Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med å være skuespiller er at man som alle andre må jobbe for å tjene penger, og det er nok ikke alle som kan velge og vrake roller fra øverste hylle. Dessuten er det vanskelig å lese et manus og automatisk vite om det blir en bra film da det er mye som spiller inn. (effekter, skuespillerne, redigeringen osv). Dessuten er det noen som heldigvis er smarte nok til å velge roller i filmer de vet er dårlige fordi det kan bli morsomt å lage den filmen. I tillegg er det slettes ikke alle som har hørt om Uwe Boll eller Paul W. Anderson, ¨så de har en unnskyldning der.

 

Når det gjelder John Rhys-Davis er han en meget bra skuespiller, men bortsett fra Ringenes Herre er det en god stund siden han har vært med i bra filmer. (sier jo sitt at han jobber med Anaconda 3 og 4...). Dessuten var han med i en film kalt "One night with the king" for to år siden, så han kan ha misforstått og trodd "In the name of the king" er en oppfølger. :p

Lenke til kommentar

Tau ming chong (2007) (The Warlords)

Jet Li, Andy Lau

 

poster.jpg

 

WOW, det er det første som kommer i mine tanker etter å ha sett denne filmen! Dersom du leiter etter noe sikkelig kvalitet martialarts film ala "House of flying daggers" eller "Crouching Tiger, Hidden Dragon" og "Hero" så er dette filmen for deg!

 

Den er slett ikke samme stilen som de filmene, men samme kvalitet produksjons messing. Hvorfor denne filmen ikke har fått mer oppmerksom het fatter jeg ikke. Den er bassert på en sann historie, noe jeg var ikke klar over før på slutten, og dette alene økte filmens verdi!

 

Heldigvis har ikke denne filmen samme "Wire-Fu" kampscener som filmene nevnt over. Personlig hater jeg "Wire-Fu", det er ikke noe jeg lever meg inn i og er langt ifra spennende å se på. Det får meg til å himmle med øyene når martial arts filmen overdriver bruken av wire. Men her i The Warlords er det heldigvis brukt svært moderat for å heve kamp teknikk.

 

Vi følger 3 blod brødrer igjennom kampen over makt, kjærlighet, rikdom og ære. Jeg skal ikke fortelle noe særlig om filmen fordi dette er en film som bare MÅ oppleves dersom du liker denne sjangeren, og jo mindre du kjenner til historien jo bedre (i min meining) er opplevelsen.

 

Filmen har noen storartet kamp scener, og visuelt vakker landskap/film teknikk! Og ikke minst et fantasktisk historie! Dette er rett og slett en kjempe film!

 

 

Se trailer her:

 

 

8.5/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

The Forbidden Kingdom (2008)

 

869poster.jpg

 

Heldigvis hadde jeg den rette forventninger til denne filmen. Dette er et eventyrfilm. Er du fan av Jackie eller Jet sine tidligere filmer så vil denne muligens skuffe litt, men er du åpen sinnet vil du nok like denne også. Selv elsket jeg Jet Li sitt rolle i filmen, svært uvanlig å se han le eller smile mens han hopper rundt omkring som han gjør i denne filmen.

 

Filmen er slett ikke noe å diskutere om etter å ha sett den. Vi har sett alt dette før, og den bringer ikke noe nytt. Jeg hadde et fælt "deja vu" følelse igjennom hele filmen. Den blander sammen "The Neverending Story" og "The Goonies" når det gjelder oppbygging og hendelser. Og tydelige scene insprasjoner hentet fra LOTR filmene.

 

 

Typisk Neverending Story: Han blir banket av pøbler i starten og mobbet, i slutten banker han dem. Han kommer over "boken" som her er et "Stav" i et gammelt butikk der han er venner med den gammle eieren.

Fra The Goonies: har de tatt den klassiske den onde faller til sit død, og en del små "skummle" scener. Ikke for å nevne hovedpersonen (som er en amrikansk gutt og ikke Jackie eller Jet) humor og reaksjoner er typisk fra "The Goonies", og han gutten synes jeg ligner fælt på Sean Astin.

 

 

Det store "kamp scenen" mellom Chan og Li, var litt skuffende. Mulig fordi den har blitt hypet opp så mye. Kampscenene ellers i filmen var nokså underholdende, men igjen skuffende.

Dersom du har lest mitt revy overfor om "The Warlords" så vet du at jeg missliker overdrevet bruk av Wire. Og her i The Forbidden Kingdom er det "Wire-Fu" som det holder.

 

Det som sjokkerte meg er at jeg la merke til en del scener der det virket som om at Jackie Chan bruker en Stunt-man. Noen av vinklingene og kroppen/hode hans stemmer ikke, og svært skjeldent i Jackie filmer filmer de bak han sånn at du ikke kan se hans ansikt når han er i kamp (Jackie er jo kjent for hans flittig bruk av ansikts utrykk) så dette fikk meg til å lure. Jeg er 90% sikker på han har en dobbelgjenger i filmen. Mulig han gjorde det for å ikke virke treigere enn Jet Li...

 

Alt i alt er dette en sikkelig popcorn film. Den får deg til å smile og le, og få en ekte god gammeldags eventyr følelse i kroppen.

 

6/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Må si meg enig i det meste du skriver Avid. Jeg vil egentlig ikke kalle det en eventyrfilm per se, men heller en hollywoodisert wuxia-film.

 

Jeg også fikk følelsen av at Jackie brukte en stunt dobbel, spesielt i scenen med Jet Li. Mener å huske at en av de ble skadet under innspillingen, så dette kan vel kanskje være grunnen.

 

Jeg ville dog ikke gitt filmen mer enn 6 / 10. Mest på grunn av at den tross alt var underholdende samtidig som den var forholdsvis dårlig.

Endret av Otth
Lenke til kommentar

Heh, morsomt at du nevner det. Jeg logget meg på nettopp for å forandre den til 6/10, hadde ikke sett kommentaren din før nå.

 

Jeg var nok revet med filmens opplevelse når jeg skreiv poenget jeg gav den. Når jeg tenker over filmen, så har den ikke noe "denne filmen skal jeg se om igjen" kvalitet og da fortjener den slett ikke 7/10. Er en middels film, er helt enig.

Lenke til kommentar

There Will Be Blood

God film. Faktisk knallgod film. Likevel likte jeg den ikke. Hvilken karakter gir man da? Den er ikke overvurdert, jeg tror jeg så hva folk så i den, jeg synes bare ikke at den var så episk at det gjorde noe. Slow, steady descent uten at sympatien eller interessen for karakteren noengang var stor nok til at det gjør meg noe ene veien eller andre. DDL er dyktig, men det hele var veldig "Oscar". Jeg ble mer imponert av Paul Dano som skuespiller og karakteren var mer interessant. Filmingen er til tider så nærmt perfekt som man kommer, og det trekker veldig opp. Når handlingen var trasig eller uinteressant så hadde jeg ihvertfall det å se på.

7/10

 

Iron Man

Denne dømmes selvfølgelig på en helt annen skala, og dette er kanskje noe av det kuleste jeg har sett. Like mye testosteron som i 300, gitarriff som får kinosalen til å riste mens Iron Man flyr avgårde i den råeste "kostymen" vi har sett på film så langt. Den første halvdelen er egentlig bedre, og forholdet mellom helt og skurk utvikles ikke nok til at jeg egentlig følte at slutten var rettferdig. Jeg ventet for det første at siste scenen skulle vare lenger, men også at det kom til å være flere lignende scener før den. Da jeg innså at filmen var ferdig ble jeg veldig skuffet, jeg ville ha mye mer - noe jeg følte tempoet la opp til. Slutten kom veldig brått, men hvis det stemmer som de sier i Hollywood så sluttet den akkurat da den skulle - før jeg gikk lei. Uansett, fantastisk film, knallgod rolle og en fin start til det jeg håper kan bli en ny Spider-man-serie med filmer.

9/10

Lenke til kommentar

Iron Man får du sett mer av allerede om 6 uker i Hulk-filmen. Selv om det er en liten rolle. Oppfølgeren til Iron Man er alt bekreftet, samt at Avengers er bekreftet. Så du vil nok få se mye mer til Tony Stark de neste par år. Filmen er ikke annet enn en gedigen teaser ;)

Linkylinky

 

Fikk du forresten med deg Samuel L. Jackson etter rulleteksten? Som skapt for fanboys.

Lenke til kommentar

Blood Simple (1984)

Dette er Cohen brødrenes første film, og jeg må si meg mektig imponert. Den viser hvilket fantastisk potensial brødrene hadde: Med fantastisk kamerabruk og oppbygning, som gjør en svært så enkel historie svært så bra. Skuespillerne de har fått tak i er også gode. Vil da trekke spesielt frem Frances McDormand (som også gjør sin deby)

Ender på 7 eller 8 av 10

 

Edit: Måtte legge til dette:

 

Scenen når Loren Visser får kniven plantet inn i hånden på andre siden av veggen, er noe av det beste, og 'vondeste' jeg har sett. Fantastisk hvordan Cohen brødrene får deg (ihvertfall meg) til å få brekninger i hele kroppen, når han prøver å få den opp.

 

Endret av manamind
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Jackie er nå 54 og man kan ikke forvente at han er i like god form som 70/80-tallet , tiden sliter...selv på Jackie.

 

Armour of God 1987 4.5/6

 

Ganske bra film , spes likte jeg de crazye bilstuntene lol

 

Tror han strakk strikken temmelig langt i denne , se bare på out-takes på rulleteksten :/

Lenke til kommentar
Det som sjokkerte meg er at jeg la merke til en del scener der det virket som om at Jackie Chan bruker en Stunt-man.

 

Det tviler jeg sterkt på, mannen er jo stuntman.

 

Han brukte stuntman, mannen er tross alt over 50 år gammel. Kroppen hans tåler ikke slik mishandling lengre.

 

Du sier noe der. Jeg glemte at til og med han blir eldre. Han var i hvert fall en glimrende stuntman, en gang i tiden.

Lenke til kommentar
Jackie er nå 54 og man kan ikke forvente at han er i like god form som 70/80-tallet , tiden sliter...selv på Jackie.

 

Armour of God 1987 4.5/6

 

Tror han strakk strikken temmelig langt i denne , se bare på out-takes på rulleteksten :/

 

Dette er den filmen han var mest nærme å stryke med hvis jeg ikke husker feil. På dvd dokumentaren til filmen nevner de dette. Er en plass han skal slenge seg over til ett tre eller noe å faller rett ned i en steinrøys. Slo hvis hull i kraniet å var millimeter fra døden. Mannen er gal. Eneste grunnen til han bremser ned er nok som folk sier her, at han begynner å komme litt opp i årene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er vel litt feil. Chan er jo kjent for å gjøre filmer uten forsikringer, nettopp fordi han vil gjøre stuntene selv og dermed ikke får forsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...