Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Ikke for å være elitisk, men har du røyka sokka? 7/10? WTF?

 

Speed 2 er jo noe av det mest horrible inne sjangeren. Skuespillet er dårlig, konseptet er dårlig, samspillet er dålig, dialogen er dårlig, osv.

 

Du har vært så raus med karakteren din at du har mer enn doblet karakteren den har på IMDb.

 

Er nok bare jeg som liker filmer ingen andre liker :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- The Bridges of Madison County.

 

Mange rynker kanskje på nesa ovenfor slike filmer som går under sjangeren romantikk. La oss få det overstått, filmer som er emosjonelle og har følelser passer utmerket til tider (spørs litt i hvilken humør du er i), og jeg synes det er fint med slike filmer.

 

Dette er en film der to personer, to relativ voksne mennesker, finner igjen kjærligheten i livet. Francesca blir igjen hjemme alene etter at hun avslår en tur sammen med sin familie - sin mann og to barn. Fire dager er hun alene hjemme - noe som viser seg at dette er fire, romantiske, humørfylte og uforglemmelige dager med kun gode minner som Francesca Johnson og Robert Kincaid aldri vil glemme. Det hele starter med at Robert kjører innom Johnson's hus, en solfylt sommerdag, for å spørre om hvor broen han er ute etter befinner seg i området...

 

Clintern og Meryl Streep gjør det fantastisk i denne filmen. Her får vi også se en emosjonell Clint som gjør det annerledes enn det vi andre assosierer han med (action), ikke minst skuespillet til Streep. Musikken er behagelig all the way.

 

9/10.

 

Neste film i denne sjangeren, blir The English Patient.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Juno

 

Filmen handler om en tenåringsjente som blir gravid og hennes "kamp" om å få adoptere vekk barnet.

 

Filmen er ganske bra, men fikk ikke en "wow"-opplevelse.

 

8/10

Lenke til kommentar

D-War / Dragon Wars

 

Skal vi se...

 

10 poeng for blandingen av Star Wars og Lord of The Rings (invasjonen i starten formelig oste av Pelennor Fields), samt tøff cgi. Så minus 9 poeng for bortkastet potensiale av nevnte blanding i et ellers så urforutsigbart oppkok av en film.

Pluss 1 poeng for til tider smått underholdende dragekamp mot slutten.

 

Konklusjon: 2/10 (og da er jeg særdeles raus). Styr unna! :roll:

Lenke til kommentar
Rambo IV

 

 

Rambo IV er den perfekte actionfilm. Den pisser bokstavelig talt på PG-13. Når du går på kino for å se en film med en kill-count på tilnærmet 250, strukket over 90 minutter, så burde du vite hva du går til, selv om du strøk i matte i førsteklasse. Rambo er ikke bare en actionfilm. Den er en voldsorgie. Helvete, så voldelig den er.

 

10/10 ... avhengig av hvordan du velger å se det.

 

Stallone er en actiongud, og jeg er så enig, så enig med Hr. Jenssen. Årets filmopplevelse til nå, og det skal noe spesielt for å slå den av tronen!

 

10/10 Uten tvil! Mannen skyter bokstavelig talt folk i stykker :cool:

Lenke til kommentar

Outpost - 2007

 

I det krigsherjede øst-europa, dra en gruppe på leting etter en glemt skatt i en forlatt bunker fra andre verdenskrig, men finner noe helt annet enn de hadde regnet med.

 

Dette er en klassisk sci-fi, zombie/ghost-fim som ikke bringer noe nytt til sjangeren. Konseptet minte meg litt om Event Horizon, selv om filmene ikke har spesielt mye til felles. Skuespillet var ikke av beste sort, ei heller casting for den saks skyld. Musikken var til tider upassende og underbyggde skjeldent stemningen i filmen. Filmen fravær av farger hjalp å sette stemningen, men greide på ingen måte å kompansere for det dårlige musikkvalget.

 

Alt i alt var det grei underholdning.

 

Jeg gir den 6/10

Lenke til kommentar

Resident Evil: Extinction: Vet ikke helt hvorfor jeg så denne eller nummer to i serien. Den første filmen ga egentlig ikke særlig mersmak, men som med Saw III og Hostel II gav jeg den likevel en sjanse. Budsjettet er merkbart høyere, noe som ikke minst har ført til bedre spesialeffekter. Jovovic gjør en like dårlig rolle som tidligere, men til hennes forsvar må sies at dette hverken er filmen eller sjangeren for dype og brilliante rolletolkninger. Historien er heller ikke mye å skryte av, men den er i det minste noe mer interessant og kompleks sammenlignet med forgjengerne. Det som imidlertid trekker mest ned er mangelen på rå og brutal vold. Hadde faktisk forventet enda mer zombieslakting. Likevel; grei nok underholding en dag man skulle kjede seg.

 

Der freie Wille: En kritikerfavoritt fra 2007 og det er høyst forstålig. Her får vi et dypdykk ned i de dypeste avgrunner av menneskesinnet. Det hele gjort på en sjelden realistisk og brutal måte. Særlig oppløftende er det ikke, men det er heller ikke meningen. Strålende skuespillerinnsats av de to hovedpersonene. Skal det trekkes for noe må det være at filmen kan føles noe lang med sine to timer og 45 minutter. Havner definitivt på min topp fem-liste for 2007.

 

Følger snart opp med en anmeldelse av The Brave One.

Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar
D-War / Dragon Wars

 

Skal vi se...

 

10 poeng for blandingen av Star Wars og Lord of The Rings (invasjonen i starten formelig oste av Pelennor Fields), samt tøff cgi. Så minus 9 poeng for bortkastet potensiale av nevnte blanding i et ellers så urforutsigbart oppkok av en film.

Pluss 1 poeng for til tider smått underholdende dragekamp mot slutten.

 

Konklusjon: 2/10 (og da er jeg særdeles raus). Styr unna! :roll:

 

haha! helt enig med den altså! :)

Lenke til kommentar

American Gangster

 

Jeg så den lange Extended Cut'en uten helt å vite forskjellen til kinoversjonen. Den varer i nesten 3 timer men allikevel klarer den å holde meg interessert i hele filmen. Både Crowe og Washinton klarer seg godt, og regien til Scott er fjellstø. Allikevel mangler filmen litt den x-faktoren som gjør at den blir mer enn bare en god film.

Lenke til kommentar

Mannen som elsket Yngve

 

Denne hadde jeg ventet på i evigheter, og jeg ble absolutt ikke skuffet. Både stemningen og personene i filmen var annerledes enn jeg hadde sett for meg etter å ha lest boka, men det trenger jo ikke være negativt, og som sagt ble jeg ikke skuffet. Skuespillerne gjorde en god jobb; man levde seg virkelig inn i historien og kunne føle hvor vanskelig det faktisk var for hovedpersonen.

Endret av Purple000
Lenke til kommentar

The Left Hand of God (1955)

 

En katolsk missjon i det indre pre-revolusjonerte Kina venter presten Father O'Shea, en prest som viser seg å ikke være den de forventet.

 

Bogart gjør som vanlig en god rolle som ukonvensjonelle Father O'Shea. Ellers var filmen en standard det gode vinner over de onde film som ikke i vesentlig grad skiller seg ut fra samtidens filmer. Filmen var underholdene, men, i likhet med de fleste filmer fra denne tide, til tider litt treg.

 

6 / 10

Lenke til kommentar

The Brave One: Jodie Foster som en vever og middelaldrende vigilante? Joda, det fungerer ganske så bra. Her finnes det lite å trekke på skuespillerprestasjonene, ei heller den stødige regien til Neil Jordan. Spesielt den første timen fungerer bra. Vi får et godt innblikk i hvordan det føles å være offer for blind storbyvold og de prosessene slike personer går igjennom, ikke minst tanken på hevn og rettferdighet. Mot slutten faller det dessverre sammen og filmen føyer seg kun inn i rekken av andre, og ofte langt simplere filmer, om selvtekt. Litt synd egentlig. Det som likevel gjør filmen serverdig er de de solide prestasjonene til Foster og regissør Jordan.

 

Neste filmer ut: Eastern Promises, Knocked Up og There Will Be Blood. Gleder meg ikke minst til sistnevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...