Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alltid morro når noen legger enkelte skuespillere for hat. Det vil hjemsøke dem for alltid.

 

Vil hjemsøke skuespillerne eller onkel cun?

 

Onkel Cun. Jeg hadde samme hat for Adam Sandler en gang i tiden. Klarte heldigvis å legge meg av det, og filmene ble plutselig sett i et helt annet lys (selv om han fortsatt har vært med i mye crap).

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
I morgen blir det forhåpentligvis Shichinin no samurai i stua, men jeg kan ikke si de tre timene skriker etter å bli sett...

 

Er vel 3t og 30min den varer :) (ca)

 

Jeg skal ikke si noe om filmen, du har nok allerede mange sett forventninger knyttet til filmen allerede, jeg skal ikke tillegge deg enda et sett forventinger.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Det eneste som hjemsøker onkel cun er kong alkohol og brutale spritshowdowns. Skal ta en spritshowdown med Shia LaBeouf, jeg, og se hvem som vinner.

 

I morgen blir det forhåpentligvis Shichinin no samurai i stua, men jeg kan ikke si de tre timene skriker etter å bli sett...

 

Er hardt å sitte ca 3,5 timer og se dårlig bildekvalitets svart-hvitt fra 1954. Forbered deg skikkelig. Det gjorde jeg.

Lenke til kommentar
Den er for billig, å spille på alder og erfaring. Evnen å se styrken i svakheten er jo mitt spill, men Shia LaBeouf er Satan selv. Vi får håpe at tid og erfaring vil få deg til å forstå dette ;)

 

Prinsippet gjelder like mye en 60-åring som en 20-åring. Prøv å se helheten i hva jeg sier. Å endre smaksløkene er symbolsk for å anskaffe seg økt visdom og kunnskap. Ny kunnskap endrer vår oppfatning av virkeligheten. Å si at man vil hate noe for evig og alltid blir for absolutt.

 

I wasn't interested in ... absolutes. 'Two plus two equals four' kind of bored me.... If you needed somebody to make it five, give me a call. - Michael J. Fox.

 

Om du er hellig overbevist om at du aldri kommer til å endre oppfatning om Shia Labeouf så syntes jeg det er litt synd. Spesielt om det er en holdning som gjenspeiler seg på hvordan du ser på film generelt. Om man føler man sitter på den endelige sannhet den dag i dag om hvordan man vil se på ting for all fremtid, vel da har man strengt talt nådd et visdomsnivå jeg aldri har sett noen nå.

 

Årene vil endre deg som person og det vil endre hvordan du ser verden rundt deg. Det vil gjelde for deg når du er 80 år også. Så vær forsiktig med å konkludere med hvordan du vil se på noen i all fremtid. Det vil bli en holdning som ender opp i en forbannelse som hindrer utvikling av "smaksløkene" ;)

 

Jeg er temmelig sikker på at om 10 år så vil både du og jeg ha et annerledes syn på film enn hva vi har i dag. Gjerne også når det kommer til Shia Labeouf.

 

(men dette, i motsetning til forrige diskusjon, blir litt vel OT)

Lenke til kommentar
I morgen blir det forhåpentligvis Shichinin no samurai i stua, men jeg kan ikke si de tre timene skriker etter å bli sett...

Den er faktisk utrolig fangende.

 

Det skal sies at jeg var så heldig at jeg så den på TV'n uten å ha hørt om den på forhånd. Jeg så den dermed uten en eneste forventning, og ble straks fanget av den. Leste først senere hvilken film det var.

 

Har i ettertid alltid ønsket å lese minst mulig om filmer før jeg ser dem. Øker severdigheten spør du meg.

Lenke til kommentar
Er vel 3t og 30min den varer :) (ca)

 

Jeg skal ikke si noe om filmen, du har nok allerede mange sett forventninger knyttet til filmen allerede, jeg skal ikke tillegge deg enda et sett forventinger.

 

 

Er hardt å sitte ca 3,5 timer og se dårlig bildekvalitets svart-hvitt fra 1954. Forbered deg skikkelig. Det gjorde jeg.

Min versjon varer i litt under 3 timer, sikkert bra nok ;)

 

Prinsippet gjelder like mye en 60-åring som en 20-åring. Prøv å se helheten i hva jeg sier. Å endre smaksløkene er symbolsk for å anskaffe seg økt visdom og kunnskap. Ny kunnskap endrer vår oppfatning av virkeligheten. Å si at man vil hate noe for evig og alltid blir for absolutt.

Jeg syns smaken av Bassett's er forkastelig og vil aldri utsette meg for den torturen igjen. En sjelden gang skjer dette innenfor film- og musikkverdenen også. Å ikke unne andre å hate Shia LaBeouf er hjerteløst.

 

I wasn't interested in ... absolutes. 'Two plus two equals four' kind of bored me.... If you needed somebody to make it five, give me a call. - Michael J. Fox.

Only a Sith deals in absolutes. - Obi-Wan Kenobi

 

Om du er hellig overbevist om at du aldri kommer til å endre oppfatning om Shia Labeouf så syntes jeg det er litt synd. Spesielt om det er en holdning som gjenspeiler seg på hvordan du ser på film generelt. Om man føler man sitter på den endelige sannhet den dag i dag om hvordan man vil se på ting for all fremtid, vel da har man strengt talt nådd et visdomsnivå jeg aldri har sett noen nå.

Det gjenspeiler ikke hvordan jeg ser på film generelt, det gjenspeiler hvordan jeg ser på Shia "El Diablo" LaBeouf. Det er aksiomatisk at han er en søppelhaug.

 

Årene vil endre deg som person og det vil endre hvordan du ser verden rundt deg. Det vil gjelde for deg når du er 80 år også. Så vær forsiktig med å konkludere med hvordan du vil se på noen i all fremtid. Det vil bli en holdning som ender opp i en forbannelse som hindrer utvikling av "smaksløkene" ;)

Ærlig talt, når det gjelder en fillesak som dette er det ingen vits i å komme med allmektige prekener om livet :fun:

 

Jeg er temmelig sikker på at om 10 år så vil både du og jeg ha et annerledes syn på film enn hva vi har i dag. Gjerne også når det kommer til Shia Labeouf.

Om 10 år håper jeg Shia LaBeouf har gjort det eneste rette...

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å dra frem Obi, men det føltes så slemt så jeg fant heller frem den litt mer sjarmerende Michael. Er vel noe Jedi-greier om at hat er veien til "the dark side" også. Så vi har hat og absolutt. Hvor er Luke når vi trenger ham? Når det kommer til Shia så minner han om John Cusack. Men igjen, jeg har sett lite av han, men registrer at han har fått veldig mye bra kritikk. Han hevet Transformers i mine øyne, på lik linje med hva Will Smith gjorde med Independence Day. De passer i slike typer konsept. Men er jo Disturbia som folk holder som hans beste.

 

Men du har vel alt muret veggen i denne saken her. Jeg ser for meg at du får en datter, som med ett finner på å gifte seg med den eldre Shia Labeouf. Når det kommer til prekener, så sier jeg som Michael Caine når det kommer om jeg slutter med det:

 

Nevah.

 

Og der besøkte herr absolutt meg også. Goddammit (eller Allahdammit som Achmed sier det).

Lenke til kommentar
Men du har vel alt muret veggen i denne saken her. Jeg ser for meg at du får en datter, som med ett finner på å gifte seg med den eldre Shia Labeouf. Når det kommer til prekener, så sier jeg som Michael Caine når det kommer om jeg slutter med det:

 

Nevah.

 

Og der besøkte herr absolutt meg også. Goddammit (eller Allahdammit som Achmed sier det).

 

"It doesn't matter who you hate, for they are all going to end up in your family anyway. You hate gay people? You get a gay son. You hate puerto ricans? Your daughter comes home with Liva La Vida Loca."

(Chris Rock)

 

:D

Lenke til kommentar

Jeg så Kill Buljo på fredag, og man kan trygt si den utlignet ballasten jeg fikk av å gå på Picasso-utstilling et par uker tidligere.

 

I begynnelsen er den underholdene, men moroa ligger nesten utelukkende i å observere hvor lavt det er mulig å synke. Vitsene er ikke bare underbukse, bæsj og buskis, men i tillegg av lav kvalitet selv i det selskapet. I tillegg virker det som mye av filmen er klippet av første taket, noen skuespillere snubler ofte i replikkene. Problemet er at dette er en film og ikke en 10-15 minutters sketsj fra Midt i Smørøyet. Man blir dritlei.

 

Det hender man sier "herregud, vi lagde jo bedre filmer på ungdomsskulen med Hi 8-kamera", litt på spøk. Om tilfellet Kill Buljo kan man si det, mene det og ha rett i det.

Lenke til kommentar

There Will Be Blood

 

En av de mest omtalte filmene i fjor (og i år), sammen med No Country for Old Men, og med god grunn. Paul Thomas Anderson er nok mest kjent for å ha lagd filmene Magnolia og Boogie Nights, men denne filmen er av en annen natur, men PTAs særtrekk er fortsatt godt synlig i TWBB.

 

Filmen er basert på Upton Sinclairs roman "Oil!" fra 1926, og slik historien er i filmen, omhandler den (naturligvis) olje og en rekke konsekvenser av rikdom og måten en kommer seg fram på.

 

Filmen varer ca 2,5 time, men tiden "flyr forbi". Historien engasjerer hvert eneste skritt av veien fram til slutten, og en meget interessant, og annerledes, score gjør noe spesielt med stemingen i filmen. Kinematografien er upåklagelig og det er generelt sett lite i filmen som ikke stemmer.

 

Daniel-Day Lewis fikk fortjent en Oscar for sin rolle som Daniel Plainview. Han er rett og slett helt ubeskrivelig i denne filmen her, og da spesielt mtp på hvordan Plainviews karakter er i filmen. Paul Dano, som er kjent for å "sitte i baksetet" på Little Miss Sunshine gjør i denne filmen en utrolig rolletolkning av predikanten Eli Sunday.

 

Totalt sett er alt vedrørende skuespillet top notch, selv barnestjernene gjør gode roller. (noe som ikke er en selvfølge)

 

There Will Be Blood er utvilsomt en perle, som blir løftet opp til klassikerdivisjonen av Daniel-Day Lewis og Paul Daunos rolletolkninger. Det som trekker filmen noe ned, er en avsluttning som blir litt for "over-the-top" for min del.

 

9 - Genial

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...