Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ikke helt fått sett ferdig «There Will be Blood», men ser den ferdig i morgen.

 

Uff, du bryter min filmregel # 3. Aldri se en film i flere omganger.

 

The Hitcher (2007)

 

20hitc_CA0.600.jpg

 

Arh, hvorfor lar jeg meg overtale til å se slike crappy drittfilmer? Jeg har lenge ønsket til å se originalen med gode gamle Rutger Hauer, men jeg må innrømme at lysten forsvant etter denne møkkaopplevelsen.

 

Remaken av The Hitcher er en oppvisning i hvordan man ikke skal lage grøsserfilmer. Til tross for at filmen boltrer seg i New Mexico's ødemark, er den skumle stemningen helt fraværende. Det er heller ikke snakk om at vi skal bry oss om de stereotypiske og platte hovedpersonene, noe som gjør at man sitter helt likegyldig og ser på det som skjer på skjermen. Legg til uhyggelig mange forutsigbare øyeblikk og en flokk tåpelige ting som drar historien videre, så vips har du The Hitcher.

 

Moralen i filmen er nok ikke at man bør unngå å plukke opp en fremmede haikere, men heller å unngå å plukke opp slike elendige grøssere på videosjappa.

 

dice_50_1.gif

Lenke til kommentar
Du kan jo faen meg ikke stoppe opp i midt i There will be blood!! En film skal sees kontinuerlig.
Du mener vel også at en bok skal leses fra perm til perm i et jafs også da? Jeg ser vel film akkurat på den måten jeg selv føler for. Har jeg annet viktig å foreta meg, så gjør jeg det. Prioriterer faktisk søvn fremfor å se ferdig en film. Utrolig at noen kan hisse seg opp over slikt...? :roll:
Lenke til kommentar
Det å sammenligne bøker med film er vel noe av det teiteste jeg har vært borte i så langt i dag. Tar meg ikke bryet å forklare hvorfor, ettersom jeg regner med den er ganske åpenbart.
Vel, Mr. Smartypants :roll: Mr. SS irriterte seg over at jeg ikke så filmen i ett. Antar han mente det forstyrrer helhetsopplevelsen. Jeg er av den oppfatning at man fint kan se en lengre film over eks. to dager. There Will Be Blood varer 2,5 timer og jeg hadde rett og slett ikke tid til å se ferdig filmen. Har såpass god hukommelse at jeg fint kunne ha plukket opp resten av filmen én uke senere også... Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar

For tiden ser jeg 4 filmer (Er midt i en episode av både Allo, Allo og Little Britain), leser 4 bøker, spiller 2 spill.

 

Er sjeldent jeg ser en film i strekk. Må alltid ha pauser til å gå på do, surfe litt på nettet, lage mat osv. Noen ganger varer pausene i flere dager. Og det funker perfekt for meg.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Ingenting ødelegger stemningen, oppbyggingen og tempoet regissøren har jobbet så hardt med å oppnå mer enn å stykke filmen opp i biter. Riktignok er det ingen som taper på at dere gjør det, så det blir tåpelig å klage på det, men det blir teit å late som dere ikke tar feil. For det gjør dere. Og det vet dere, og alle andre.

Lenke til kommentar
Ingenting ødelegger stemningen, oppbyggingen og tempoet regissøren har jobbet så hardt med å oppnå mer enn å stykke filmen opp i biter.

True that. Alikevel er det i de fleste tilfeller bare snakk om ca. 0,5% skade på stemningen, oppbyggingen og tempoet.

 

men det blir teit å late som dere ikke tar feil. For det gjør dere. Og det vet dere, og alle andre.

Bryr meg mitt i ryggen om de 0,5%. Da tar jeg heller å surfer litt på nettet hvis jeg føler for det.

Lenke til kommentar

Helt greit ta pauser på opp til 10-15 min. Jeg må ha pauser, klarer ikke å sitte/ligge rolig i flere timer i strekk, må røre meg litt. Og det er vanligvis ikke vanskelig å finne tidspunkt i filmen det er passende å pause heller.

 

TV-serier og hjernedøde action/komedier har jeg som oftest bare på i bakgrunnen når jeg surfer. Disse må ofte pauses når jeg for behov for å bruke hjernen litt.

 

Å ta lengre pauser som over dager synes jeg ikke noe om, men det hender. Som oftest når jeg må avbryte en film, ser jeg aldri resten av filmen. Noe som har gjort at jeg har gått glipp av mange gode filmer. There will bee blood er nå i fare for å ende som en halvsett film. Så halve filmen her om dagen, før jeg måtte avbryte, og har fremdeles ikke fått meg til å fortsette. Forhåpentligvis, om jeg ikke er for trøtt, ser jeg resten etter forelesningen i morgen.

Lenke til kommentar
Helt greit ta pauser på opp til 10-15 min. Jeg må ha pauser, klarer ikke å sitte/ligge rolig i flere timer i strekk, må røre meg litt. Og det er vanligvis ikke vanskelig å finne tidspunkt i filmen det er passende å pause heller.

 

TV-serier og hjernedøde action/komedier har jeg som oftest bare på i bakgrunnen når jeg surfer. Disse må ofte pauses når jeg for behov for å bruke hjernen litt.

 

Å ta lengre pauser som over dager synes jeg ikke noe om, men det hender. Som oftest når jeg må avbryte en film, ser jeg aldri resten av filmen. Noe som har gjort at jeg har gått glipp av mange gode filmer. There will bee blood er nå i fare for å ende som en halvsett film. Så halve filmen her om dagen, før jeg måtte avbryte, og har fremdeles ikke fått meg til å fortsette. Forhåpentligvis, om jeg ikke er for trøtt, ser jeg resten etter forelesningen i morgen.

Da må jeg nesten si du er en tosk for å ikke fortsette å se There will be blood. Regner med at du så den i kjip screener-kvalitet i tillegg :hmm:

Lenke til kommentar
There will bee blood er nå i fare for å ende som en halvsett film. Så halve filmen her om dagen, før jeg måtte avbryte... morgen.

 

Jeg er i akkurat samme situasjon, men for min del frister det ikke voldsomt å se ferdig heller. (hyyl)

Vanligvis stykker jeg ikke opp filmer slik, jeg synes det ødelegger en del av stemninga.

Lenke til kommentar
Ingenting ødelegger stemningen, oppbyggingen og tempoet regissøren har jobbet så hardt med å oppnå mer enn å stykke filmen opp i biter. Riktignok er det ingen som taper på at dere gjør det, så det blir tåpelig å klage på det, men det blir teit å late som dere ikke tar feil. For det gjør dere. Og det vet dere, og alle andre.
Akkurat hvordan regissøren mener jeg burde se filmen interesserer meg strengt tatt lite. Jeg ønsker å betrakte kunstverket på min egen måte, om det så måtte bety at jeg ser filmen over to dager. De fleste "seriøse" musikere ønsker nok at lytterene skal høre på skiva deres fra start til slutt. Veldig sjeldent jeg (og sikkert mange andre) gjør det. Jeg setter som oftest sammen låter fra forskjellige artister og plater. Om det ødelegger helhetsinntrykket artisten ønsker å formidle? Kanskje, men i bunn og grunn er det er min egen opplevelse som er viktig. Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar
Ingenting ødelegger stemningen, oppbyggingen og tempoet regissøren har jobbet så hardt med å oppnå mer enn å stykke filmen opp i biter.

True that. Alikevel er det i de fleste tilfeller bare snakk om ca. 0,5% skade på stemningen, oppbyggingen og tempoet.

 

men det blir teit å late som dere ikke tar feil. For det gjør dere. Og det vet dere, og alle andre.

Bryr meg mitt i ryggen om de 0,5%. Da tar jeg heller å surfer litt på nettet hvis jeg føler for det.

 

 

:love:

 

Er så jævla enig at det skulle ikke vært lov. Jeg tar også pauser på flere dager og føler ikke at jeg har gått glipp av noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...