. De første minuttene lover godt, men under en klønete montasje begynner jeg å ane ugler i mosen, og filmen hever seg lite etter det, med unntak av minimale lysglimt. Filmen er under halvannen time lang, men jeg måtte pause den flere ganger for å hente inn konsentrasjonen igjen. De infiserte er noe av det døveste jeg har sett, men dette var vel før zombie-perioden. Men det er ingen unnskyldning, jeg står på mitt. Jeg må riktignok innrømme at jeg ikke kunne unngå å synes at slutten var småspennende. Dessuten er Vincent Price kul og kanskje eneste grunn til se filmen. Han hever den opp til en litt snill 3,5/10 Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 Network (1976) Film om kynismen i et TV-selskap, og i resten av verden. Grei nok som underholdning, samfunnskritisk så det holder, men føler alikevel den ikke når helt opp. Størst er nok savnet etter en figur å sympatisere med, jeg bryr meg rett og slett ikke nok om personene på skjermen. God, men har litt problemer med å se hva den gjør på IMDbs twofifty-liste. 6/10 Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 Startet å se filmen for noen dager siden, men måtte bare gi opp etter en time og et kvart. Den fenget så absolutt ikke. Tror den i stor gard har utspilt sin rolle. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 Må si jeg er overasket over at du som har irritert deg på at Kjell Kristian Rike sin død ble slått for mye opp mener denne har utspilt sin rolle. Den problemstillingen er jo bare en av mange denne filmen så genialt tar opp. Filmen er flott og jeg håper den forblir på listen. Hadde ikke fått med meg at den var der, men den har alt der å gjøre i mine øyne. Filmen er fortsatt aktuell og Lumet sin regi er som alltid bunnsolid og skuespillet er flott. Jeg håper du kan prøve deg på filmen igjen en gang, den er en klassiker Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 Så Indiana jones i stad og etter min mening er den ikke like bra som de andre filmene selv om jeg ikke har sett de på noen år(som barn gir muligens ett annet intrykk) Men denne var litt slapp og jeg kjedet meg faktisk litt i deler av filmen. .' Til tider var det slik at jeg satt og tenkte over hvor urealistis og dårlig noen av scenene og skuespillerne var. . Men er vell en film som må sees om man har sett de andre og er interesert. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 Skal ikke utelukke at Rike-debatten hadde noe skyld i at jeg ikke likte filmen. Å si at jeg ble litt lei den vil være en sterk underdrivelse. I tillegg vil jeg anta at filmen ikke vil bringe meg særlig mye nytt, den vil i større grad bare bygg opp om gamle tanker og ideer. For min del finner jeg repitisjon svært kjedelig. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 Skal ikke utelukke at Rike-debatten hadde noe skyld i at jeg ikke likte filmen. Å si at jeg ble litt lei den vil være en sterk underdrivelse. I tillegg vil jeg anta at filmen ikke vil bringe meg særlig mye nytt, den vil i større grad bare bygg opp om gamle tanker og ideer. For min del finner jeg repitisjon svært kjedelig. I filmen blir det jo blant annet på en genial måte påpekt at en hel generasjon er blitt så kunnskapsløs grunnet tv'en og hvordan man slutter å lese bøker osv at man heller vil se på nyheter om en manns død fremfor "viktige" nyheter. Uten at selve filmen tar et standpunkt, den fremmer flere sider av saken og gjør det opp til seeren å finne sitt standpunkt og hvilken påstander man mener er riktige eller ikke. Men spesielt en scene i filmen skulle jeg tro ville falle deg ekstra godt i smak. Denne filmen tar opp tidløse problemstillinger og manuset er så full av visdom og intellekt, det er ganske så herlig. Filmen er jo langtfra perfekt, har jo sine feil. Men en solid 8'er er det i min bok. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008) Kom nettopp hjem fra kino nå. Må si at denne filmen klarte å holde alle forventninger! 100% Indiana Jones! Selv fatter jeg ikke all kritikken mot slutten (ja den er litt vel voldsomt og typisk lucas men det ødla ikke for mye), heller ikke noen andres sitt ang "one liners" humoren. Humoren og action/eventyr er som den skal være for en Indiana Jones film! Det jeg ikke likte er all den bruken av CGI. Topp underholdning! 8.5/10 Endret 22. mai 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 The Last Man on Earth (1964) Kanskje hadde jeg litt feil forventninger, men her det så mye banalt og ulogisk at man umulig kan lukke øynene for det. Dessuten er skuespillet nærmest utelukkende dårlig, men den virkelige synden her er hvor uengasjerende filmen er. De første minuttene lover godt, men under en klønete montasje begynner jeg å ane ugler i mosen, og filmen hever seg lite etter det, med unntak av minimale lysglimt. Filmen er under halvannen time lang, men jeg måtte pause den flere ganger for å hente inn konsentrasjonen igjen. De infiserte er noe av det døveste jeg har sett, men dette var vel før zombie-perioden. Men det er ingen unnskyldning, jeg står på mitt. Jeg må riktignok innrømme at jeg ikke kunne unngå å synes at slutten var småspennende. Dessuten er Vincent Price kul og kanskje eneste grunn til se filmen. Han hever den opp til en litt snill 3,5/10 Flott å se at noen er enig med meg da! Overvurdert til de grader! Lenke til kommentar
athorb Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 Jepp, jeg forstår at folk finner filmer som dette sjarmerende, men dette var direkte dårlig. At den har 7.0 på imdb er uforståelig. Jeg tar uansett villig imot tips ang. gode filmer med Vincent Price. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 22. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Smaken er som baken. Endret 22. mai 2008 av BadSmile Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008) Kom nettopp hjem fra kino nå. Må si at denne filmen klarte å holde alle forventninger! 100% Indiana Jones! Selv fatter jeg ikke all kritikken mot slutten (ja den er litt vel voldsomt og typisk lucas men det ødla ikke for mye), heller ikke noen andres sitt ang "one liners" humoren. Humoren og action/eventyr er som den skal være for en Indiana Jones film! Det jeg ikke likte er all den bruken av CGI. Topp underholdning! 8.5/10 Enig i deg. Knallsolid underholdning på høyde med de andre og muligens bedre enn Temple of Doom. Slipper iallefall irriterende to sidekicks. Skal jeg pirke på noe så må det være slutten som blir for spaced og tatt ut av en annen verden. Endret 23. mai 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Gleder meg til å reise til Indy-universet i kveld. Jeg skjønner ikke hvordan noe kan være for "spaced og tatt ut av en annen verden" når det kommer til dette universet.... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Vi har en kar som river hjertet ut av folk mens de fortsatt lever, en boks som svir av all hud og kjøtt på menneskekroppen om den åpnes og en kopp som har vann som helbreder og skaper jordskjelv om den flyttes. Om det blir mer X-files fremfor religiøs overtro, så er det et velkommen tillegg. Blir i hvert fall ikke repeterende Dette er et eventyr, det skal være tatt ut av en annen verden. Men vi får se hva dommen blir i kveld Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Gleder meg til å reise til Indy-universet i kveld. Jeg skjønner ikke hvordan noe kan være for "spaced og tatt ut av en annen verden" når det kommer til dette universet.... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Vi har en kar som river hjertet ut av folk mens de fortsatt lever, en boks som svir av all hud og kjøtt på menneskekroppen om den åpnes og en kopp som har vann som helbreder og skaper jordskjelv om den flyttes. Om det blir mer X-files fremfor religiøs overtro, så er det et velkommen tillegg. Blir i hvert fall ikke repeterende Dette er et eventyr, det skal være tatt ut av en annen verden. Men vi får se hva dommen blir i kveld Akkurat mine tanker også. Ser ikke at folk kan klage på "temaet" i denne filmen. Spør du meg så er den ikke noe mer "overdrevent" enn de andre filmene. Personlig likte jeg at de gikk litt andre veier i denne filmen. Knallbra film, som jeg anbefaler alle å få sett ASAP. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Rambo Fikk ikke meg denne filmen på kino, så det måtte bli på hjemmefronten. Jeg hadde rimelig høye forventinger og disse ble infridd, noe så inni helvete også. Selv har jeg alltid vært fan av Rambo-filmene og det var spennede å se hvordan en relativ gammel Stallone ville gjøre det ut av en ny en. Han holder koken og er fortsatt like dreven i det han gjør. Filmen er ekstremt rå til tider og volden er dypt realistisk, noe ala volden i Saving Private Ryan. I disse PG-13 tider er Rambo et levende bevis på at det fortsatt runger i innholdet til actionfilmene. Etter å ha sett Rambo skammer jeg meg dypt over Live Free or Die Hard, har faktisk ikke ord. Temaet er også dypt aktuelt, spesielt i disse dager. Det eneste jeg ikke likte var at spilletiden var litt for kort og noen av birollene var litt klisjefylte men dette er kun småpirk. Stallone skal ha ros for at han setter lys over en slik konflikt som pågår i Burma i dag. Hadde han tatt en Bay der amerikanere løper i slow-motion og dundrende helte-musikk forurenserer hele lydbildet ville jeg blitt kvalm og direkte skuffet. Men det gjorde han ikke. Puh! Den siste halvtimen høynet opplevelsen seg betraktlig. Dæven, har det aldri vært verre å være skurk på film? Solid underholdning! 8/10 Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 The Boondock Saints Brødrene Connor og Murphy MacManus, spilt av Sean Patrick Flanery og Norman Reedus, ser på seg selv som utvalgt av Gud til å utrydde all ondskap. Da to medlemmer av den russiske mafia blir funnet grotesk myrdet, blir FBI-agenten Paul Smecker (Willem Dafoe) satt på saken. Etter at jeg oppdaget denne filmens solide rating på IMDb bestemte jeg meg for å gi den en sjanse. Filmen starter ganske lovende. Både karakterene og handlingen kunne fort gjort dette til en svært severdig film. Dessverre klarer ikke regissør Troy Duffy å utnytte potensialet. Dialogen og skuespillerne gjør filmen uinteressant og kjedelig. Handlingen er til tider så urealistisk at man mister interesse. Regissøren har helt klart hentet svært mye inspirasjon fra Quentin Tarantino og Guy Ritchie, og den skriker nærmest etter å få en lignende kultstatus. Et par stilige scener redder denne filmen opp fra bunnkarakter. En svært overvurdert film etter min mening! 4,5/10 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Likte den filmen godt. Spesielt at den fikk en råtten mottagelse av anmeldere, mens publikum viste dem fingen ved å gi den en slags kult-status og tok den til sitt bryst Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg sjekket RT etter å ha lest innlegget ditt, Dotten, og jeg var faktisk ikke klar over hvor lite likt den er blant kritikere. Nå er jeg av den oppfatning at den er sterkt overvurdert, men jeg elsker den. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Likte den filmen godt. Spesielt at den fikk en råtten mottagelse av anmeldere, mens publikum viste dem fingen ved å gi den en slags kult-status og tok den til sitt bryst Hvilken film? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 23. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2008 Boondock Saints. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå