Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Toern er fortsatt best syns jeg. Masse slakting, store tøffe gigahelikoptere, slemme russere og haugevis av kanon oneliners.

 

RAMBO SKAL IKKE GRINE og få sammenbrudd!

 

Han skal være barsk og si ting som "When you fight the war, you BECOME the war"

 

Eller når russeren torturerer ham og sier "I see you are no stranger to pain"

skal han svare "I was married once".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Rambo "First Blood" er faktisk en veldig bra film. De to oppfølgerene er bare søppel. Håper den fjerde som kommer over nyttår er nærmere den første, men er redd det blir samme drittet som 2'eren å 3'eren dessverre.

 

Angående når russeren torturerer ham og sier "I see you are no stranger to pain"

skal han svare "I was married once".

 

Dette er ikke fra Rambo, eller den første delen er det, altså "I see you are no stranger to pain" at han svarer "I was married once" er fra Hot Shots, å da er det ikke Rambo som blir torturert, men faktisk Col. Trotman.

Lenke til kommentar
Toern er fortsatt best syns jeg. Masse slakting, store tøffe gigahelikoptere, slemme russere og haugevis av kanon oneliners.

 

RAMBO SKAL IKKE GRINE og få sammenbrudd!

 

Han skal være barsk og si ting som "When you fight the war, you BECOME the war"

 

Eller når russeren torturerer ham og sier "I see you are no stranger to pain"

skal han svare "I was married once".

Før Sylvester selv tok over filmen var det nettop det filmen skulle være. Nedbrytelsen av en tidligere Vietnamveteran i tillegg til at samfunnet tok han dårlig imot. Det ble visst for mye sipping og det ble bare tøv. Etter mye klipping ble filmen kortet ned med noe sånt som 25 min. Og den ble sånn som i dag. Sylvester ville faktisk droppe hele filmen pga førsteutkastet.

 

(Rett meg om jeg tar jæævlig feil. Kjører ikke via kilder nå, men det ble sagt på en eller annen kanal.)

 

Edit: Dagon: 3ern er i Afghanistan. Gamlesjefen er tatt i gissel. Latterlig historie ^^

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Vel, jeg ser mye heller Rambo 2+3 enn enern. De andre har mye god humor. Enern er bare sippete.

 

What you call hell, HE calls home.

 

Eller hva med når Rambo (3) og Troutman springer fra en hel russisk arme, havner på en klippekant..troutman spør "hva faen gjør vi nå?"

Rambo svarer "Well I guess surrounding them is outta the question". Gull.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Bytex og alle andre som måtte disse First Blood og sier at "Rambo ikke skal sutre" - og samtidig sier at oppfølgerne er så mye bedre; LES BOKA. Filmen er basert på boka med samme navn. Den er en OK+ adapsjon av boka. Kunne vært bedre, men den fungerer godt nok. Dere vet forhåpentlig vis at den første filmen faktisk kom først? Det er oppfølgerne som skal rette seg etter den første - ikke omvendt. First Blood Part II og Rambo III er bare noen tåpelige actionfilmer som har minimalt å gjøre med den første filmen. De skjemmer faktisk den første. Irriterende. Selv om man ikke er en realisme-freak må man nesten le når Rambo gjør det han gjør i de to oppfølger-filmene. Godt eksempel er M72+helikopter-scenen. At Rambo dreper alle og at de ikke treffer en dritt er også noe å pirke på.

 

...Men man trenger ikke å pirke. "Rambo 2" og Rambo 3 er noen temmelig dårlige filmer. Huff.

 

Humoren er forøvrig stort sett ufrivillig.

 

...Dette er selvsagt min mening.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

American Gangster

 

Hadde store forventninger men må si jeg ble litt skuffet. Hovedproblemet mitt med filmen er historien som ikke blir voldsomt engasjerende, spesielt siden den skal forteller to paralelle historier. Hadde den fokusert på Lucas ELLER Roberts så er jeg sikker på at den hadde blitt bedre. Fikk heller aldri følelsen av at Lucas var den farligste typen i byen. Vi fikk rett og slett se så lite av det han gjorde. Teknisk er den lekker med god klipping og herlig musikk! Likte stemninga og fikk skikkelig The French Connection-følelse av filmen, men som sagt; historien er den svake biten.

 

5/6

Lenke til kommentar
Så du påstår det JEG liker er bare søppel altså? Det blir for teit.

 

Hvem, jeg? Ja, etter min mening er det sånn at Rambo 2 og 3 er søppel. Nå respekterer jeg heldigvis det at andre folk har andre meninger, og at ingen ting trenger å være korrekt. Uansett, jeg synes det er teit at du sier at "Rambo 1" har for mye sipping i forhold til resten av filmene. De to oppfølgerne burde være like "sippete". De er tross alt oppfølgerne som er oppfølgere av den første (duh?). Den første filmen er også basert på ei bok som er like "sippete".

 

Dessuten la jeg til på slutten at det var min mening, og ingen dokumentert statistisk yada-tullball-greie.

Lenke til kommentar

Beowulf (3d version)

 

Så nettop Beowulf på kino. Og det er jeg glad for at jeg gjorde. Hadde ikke så store forhåpninger til filmen selv om jeg liker historien og vi fik se pixel puppene til Angie.

 

Men filmen overasket meg. 3d versionen som jeg så var mye bedre 3d en jeg trodde det skulle bli. Visste faktisk ikke at det kunne bli så bra. Og at filmen generelt sett underholdte bra gjorde at dette ble godt over middels. Spørs om jeg hadde blitt like imponert over filmen uten 3d for det var i grunn 3d effekten som gjorde at jeg til tider glemt at det var animasjon. Alt ble så livaktig.

 

Eneste som trekker ned er litt fakta feil. Historien går for seg i Danmark. Danmark er flatt! Danmarki filmen så mer ut som jotunheimen. Men det glemte jeg fort ^^

 

8.7

Lenke til kommentar

Så den siste Pirates of the Caribbean i går. Det var en dårlig film. Alt for langstrukket, ble lite engasjert i filmen og datt litt ut. Virker som de ville ha en liten duft av Ringenes Herre i den, men det misslyktes de med. Frieriet var bare patetisk, og jeg håpet Orlando døde mot slutten. Kanskje det har noe med at det ikke er min aldersgruppe. Tross alt er den ikke så dårlig som f.eks Predator.

 

5/10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...