Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

The Science of Sleep

 

Jeg hadde sett frem til denne "litt franske" og "litt spesielle" filmen av den litt oppskrytte Gondry. Jeg liker sånne filmer. Og det gjorde jeg også her frem til de siste minuttene. Jeg vet ikke hva det var men (jo, jeg vet egentlig det, men jeg har ikke tenkt å spoile) sjarmen forsvant helt. Bortevekk. Filmen, som kunne vært et meget godt minne, ødela seg selv. Huff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nok hatt den på clipboard en stund ja.

Litt enkel søking gjør trikset, meget unge mann.

Søking ja, sure sure. Hadde funnet deg mye mer spennende om du faktisk hadde hatt den på clipboard i 3 år, de fleste store kunstnere har jo tross alt alle hatt sine små/store psykotiske trekk.

 

Er forøvrig 2 uker eldre enn deg om du teller i forumet.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Ocean's Thirteen

 

Etter Ocean's Twelve hadde jeg lave forventninger til filmen, men denne overrasket meg faktisk en smule positivt. Som vanlig er det morsomt å se på hvordan de helt forskjellige karakterene bidrar med sitt for å gi historien gnist. Skuespillet var det ikke noe å utsette på, og det hele er toppet med god humor og flotte dialoger.

 

Men filmen har og noen store mangler: Den er ikke like smart og interesann som før, noe som er svært viktig i denne filmen. Den virket kansje rett og slett ikke like strøken som 1'ern.

 

6/10 - Nokså godt

Endret av Bakke
Lenke til kommentar
Jeg tror det har mer med perfeksjonismen til Kubrick å gjøre. Han hadde ikke klart å filme den på en måte som gjorde ham selv fornøyd, selv om han kanskje hadde klart å lage en versjon som publikum likte.

 

Netopp, Kubrick ville jo ha perfekte prosjekter uten at de virket pretensiøse, og ofte gikk det år etter endt innspilling før Kubrick var fornøyd nok med klipping (og ofte gjenninnspilling av scener) til at han ville vise fram filmen på lærettet. Han var jo kunstner og la veldig mye av sjelen sin i produksjonenen, og tenkte sjeldent "selger dette", men derimot "er dette kunst jeg kan stå inne for". Konsekvensen ble jo blant annet at han brant sin første film i ettertid, som slettes ikke var så håpløs som man skulle tro med tanke på at det var laget av en ung ukjent filmskaper på ekstremt lavt budsjett (jeg har sett det som er igjen av kopier av gamle videoopptak). Dette gjorde jo også at han kuttet ut å jobbe for Hollywood relativt tidlig, da han ikke ville presses til å gjøre valg som gikk i mot hans kunstneriske integritet.

Lenke til kommentar

The Rock

 

Bays Beste film, ligger et godt stykke over alle andre filmer han har lagd.

alt klaffer i denne filmen, musikk action og ikke minst skuespillerne.

er vel ingen som ser kulere ut med grått hår og skjegg enn Connery,

Harris stor spiller som en "god" badguy. selv Cage passer i filmen, han passer mye bedre som en nærd enn en tøffing. jeg har med villje ikke sett denne filmen på en stund så jeg kunne nyte den full ut, og det gjorde jeg.

 

9/10

Lenke til kommentar

High School Musical (2006)

 

Velkommen til Alburquerqe, New Mexico - et sted hvor kvinner er kvinner, menn er kvinner og hvor bipolare skolebarn bryter ut i spontan sang og dans på de merkeligste tidspunkt.

 

Idèen bak filmen er urgammel. Gutt møter jente, det oppstår søt musikk hvor de deretter blir frøset ut av vennegjengen på grunnlag av at de har bedrevet med litt selvrealisering.

High School Musical er en forunderlig film som i mine øyne spiller på det faktumet at konformitet er en fin ting, og at det absolutt ikke er lov å lykkes med noe her i livet.

 

Musikken og koreografien er top notch, men jeg irriterte meg flere ganger over at ei tjukk dame danset hip-hop i bakgrunnen.

 

Alt i alt så er denne filmen anbefalt for store såvel som små.

Lenke til kommentar

Futurama:Benders big score :dribble:

Denne filmen levde ikke opp til episodene, ganske grei litt som the simpsons movie, ikke noe spesielt god og ikke dårlig.

Syns det ble litt rart med lang film, ble for kjedelig i lengden. Det var ganske genial historie men for kjedelig med så lang tid og fortelle den på, men den hadde ikke passet inn i en episode. Heller en film på en time hadde jeg likt.

 

7/10Fordi det er futurama :dribble:

Lenke til kommentar

Die Hard 4

 

Alle kjenner konseptet: Et eller annet fryktelig skjer, og John McClane skal rydde opp. Denne gangen er det kampen mot teknologien som gjelder.

 

Bruce Willis ER John McClane, det er det ingen tvil om. Som en kompis poengterte, McClane er den eneste actionhelten med karisma. Du kan putte hvem som helst(Van Damme, Arnold, Stallone etc) i denne rollen, og det blir ikke halvparten av hva Willis leverer. Men denne gangen er det ikke like skarpt. Vittighetene kommer ikke like ofte, noe jeg tror er en følge av at Willis blir eldre, og at filmen skal treffe et yngre publikum. For det er ingen tvil om at filmen er tonet ned litt, for å få lavere aldersgrense. Den endte jo uansett på Pg-13, så de kunne vel kjørt på litt mer.

 

Når det er sagt, så er det mye som funker i filmen. Selv om McClane begynner å dra på åra, kan han fortsatt herje litt med terrorister. Han er jo barsk som en viking, og du skal være bra dum for å kødde med han. Det jeg savner, er litt mer personlige problemer, og/eller motiver. Det er det som driver de 3 første Die Hard-filmene, og McClane er rett og slett litt for 'snill' i denne filmen.

 

Timothy Olyphant(aktuell i Hitman-filmen) spiller skurken, og det er en bedrøvelig affære. Makan til upersonlig og kjedelig skurk skal du lete lenge etter. Man får overhodet ikke noe forhold til han, der han gjemmer seg i basen sin bak pc'ene.

Men bortsett fra snillismen til McClane, og den elendige skurken, funker filmen rimelig bra. Å lage en fjerde film i rekken er kanskje unødvendig, men når det først blir gjort, kunne resultatet vært verre. Det er moro å se Bruce Willis hoppe rundt og knerte terrorister, selv om filmen ikke når helt opp til det beste i Die Hard-serien.

 

Var litt i tvil om karakteren, men et overraskende bra 'Yippi Ki Ya, Motherfucker' gjorde at jeg trakk opp til:

 

6,5/10

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar

Rambo: First Blood

 

Action through and through. Heftige scener og mye krig og slåssing. Deilig å se på sånne filmer når man er trøtt eller syk fordi man trenger nesten ikke å tenke for å skjønne hva som skjer.

 

8/10

 

 

Metal, A Headbanger's Journey

 

Lang fordypningsdokumentar om musikksjangeren metal. Det var veldig fint at han fikk med veldig mange sjangre på så kort tid.

 

8/10

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

American Gangster

 

Skal bli spennende å se hvor mange Oscar denne kommer til å stikke av med. Fantastisk film. Jeg trodde ikke organisert kriminalitet kunne bli så moro uten Joe Pesci i en av rollene.

 

9.5/10

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...