Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ting. Irriterte du deg ikke over at de hadde stjelt masse film fra Dark Angel serien? Tenker da på i "flashback" 47 har. De har ikke engang spilt inn på nytt med nye skuespillere, men rett å slett stjelt filmingen. Kjente jo igjen skuespillerene. Hun som sitter nærmest i under vann scenen er jo hun som blir voksne Max (hovedrollen) i Dark Angel

Nei jeg har ikke sett Dark Angel, men joa. Noe slikt hadde nok irritert en del. Det gjorde forsåvidt også scenen på togstasjonen når 47 kjemper mot flere Agenter med små ninjasverd. Den var veldig dårlig utført, og verst av alt, den passet ikke inn i hele tatt. Stilen passet ikke. Hvis skaperne er enige, så lot de den være for å få ett lettvint 'wow' blandt tenåringene. Noe lignende kan sies om Kill Bill tullet i Transformers. Men noe slikt påvirker aldri helheten av filmen. Det er bagateller som jeg lett ignorerer mens jeg tar karaktersvalget.

 

Fyren blir 40 år om få måneder. Han er eldre en Christian Slater og jeg tviler sterkt på at du karakteriserer Slater som en av de yngre skuespillerne.

Dette viste jeg faktisk en gang i tiden, men jeg må ha fortrengt det. Ikke bare fordi han ser 25 ut. Men også fordi mine beste minner fra fyren, er fra high school/college filmer som Go (1999). Hvor han skal være ca. 22 kanskje? Og The Girl Next Door (2003), hvor det er vanskelig å sette alder. Men karakterforholdene tilsier at han er en slags 'equal' til high school ungdommene.

Min favoritt blandt Hollywoods 'up and comming'? Eller min favoritt blandt Hollywoods nyere ansikter da?

 

I anmeldelsen min glemte jeg å nevne et annet problem med filmen. Dette også hovedsaklig et manusproblem. Filmen gir seg ikke skikkelig tid til å bygge seg opp. Til å pirre seeren. Den bare gir alt med en gang. En teknikk som er grei til rene underholdningsfilmer, men ikke hvis man håper noe mer.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Beowulf

 

Stilig animasjonsfilm. Viste ikke så mye om hvilke skuespillere som var i denne filmen så det var morsomt å kjenne igjen John Malkovich, Anthony Hopkins og han feite karen fra Braveheart og 28 dager senere under vikingskjegget deres. Morsomste rollen var Crispin Glover som spiller en rolle som bare består av skriking og gammel engelsk, ikke ulikt sånn han er privat har jeg fått intrykk av :!: .

 

Imponerende hvor godt skuespill kommer gjennom selvom det er animert, alikevel var det noen av karakterene beveget litt treigt eller rart synes jeg. Minner litt om kutt sekvenser man ofte ser i spill, bare mye bedre. Jeg hadde hørt historien var episk og stor, og det var den, men med få karakterer som man måtte forholde seg til (som gjør det lett å følge med). Underholdene fra start til slutt og en stor stjerne i margen pga man får se Angelina Jolie "naken" :thumbup: .

 

8/10

Lenke til kommentar
Morro å se en posetiv tilbakemelding på filmen :) Jeg hatet den, men som det har blitt sagt så mange ganger før. Vi har alle forskjellig smak.

 

En ting. Irriterte du deg ikke over at de hadde stjelt masse film fra Dark Angel serien? Tenker da på i "flashback" 47 har. De har ikke engang spilt inn på nytt med nye skuespillere, men rett å slett stjelt filmingen. Kjente jo igjen skuespillerene. Hun som sitter nærmest i under vann scenen er jo hun som blir voksne Max (hovedrollen) i Dark Angel.

 

Det er klart for folk som ikke har sett serien så har det jo ikke noe å si, men jeg vet jeg er ikke den eneste som irriterer meg over dette.

 

Tror forøvrig jeg skal se den en gang til. Kanskje hvis jeg klarer å la være å irriterer meg over det jeg skriver over at jeg faktisk kan like filmen litt bedre.

 

Det er jo Fox som har både Dark Angel og Hitman så de fant vel ut en måte å spare noen penger på :p La ikke merke til skuespillerene da det er en stund siden jeg så DA men stussa over hvor likt det var. For å bare legge det til så kommer jeg aldri til å tilgi Fox for å kanselere en av de beste seriene noensinne.

 

Men sånn om filmen var jeg positivt overaska noe som ikke skulle mye . Men alt i alt en film som verken er dårlig eller bra. En film man skrur av hjernen og nyter blodspruten. Litt morsomt å se spillet i filmen da:)

Lenke til kommentar

I Transfomers brukte jo Michael Bay en scene fra Pearl Harbor (som han også regisserte). Sparte nok noen penger på det. Var scenen hvor den amerikanske flåten (hangarskip osv) ble filmet. Endret litt på den digitalt (erstattet gamle fly med nye).

 

Bare et av mange tiltak Bay gjorde for å presse prisen på filmen ned under 150 millioner dollar.

Lenke til kommentar
Beowulf

 

 

 

8/10

 

Kunne ikke vært mer uenig. Så den på kino i desember, og det var en lidelse fra ende til annen. Synes filmen gjentok seg selv hele tiden, og man fikk aldri noen kontakt med hovedpersonene. Denne filmen ble aldri mer enn en demonstrasjon av hva man kan få til på datamaskiner. En film som aldri skal sees igjen, men smaken er som baken.

 

(BTW, fjell i Danmark? :p )

Lenke til kommentar

We Own The Night

 

Mark Wahlberg, Joaquin Phoenix, Robert Duvall, Eva Mendes.

 

"politi krim/thriller".

 

Satt på slutten av 80 tallet i NY.

 

Bobby er "familiens sorte får", og driver en nattklubb, og har litt suspekt omgangskrets. Joe, hans bror, og faren hans, er politi og syns ikke så mye om de han er med.

 

Personlig syns jeg den var veldig bra, 5/6 for min del. Elsker politi / mafia filmer. Egentlig en ganske trist og dyster film.

Lenke til kommentar

Limer fra en annen tråd jeg svarte i:

 

Fytti katta for en knallfilm! Glem kjedelige filmfestival-filmer, for dette var helrått! Det var ikke mye underholdning på "det intellektuelle planet", men det er jo tydeligvis heller ikke meningen. Meningen er at man skal skal gasse seg i kinosetet til buksedirrende drønn fra lydanlegget, kjenne at testosteronet oser ut i blodet og... storkose seg til det fantastiske spetakkelet som denne filmen faktisk er. Siden vi har en slik tipp-topp kino her i Tromsø ble det en stor overraskelse, da jeg hadde forventet en ganske middelmådig film med dårlige "studiolyd-effekter". Istedet fikk vi i kinosalen servert overnevte buksedirring, og latterlig høye våpenlyder. Og det funker som bare rakkern om man er typen for slikt. Filmen var i tillegg stappa med scener som i andre filmer ville virke utrolig teit (som Rambo som stiger opp bak en Burmeser i saktefilm til superdramatisk musikk), men stemningen i filmen gjør at det rett og slett bare passer perfekt. Alle skurkene får bank, og det er ingen dramatiske "kompisen-min-daua-og-jeg-skriker-i-slow-motion-men-publikumet-hører-bare-realistisk-øresus-fra-granaten"-øyeblikk. Det er bra i Saving Private Ryan/Band of Brothers, men ikke i en film som Rambo IV.

 

8/10

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar
Limer fra en annen tråd jeg svarte i:

 

Fytti katta for en knallfilm! Glem kjedelige filmfestival-filmer, for dette var helrått! Det var ikke mye underholdning på "det intellektuelle planet", men det er jo tydeligvis heller ikke meningen. Meningen er at man skal skal gasse seg i kinosetet til buksedirrende drønn fra lydanlegget, kjenne at testosteronet oser ut i blodet og... storkose seg til det fantastiske spetakkelet som denne filmen faktisk er. Siden vi har en slik tipp-topp kino her i Tromsø ble det en stor overraskelse, da jeg hadde forventet en ganske middelmådig film med dårlige "studiolyd-effekter". Istedet fikk vi i kinosalen servert overnevte buksedirring, og latterlig høye våpenlyder. Og det funker som bare rakkern om man er typen for slikt. Filmen var i tillegg stappa med scener som i andre filmer ville virke utrolig teit (som Rambo som stiger opp bak en Burmeser i saktefilm til superdramatisk musikk), men stemningen i filmen gjør at det rett og slett bare passer perfekt. Alle skurkene får bank, og det er ingen dramatiske "kompisen-min-daua-og-jeg-skriker-i-slow-motion-men-publikumet-hører-bare-realistisk-øresus-fra-granaten"-øyeblikk. Det er bra i Saving Private Ryan/Band of Brothers, men ikke i en film som Rambo IV.

 

8/10

 

Kunne ikke sagt meg mer enig. Akkurat tilbake fra den nå. Var alt jeg forventet, bare ikke så voldelig. Etter alt jeg har lest forventet jeg enda mer. Synes ikke vi ble vist noe i denne filmen jeg ikke har sett fra før. Gleder meg stort til den kommer på DVD så jeg kan få sett den igjen.

 

Gir den også 8/10 ( kommer ikke til å vinne noen Oscar, men satan å underholdende )

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Rescue Dawn

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Han drømte om livet i luften, og drømmen fikk Dieter Dengler til å forlate Tyskland og bli pilot i USA. Under sitt første kampoppdrag i Vietnam ble han skutt ned over Laos tette jungel, og i flere år ble han torturert og mishandlet i en Vietcong-Ieir inntil han med kløkt og makeløst mot planla sin flukt. Men på den andre siden av fangeleirens murer ventet en enda farligere fiende ... Den sanne historien om en av krigshistoriens mest utrolige rømninger kommer nå til live i en storslått actionthriller med Christian Bale (Batman Begins) og Steve Zahn (Sahara). Rescue Dawn er en hyllest til en manns mot og hans ukuelige vilje til aldri å gi opp kampen for overlevelse ...

 

Denne filmen var ikke så bra laget, men god og sterk historie (fra virkeligheten), og en del spenning gjør at denne filmen får 7/10 - Anbefales

Lenke til kommentar
Orgazmo

 

Dette var en weird, men underholdende film :laugh:

Vet ikke ha jeg skal gi den :p

- Say 'Geddye Lee'?

- Who's Geddy Lee?

- The best bass player in the world, c'mon

 

Notes of a scandal:

Solid skuespill av Dench og Blanchett med et svært godt manus. Som alltid herlig musikk av Glass

 

Terningkast: 6

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
- I don't wanna sound like a queer or nothing, but I think unicorns kick ass!

' I don't wanna sound like a queer or nothing, but I think Depeche Mode is a sweet band!

 

EDIT: Ja, det får vel holde

 

I don't wanna sound like a queer or nothing, but I wanna make love to you tonight!

 

Ja det for holde :p

 

Men jeg tror jehg gir den 7\10 :)

Lenke til kommentar

Jeg så den i dag, og anbefaler den på det svakeste!

 

Dårlig skuespill, men hvor bra kan man egentlig spille når manuset og plottet kanskje er historiens dårligste? Utrolig patetisk historie om en gjeng menneskegjegere som camper ute i den norske ødemarka. Fullt av klisjeer. Forutsigbar som faen. Dessuten:

 

- Feite menn i 50-åra går ikke raskere enn unge mennesker i 20-åra løper.

- Når man blir stukket som faen i lysken, reiser man seg ikke bare opp og løper.

- Det kan skje at det ligger en kviv på bakken som du kan gripe fatt i idet du er i ferd med å bli drept, men det skjer ikke hver gang!

- Dårlig slutt. Når hovedpersonen klarer å hanskes med bevæpnede voksne menn, er det på ingen måte selvforklarende at hun ikke klarer å overrumple en gammal møkkakjerring.

 

Pluss for at filmen økte pulsen ganske ofte, dette er jo et relativt stort pluss når vi snakker om en skrekkfilm. Men 18-årsgrense?? Ærlig talt, det vises verre ting på nyhetene.

 

For øvrig en skjult agenda for vegeterianisme i filmen. Det blir servert menneskekjøtt på kafeen, regner jeg med?

 

3/10

Lenke til kommentar

Aliens (1986)

 

Noe så sjeldent som en oppfølger på høyde med forgjengeren. Dette er riktignok i motsetning til Alien en ren actionfilm, men selv om uttallige dvd-cover skryter av at filmen inni er en "heseblesende actionfilm", er denne en av de som virkelig fortjener den benevnelsen. Man har også tatt vare på stemningen fra Alien, og det blandet med action gjør denne flere hakk mer spennende, ikke ofte jeg sitter med tenna sammenbitt gjennom store deler av en film.

Egentlig utrolig hvor lik Alien denne er i stemning og utseende, disse to filmene er rett og slett ypperlige å se back-to-back. Og scenen

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
hvor man først ser alien-dronninga er rett og slett et magisk filmøyeblikk.

Det eneste jeg vil innvende på er at

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
det kanskje er en smule søkt at akkurat idet Ripley ved en enorm tilfeldighet blir reddet ut fra rommet etter 57 år, begynner aliensa å bitche igjen. Litt vel tilfeldig. Men det trekker ikke ned nevneverdig, det plaget meg vaffal ikke særlig.

Ikke helt på høyde med forgjengeren, men utrolig nære. Derfor får den nesten det samme som jeg ga Alien:

 

8.4

Lenke til kommentar
Det eneste jeg vil innvende på er at
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
det kanskje er en smule søkt at akkurat idet Ripley ved en enorm tilfeldighet blir reddet ut fra rommet etter 57 år, begynner aliensa å bitche igjen. Litt vel tilfeldig. Men det trekker ikke ned nevneverdig, det plaget meg vaffal ikke særlig.

Her må jeg komme med en innvending.

 

 

Mulig det ikke kom så klart frem i filmen, men det gikk flere måneder fra Ripley ble funnet til problemene oppstod. Hun fikk seg jo jobb og greier.

 

 

Aliens er forøvrig en av mine favorittfilmer. Jeg glemmer aldri den spenningen jeg satt med da jeg så den første gang, i et mørkt PC-rom :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...