Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Snatch

http://www.imdb.com/title/tt0208092/

 

Dette er en av de mest fantastiske filmene jeg noen gang har sett. Denne er hysterisk morsom, og faller vel innenfor kategorien action-komedie. Filmen har ikke et dypt og meningsfullt tema, men det gjør absolutt ingen ting! Vi møter en rekke fargerike typer rundt et ulovlig boksermiljø i London, samt en artig gjeng med sigøynere. Det hele begynner med at en enorm diamant fra et tyveri i Antwerpen skal selges, og det blir etter hvert svært mange interessenter. Det er veldig flott hvordan hele filmen henger sammen og ting kommer som perler på en snor!

 

Jeg klarer ikke gjøre annet enn å anbefale filmen! Skulle gjerne sitert noe fra filmen, men er redd det vil ødelegge for dere som ikke har sett den.

 

10/10

 

 

Stephen Graham

Dennis Farina

Vinnie Jones

Brad Pitt

Alan Ford

Lennie James

Ade

Robbie Gee

Rade Šerbedžija

Benicio del Toro

Jason Statham

 

(EDIT: Jeg har hørt snakk om at folk syntes de første minuttene er litt kjedelige, men det bør ikke være noen hindring)

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Crank og Shoot 'em up er da på ingen måte i samme stil. Shoot 'em up er en parodi på filmer som Crank. Å si at de er i samme stil blir vel som å si at Scream og Scary Movie er i samme stil.

 

Nå har jeg glemt det meste av Crank, men mener å huske at den ikke akkurat tok seg selv blodseriøst? Jeg vil påsta at de har noen likheter.

Shoot em up var uansett mye morsommere enn crank, uten at det sier så fryktelig mye.

Lenke til kommentar
Crank og Shoot 'em up er da på ingen måte i samme stil. Shoot 'em up er en parodi på filmer som Crank. Å si at de er i samme stil blir vel som å si at Scream og Scary Movie er i samme stil.

 

Nå har jeg glemt det meste av Crank, men mener å huske at den ikke akkurat tok seg selv blodseriøst? Jeg vil påsta at de har noen likheter.

Shoot em up var uansett mye morsommere enn crank, uten at det sier så fryktelig mye.

 

Det er klart at Crank ikke tar seg selv så veldig seriøst, det burde være åpenlyst. (hvis en har sett filmen da, selvfølgelig)

 

Angående Crank: Morro, morro og mere morro. Det er ikke en fantastisk god film, men akk så jeg koste meg første gang jeg så den. Forskjellige filmer til forskjellige humør/tider.

Lenke til kommentar

Rambo IV

 

Jeg skal bare innrømme at jeg mildt sagt var skeptisk til denne. Personlig synes jeg First Blood var en relativt god film, men "Rambo 2" og Rambo 3 synes jeg er... lavmål, egentlig.

Da jeg så på IMDB at Rambo 4 fikk så faens høy score, tenkte jeg at det meste var mest ironisk. At man bare gir den god kritikk fordi det er Rambo, etc. Forventet at Rambo 4 ville bli en parodi på seg selv. Den samme forhåndsinstillingen hadde jeg før jeg så Rocky Balboa.

 

...Men på samme vis som Rocky Balboa gjorde, så overrasket Rambo 4 meg. Den leverer ikke noe annet enn jeg hadde forventet... og det var da jeg tenkte akkurat det at jeg forsto det; Rambo IV leverer nøyaktig det man vil ha. Filmen er perfekt i så måte. Den er en actionfilm som leverer så mye action og vold at det sjelden går lang tid fra den ene skytescenen er over til den neste starter. Action, vold, cheesy one-liners, kort og konsis handling som aldri kommer i veien for filmens fremgang....

 

Rambo IV er den perfekte actionfilm. Den pisser bokstavelig talt på PG-13. Når du går på kino for å se en film med en kill-count på tilnærmet 250, strukket over 90 minutter, så burde du vite hva du går til, selv om du strøk i matte i førsteklasse. Rambo er ikke bare en actionfilm. Den er en voldsorgie. Helvete, så voldelig den er.

 

10/10 ... avhengig av hvordan du velger å se det.

Lenke til kommentar
Begge to var dårlige, men Shoot tok kaka. Likevel presterte jeg å se en ny Statham-film i går som overgikk dem begge: War. Hold dere unna.

 

War gadd jeg ikke se ferdig faktisk. Samme skjedde med We own the night en dag her.

Shoot em up kommer jeg derimot til å se en gang til.

 

Ang. Rambo-anmeldelsen, så synes jeg ikke det det var sjelden lang tid mellom actionscenene.

Rambo hadde nesten for lite tid på skjermen synes jeg, bortsett fra den eksplosive slutten.

Drap og lemlesting av landsbyboere var det til motsetning ikke spart på i hele tatt.

 

Nå høres det ut som jeg ikke likte filmen, men det gjorde jeg.

Endret av Gregers
Lenke til kommentar

A Fish Called Wanda

 

Dette er en solid, velskrevet og velspilt komedie. Plottet er enkelt, men nokså kreativt. Vitsene er puttet inn akkurat der de skal og sitter som støpt. Men ingen vitser er gode om de ikke blir fortalt med innlevelse... Noe som heldigvis ikke er problemet her. Hele rollelisten leverer så det holder, og karakterene er så fargerike og gode at du kan forelske deg i dem.

 

En film som anbefales på det varmeste :)

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Var jo ganske morsomt at alle omtalte Rambo som "the boat guy" og ikke tok han seriøst. Hihi.

 

Uansett, ny film.

 

DR. STRANGELOVE or: How I learned to stop worrying and love the bomb

 

Var litt skeptisk til denne da det ikke akkurat høres ut som en morsom film. Kort sagt går USA og Sovjetunionen mer eller mindre til krig mot hverandre, så hva gjør man da? Fint lite konstruktivt, i grunnen. Alt bare surrer rundt på autopilot, men det er faktisk en bra ting. Historien er ganske teit (på en bra måte), men latteren sitter svært løst hele veien. Her serveres replikker som "You can't fight here! This is a war room!" og verre, og skuespillerne har det tydeligvis svært morsomt hele veien. En utrolig genial film som overrasket meg på en svært bra måte. Det er omtrent som å komme jeg til et surprise-party når man har glemt at man har bursdag. ;)

 

(Og jada, det er sort/hvitt, men det gjør absolutt ingenting. Farger er svært overvurdert.)

 

Vurdering: 9/10

Lenke til kommentar

28 Weeks Later

Svært god underholdning men ikke like god som days. Filmens styrke ligger i noen virkelig intense scener og med håndholdt DV er dette en fryd for øyet. Jeg kunne nesten ønske jeg så denne filmen på kino istedetfor på dvd, jeg tror det hadde blitt en enda mer bedre opplevelse.

 

Jævla unger btw...

 

7/10

Endret av TomJ
Lenke til kommentar

Rambo

Sylvester Stallone, 2008

 

-En film av Sylvester Stallone? tenkte jeg rett før filmen låste meg fast i et nakkegrep som aldri slapp taket. Rambo leverer de mest groteske og brutale voldsskildringer jeg noensinne har sett og det funker som bare faen. Vår italienskættede venn leverer de mest hardtslående bildene Hollywood har hatt mareritt om samtidig som det på en vanvittig måte har substans (selv om det ikke var nødvendig i det hele tatt i en film som dette, men Sylvester viser at han driter i alt og alle). Verden er et grusomt drittsted, noe fiffen ikke liker å vedkjenne seg og dermed avfeier Rambo som hjernedød underholdning for pubertale mopedlepper. Sylvester tvinger oss alltid til å erkjenne dette, samtidig som han lager jævlig god underholdning. Denne dualismen går som hånd i hanske på en ganske unik måte, hvilket leder meg til å tro at Sylvester har potensiale til å være en mesterregissør. Rambo er bare den råeste personen noensinne og gir søplefolkene det de fortjener - en real lusing. Er det virkelig noen grunn til å ikke gi denne filmen toppkarakter?

 

6

Lenke til kommentar

Speed 2: Cruise Control (1997)

 

Dette var en film jeg egentlig ikke hadde så store forventninger til, siden jeg kjøpte filmen kun fordi et norskt cruiseskip har "hovedrollen" (jeg er en båtnerd :p ). Men ble jo litt positivt overrasket, filmen hadde jo en del bra scener, selvom noen av dem var overdrevene i god Hollywood-stil. Filmen hadde jo også litt humor i seg, og jeg lo ett par ganger. Men det var noe som irriterte meg, og det var Alex' (hovedrollen, spillt av Jason Patric) sin forlovede Annie (spillt av Sandra Bullock). Vet egentlig ikke hva det var med henne som irriterte meg, men vil tro det var masinga hennes i hele filmen.

Så alt i alt mener jeg at filmen er god, men den fortjener ingen toppkarakter, selv ikke de to karakterene under toppen. Grunnen til det er at jeg irritert meg sånn over Annie og fordi den var ganske overdreven enkelte steder (har mine tvil om at en tankbåt ville eksplodert av at et cruiseskip hadde kræsjet i den f.eks).

 

Så filmen får av meg:

7/10

Lenke til kommentar
Speed 2: Cruise Control (1997)

 

Så filmen får av meg:

7/10

 

Ikke for å være elitisk, men har du røyka sokka? 7/10? WTF?

 

Speed 2 er jo noe av det mest horrible inne sjangeren. Skuespillet er dårlig, konseptet er dårlig, samspillet er dålig, dialogen er dårlig, osv.

 

Du har vært så raus med karakteren din at du har mer enn doblet karakteren den har på IMDb.

Lenke til kommentar
Rambo

Sylvester Stallone, 2008

 

-En film av Sylvester Stallone? tenkte jeg rett før filmen låste meg fast i et nakkegrep som aldri slapp taket. Rambo leverer de mest groteske og brutale voldsskildringer jeg noensinne har sett og det funker som bare faen. Vår italienskættede venn leverer de mest hardtslående bildene Hollywood har hatt mareritt om samtidig som det på en vanvittig måte har substans (selv om det ikke var nødvendig i det hele tatt i en film som dette, men Sylvester viser at han driter i alt og alle). Verden er et grusomt drittsted, noe fiffen ikke liker å vedkjenne seg og dermed avfeier Rambo som hjernedød underholdning for pubertale mopedlepper. Sylvester tvinger oss alltid til å erkjenne dette, samtidig som han lager jævlig god underholdning. Denne dualismen går som hånd i hanske på en ganske unik måte, hvilket leder meg til å tro at Sylvester har potensiale til å være en mesterregissør. Rambo er bare den råeste personen noensinne og gir søplefolkene det de fortjener - en real lusing. Er det virkelig noen grunn til å ikke gi denne filmen toppkarakter?

 

6

 

Rått, jeg virkelig få sett denne filmen her snart :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...