Xtra Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Dette gjelder spesielt for I Am Legend... den scenen inne i bygningne var faktisk virkelig skummel (dere som har sett filmen vet hva jeg mener... det eneste som var skummelt i filmen) Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jeg synes ikke den scenen var skummel, men jeg blir sjelden redd av film. Sist gang jeg kan huske å ha blitt skremt skikkelig av en film var da jeg så IT, da jeg var 5-6 år gammel. Var livredd klovner i mange år etterpå. Jeg pleier ikke å bli redd av film fordi jeg er en ganske realistisk person, så hvis det skjer noe skikkelig urealistisk (som en jente som kommer ut av tv), så blir jeg nesten ikke skremt, fordi det er så ekstremt teit synes jeg. Nei, gi meg heller noe realistisk, som en pedofil som kidnapper barn og voldtar dem eller noe. Da hadde jeg blitt skremt! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Nja, jeg foretrekker horrorfilmer der man ikke ser monsteret eller morderen. Å se dyret helt fra starten av filmen blir som å ejakulere for tidlig under sex. Da er liksom moroa over for din del. Men det er kun når det er snakk om å bli skremt av film. Ingenting er bedre enn en kannibal/zombie-splatter film eller to, men det er fordi jeg syns de er morsomme. Endret 10. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Tatt av kvinnen Dette var en film som jeg var svakt positivt innstilt til og den leverte. Det var en flott historie om et turbulent kjærlighetsforhold og den moderne mykemanns manglende rolle i et forhold. Det var bra filmatisert, med riktige skuespillere for de forskjellige rollene. Den skildret godt mange tanker og erfaringer man selv har hatt opp igjennom tidene. Den eneste skuffelsen var Peter Stormare som pratet en eller annen rar form for svorsk. Dette ble bare merkelig og man fikk mer fokus på hvordan han pratet, enn hva han faktisk sa. Hadde han snakket svensk hadde det hele blitt mye bedre. Det kunne vært mer komikk, men det hadde vel fort rotet til historien de skulle fortelle. Uansett 8/10 synes jeg er passende for denne filmen Endret 10. januar 2008 av mrKaizer Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Janghwa, Hongryeon aka A Tale Of Two Sisters Handling: To søstre kommer hjem fra en mental institusjon og møter der faren som ikke er som han pleide å være, en ganske så slem stemor og et hus som blir skummelt om natten. Mer kan jeg nesten ikke si for å ikke røpe den ganske forvirrende handlingen. Dom: En ting må jeg si: Det er lenge siden jeg har blitt så skremt av en film som her. Det var rett og slett en ekkel stemning hele filmen igjennom, og jeg lurer på hvordan de skal klare å gjøre dette like bra i remaken(FYSJ). Historien i filmen er også smått fortalt, og ganske interresant. I den siste halvdelen kommer vending etter vending og på slutten sitter man bare og lurer på hva som faktisk skjedde. En liten filmperle dette. 8/10 Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Nja, jeg foretrekker horrorfilmer der man ikke ser monsteret eller morderen. Å se dyret helt fra starten av filmen blir som å ejakulere for tidlig under sex. Da er liksom moroa over for din del. Men det er kun når det er snakk om å bli skremt av film. Ingenting er bedre enn en kannibal/zombie-splatter film eller to, men det er fordi jeg syns de er morsomme. Enig. Du ser faen ikke Evil Dead fordi du ønsker noe skummelt, du ser den fordi den er morsom. Eksorsisten var ikke skummel i det hele tatt, men jeg fikk meg en jævla god latter. Alle har sagt at den var utrolig skummel Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Nja, jeg foretrekker horrorfilmer der man ikke ser monsteret eller morderen. Å se dyret helt fra starten av filmen blir som å ejakulere for tidlig under sex. Da er liksom moroa over for din del. Men det er kun når det er snakk om å bli skremt av film. Ingenting er bedre enn en kannibal/zombie-splatter film eller to, men det er fordi jeg syns de er morsomme. Enig. Du ser faen ikke Evil Dead fordi du ønsker noe skummelt, du ser den fordi den er morsom. Eksorsisten var ikke skummel i det hele tatt, men jeg fikk meg en jævla god latter. Alle har sagt at den var utrolig skummel Den er det. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Roger Donaldsons Thirteen Days (2000) 145 minutter med politisk thriller fra Cuba-krisen når USA finner ut at Soviet bygger opp en offensiv kjernefysisk slagkraft på Cuba. Filmen fortoner seg halvt om halvt som dokumentar og film, og er aldri kjedelig. Jeg vet ærligtalt ikke hvor historisk korrekt den er, men at dette er 13 dager som definerer hvordan vår hverdag ser ut er hevet over enhver tvil. Selvom synspunktet er utelukkende fra Amerikansk side virker det ikke som hyllest til patriotisme. Musikken er i overkant pompøs, men dette er det eneste jeg har å utsette på filmen. Kevin Costner gjør en like fantastisk rolle her som i "JFK", det skulle blitt laget flere politiske thrillere, og Costner burde spilt hovedrollen i alle sammen. Jeg anbefaler filmen varmt, ikke minst for min egen generasjons del, for å få et lite innblikk i hvordan verden er blitt som den er blitt. Og et lite tankekors på hvordan den kunne vært. 8/10 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Arn - Tempelriddaren (Peter Flinth, 2007) Hvor var Anders Baasmo Christiansen? Dette er en klassisk dramatisk fortelling som er uten de helt store høydepunktene, men filmen er godt gjennomført på alle områder: Skuespill, foto, lyd og musikk, dramaturgi og så videre. Noen av karakterene blir litt vel stereotype i fremstillingen, men på den annen side fungerer det ganske greit med tanke på hvem vi retter vår troskap mot. Selv om Arn ikke alltid var like fengslende, var det en del momenter jeg satt og håpet at det skulle gå bra på, og det er ikke så dumt. Filmen unngår flinkisstempelet som kjennetegner filmer som The Departed og er nokså ydmyk i sin form, til tross for sin angivelige storslagenhet. Arn er nemlig ikke så altfor storslagen og pompøs, den er heller nøktern og sparsommelig, og det liker jeg (bortsett fra i slagscenen). Tommel opp! 4 _____________________________________ For de som måtte lure på karaktersettingen min, her følger en liten beskrivelse (kraftig inspirert av universitetets beskrivelser ^^): 6 - Fremragende: En fremragende film som klart utmerker seg. Filmen viser svært god evne til å uttrykke seg og stor grad av originalitet. 5 - Meget god: Meget god film. Filmen viser meget god uttrykksevne og originalitet. 4 - God: Jevnt god film som er tilfredsstillende på de fleste områder. Filmen viser god evne til å uttrykke seg og er original på de viktigste områdene. 3 - Nokså god: En akseptabel film med noen vesentlige mangler. Filmen viser en viss grad av kunstnerisk uttrykksevne og originalitet. 2 - Tilstrekkelig: Filmen tilfredsstiller minimumskravene, men heller ikke mer. Filmen viser liten uttrykksevne og originalitet. 1 - Ikke bestått: Film som ikke tilfredsstiller minimumskravene. Filmen viser både manglende uttrykksevne og originalitet. Plusser, minuser og det som verre er er kun indikatorer for hvor sterk eller svak en film er, eller hva det heller mot hvis det er tvil. Jeg syns beskrivelsene her passer så bra til karakterene Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 2 = tilstrekkelig? Usikker på den, det er ikke sånn jeg bruker terningkast 2 ihvertfall. 1 er en kalkun som er underholdende fordi den er så tam, mens 2 er den som ikke så er dårlig at den blir bra, bare så dårlig at jeg blir lei meg. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Merk at beskrivelsene er designet med tanke på å ikke såre studentene Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 2 = tilstrekkelig? Usikker på den, det er ikke sånn jeg bruker terningkast 2 ihvertfall. 1 er en kalkun som er underholdende fordi den er så tam, mens 2 er den som ikke så er dårlig at den blir bra, bare så dårlig at jeg blir lei meg. Så 1 er i praksis bedre enn 2 når det gjelder underholdningsverdi? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 2 = tilstrekkelig? Usikker på den, det er ikke sånn jeg bruker terningkast 2 ihvertfall. 1 er en kalkun som er underholdende fordi den er så tam, mens 2 er den som ikke så er dårlig at den blir bra, bare så dårlig at jeg blir lei meg. Så 1 er i praksis bedre enn 2 når det gjelder underholdningsverdi? Absolutt. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 2 = tilstrekkelig? Usikker på den, det er ikke sånn jeg bruker terningkast 2 ihvertfall. 1 er en kalkun som er underholdende fordi den er så tam, mens 2 er den som ikke så er dårlig at den blir bra, bare så dårlig at jeg blir lei meg. Så 1 er i praksis bedre enn 2 når det gjelder underholdningsverdi? Absolutt. Enig der altså. Hvis jeg gir en film en 1er er det fordi den er så dårlig at den er morsom. 2er er håpløst dårlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 2 = tilstrekkelig? Usikker på den, det er ikke sånn jeg bruker terningkast 2 ihvertfall. 1 er en kalkun som er underholdende fordi den er så tam, mens 2 er den som ikke så er dårlig at den blir bra, bare så dårlig at jeg blir lei meg. Så 1 er i praksis bedre enn 2 når det gjelder underholdningsverdi? Absolutt. Da synes jeg du har et merkelig syn på karakterskalaen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Ja, hvis jeg syns en film var så dårlig at den ble morsom, ville den jo ha tilfredsstilt noen av minimumskravene og dermed fått en 2. Hvis den var dårlig og umorsom, ville den ha havnet i bunn, altså fått 1 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Uenig. Hvis jeg ser Santa Claus Conquers the Martians med forventninger om å få en ekte, interessant sci-fi-film (slik den var ment, den var tross alt ikke laget for å være ufrivillig morsom) så vil ikke noen krav/forventninger bli tilfredsstilt. Likevel er filmen ufrivillig morsom fordi alt er så forferdelig, og derfor er det underholdning å få. Det er dette som skiller Manos fra filmer som Hollow Man 2, som bare er deprimerende kjedelig og anti-underholdende. Endret 10. januar 2008 av SteffyPants Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 2 = tilstrekkelig? Usikker på den, det er ikke sånn jeg bruker terningkast 2 ihvertfall. 1 er en kalkun som er underholdende fordi den er så tam, mens 2 er den som ikke så er dårlig at den blir bra, bare så dårlig at jeg blir lei meg. Så 1 er i praksis bedre enn 2 når det gjelder underholdningsverdi? Absolutt. Logikken din er like forståelig som RV sin politiske ideologi Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Batman Begins Dette er enkelt og greit den beste superheltfilmen jeg har sett. Historien er bra, og den er bra fortalt. Christian Bale gjør som vanlig en veldig god jobb, og han får også god hjelp fra storhetene Morgan Freeman og Michael Cane. Alle de tre nevnte skuespillerne er som skapt for sine roller, og de bidrar definitivt til å gjøre denne filmen til en skikkelig godbit. En ting jeg setter pris på er at de gjør filmen relativt realistisk. De kommer ihvertfall med en forklaring på hvordan utstyret fungerer og jeg liker at bilen ikke er en klassisk batmobil. Jeg synes bilen er kul og jeg driter i om den ikke ligner de vanlige batmobilene. En slik bil ville rett og slett ikke passet inn i denne filmen. Katie Holmes synes jeg imidlertid ikke fungerer like bra i sin rolle, men det er kanskje fordi jeg generelt sett ikke har sansen for dama. Videre er det kanskje ikke verdens kuleste skurk Batman må overvinne, men det får gå. Jeg likte denne filmen veldig bra, men når det er sagt så mangler den litt av x-faktoren som gjør den til en skikkelig klassiker. Den er ikke helt der oppe blant de beste filmene jeg har sett som for eksempel Pulp Fiction eller The Shawshank Redemption, og den fortjener derfor ikke full uttelling - bare nesten. Vurdering: 9/10 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 En Batmanfilm vil aldri bli i nærheten av realistisk, karen ville ikke engang kunnet knytet skolissense sine i den drakta og ville vært fakket av politiet innen 23 minutter Men de gjør veldig bra i å skape en illusjon av realisme og således blir filmen veldig troverdig. Ikke minst er den veldig bra. Jeg gleder meg virkelig til The Dark Knight, nesten litt for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå