Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

American Gangster

En av de beste gangster filmene som er laget.

9/10

Hvilke gangsterfilmer har du egentlig sett? (siden du kaller den en av de beste som er laget)

Personlig mener jeg at det var en ganske så god film, men den var et godt stykke fra toppen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
American Gangster

En av de beste gangster filmene som er laget.

9/10

Hvilke gangsterfilmer har du egentlig sett? (siden du kaller den en av de beste som er laget)

Personlig mener jeg at det var en ganske så god film, men den var et godt stykke fra toppen.

Hver sin smak.Nå har jeg ikke sett så mange gangster filmer men storkoste meg igjennom hele denne.Ofte når jeg ser slike filmer så kjeder jeg meg i deler av filmen.Dette skjedde ikke i løpet av American Gangster. Men når jeg sier at det er En av de beste gangster filmene som er laget. så er jo det ikke sånn at det gjelder for alle filmene av denne typen.

Jeg er ikke en filmekspert men vet hva jeg liker ;)

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Gudfaren

Så den for et par år siden, men da fikk jeg ikke med meg alt, så jeg bestemte meg for å se den igjen.

Denne ganger synes jeg den var ypperlig. Genial handling, flott filming og kanskje tidenes beste soundtrack. Grunnen til at den ikke får full pott er fordi den blir litt rotete. Det blir veldig mange navn å huske og følge med på og derfor kan man miste litt av poengene noen ganger. Det gjorde jeg.

Derfor 9/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Pussig....jeg så også GBU på lørdag lol ;)

Noen som har sett Brass Target , ble skuffet over denne : snikmorderplottet burde vært mer spennende men det var bare så som så.

Lenke til kommentar

Æsj, enda en American Pie-film... Enda et forsøk på å skvise mer penger ut av Stifler-greia? De første filmene var god underholdning. Men etter at den orginale gjengen forsvant har de bare konsentrert seg om Stifler og slekta hans, det virker bare som et patetisk forsøk på å tjene enda mer penger.

Stifler er en kul karakter i de tre første filmene, men bare som en ekstra person i gjengen - en ganske spesiell person. Han er kansje "den store, stygge ulven", men også en person som skaper mye moro. Filmer som kun omhandler stifler funker ikke. Spesielt ikke når de bytter skuespiller, skal gjøre Stifler snill og drar inn slektninger.

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Hostel

Dette er den andre filmen til Eli Roth. Den handler om 2 unge gutter og en islending, som drar til et hostel i bratislava, hvor damene er så billige at de kun trenger å si at de er amerikanere for å få seg et nyp. Men som dere sikkert vet er jo dette en grøsser. Så saker og ting skjer.

I begynnelsen er den kun som en hvilken som helst annen road trip/euro trip film. Men senere begynner ting å skje. Jeg vil ikke avsløre for mye av handlingen for folk, men den utgir seg for å være en helt vanlig film om 3 gutter på tur ganske lenge. Filmen er helt greit laget, greie skuespillere. Og en del pupper trekker jo alltid opp. Jeg likte den forholdsvis godt. og ender på karakteren

6/10

Lenke til kommentar
Jeg blir overrasket over hvor mange som ser seg nødt til å se disse oppfølgerne. Det er tydeligvis noe med American Pie-navnet som gjør at folk forteller seg selv (og andre) at filmen kommer til å suge, men likevel ser de dem.

Du sier noe der. Men det er jo enkel underholdning. Perfekt hvis man er fyllesjuk.

Lenke til kommentar
Jeg blir overrasket over hvor mange som ser seg nødt til å se disse oppfølgerne. Det er tydeligvis noe med American Pie-navnet som gjør at folk forteller seg selv (og andre) at filmen kommer til å suge, men likevel ser de dem.

Hehe, jeg ga vel opp etter 2'ern selv. Regner med at jeg ikke har gått glipp av noe. :)

Lenke til kommentar

Money, I like money.

Derfor.

American Pie: Worldwide: $235,483,004 (budsjett: 11 millioner USD)

American Pie 2: = Worldwide: $287,553,595 (budsjett: 30 millioner USD)

American Wedding (American Pie 3) = Worldwide: $231,449,203 (budsjett: 55 millioner USD)

Jeg fant ikke tall på de andre filmene, men de var nok lønnsomme de og, selv om de bare kom på DVD. (stod i hvertfall: DVD Premiere på numbers.com)

Lenke til kommentar

Jeg likte de tre første, spesielt 1'ern. Men etter å ha sett 4'ern og halvparten av 5'ern fikk jeg nok. Den siste har jeg ingen planer om å se, har bedre ting å kaste bort tiden på.

Lenke til kommentar

Braveheart

Er dette den ultimate epic? jeg har vansklig å velge mellom denne og Gladiator.

Filmen er alt den skal ha, store dramtiske slag, triste sener, vakre sener, gripende sener, der man bare roper JA!! inni seg. musikken er perfekt og det gjør filmen nesten perfekt. greit nok, den er ca. like historisk som Asterix og Obelix, eneste som er riktig i filmen er navn ellers er det like mye fantasi som LOTR. men det gjør ingen ting, den er så drit bra.

Slutten er en av de kuleste på film.

10/10

The Simpsons Movie

alt for lik sesong 11-15 lo en gang i løpet av filmen. alt for dum den mangler de smarte vitsene som gjorde de første 10 sesongene så gode. man merket at de gikk tom for ider ganske fort da filmen ikke greier 90min en gang.

hvor er den 2 timer lange epicen som en serie som simpsons fortjener

5/10

Lenke til kommentar
musikken er perfekt og det gjør filmen nesten perfekt.

En skam at ikke James Horner vant Oscar for musikken til Braveheart.

så sant så sant, musikken er ekstremt viktig på epics.

kanskje viktigere enn i noen andre filmer. det er den som setter steminga.

jeg er ganske sikker på at braveheart ikke hadde vært halve filmen den er uten den riktige musikken

samme med Gladiator

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...