Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

American Pie Presents Beta House

 

Plottet omhandler en gjeng freshmans som skal ta opptaksprøvene for å bli medlem av "Beta House", mens vi samtidig får ta del i en haug med flaue opplevelser mens den samme gjengen prøver å finne seg til rette ved universitetet. Alt er forutsigbart, platt og enkelt, men jeg vil ikke si kjedelig. Antallet lettkledde damer er skyhøyt, og filmen har det største antall pupper i hele AP-serien. Handlingsmessig vil jeg si det er den beste AP filmen siden nr. 2, og vel verdt kjøpet hvis man liker resten av serien. Dessverre er cameoen til Eugene Levy det eneste den har tilfelles med den orginale filmen, og de burde vurdere å kalle serien for noe annet. Den få kanskje ufortjent høy karakter, men for meg var den perfekt lettbent underholdning etter en helg med "Amadeus", "Duck Soup", "Out of the Past", "Double Indemnity", "Metropolis", "Stalag 17" og "Howard's End".

 

4,5/10

Lenke til kommentar

Angående tid og filmer er jeg en jævel. Hvis ikke filmen er ekstremt bra, sitter jeg og glaner ned på DVD-spillerens display og deretter på klokka ca. hvert minutt. Sitter å regner ut hvor lenge det vil være igjen, på sekundet, tenker på hvor lang rulleteksten er osv.

 

Noen få filmer som har klart å få meg til å nesten ikke se på klokka. Som første gang jeg så Star Wars, LOTR, Edward Scissorhands og Saving Private Ryan.

Lenke til kommentar
American Pie Presents Beta House

 

Plottet omhandler en gjeng freshmans som skal ta opptaksprøvene for å bli medlem av "Beta House", mens vi samtidig får ta del i en haug med flaue opplevelser mens den samme gjengen prøver å finne seg til rette ved universitetet. Alt er forutsigbart, platt og enkelt, men jeg vil ikke si kjedelig. Antallet lettkledde damer er skyhøyt, og filmen har det største antall pupper i hele AP-serien. Handlingsmessig vil jeg si det er den beste AP filmen siden nr. 2, og vel verdt kjøpet hvis man liker resten av serien. Dessverre er cameoen til Eugene Levy det eneste den har tilfelles med den orginale filmen, og de burde vurdere å kalle serien for noe annet. Den få kanskje ufortjent høy karakter, men for meg var den perfekt lettbent underholdning etter en helg med "Amadeus", "Duck Soup", "Out of the Past", "Double Indemnity", "Metropolis", "Stalag 17" og "Howard's End".

 

4,5/10

Faktisk så syntes jeg dette var en opptur fra fra American Pie filmene, etter Band Camp og Naked Mile. Mye morsomt i denne filmen, selvom det blir en fjortis-film, kom grovlatteren frem opptil flere ganger. Spesielt åpningscenen til "øl-drikkeren", hvor han er på flyet. :!:

Lenke til kommentar

Juno (2007)

 

Komedie/Drama om ei jente som blir gravid og skal gi bort barnet til surrogat(?) foreldre, men på veien oppstår problemer.

 

Skuespillet er topp, Michael Cero er som vanlig en snodig skrue i komedier som dette, og Ellen Page gjør en flott jobb som den gravide sarkastiske jenta. Det var egentlig ikke noen som gjorde en dårlig jobb, og det merkes at det er kvalitet i skuespillet.

 

Musikken er spesiell, har egentlig aldri hørt den før, men utrolig fengende. Hillbilly sanger...

 

Ellers så er den en topp komedie, filmen er gjennomsyret av sarkasme og ironi, det kan bli litt mye til tider, men det passer godt nok. En film alle burde se!

 

9/10

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Så akkurat Joshua.

 

Handler om en 9 år gammel svært intellegent gutt. Som vanlig så er han ikke bare smart, men også plaget av diverse mørke sider. Han er svært opptatt av døden og spesielt den egyptiske kulturen for balsamering av de døde.

 

Moren lider av av en ikke-spesifisert psykisk lidelse

 

Spoiler:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Joshua driver sine foreldre til vannvidd og viser generelt sett psykopatiske trekk gjennom hele filmen. I begynnelsen så er man usikker på om det er Joshua eller foreldrene det er noe galt med, men sakte men sikkert så viser Joshua sitt sanne jeg. Han hermer etter andres følelsesmessige reaskjoner som om han ikke skjønner helt hvordan han skal reagere selv.

 

 

Jeg så filmen uten å vite NOE som helst om den, selv ikke sjanger. Jeg ble meget positivt overrasket. Tenkte det måtte være en middelmådig film siden jeg ikke hadde hørt et pip om den, men der tok jeg skammelig feil. Perfekt stemning i hele filmen og man lurer hele tiden på hva som skal skje videre.

 

JJeg gir den 8,5/10

Lenke til kommentar

Sin City

 

Veldig merkelig film, men skildringene av personenes følelser og tanker er veldig gode. Det kommer jo av at vi hører tankene til figurerene veldig ofte. Hele filmen har en ganske atmosfærisk stemning og grei action nå og da. Noen ganger blir det litt nisse pga rare figurer osv, men overall er det en god film uten tvil.

 

7/10

Lenke til kommentar

Reservoir Dogs

 

Link til anmeldelsen

 

Handling:

6 menn blir samlet for å gjennomføre det perfekte kuppet. De går under kodenavnene Mr. White, Mr. Orange, Mr. Pink, Mr. Blonde, Mr. Brown og Mr. Blue. Men noe går galt når under kuppet og det hele går i vasken. Når de senere møtes for å finne ut av hva som går galt, begynner de etter hvert å fatte mistanke om at det hele kanskje var planlagt på forhånd.

 

Vurdering:

Dette er Quentin Tarantinos første film, og han markerer seg allerede med å lage en knallgod film. Historien er spennende og den blir fortalt på en genial måte. Etter en liten åpningsscene blir du kastet rett inn i historien. Du skjønner lite med en gang, men litt etter litt begynner det å demre for deg. Og ikke før helt mot slutten får du svaret på det hele som binder alt sammen på en fin måte. Slutten er også meget god og avslutter filmen på en verdig måte.

 

Skuespillet er det egentlig ikke så mye å si om. Kanskje ikke de mest kjente på rollelisten, men det setter ingen stopper for at skuespillet er godt. Dialogene til Tarantino blir fremført på en god og troverdig måte, og det trengs i en slik film. Tarantino er en mester på å skrive dialoger, og de kan fort bli ødelagt av dårlig skuespill, men Tarantino har vært flink til å plukke ut skuespillere som takler dialogene på en god måte.

 

Filmen bærer tydelige særpreg av at det er Tarantino som har regissert den. Han har sin egen lille stil. Alt fra litt mystiske, til det mest groteske du noen gang har sett på film. Jeg liker stilen. Han er ikke redd for å vise ting selv om det kan bli for mye blod til tider. Det er bedre å vise det som det er og ikke skjule sannheten.

 

Som sin første film markerte Tarantino seg med en gang på filmmarkedet. Han kan det med dialoger, scenen er enkle, men likevel mye detaljer man kan plukke opp underveis. Reservoir Dogs er intet unntak. Dette er en film som anbefales på det sterkeste!

 

Karakter: 8/10 - Svært god

Lenke til kommentar

Enig i mye av det du sier, Movieheart :) Uenig i karakteren, da jeg syntes det er en soleklar 10 av 10 (og nei, jeg er ikke den som drøsser rundt med med 10/10 ;) ). Det er jo tross alt min favorittfilm!

 

For å drepe litt tid så jeg American Pie Presents: Beta House. Forventet ikke annet en èn dum collegefilm med fine damer, og ble ikke overasket over at det var stort sett det filmen inneholdt. Slike filmer har vært en slags guilty pleasure for meg, men denne her blir rett og slett litt for dum.

 

2/10 - Svært dårlig.

Lenke til kommentar
Enig i mye av det du sier, Movieheart :) Uenig i karakteren, da jeg syntes det er en soleklar 10 av 10 (og nei, jeg er ikke den som drøsser rundt med med 10/10 ;) ). Det er jo tross alt min favorittfilm!

 

Jeg er heller ikke den som drøsser ut med 10/10. Etter mine kriterier så må filmen ha noe helt spesielt som skal gjøre at den får 10/10 av meg. Hittil er det bare 5 filmer som har klart det.

Lenke til kommentar

Å rate kun èn film 10/10 er vel i det minste laget for min del. 6 filmer har vel fortjent en 10er i min bok, da disse er absolutt perfekte filmer. Man skal ikke være alt for redd for å gi bort en 10er ;)

 

Jeg føler meg som en ukritisk fjortiss når jeg gir en 10er, men når jeg ser på hva jeg kan trekke fra filmen, og ser på hva som gjør filmen bra, har jeg ikke noe valg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...