Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

John Rambo

 

Dette er en film jeg gledet meg veldig til å se. Jeg kan ikke noe for det, jeg liker rambo og action filmer generelt.

 

Jeg blei rett å slett positivt overraska av denne filmen, forventa et midelmådig voldorgie etter alle de negative annmeldelsene jeg har lest, men nå virker det som anmelderene skreiv anmeldelsen etter å ha sett traileren. Hvis man får minus for å lage en film som prøver å skildre krig på en ekte måte så er det noe galt. Sylvester leverer bra som rambo og som regisør i denne filmen, jeg kan ikke si noe negativt om filmingen. Musikken var litt overdramatisk til tider mener æ, men ok. Det er Rambo så. Storyen er veldig lik mange av de andre filmene og den er ikke spesielt orginal, men den funker for å vise hvordan det er i en krigs sone. Det er også en veldig underholdene film, det er kansje stygt å si det, men æ koste meg gjennom denne filmen. Jeg kunne ønske at filmen var litt lenger og at man fikk skjenne birollene litt mer. Spesielt noen av leiesoldatene. Slutten funker, men lurer på hvordan de skal få lagd en oppfølger. Jeg venter i spenning uansett. :)

 

7/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så over til min anmeldelse av den siste filmen jeg har sett:

 

Indiana Jones and the Temple of Doom

 

Men det er likevell noe som hindrer denne filmen fra å score høyt. For det første så er ikke historien i denne filmen like god og gjennomtenkt som den forrige. Du får ikke samme eventyr følelsen over det hele. Og for det andre (det er dette som ødelegger filmen totalt), de to karakterene som Jones må drasse med seg rundt omkring i jungelen, nemlig Wilhelmina “Wilie” Scott og Short Round. Av disse to er det Wilhelmina Scott som er den værste. Makan til skriking og jamring skal man lete lenge etter. Det eneste hun gjør er å springe rundt og skrike og hyle over den minste ting som dukker opp. Dette er frytkelig ødeleggende for filmen siden jeg store deler av filmen satt og irriterte meg over dette. Når det gjelder Short Round så er han også i en klasse for seg når det gjelder irriterende roller. I det ene øyeblikket står han å viser seg frem og demonstrer hvor sterk broen er, i det neste henger han etter en arm og roper på hjelp fra Indiana. Dette funker kanskje en eller to ganger, men ikke hele tiden!

 

Karakter: 5/10

 

Helt klart, de 2 birollene er ufattelig irriterende. Det filmen scorer på er den mørke tonen og en til tider fantastisk skurk. Jeg er bare glad serien kom seg på bena med Crusade.

 

Jeg har ikke sett Crusade enda, men håper den er bedre enn Temple of Doom. Gleder meg også stort til å se Kingdom of Crystal Skull på kino i mai.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett Crusade enda, men håper den er bedre enn Temple of Doom. Gleder meg også stort til å se Kingdom of Crystal Skull på kino i mai.

 

Har du seriøst ikke sett Indiana filmene før? NÅ føler jeg meg jammen gammel! Du har vel sett Back to the Future filmene? Eller Goonies?

 

(Ser i speilet etter grått hår)...sukk.... :!:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett Crusade enda, men håper den er bedre enn Temple of Doom. Gleder meg også stort til å se Kingdom of Crystal Skull på kino i mai.

 

Har du seriøst ikke sett Indiana filmene før? NÅ føler jeg meg jammen gammel! Du har vel sett Back to the Future filmene? Eller Goonies?

 

(Ser i speilet etter grått hår)...sukk.... :!:

 

Hmpf, er en stund siden jeg så de to Back To The Future filmene (den tredje er så dårlig at jeg ikke synes den teller.) :p men her en nå en anmeldelse likevel. De er strengt tatt ikke de siste filmene jeg har sett, men de er langt oppe på listen av favorittfilmer. Uansett,

 

 

Back To The Future

Opplegget er greit nok. Vi har en sprø professor, en ung nerd og en tidsmaskin. Nerden ser professoren bli drept, bruker tidsmaskinen for å dra tilbake til fortiden for å redde ham og klarer selvsagt å drite på draget, for å si det mildt. Det er faktisk hele historien, men den er så bra fortalt at man kan se denne om og om og om igjen uten å bli lei. Denne filmen har alt. Nerden er fra moderne tid (dvs åttitallet), så alt er forandrer i fortiden. TV var ikke så vanlig på den tiden, og skateboard fantes ikke. Musikken er helt forskjellig, så selvsagt fører slike ting til diverse kulturkollisjoner. Kort sagt blir det fort kaos, spesielt når man fort oppdager at å forandre fortiden kan få fatale konsekvenser for fremtiden... ;)

 

Vurdering: 9/10

 

Back To The Future II

Vi har allerede vært i fortiden, så hva gjør man i oppfølgeren? Det blir vel fremtiden, så klart. Der den første var en hyggelig tur tilbake til fortdien på femti-tallet er denne en mindre hyggelig tur til en sciencie-fiction fremtid med hovedboard (flyvende skateboard), biler som flyr, hologrammer og alt mulig annet man kan tenke seg. På mange måter burde denne ha vært kjedelig da man kan kjenne seg igjen i fortiden i den første, men denne gangen er det en oppdiktet fremtid man ikke kan identifisere seg med. Men likevel er det så bra laget at det nesten føles realistisk, til tross for sci-fi biten. Historien er overraskende bra, og alt sitter som det skal.

 

Vurdering: 8/10

 

Back To The Future III

Vi dro til femtitallet og til fremtiden, så hva gjør man da? Man drar enda lengre tilbake, til western tiden. Det kunne ha vært morsomt, men vi har liksom sett alt før. Etter å ha rotet i fortiden og fremtiden blir det ikke like morsomt å rote med fortiden igjen, så selv om det er noen morsomme øyeblikk og skuespillerne ser ut til å trives er dette en stor skuffelse.

 

Vurdering: 4/10.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett Crusade enda, men håper den er bedre enn Temple of Doom. Gleder meg også stort til å se Kingdom of Crystal Skull på kino i mai.

 

Har du seriøst ikke sett Indiana filmene før? NÅ føler jeg meg jammen gammel! Du har vel sett Back to the Future filmene? Eller Goonies?

 

(Ser i speilet etter grått hår)...sukk.... :!:

 

Har ikke sett Indiana filmene før nei. Tror jeg har sett biter av Bacn to The Future, men det er så lite at jeg ikke husker det. Skal nok få sett de en gang.

Lenke til kommentar
Hmpf, er en stund siden jeg så de to Back To The Future filmene (den tredje er så dårlig at jeg ikke synes den teller.) :p men her en nå en anmeldelse likevel. De er strengt tatt ikke de siste filmene jeg har sett, men de er langt oppe på listen av favorittfilmer.

 

lol, skal si du er "andmelder kåt", er ingen konkuranse å komme med mest mulig. Skal jo handle om siste filmen du har sett. ;)

 

Men men, personlig liker jeg alle 3 nesten like mye. Ville gitt dem 9,8 og 7 personlig.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg følger opp med litt ustabile karakterer:

 

The Matrix:

I: 10

II: 9

III: 9

 

Terminator:

I: 7

II: 8

III: 7

 

LOTR:

I: 10

II: 8

III: 9

 

Star Wars:

I: 6

II: 4

III: Usett

IV: 7

V: 9

VI: 8

 

The Evil Dead:

I: 8

II: 8

III: 6

Lenke til kommentar

Da følger jeg også opp med disse meningsløse anmeldelsene

 

The Matrix

I: 7

II: 6

III: 5

 

Terminator

I: 7

II: 8

III: 6

 

LOTR

I: 7

II: 6

III: 8

 

Indiana Jones

I: 8

II: 5

III: 8

 

X-Men

I: 7

II: 7

III: 6

 

The Evil Dead

I: 7

II: 8

III: 9

 

Troi Colours

I: 8

II: 7

III: 7

 

Star Wars

I: 4

II: 4

III: 4

IV: 4

V: 5

VI: 6

 

Back to the Future

I: 7

II: 7

III: 6

 

Pirates

I: 7

II: 6

III: 5

Endret av Otth
Lenke til kommentar

Jeg også:

 

The Matrix:

I: 7

II: 5

III: 4

 

Terminator:

I: 6

II: 8

III: 4

 

Back to the Future:

I: 8

II: 7

III: 7

 

Indiana Jones:

I: 9

II: 4

III: 8

 

Star Wars:

I: 3

II: 4

III: 5

IV: 8

V: 9

VI: 8

 

LOTR:

I: 10

II: 8

III: 7

 

Dollar-trilogien:

I: 8

II: 9

III: 10

 

American Pie:

I: 7

II: 4

III: 5

Endret av -Sindre
Lenke til kommentar
Back To The Future

Opplegget er greit nok. Vi har en sprø professor, en ung nerd og en tidsmaskin. Nerden ser professoren bli drept, bruker tidsmaskinen for å dra tilbake til fortiden for å redde ham og klarer selvsagt å drite på draget, for å si det mildt. Det er faktisk hele historien, men den er så bra fortalt at man kan se denne om og om og om igjen uten å bli lei. Denne filmen har alt. Nerden er fra moderne tid (dvs åttitallet), så alt er forandrer i fortiden. TV var ikke så vanlig på den tiden, og skateboard fantes ikke. Musikken er helt forskjellig, så selvsagt fører slike ting til diverse kulturkollisjoner. Kort sagt blir det fort kaos, spesielt når man fort oppdager at å forandre fortiden kan få fatale konsekvenser for fremtiden... ;)

 

Vurdering: 9/10

 

Nerd? Forklar takk..

Lenke til kommentar

På 80-tallet var nerder alle som ikke var med på fotballaget på skolen. I alle type highschool-filmer fra 80-tallet er drittsekkene alltid de kjekke, dumme og slemme fotballgutta (amerikansk fotball ikke soccer seff) som mobber og banker nerdene helt til de tar igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...