TomJ Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Det gjør den vel strengt tatt ikke. De er ca på linje, jeg vil nesten putte 4ern først. 2ern er ordentlig svak i mine øyne. Forsåvidt enig med deg der. 2'ern har bra action men ikke noe særlig mer. Endret 4. desember 2007 av TomJ Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 2'ern er ålreit den, og definitivt en bedre Die Hard film en 4'ern. Men jeg synes da sistnevnte var likevel god underholdning, til trossom man manglet ekte mannevond action og banning slik serien er kjent for. Problemet er: skal man vurdere 4'ern utifra hvor god film det er eller hvor god Die Hard film det er? Fordi det er ikke tvil om at mange "Die Hard" Die Hard-fans ble utrolig skuffet. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg vurderer den som en Die Hard-film, og i mine øyne er den minst likegod med 2ern, om ikke bedre. De to ligger i en sump bak, uten mulighet til å komme nær 1ern og 3ern. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 For min del blir Die Hard 4.0 litt for fjortissretta til at jeg kan sette den over 2'ern Die Hard-messig. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 Nja, det kan jeg være enig med deg til en viss grad i. Men Yippi Ki Yay-et trakk opp stort. Men det merkes at den er retta mer mot ungdom, men man jo tilpasse seg litt etter dagen samfunn. Selv om jeg savnet litt mer Old School-McClane. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 Nja, det kan jeg være enig med deg til en viss grad i. Men Yippi Ki Yay-et trakk opp stort. Men det merkes at den er retta mer mot ungdom, men man jo tilpasse seg litt etter dagen samfunn. Selv om jeg savnet litt mer Old School-McClane. Bob: Så du rated eller unrated? For som du sikkert vet, er Yippi-Ki-Yay'en i rated ufullstendig. Syntes selv dette var et stort tap for filmen, PG-13 triks Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 Je, det var vel Yippi-Ki-Yay Moth *bang* eller noe sånt i den versjonen jeg så. Ellers var det lite banning, lite rå mannevold, fokus på datahacking, nerder etc. Filmen er langt mer ungdomsvennlig enn tidligere i serien, men jeg synes den likevel var vellagd, hadde et godt driv og til tider morsom. Så jeg klarer ikke slakte filmen ned for fote slik enkelte fans har gjort. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg så rated-utgaven, men jeg skjønte jo at det ikke skulle være sånn på 'manne-utgaven', derfor propsa jeg det utifra det Selv om den er mer barnevennlig enn forgjengerne, vil jeg fortsatt sidestille den med 2ern. Lenke til kommentar
nosync Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Såg nettopp Imposter, og var svært overrasket hvor mye jeg likte filmen. Om filmen Filmen dreier seg om "helten” Spencer Olham (Gary Sinise) som blir misstenkt å være en "alien" i forkledning etter at et romskip klarte å bryte seg igjennom skjolden som beskytter byen. I skipet finner de en "hitlist" over folk, og disse har vist seg å være byttet ut (drept) og erstattet med alien kopier. Disse kopiene har fått bomber plassert i hjertet, og eksploderer når de er nær sitt "target". Tingen er at disse kopiene er 100% som mennesker, og har blitt fylt inn med hukommelsen til personen de har erstattet sånn at de er svært vanskelig å oppdage. De har DNA og alt. Selve bomben kan heller ikke oppdages på "vanlig" måte. Eneste de kan gjøre er å drepe han (ved å borre ut hjertet som inneholder bomben). Spencer skriker at han ER menneske og klarer å komme seg ut fra arrest og er på rømmen, siden han vil selvfølgelig ikke bli grotesk boret opp bare for at de finner ut dem tar feil.... De jakter etter han svært intenst siden de meiner hans "target" er en politisk person. Mine tanker Ja effektene er ikke bra (er tross alt fra 2002), som i by sener osv ser du tydelig CGI. Men der det var mer viktig, som omgivelser og opp nær action var det mye bedre. Er blant annet en sene der de "borrer" i brystet på en person for å ta ut bomben som var overraskende bra laget. Sluttet av filmen er svært bra, og gav meg en god følelse av å ha sett en bra underholdende film. Selv om til tider dårlig skuespilling (utenom Gary Sinise), og litt "TV film" kvalitet særlig når en skuespill fra CSI Las Vegas dukker opp med en liten rolle.... Dersom du liker filmer som Equilibrium, The Arrival, Minority Report, som tar stilling på en persons identitet og "Sci-Fi" så anbefaler jeg denne! Gir denne en 7/10 Endret 4. desember 2007 av nosync Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Dersom du liker filmer som Equilibrium, The Arrival, Minority Report, som tar stilling på en persons identitet og "Sci-Fi" så anbefaler jeg denne! Ooh, burde kanskje se den da Endret 4. desember 2007 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
nosync Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 Ooh, burde kanskje se den da Hehe, håper jeg ikke la for mye forventinger til den sånn at du blir skuffet. Den er langt ifra samme klasse i kvalitet som de filmene, men ligger innenfor samme handling/følelse. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg så rated-utgaven, men jeg skjønte jo at det ikke skulle være sånn på 'manne-utgaven', derfor propsa jeg det utifra det Selv om den er mer barnevennlig enn forgjengerne, vil jeg fortsatt sidestille den med 2ern. At 2'ern banker 4'ern handler lite om han sier fuck eller ikke. Mclane var for cool, filmen hoppet for mye mellom steder og var i FFW. I tillegg var den for overdrevet t.o.m etter Die hard sin standard. Samt at plottet i filmen ikke hørte hjemme i en Die-Hard film Imo, å filmens badguy var boooring. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 ja, skurken i DH4 er drit kjedelig, han er ingen Hans Gruber(som er en av de beste badguysa EVER) F35 senen er også noe av det mest tullete lagt til film. Die hard har alltid vært en action film som er litt jordnær, ikke en Rambo film, eller True Lies. Die hard har vært en action film som har vært på grensa til å bli en thriller Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Angående F35 scenen... "ejection"-scenen i Die Hard 2 er temmelig latterlig og over-the-top den og Endret 4. desember 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 Ikke så mye som F35 scenen... Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 Ikke så mye som F35 scenen... Nei, men den har noen av de samme elementene. (over the top) Troverdig? Neppe... (det gjelder for begge scenene, selv om F35 har hover) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 jeg kan ALDRI tro at en pilot som har gått gjennom år med trening og som forsvaret har brukt millioner på å trene er så dum at han åpner ild på en motorvei full av sivile. tenk på det spetakelet som ville skjed om det hadde skjedd, piloten hadde blir dømt for drap på alle sivile som ville gå tapt, alle sjefene for flyforsvaret måtte gå, ja kanskje til og med presidenten. bare fordi han får Go code gjør han idiotiske ting. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 Mener å huske han får go coden fra bad guysa? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) jeg kan ALDRI tro at en pilot som har gått gjennom år med trening og som forsvaret har brukt millioner på å trene er så dum at han åpner ild på en motorvei full av sivile. tenk på det spetakelet som ville skjed om det hadde skjedd, piloten hadde blir dømt for drap på alle sivile som ville gå tapt, alle sjefene for flyforsvaret måtte gå, ja kanskje til og med presidenten. bare fordi han får Go code gjør han idiotiske ting. Der er vi 100% enig. En rasjonell tankegang går ikke sammen med actionfilm av typen rettfram action. (at man tenker på collateral damage, folk som blir skadd osv, ting som strider mot logikken) Endret 4. desember 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) The Bridge on the River Kwai Jeg pleier ikke å like sånne filmer. Krigsfilmer fra 50-tallet har en tendens til å være kjedelige, det er rett og slett noe med WWII som ikke er like sexy som Vietnam. De to avgjørende faktorene her var nok David Lean (som står bak en av de aller beste dialogbaserte filmene noensinne, Brief Encounter), og at den ikke handlet like mye om krig som om mennesker. Jeg kjenner til kontroversene rundt karakterene og at de ikke nødvendigvis oppførte seg slik i virkeligheten, men det er jeg som de fleste vet helt likegyldig til. Karakteren Shears er noe av det mest imponerende jeg har sett på film, og det er sjeldent jeg lar meg imponere av folk som står for det han sto for. Jeg hadde nok irritert meg hvis noen andre var så sta når det gjaldt hvorvidt offiserer skulle jobbe eller ikke, jeg så på krigsfanger som krigsfanger og menensker som mennesker, hvor rang ikke burde ha noe å si. Likevel var det noe med måten han klamret fast til sivilisasjon og ære, spesielt i dialogene med medoffiserene om hvorfor han insisterte på å lage broen så god som mulig, som gjorde at jeg fikk lyst til å plukke opp en spade og begynne å hjelpe til. Det var en replikk som jeg synes var særdeles treffende, og kan vel avslutte med den: "One day the war will be over. And I hope that the people that use this bridge in years to come will remember how it was built and who built it. Not a gang of slaves, but soldiers, British soldiers, Clipton, even in captivity. " Anbefales. Endret 4. desember 2007 av SteffyPants Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå