Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg har redigert et par spillefilmer i min tid selv og studerer filmvitenskap, så jeg pleier å legge merke til slike avvik. Jeg syns på den annen side at Funny Games oser av profesjonalitet og en veldig streng regi av Haneke, så jeg må si jeg stiller meg ganske så uforstående til dine observasjoner.

Endret av cun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det nå jeg skal være glad for at det filmtekniske er noe jeg ikke er særlig begavet på? Frykter det bare vil fjerne endel av det magiske, samt at jeg slipper å irritere meg over ting jeg aldri ville lagt merke til ellers. Jeg vil se Supermann fly og har liten interesse av å vite hvordan de får det til. Er litt som med tryllekunst, magien forsvinner når trikset blir avslørt. Men det har vel sine fordeler å kunne slik også. Men som publikum er jeg glad jeg ikke har peiling. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det var det filmtekniske som for 11 år siden fikk meg interessert i film i utgangspunket, så for meg er hver visning stress. Spesielt av nyere filmer (70-80-90-00). Derfor har jeg blitt litt gira på eldre filmer for tiden hvor det visuelle var mer begrenset av teknologien.

Lenke til kommentar

Indiana Jones and the Last Crusades

 

Den beste filmen i serien, med god margin, mye takket være Sean Connery and faktum at Jones ikke har unger og damer å dra på, filmen er mer spennende en de to første, stuntene ligger på en enda høyere nivå og dynamiken mellom Jones Senior og Jr. er det som gjør filmen så god.

 

8/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
bittelitt off topic: folk her har diskutert sider hvor man sende inn film/bok?anmeldelser mot penger. finner ikke igjen hvor det står hvilke sider...noen som vet?

 

Så vidt jeg vet betaler Bokklubben for anmeldelser.

Lenke til kommentar

Alatriste

 

Jeg kjøpte denne på impuls da jeg så musketter og sverd på koveret, også var det jo viggo mortensen også.

 

jeg satte DVD-en på og ble litt bitch slappa da jeg oppdaget at filmen var på fucking spansk, ble deppa og slo av hele greia,

 

noen uker senere kjedet jeg meg og prøvde å se på den igjen, og det er jeg glad for at jeg gjorde, da det faktisk er en god film, ikke det man er vant med fra filmer ellers, det virker som de ikke prøver å gjøre filmen lettere å følge en bøkene, det er mye hopping i tid som gjør at man må følge godt med.

action senene er gode og spennende, eneste jeg har å si på action senen er at musket lydene er litt svake og simple, noe som kan ha noe med at filmen bare har en brøkdel av budsjettet til en hollywood film.

Siste slaget er også spessiel å se på da det er den eneste senen i noe film jeg vet om som viser pike and shot type slag. det siste slaget er også der man merker det lavere budsjettet mest, slaget virker litt lite, det er liksom bare den ene formasjonen man ser, hadde vært fint om slaget var større

 

men alt i alt en god film, som jeg sikkert kommer til å se igjen snart

7.5/10

Lenke til kommentar
Jeg har redigert et par spillefilmer i min tid selv og studerer filmvitenskap, så jeg pleier å legge merke til slike avvik. Jeg syns på den annen side at Funny Games oser av profesjonalitet og en veldig streng regi av Haneke, så jeg må si jeg stiller meg ganske så uforstående til dine observasjoner.

 

Vel, enaste jeg kan si er at slike uenigheter og syn er det som setter krydder på livet, og lager diskusjoner så interessante. :thumbup:

Lenke til kommentar

Rovdyr

 

Elendige skuespillere, null historie, dårlige effekter, elendig dialog (i det minste er det lite av den), forutsigbar handling, klisjé etter klisjé... med andre ord typisk norsk skrekkfilm.

 

Vurdering: Gidder ikke prøve gi karakter engang. Drittfilm. Sa ikke noen at det er typisk norsk å være god? De kan umulig ha snakket om filmindustrien.

Lenke til kommentar

Funny Games

 

Fascinerende i starten til ca. halveis. Så ble jeg egentlig dritt lei hele opplegget. Ble alt for ensidig og lite spennende etter en stund, dette medførte at jeg ga totalt faen i hvordan det skulle gå med karakterene som jeg i starten brydde meg litt om.

 

4/10

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Funny Games

 

Fascinerende i starten til ca. halveis. Så ble jeg egentlig dritt lei hele opplegget. Ble alt for ensidig og lite spennende etter en stund, dette medførte at jeg ga totalt faen i hvordan det skulle gå med karakterene som jeg i starten brydde meg litt om.

 

4/10

 

Hvilken version? Den 2007, eller 1997?

 

Skulle ønske folk satt link til filmen de nevner til imdb.com....

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Funny Girl 1968 4.5/6

 

Streisand og Shariff har god kjemi , legendariske sanger....dreamamusikal kan man vel kalle denne.....heldigvis blir den ikke tråkig/for langtekkelig i motsetning til andre musikaler.

 

Dette er Barbra på topp , utvilsomt en høydare i hennes karriere !

Lenke til kommentar
Er det nå jeg skal være glad for at det filmtekniske er noe jeg ikke er særlig begavet på? Frykter det bare vil fjerne endel av det magiske, samt at jeg slipper å irritere meg over ting jeg aldri ville lagt merke til ellers.

Må si meg enig i dette, å se film sammen med søstra mi (som er regissør) kan til tider være veldig lite magisk, men det går mer på utsnitt, skuespillere og klisjéfulle historier enn effekter. Klarer jeg å røres av f.eks. "Pay it Forward", priser jeg meg lykkelig over det i stedet for å prøve å utdanne meg til å ikke like den :)

Lenke til kommentar

Philadelphia

Jeg er enten blitt utrolig raus med gode karakterer, eller så er jeg blitt flink til å se gode filmer (de siste ukene: Infernal Affairs, Amores Perros, The Assassination of Jesse James), men dette var nok en perle. Handlingen er vel rimelig kjent for alle, så jeg kan vel bare si at jeg er enig med publikum, anmeldere og Oscar-komitéen. Det er vanskelig å se på AIDS med samme øyne etterpå, og at det ikke er så lenge siden mange tenkte at AIDS smittet gjennom luft/kroppskontakt er skremmende.

Lenke til kommentar
Philadelphia

Jeg er enten blitt utrolig raus med gode karakterer, eller så er jeg blitt flink til å se gode filmer (de siste ukene: Infernal Affairs, Amores Perros, The Assassination of Jesse James), men dette var nok en perle. Handlingen er vel rimelig kjent for alle, så jeg kan vel bare si at jeg er enig med publikum, anmeldere og Oscar-komitéen. Det er vanskelig å se på AIDS med samme øyne etterpå, og at det ikke er så lenge siden mange tenkte at AIDS smittet gjennom luft/kroppskontakt er skremmende.

 

 

veldig god film, en film jeg ikke har på dvd, men ser hver gang den går på tv

n, Bra sang fra Springsteen også, som han fikk en oscar for

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...