Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Det er vel litt feil. Chan er jo kjent for å gjøre filmer uten forsikringer, nettopp fordi han vil gjøre stuntene selv og dermed ikke får forsikring.

 

Pffft, kom med link til fakta om det tullet du sa nå. Det der tror jeg ikke på en plass. Har du noe link eller skriv/dokumentar som støtter det du sier der?

 

Chan har (hadde) kanon høy forsikring, nettopp pga hans ville stunts. At han ikke har i det heletatt er BS.

 

Fakta er at alle skuespillere MÅ ha legeskjekk og forsikrings papirer i orden ellers hadde dem aldri fått roller. Er ikke bare bare å sette i gang og filme. Dette er svært strengt i USA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Ro deg helt ned, kompis.

 

Jackie Chan performs most of his own stunts, which are choreographed by the Jackie Chan Stunt Team. Since the team's establishment in 1983, Chan has used it in all his subsequent films to make choreographing easier, given his understanding of each member's abilities.[42] Chan and his team undertake many of the stunts performed by other characters in his films, shooting the scenes such that their faces are obscured.[43]

 

The dangerous nature of his stunts makes it difficult for Chan to get insurance, especially in the United States, where his stunt work is contractually limited.[43] Chan holds the Guinness World Record for "Most Stunts By A Living Actor", which emphasises "no insurance company will underwrite Chan's productions, in which he performs all his own stunts".[44] In addition, he holds an unrecognised record for the most number of takes for a single shot in a film, having shot over 2900 retakes for a complex scene involving a badminton game in Dragon Lord.[45]

 

"Jackie Chan, the Hong Kong actor, director, producer, stunt co-ordinator, and writer has appeared in more than 65 movies, always doing his own stunts. No insurance company will underwrite Chan's productions, in which he performs all his own stunts. After a number of stuntmen were injured during the making of Police Story (Hong Kong, 1985), the star formed the Jackie Chan Stuntmen Association, training the stuntmen personally and paying their medical bills out of his own pocket."
Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Det står ingenting om at han har gjort Hollywood filmer uten forsikring der. Og det var egentlig det vi snakket om.

 

Bare "The dangerous nature of his stunts makes it difficult for Chan to get insurance, especially in the United States, where his stunt work is contractually limited."

 

Som antyder at han ikke får gjøre alle stuntene i Hollywood produksjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Apropos Jackie Chan, jeg ble for få minutter ferdig med:

 

The Forbidden Kingdom

 

Jeg skal prøve å gjøre det kort. Filmen var elendig. Som regel evner jeg å se hva som appellerer til andre i filmer jeg ikke liker selv, og kanskje også innrømme et visst kvalitetspreg over det hele. Det er nesten ikke tilfellet her. Det første Li/Chan-samarbeidet er i mine øyne en aldri så liten skamplett på begges filmografier. Kampkoreografien er dårlig, filmen ser ikke ut, manuset (som jeg er fullstendig klar over er rettet mot de litt yngre) virket halvhjertet, noe som kanskje er et resultat av de mange omskrivningene. Dette likevel en film jeg kan anbefale til gutter på 8-10 år. Jeg tror jeg hadde blitt underholdt av den selv i den alderen. Men nå fungerte den bare som irriterende, ufrivillig komikk som er ekstremt langt unna å ta ut potensialet i de tre mannlige hovedrolleinnehaverne. 3/10

Lenke til kommentar
Apropos Jackie Chan, jeg ble for få minutter ferdig med:

 

The Forbidden Kingdom

 

Jeg skal prøve å gjøre det kort. Filmen var elendig. Som regel evner jeg å se hva som appellerer til andre i filmer jeg ikke liker selv, og kanskje også innrømme et visst kvalitetspreg over det hele. Det er nesten ikke tilfellet her. Det første Li/Chan-samarbeidet er i mine øyne en aldri så liten skamplett på begges filmografier. Kampkoreografien er dårlig, filmen ser ikke ut, manuset (som jeg er fullstendig klar over er rettet mot de litt yngre) virket halvhjertet, noe som kanskje er et resultat av de mange omskrivningene. Dette likevel en film jeg kan anbefale til gutter på 8-10 år. Jeg tror jeg hadde blitt underholdt av den selv i den alderen. Men nå fungerte den bare som irriterende, ufrivillig komikk som er ekstremt langt unna å ta ut potensialet i de tre mannlige hovedrolleinnehaverne. 3/10

 

Veldig enig. Tror denne er beregnet veldig på det yngre publikum. Jeg rett å slett kjedet meg igjennom hele filmen......

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg lo, ble forbauset og hadde det litt vondt. Mest av alt var jeg irritert, men siden jeg ikke sov i natt så er sansene mine litt sløve så jeg lot egentlig overraskende mye passere uten å banne høyt.

Lenke til kommentar

Fido (2006)

 

Handlingen er slutten på Shaun of the Dead satt til et "utopisk" 60-tall.

 

Syntes ikke filmen på noen måte hadde noe nytt å bringe til bordet. Fikk følelsen av at alt kopiert av noe annet. Satiren, kritikken, humoren, settingen og karakterene var alle noe jeg hadde sett før.

 

Den var ikke dårlig, men heller ikke noe spesielt god. Jeg gir den:

5 / 10

Lenke til kommentar

Music and Lyrics (2007): Kan film gjenskape den barnslige og lettsindige magien pop og hockeyhår ga oss på 80-tallet? Her prøver Hugh Grant og Drew Barrymore å gjøre sitt beste. Det starter i hvert fall helt fenomenalt. Historien er kort fortalt om en "has-been" pop-artist som sammen med jenta han nettopp traff skal skrive låt til en av popdronningene, tydelig inspirert av Britney og co. Bare med hår da.

 

Nå har jeg en særdeles allsidig musikksmak, men jeg vokste opp med Michael Jackson, A-Ha og fremst av alt Roxette. Det enkle er ofte det beste og det gjelder så absolutt 80 og 90-tallets pop. Denne filmen her starter jo helt fenomenalt, jeg fikk pustevansker av latter og ønsket å finne frem de gamle kassettene med fortapte one-hit wonders og drikke meg snydens på dansegolvet. Eneste ulempen med en genial start er at det blir vanskelig å følge opp, noe som nok en gang viser seg å stemme.

 

Filmen ruller og går like ujevnt som klesplaggene man satt sammen til et antrekk på 80-tallet. Det er tider jeg ikke vet om jeg skal le eller gråte av forferdelige avleveringer, forutsigbarhet og enkelte biroller som virker som som de har spasert inn fra en av Wham! sine musikkvideoer. Det blir kort sagt like humpete opplevelse som de fleste platene som kom i popverdenen, fra en godlåt til ren katastrofe på neste spor. Hugh Grant har jeg sansen for, syntes han er i sitt ess i slike typer filmer. Det kler han bedre enn å bli avkledd av prostituerte i hvert fall. Han er som Hugh Laurie og Robert Downey Jr. sin fortapte sønn, om da det hadde vært biologisk mulig. Men selv han sliter litt med å levere en noe fjollete dialog. Langt fra hans beste film. Drew Berrymore er søt som alltid, men rollen er jo stort sett å stirre på en mest mulig inspirerende måte.

 

Ustabil er det rette ordet, både når det kommer til regi, manus og skuespill. Den blir aldri magisk og det er en forbannet skam, da dette kunne blitt en mainstream-versjon av den praktfulle Once. Men filmen gjør jobben sin som en fjollete komedie ment å se med sin bedre halvdel. Grant og Barrymore redder stumpene etter slett arbeid fra Marc Lawrence (manus og regi). Du kan jo håpe det blir noe på deg etter å ha sittet gjennom dette her, hvis ikke så kan du mimre om det fantastisk sprøe 80-tallet. Pop! Goes my heart er den beste beskrivelsen av hva jeg føler nå.

 

5/10

Lenke til kommentar

Jeg så Doomsday på Kino.

 

En hyllest til mad max, og hele apokalypse film sjangeren som starta på 80-tallet.

 

Masse blod, action, ispedd kanibal-døds-punkere og mye rart. Det høres teit ut, men den var faktisk veldig bra, underholdende selvom den teknisk sett var litt tynn. Poenget er at filmen vet hva den er, og tar seg selv derfor ikke for seriøst, men alikevel har den mange badass moments. Vil du ha litt enkel, gammeldags volds/action underholdning, look no further. Anbefales.

 

PS: Handlingen bygger på at et dødsvirus førte til at Skottland måtte settes i karantene. Befriende å kunne se en film hvor dødsvirus ikke betyr zombie invasjon.

Lenke til kommentar

Satt med to klassikere (på sin egen måte) i går kveld.

 

Fredag 13de

Handlingen er grei nok. Folk drar på leirskole for å ha det hyggelig og kose seg, men dessverre begynner de å dø på ganske brutalt vis. Likevel er det meste bare antydet, så det er relativt lite vi faktisk ser. Liker man slasherfilmer er det ingen vei utenom. Dette var en av de som skapte sjangeren i første omgang og fortsatt en av de beste. De aller fleste andre er bare bleke kopier, inkludert de fleste i denne serien.

Vurdering: 8/10 Den første og fortsatt blandt de beste.

 

Fredag 13de del 2

Morderen fra den første filmen er død, så hva nå? Er vanskelig å si noe om denne uten å avsløre hvem som er morderen i den forrige, så jeg nevner bare Jason da alle som har den minste interesse av slike filmer allerede vet hvem han er eller burde skamme seg. ;)

 

I denne filmen er Jason selvsagt en brutal seriemorder slik vi kjenner ham, men interessant nok blir han "forklart" med at han faktisk ikke druknet da han var barn, men overlevde og har levd alene i skogen siden da. Han har til og med et lite hus.

 

Liker du slasherfilmer bør du få med deg denne, men vær obs på at den begynner med et flashback fra slutten på den første. Du bør se den første filmen før du ser noen av de andre, om du på ett eller annet vis ennå ikke har fått med deg hvem som er morderen i den.

Vurdering: 5/10 En av de svakeste filmene i serien, men verdt å se.

 

 

Fredag 13de del 3

Jepp, Jason er tilbake. Denne gangen er det imidlertid ikke en leirskole, men et privat hus og låve. Ellers er det ganske standard. Nerder drar til byen og havner i trøbbel med en motorsykkelgjeng. (vel, det er tre stk...). Ved en tilfeldighet klarer nerdene å kjøre over motorsyklene og flykter opp til huset de har ved siden av en viss innsjø. Motorsykkelfolkene planlegger selvsagt hevn og følger etter, men det går ikke helt etter planen når en tredje part dukker opp. ;)

 

Denne filmen er mer voldelig enn de to forrige og det er langt flere folk som blir drept. Det i seg selv er jo interessant nok, men enda mer interessant er det at Jason endelig dukker opp med hockeymasken sin. (han hadde en, øh, pose i den forrige). I tillegg begynner Jason å bli mer lik den vi kjenner fra senere filmer og tåler betydelig mer.

 

Denne begynner også med et flashback, så de første fem og et halvt minuttene er slutten på den forrige filmen. Det trekker litt ned at en lang sekvens dreier seg om to middelaldrende og mildt sagt lite pene folk som tuller med sitt før de endelig blir avlivet. Hadde vansker med å bry meg om denne biten, men den varer heldigvis ikke så lenge i den store sammenhengen. Likevel, kunne fint klart meg uten den.

 

Vurdering: 7/10 Jason, Hockeymaske. Matchete. Hva mer trenger vi? :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

The Terminal (2004)

 

Helt grei film og helt grei underholdning, hverken mer eller mindre. Denne drama-komedien fra 2004 er aldri dårlig, men den har heller aldri sine helt store øyeblikk. Den får meg til å trekke på smilebåndene og le noen ganger, men det er for lenge mellom hver gang den faktisk får meg til det. Tom Hanks spiller bra (i motsetning til Catherine Zeta-Jones) men syns aldri han passer helt inn i rollen som østeuropeer. Dette fører til at jeg rett og slett ikke klarer å leve meg helt inn i filmen, og føle med det som skjer i historien.

 

Jeg vil si dette er enda en middelmådig flim fra Spielberg sin side, som svært få ganger har klart å overbevise meg for å være den store regissøren han blir regnet som.

 

Karakter: 6/10

Endret av manamind
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Pøh.....uten Halloween hadde sannsynligvis ikke Fredag filmene eksistert.....og før den hadde man Motorsagmassakren , Psycho osv.

 

Etter Haisommer kom det jo mange wannabe's : Piranha , Barracuda , Alligator , King Kong '76 m.m.

 

Imitasjon = største form for smiger

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Beverly Hills Cop II 4.5/6

 

Ganske underholdende , Foley er jo notorisk mytoman....LOL !

 

Morsomt at Billy har Stallone plakater på veggen mht Slys kone i filmen lol

Lenke til kommentar

Hadde et kjærkomment gjensyn med The Deer Hunter i går. Filmen delt opp i tre deler. Livet før krigen - Krig - Livet etter krigen. Første gang jeg så The Deer Hunter synes jeg krigsscenene var best og det andre bare fyll. Nå synes jeg derimot alt passer og deler dermed Ciminos syn på effekten med blant annet bryllupet. 30-40 minutt med karakteroppbygging er et must. Man er rett og slett bare så nyskjerrig på de forskjellige karakterene at man bare blir å kose seg.

 

Med grunnlag i kjennskap til karakterene blir man med på en uhyggelig reise i Vietnam. Magen vrenger seg bra under krigsdelen. Filmen fikk noe kritikk i sin tid for å bruke torturmetoder ingen visstnok brukte under krigen. Jeg ser ikke grunnlaget bak den kritikken, for effekten er enorm. Tredje parti viser hvordan uskyldige mennesker med uskyldige gleder har lidd på grunn av krigsfarsen. Siste fase er emosjonell. Kanskje ikke så trist i etterkant, men absolutt sterk.

Filmen er et fryd for øyet, både i på amerikansk og vietnamesisk jord. Karakterene er sterke og båndene mellom de godt fortalt. Kontrastene mellom pre/post-krig er cluet i filmen og treffer blink.

 

Er du i et avslappet og kanskje litt ømt humør er nok filmen en 8-9-10 på skalen. Med meg er den iallefall i toppsjiktet.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Vurderte faktisk å se Deer Hunter i går, men er redd for å se den for andre gang, da jeg ikke vil miste den opplevelsen. Når jeg så den for første gang i fjor sommer så var det nok den sterkeste filmopplevelsen jeg har hatt: Ble sittende paralysert lenge etter rulleteksten var forbi.

 

Syntes da at tiden før og etter krigen var det som var best, og som også gjorde at den så positivt skilte seg fra andre krigsfilmer. Dette sier kanskje litt om meg, og i hvilken grad jeg liker krigsfilmer, men likevel...

Lenke til kommentar

The Deer Hunter er en fantastisk film. Det eneste lille minuset er litt "over the top" i de siste scenene. Men det er egentlig flisespikkeri, føltes bare som om det var litt i utakt med resten av mesterverket.

 

Sjelden en film er bedre til å vise idiotien med krigføring. En av de få positive tingene med amerikansk krigføring er at det gir befolkningen erfaringen til å lage slike filmer som viser hvorfor krigføring er noe vi burde holde oss for god til.

Lenke til kommentar
Pøh.....uten Halloween hadde sannsynligvis ikke Fredag filmene eksistert.....og før den hadde man Motorsagmassakren , Psycho osv.

 

Etter Haisommer kom det jo mange wannabe's : Piranha , Barracuda , Alligator , King Kong '76 m.m.

 

Imitasjon = største form for smiger

 

Les hele linjen først. "En av de som skapte sjangeren", ikke "Den aller første". ;) Det har vært en god del filmer før der folk har blitt drept på brutalt vis av en seriemorder, som for eksempel Motorsagmassakren og Psycho. Men likevel teller de ikke som "slasherfilm" på samme måte som Fredag 13de, Halloween og Nightmare on Elm Street. Disse tre er bygd på samme måte og handler stort sett om en fyr som dreper en hel drøss tenåringer på meget brutalt og grafisk vis. Slasherfilmer eksisterte før de tre, men de tre redefiniserte sjangeren igjen og gjorde den populær for massene. Det er en god grunn til hvorfor få vet hvem Leatherface er, men "alle" vet hvem Jason, Freddy og Michael er. Leatherface var jo for øvrig ikke engang alene. ;)

Lenke til kommentar

2001 Maniacs

 

2001_maniacs_remakedvd.jpg

 

Jeg har en heftig Robert Englund fetish som stort sett gjør at jeg liker alle filmer han har gode roller i. Dette var en av de filmene, men jeg mistenker at jeg hadde likt den like godt om mannen ikke var med i filmen.

 

Kort og godt handler filmen om en gjeng unge mennesker som kjører en snarvei for å rekke ned til sommerhuset deres før noen lekre damer de traff på en bensinstasjon. Det ene fører til det andre og brått befinner de seg i Pleasant Valley, en hyggelig liten sørstatsby, hvor alle er hyggelig, gjestmilde og fine mennesker. Englund spiller da byens borgemester og ber studentene med på deres "Guts and Glory Jubilee". Deretter skjer endel mindre hyggelige begivenheter og helvete er igang.

 

Karakter: 9.5/10. Beste filmen jeg har sett på lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...