Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Må si meg enig her. Pirates filmene er overvurderte. Den første er bra, den andre å tredje er mindre bra. Den tredje var direkte kjedelig. Eneste som gjorde at jeg i det hele tatt gadd å sitte igjennom hele den tredje var Captain Jack Sparrow. Johnny Depp er genial i den rollen.

 

Som Fruktkake sa for ett par poster siden. Den frierei / gifte seg delen i siste filmen var helt latterlig, men når jeg først snakker om Fruktkake her. Predator dårlig? Må du gi deg. Første er jo konge, å må si jeg synes toeren også er bra. Men selvsagt, hver sin smak :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pirates filmene er jo geniale da. 2'ern er kanskje ikke akkurat no å hoppe i taket for, men 1'ern er en av de bedre filmene som har blitt laget i det siste. Som nevnt tidligere Johnny Depp er utrolig morsom. :D

 

DE er geniale? Du sier 1ern er konge, påstår at 2ern er middelmådig, og nevner ikke engang 3ern? Nei, Pirates er i bestefall en middelmådig trilogi i mine øyne.

Lenke til kommentar

En Kärlekshistoria

 

Mitt første møte med Roy Andersson. Handlingen foregår på Sverige, sent 60- tidlig 70tall, og handler om to ungdommer som forelsker seg i hverandre. Men det er bare overflaten i filmen. Går man dypere inn, vil man finne historier om distanse, en søken etter materialistiske verdier, og et sosialt skille. De voksne i filmen har det absolutt ikke godt, og for ungdommene som mer eller mindre nyter hverdagen, kan det bli tøft å bli eldre, hvis man ender opp som sine foreldre.

 

Mange av klippene i filmen er lovlig lange. Det blir nesten så man titter på klokka, men det fungerer. Mange scener er nesten helt blottet for dialog, og man bevitner hendelsene på skjermen, som blir akkompagnert av miljølyder og et fortreffelig soundtrack. Andersson benytter seg mye av kontraster, noe som gir en annerledes og god filmopplevelse.

Filmen har også morsomme sider, og opptil flere ganger ler man av replikkene og/eller handlingene.

Men filmen har et dypere lag, og mye av det som blir tatt opp, er relevant den dag i dag.

 

Karakter:

7,5/10

Lenke til kommentar

South Park: bigger longer and uncut

 

Jeg er på ingen måte en South park fanboy og syns serien er på sitt beste god men ikke noe mer. men denne filmen er fantastisk, beste musikalen siden Hair.(i film, once more with feeling i buffy er bedre)

 

Sangene er lette å huske, og har mye bedre kvalitet en man ville tro south park folka greier å lage.

 

en film man kan se om igjen og om igjen

9/10

Lenke til kommentar

Flight on the Phoenix

 

Et lastefly på rutinetur flyr brått inn i en storm med høy turbulens, noe som får dem til å nødlande hundrevis av kilometer ute av kurs i den karrige Gobi-ørkenen. Blant de overlevende er det en eksentrisk passasjer som får dem til å begynne å bygge et nytt fly – mot alle odds, mot alt fornuftig håp, og iblant mot hverandre

 

Min mening om filmen:

 

Jeg syns denne filmen var helt ok, men jeg må si at jeg hadde større forventning til den. Det skjedde litt for lite i filmen, og det var ikke så mye spenning som jeg hadde håpet på. Men en OK film som folk burde se uansett.

 

Så jeg gir denne filmen 5/10

Lenke til kommentar

I Know Who Killed Me”

 

Den lille idylliske byen, New Salem, er lammet av frykt. En bestialsk seriemorder er løs. Han bortfører unge kvinner og holder dem fanget i fl ere dager mens han torturerer dem, for til slutt å drepe dem. Politi og FBI har ingenting å gå etter, og da Aubrey Fleming (Lindsay Lohan) forsvinner er alle overbevist om at han har slått til igjen. Da alt håp synes å være ute dukker Aubrey opp, bevisstløs og forslått. Da hun våkner på sykehuset påstår hun at hun slett ikke er Aubrey, men stripperen Dakota Moss. Hun forsøker desperat å få polititet til å etterlyse Aubrey, som hun mener fortsatt er i livsfare. Men har hun rett eller spiller hukommelsen hennes henne ett puss?

 

Hehe, denne filmen har blitt slakta i nesten alt av anmeldelser, men plottet virka både originalt og interesant nok til at jeg ville gi den en sjanse.

 

Lindsay Lohan gjør en grei dobbeltrolle som Aubrey/Dakota. Vi får se henne "strippe" (hun har alltid undertøyet på) og bli torturert. Altså ikke akkurat som i hennes forrige filmer.

Men hun klarer faktisk å bære filmen bra til tross for en til tider ganske forvirrende historie. Scenene er overfyllt med enten blått eller rødt. (noen ganger ser dette ganske bra ut, andre ganger blir det litt for mye) Fargene kan man si gjør det lettere å skille mellom når vi følger Aubrey eller Dakota siden filmen hopper i tid.

Filmen starter ganske lovende. Så tar plottet vendinger, og slutten er et sammensurium med en løsning så idiotisk og teit at man kan lure på om hele filmen bare var en vits. Det er rett og slett alt for mye som ikke blir svart på her. For den løsningen vi får, nekter jeg å ta seriøst.

Kanskje er dette meningen også. Bare se her; http://www.imdb.com/title/tt0897361/board/nest/81020411?p=1

Men allikevel kan jeg ikke gi den mer enn.

 

4,5/10

Endret av Panic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...