Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er så jævla enig at det skulle ikke vært lov. Jeg tar også pauser på flere dager og føler ikke at jeg har gått glipp av noe som helst.

Off-topic, men dette minner meg om den kristne broren min som er sølibat og ikke føler at han går glipp av noe. =D

Er jo ikke sammenlignbart i det hele tatt. Ser jeg halve filmen en dag og resten neste, så har jeg jo ikke gått glipp av noe i mellom. Det er jo ikke slik at handlingen fortsetter etter jeg har stoppet filmen. Det eneste må være den så mye omtalte "helhetsopplevelsen".
Lenke til kommentar
Er så jævla enig at det skulle ikke vært lov. Jeg tar også pauser på flere dager og føler ikke at jeg har gått glipp av noe som helst.

Off-topic, men dette minner meg om den kristne broren min som er sølibat og ikke føler at han går glipp av noe. =D

Er jo ikke sammenlignbart i det hele tatt. Ser jeg halve filmen en dag og resten neste, så har jeg jo ikke gått glipp av noe i mellom. Det er jo ikke slik at handlingen fortsetter etter jeg har stoppet filmen. Det eneste må være den så mye omtalte "helhetsopplevelsen".

Jeg vet det ikke kan sammenlignes, jeg synes bare det er morsomt når folk gjør en ting framfor noe annet, og deretter kan ha en mening om hvorvidt de går glipp av noe eller ikke. Man kan bare se en film for første gang en gang, så det er like greit å gjøre det så bra som mulig (ved å f eks se hele i en omgang).

Lenke til kommentar

Merkelig folk på detta forumet. For min del virker det helt absurd å dele opp en film, spesielt hvis den er bra. Er det derimot snakk om hodeløs og popcornunderholdning ala American Pie og 300 har jeg ikke no prob med å gjøre det. Da er det ikke snakk om noen form for oppbygging i historien eller emosjonellt drama.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Er så jævla enig at det skulle ikke vært lov. Jeg tar også pauser på flere dager og føler ikke at jeg har gått glipp av noe som helst.

Off-topic, men dette minner meg om den kristne broren min som er sølibat og ikke føler at han går glipp av noe. =D

Er jo ikke sammenlignbart i det hele tatt. Ser jeg halve filmen en dag og resten neste, så har jeg jo ikke gått glipp av noe i mellom. Det er jo ikke slik at handlingen fortsetter etter jeg har stoppet filmen. Det eneste må være den så mye omtalte "helhetsopplevelsen".

Jeg vet det ikke kan sammenlignes, jeg synes bare det er morsomt når folk gjør en ting framfor noe annet, og deretter kan ha en mening om hvorvidt de går glipp av noe eller ikke. Man kan bare se en film for første gang en gang, så det er like greit å gjøre det så bra som mulig (ved å f eks se hele i en omgang).

Så hvordan kan du da vite at man går glipp av noe ved å stykke opp filmen?
Lenke til kommentar
Er så jævla enig at det skulle ikke vært lov. Jeg tar også pauser på flere dager og føler ikke at jeg har gått glipp av noe som helst.

Off-topic, men dette minner meg om den kristne broren min som er sølibat og ikke føler at han går glipp av noe. =D

Er jo ikke sammenlignbart i det hele tatt. Ser jeg halve filmen en dag og resten neste, så har jeg jo ikke gått glipp av noe i mellom. Det er jo ikke slik at handlingen fortsetter etter jeg har stoppet filmen. Det eneste må være den så mye omtalte "helhetsopplevelsen".

Jeg vet det ikke kan sammenlignes, jeg synes bare det er morsomt når folk gjør en ting framfor noe annet, og deretter kan ha en mening om hvorvidt de går glipp av noe eller ikke. Man kan bare se en film for første gang en gang, så det er like greit å gjøre det så bra som mulig (ved å f eks se hele i en omgang).

Så hvordan kan du da vite at man går glipp av noe ved å stykke opp filmen?

Man går ikke glipp av noe visuelt, men det er en oppgbygging som er bevisst gjort fra filmskaperen. Om du velger å avslutte er helt og holdent ditt valg, poenget er bare det at du mister den innlevelsen du hadde da du skrudde av. Dvs hvis filmen var til å "innleve" seg i.

Lenke til kommentar
Merkelig folk på detta forumet. For min del virker det helt absurd å dele opp en film, spesielt hvis den er bra. Er det derimot snakk om hodeløs og popcornunderholdning ala American Pie og 300 har jeg ikke no prob med å gjøre det. Da er det ikke snakk om noen form for oppbygging i historien eller emosjonellt drama.
Hva som er normalt eller ikke - betyr det egentlig noe? Hva jeg finner merkelig er at folk nærmest blir provosert over andres seervaner. Om noen velger å se There Will Be Blood på iPod-en sin eller på kino interesser meg lite, ei heller om de ser filmen i 10-minutters sekvenser fordelt på flere uker. Det blir som diskusjonen om hvilken side på knekkebrødet smøret eller pålegget skal på. Hva som passer best får den enkelte avgjøre. The end. Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar
Merkelig folk på detta forumet. For min del virker det helt absurd å dele opp en film, spesielt hvis den er bra. Er det derimot snakk om hodeløs og popcornunderholdning ala American Pie og 300 har jeg ikke no prob med å gjøre det. Da er det ikke snakk om noen form for oppbygging i historien eller emosjonellt drama.
Hva som er normalt eller ikke - betyr det egentlig noe? Hva jeg finner merkelig er at folk nærmest blir provosert over andres seervaner. Om noen velger å se There Will Be Blood på iPod-en sin eller på kino interesser meg lite, ei heller om de ser filmen i 10-minutters sekvenser fordelt på flere uker. Det blir som diskusjonen om hvilken side på knekkebrødet smøret eller pålegget skal på. Hva som passer best for den enkelte avgjøre. The end.

Ja, det er også litt absurd at jeg klarer å engasjere meg i det, men det har vel litt å gjøre med respekten for filmmediet. Film er så opplagt basert på at man skal se alt i en omgang (små tissepauser er lov) men å se en film over flere dager virker for meg uforståelig. Som sagt, gjør hva du vil. Teh end.

Lenke til kommentar
Man går ikke glipp av noe visuelt, men det er en oppgbygging som er bevisst gjort fra filmskaperen. Om du velger å avslutte er helt og holdent ditt valg, poenget er bare det at du mister den innlevelsen du hadde da du skrudde av. Dvs hvis filmen var til å "innleve" seg i.

 

En må huske at folk er forskjellig. Jeg har ingen problemer å sette meg inn i stemningen igjen hvis jeg har hatt en lengre pause. Mange har sikkert problemer med dette og må se filmen i ett, men det betyr ikke at det er fasiten.

 

For min del kan en film bli bedre om jeg ser den i to omganger, den vil t.eks. ikke føles så langtekkelig.

Lenke til kommentar

Big Fish

 

Jeg har unnlatt å se denne filmen helt siden den kom ut, uten at jeg har et spesielt svar på det. I dag kjøpte jeg den, satte meg til rette foran dataskjermen (som er en CTR-skjerm, og ikke i en særlig god stand) og startet filmen.

Et sammendrag av filmen får dere ikke. Dette er en film som er en fryd for øyet, og den må for all del ikke ødelegges av noen midler, noe et sammendrag kan gjøre.

 

Når sant skal sies så er jeg en person som aldri griner av filmer. Selvsagt, det er filmer som rører meg, men jeg har aldri i hele mitt liv fått tårer i øynene av en film (da utenom en barnetv film jeg så når jeg var 3). Det er helt sant! Eller, det var helt sant til 20 minutter siden. Dette var en film som virkelig rørte meg. En film jeg virkelig satte pris på å se! En film som ikke bare var underholdende, og ikke bare bra, men en film som ga meg noe. Det er det få filmer som gjør!

Jeg kjedet meg ikke et sekund, og jeg ble trollbundet i eventyrene.

 

En helt fantastisk film som gikk glatt inn på listen over mine favorittfilmer. Har du ikke sett den, gjør det!

 

Toppkarakter

10/10

Lenke til kommentar

Charlie Wilson's War

 

Tom Hanks er en alkoholdglad, kvinneelskende kongressmann fra Texas.

Julia Roberts er en tøff kristen Texas-kvinne.

Phillip Seymour Hoffman er en lubben halvt-gresk CIA- spion.

Aaron Sorkin skrev manuset.

Mike Nichols er regissøren.

 

Needless to say, dette er awesome. Den kicker høyt på kick ass-skalaen, så kom deg til kinoen.

Lenke til kommentar
Merkelig folk på detta forumet. For min del virker det helt absurd å dele opp en film, spesielt hvis den er bra. Er det derimot snakk om hodeløs og popcornunderholdning ala American Pie og 300 har jeg ikke no prob med å gjøre det. Da er det ikke snakk om noen form for oppbygging i historien eller emosjonellt drama.

 

Må si meg enig i dette. Jeg blir usannsynlig gretten når jeg "tvinges" til å måtte dele opp en film (når man har unger og dame så er det fort gjort). Det irriterer meg like mye å legge fra meg en bok, men det tar jo endel timer og jeg har vel bare opplevd 3-4 ganger i mitt liv at jeg har fått lese en bok i ett. Det var i student-tiden.

 

Optimalt sett bør en film sees i ett. Jeg gremmes med minnene om TV3-tiden, hvor filmene ble stykket opp av haugevis med reklame. Eller på TVNorge som plutselig sender nyheter og sporten midt i filmen. De burde brenne. :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder oppstykking av film burde det jo bli unngått, tenk f.eks. på Magnolia som bygger seg opp noe inn i høysatan gjennom hele filmen. Da får man ikke samme "impact" hvis man stopper midt i filmen. Spørs jo sikkert hva slags film man ser som noen er inne på her. Selv delte jeg opp "Storm Of The Century" når jeg så den, nå varer den i over 4 timer også(og regnes kanskje som miniserie?)

Lenke til kommentar
De små reklamene på tv3 er kjekke av og til, for dopauser og matlaging osv, men jeg ba da faen ikke om dopause 14 ganger gjennom en film!

 

Jeg var pissetrengt gjennom alle timene under min første sønns fødsel, men holdt nå ut. Når jeg klarte det har jeg null problem med å holde meg under en film. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...