Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Parfymen

 

Personlig syns jeg den var ganske langtekkelig, pretensiøs mht alt som ikke har noe med handling å gjøre*, samtidig som den faller alt for kort sammenlignet med andre filmer uten plot (Magnolia, Lost In Translation). Historien har riktignok et tynt plott om noe som er svært vanskelig å filmatisere, for min del kunne de godt ha latt vær å prøve, selv om de sannsynligvis har filmatisert den på best mulig måte. Selvom filmen ikke var totalt bortkastet tid, gikk jeg fra den med ett veldig likegyldig inntrykk av den.

 

4,5/10

 

*EDIT: Dette var dårlig forklart. Jeg mener hvordan lukter blir vist med flytende kamerabevegelser og teit musikk, alt i et litt døsig tempo. Det som kanskje skulle vært vakkert, er kjedelig, på en pretensiøs måte. Håper dette var bedre forklart.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Superbad

 

Hadde rimelig høye forventning til denne filmen fordi jeg så imdb-karakteren og kompisen min sa at den var jævlig morsom så jeg dro på kinoen og så den. Jeg ble betatt. Jeg var helt inne i filmen. Jeg tror jeg fant den ekstra morsom fordi jeg kjente megt så godt igjen i karakterene. Det kunne liksom ha vært meg og kompisen min :p

 

Når de to gutta lå sammen i senga og sa I Love You til hverandre om og om igjen så fikk jeg latterkrampe.

 

8/10 flott!

Lenke til kommentar

Sunshine

 

Sola slokner. Menneskeheten sender ut et romskip for å fyre av en atombombe inn i sola slik at vi tenner den igjen.

 

Lettere søkt historie, men jeg overser alle logiske feil og mangler, og historien holdt en time. Dessverre varte filmen halvannen... Siste tredelen av filmen var bare schludder og pølsevev, og trakk helhetsopplevelsen ned til ca 0.

 

Ikke verdt å bruke verken tid eller penger på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

High School Musical 2

Åh herregud. Sånn går det når man skal passe småsøsken, men hadde kanskje forventet å fnise en gang eller at ikke alle sangene var klin like. No such luck. Moralen "om vennene fra skolen liker meg er viktigere enn fremtiden min" trakk ned til absolutt bunnkarakter

0/10

Lenke til kommentar
Parfymen

 

Personlig syns jeg den var ganske langtekkelig, pretensiøs mht alt som ikke har noe med handling å gjøre*, samtidig som den faller alt for kort sammenlignet med andre filmer uten plot (Magnolia, Lost In Translation). Historien har riktignok et tynt plott om noe som er svært vanskelig å filmatisere, for min del kunne de godt ha latt vær å prøve, selv om de sannsynligvis har filmatisert den på best mulig måte. Selvom filmen ikke var totalt bortkastet tid, gikk jeg fra den med ett veldig likegyldig inntrykk av den.

 

Prosjektet er helt klart vanskelig, i det hele tatt veldig modig forsøk, i og med at Stanley Kubrick ga opp denne romanen og karakteriserte den som, "not possible to adopt to the screen". Etter å ha jobbet med prosjektet i over 10 år, når Kubrick mente at dette var et ugjenomførbart prosjekt, er det neppe noen andre som kan klare det. Jeg har selv sett filmen, og er enig med det meste du sier, samtidig ville jeg nok gitt den litt høyere karakter enn 4.5.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Prosjektet er helt klart vanskelig, i det hele tatt veldig modig forsøk, i og med at Stanley Kubrick ga opp denne romanen og karakteriserte den som, "not possible to adopt to the screen". Etter å ha jobbet med prosjektet i over 10 år, når Kubrick mente at dette var et ugjenomførbart prosjekt, er det neppe noen andre som kan klare det. Jeg har selv sett filmen, og er enig med det meste du sier, samtidig ville jeg nok gitt den litt høyere karakter enn 4.5.

 

Så fordi Kubrick ikke klarte det, så klarer ingen andre det heller? Tull.

Lenke til kommentar

4,5 var kanskje en veldig streng kartakter til en film hvor skuespill og scenografi (ikke skyt meg, cun, fordi jeg bruker ord jeg ikke er helt sikker på hva betyr) er såpass sterkt levert. Mange sterke navn som leverte absolutt godkjent innsats. Jeg ga den 4,5 fordi det er sannsynligvis den mest likegyldige karakteren jeg kunne gitt, ikke bra, ikke dårlig, mye det samme jeg følte for filmen det øyeblikk jeg hadde sett den ferdig.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg den sniffa på terningkast 6. Stemninga, fotoet og hvordan den er fortalt, er fortryllende. Elsker måten han dreper jentene på samlebånd nærmest. Viser bare hvordan han var totalt oppslukt i luktene og ga faen i jentene. Også så utrolig kult at han dreper jenta som på mange måter framstår som et lite vendepunkt. Slutten er så over-the-top, men digga det virkelig andre gangen jeg så den.

 

Hva så om Kubrick ikke klarte å filmatisere den? Det kunne vel hende at om han hadde prøvd å filmatisere den så hadde den sikkert blitt totalt annerledes.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Beowulf

Jeg hadde noen betenkeligheter til at filmen skulle være 100% CGI og stilte meg tvilende på om den skulle fungere. Nå i ettertid må jeg si meg overrasket, synes filmen som helhet var storartet.

 

Meget imponerende "voice acting", rollefigurene fungerte fascinerende, spesielt Angelina Jolie med sin lakoniske og gåtefulle fremtreden og ufordøyelig skjønnhet. Historien var tilfredstillende og kampscenene var alt annet enn søvndyssende.

Lenke til kommentar

Angelina Jolie er skjønn ja, men det er faktisk ingen steder i den egentlig Beowulf-sagaen der mora til Grendel fremstilles som noe annet enn et grusomt og heslig/stygt monster. Så det er bare noe Hollywood har tilegnet henne for å trekke publikum. Hvem vil ikke se A.J kliss naken? (selv om det er bare CGI).

Lenke til kommentar
Angelina Jolie er skjønn ja, men det er faktisk ingen steder i den egentlig Beowulf-sagaen der mora til Grendel fremstilles som noe annet enn et grusomt og heslig/stygt monster. Så det er bare noe Hollywood har tilegnet henne for å trekke publikum. Hvem vil ikke se A.J kliss naken? (selv om det er bare CGI).

Kremt, er hu kliss naken? :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...