Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, filmen er vel laget for at Ottar skal ha noe å glede seg over når

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
machomannen knekker sammen? Greit å for en gangs skyld ha en bad-ass som knekker helt sammen, fin måte å irritere alle som ønsker macho "Arnold-typer" stereotypisk måte å være på. Hadde vært fryktelig forutsigbart om Tarantino kjørte Stuntmann Mike hele veien i det stereotypiske sporet.
Det var en uventet "twist" og selv om jeg ærlig skal innrømme at det irriterte der og da, så er jeg glad for at Tarantino ikke kjørte standardløpet. Det ga vel karakteren litt mer dybde. Singer irriterte meg på lignende måte i Superman Returns når han fikk Supermann til å bli en kar som lusket i buskene og brukte syntet sitt til å spionere på en småbarnsfamilie. Out of character. Men er vel greit å bli irritert i ny og ne og regissører får vel et ekstra kick av å gjøre det.
Lenke til kommentar

Rescue Dawn

 

Hadde visse forventninger til denne filmen da selveste Christian Bale har hovedrollen. Jeg trodde den filmen skulle være bra, men satan den sugde balle. Den klarer ikke å engasjere, historien er rævva, og jeg gir egentlig faen i hvordan det går hele tiden. I tillegg til dette så er den faen så cheesy, i en sjanger det ikke passer å være dette. Sitater som "I love America. America gave me wings." og "The man who can scare me isn't born yet" bidrar til ufrivillig morsomme scener. Man skulle nesten tro at Christan Bale kunne redde denne filmen, men det gjør han ikke. Jeg synes han gjør en ganske dårlig jobb, og imponerer på ingen måte. Herregud som jeg kjedet meg.

 

2/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nja, filmen er vel laget for at Ottar skal ha noe å glede seg over når
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
machomannen knekker sammen? Greit å for en gangs skyld ha en bad-ass som knekker helt sammen, fin måte å irritere alle som ønsker macho "Arnold-typer" stereotypisk måte å være på. Hadde vært fryktelig forutsigbart om Tarantino kjørte Stuntmann Mike hele veien i det stereotypiske sporet.
Det var en uventet "twist" og selv om jeg ærlig skal innrømme at det irriterte der og da, så er jeg glad for at Tarantino ikke kjørte standardløpet. Det ga vel karakteren litt mer dybde. Singer irriterte meg på lignende måte i Superman Returns når han fikk Supermann til å bli en kar som lusket i buskene og brukte syntet sitt til å spionere på en småbarnsfamilie. Out of character. Men er vel greit å bli irritert i ny og ne og regissører får vel et ekstra kick av å gjøre det.

 

Du er glad for at Tarantino ikke kjørte standardløpet? "For en gangs skyld" liksom...

Lenke til kommentar
Nja, filmen er vel laget for at Ottar skal ha noe å glede seg over når
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
machomannen knekker sammen? Greit å for en gangs skyld ha en bad-ass som knekker helt sammen, fin måte å irritere alle som ønsker macho "Arnold-typer" stereotypisk måte å være på. Hadde vært fryktelig forutsigbart om Tarantino kjørte Stuntmann Mike hele veien i det stereotypiske sporet.
Det var en uventet "twist" og selv om jeg ærlig skal innrømme at det irriterte der og da, så er jeg glad for at Tarantino ikke kjørte standardløpet. Det ga vel karakteren litt mer dybde. Singer irriterte meg på lignende måte i Superman Returns når han fikk Supermann til å bli en kar som lusket i buskene og brukte syntet sitt til å spionere på en småbarnsfamilie. Out of character. Men er vel greit å bli irritert i ny og ne og regissører får vel et ekstra kick av å gjøre det.

 

Du er glad for at Tarantino ikke kjørte standardløpet? "For en gangs skyld" liksom...

Han mente vel at han ikke kjørte standardløpet sett i forhold til hva som er vanlig å gjøre med bad-ass'er, og ikke nødvendigvis at Tarantino kjører et standardløp ellers (hvis jeg forstod begge korrekt).

Lenke til kommentar
Jeg syns det var strålende. Jeg har aldri ledd så mye før på slutten av en film. En genistrek av Tarantino. Merker at han begynner å komme tilbake i god form med denne filmen etter de grusomme Kill Bill-filmene (og Jackie Brown).

Må si jeg likte slutten også, men å kalle det en genistrek er å gå altfor langt. Må også si jeg er uenig i deg angående Death Proof som film. Virkelig ræva dialog til å være en Tarantinofilm og altfor få høydepunkt. Kan være delvis enig med deg angående Jackie Brown; den er i alle fall en nedtur fra Pulp Fiction, men virkelig undervurdert likevel. Den hadde grooven som hans tidligere filmer hadde. Kill Bill derimot, vil jeg nå si er et mesterverk.

 

Min rangering av rene QT-filmer

1. Pulp Fiction

2. Reservoir Dogs

3. Kill Bill 1&2

4. Jackie Brown

5. Death Proof

Lenke til kommentar

Papillon

 

Dette var en film jeg hadde gledet meg til å se. Jeg leste boken i sommer, og det er en fantastisk bok. Derfor gledet jeg meg til å se filmen.

 

Papillon er basert på boken med samme navn av Henri Charriere, det er en selvbiografisk bok der vi følger Papi (som han blir kalt) fra han blir uskyldig dømt, og til han endelig klarer å rømme.

 

Det som irriterer meg med filmen er at de har tullet til historien, den følges ikke slik som jeg ville at den skulle følges. Filmen klarer heller ikke å få fram tankene til Papi, hva han tenker, og hvorfor han gjør som han gjør. Jeg føler at de må ha vært innom de fleste stedene som han har nevnt i boken, men vi får ikke vite hvorfor han er der, hva som

skjer og hvorfor han drar videre. Vi får heller ikke innblikk i hvordan Papi var som person. Jeg føler han blir framstilt feil i filmen. Det burde kanskje vært laget som en serie og ikke kun en enkel film. Og kanskje jeg hadde for store forventninger.

Men jeg er uansett dypt skuffet over denne filmen.

 

4/10

Endret av Panerai
Lenke til kommentar

Face/Off

 

Filmen er en solid film, men jeg syns det er noe rart med den, det er noe jeg ikke liker, syns på en måte Woo blandet for mye Hollywood og HK i stede for å bare lage HK, han måtte vel gjøre det for at filmen skulle selge i usa og europa. men syns ikke det passer helt, jeg villle likt å se en ren HK film med et Hollywood budsjett.

 

Selv syns jeg Replacement killers er en bedre hollywood HK film, den føles mer ut som en HK film, ikke bare fordi den har Fat, men action senene er i HK stil.

 

men så gjorde ikke RK det noe bra, mens Face/off gjorde det, så det viser vel at Woo gjorde riktig valg med å gjøre filmer mer amerikansk.

 

Filmen er fremdeles bra, alt er solid filmatisk, blide, lyd og muskk går hånd i hånd.

 

7/10

Lenke til kommentar
Shaun of The Dead

 

Haha! Så genialt konsept har jeg nesten aldri sett. Den lever virkelig opp til "en romantisk komedie, med zombies"

Satt og lo og fniste gjennom hele filmen, men det var fortsatt seriøse steder. Hele filmen var utrolig godt bygd opp og zombiene var utrolig godt laga.

 

10/10 epic

Beste scenen er "Dont Stop Me Now" :!:

Lenke til kommentar
Nja, filmen er vel laget for at Ottar skal ha noe å glede seg over når
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
machomannen knekker sammen? Greit å for en gangs skyld ha en bad-ass som knekker helt sammen, fin måte å irritere alle som ønsker macho "Arnold-typer" stereotypisk måte å være på. Hadde vært fryktelig forutsigbart om Tarantino kjørte Stuntmann Mike hele veien i det stereotypiske sporet.
Det var en uventet "twist" og selv om jeg ærlig skal innrømme at det irriterte der og da, så er jeg glad for at Tarantino ikke kjørte standardløpet. Det ga vel karakteren litt mer dybde. Singer irriterte meg på lignende måte i Superman Returns når han fikk Supermann til å bli en kar som lusket i buskene og brukte syntet sitt til å spionere på en småbarnsfamilie. Out of character. Men er vel greit å bli irritert i ny og ne og regissører får vel et ekstra kick av å gjøre det.

 

Du er glad for at Tarantino ikke kjørte standardløpet? "For en gangs skyld" liksom...

Han mente vel at han ikke kjørte standardløpet sett i forhold til hva som er vanlig å gjøre med bad-ass'er, og ikke nødvendigvis at Tarantino kjører et standardløp ellers (hvis jeg forstod begge korrekt).

 

You, sir, are correct. :)

Lenke til kommentar
Shaun of The Dead

 

Haha! Så genialt konsept har jeg nesten aldri sett. Den lever virkelig opp til "en romantisk komedie, med zombies"

Satt og lo og fniste gjennom hele filmen, men det var fortsatt seriøse steder. Hele filmen var utrolig godt bygd opp og zombiene var utrolig godt laga.

 

10/10 epic

Beste scenen er "Dont Stop Me Now" :!:

 

Den var kanon, men elektro var best :!: Fyafen som jeg lo! Og på "sup nigazz?"

 

edit:

Se filmen hos Youtube

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...