Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Ah... Visste jeg ikke. Det er bare det at det står TARANTINO! Limt midt på coveret, men det er kanskje ikke så uvanlig...

Den norske taglinen til The Rules of Attraction - "Fra de syke hjerne som gav deg Pulp Fiction og American Psycho!"

 

Men Tarantino har ingenting med The Rules of Attraction å gjøre. Det er Roger Avery som har laget den også, og han var med å skrev Bruce Willis historien i Pulp Fiction. Og manuset er basert på en bok av samme forfatter som skrev American Psycho.

 

Så aldri stol på hva de skriver på coverne. De prøver å få folk til å mistforstå. Spesielt når det er snakk om Tarantino.

 

Var det ikke Hostel som det står limt Tarantino med større skrift enn navnet på filmen nesten? Og var det ikke slik at han bare var ++producer elns?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zoe Bell eide. Hun var helt fantastisk. Høydepunktet i filmen var det siste minuttet.

 

8/10

 

Forferdelig skuespiller, tvers igjennom smertefullt å se hene spille. Men hun var viktig for filmen og den ville vært dårligere uten. Men så var det ikke skuespillet som gjorde at hun var en såpass viktig brikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Zoe Bell eide. Hun var helt fantastisk. Høydepunktet i filmen var det siste minuttet.

 

8/10

 

Forferdelig skuespiller, tvers igjennom smertefullt å se hene spille. Men hun var viktig for filmen og den ville vært dårligere uten. Men så var det ikke skuespillet som gjorde at hun var en såpass viktig brikke.

 

Det skjønner jeg ikke helt. Hun spiller seg selv. Du kan si at du ikke liker personligheten, men du kan ikke si at du synes hun gjør en dårlig prestasjon som seg selv :)

 

Edit: Var også relativt skuffet over skuespillet, spesielt fra Jungle Julia.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Om karakteren er seg selv så kan hun fortsatt spille dårlig, man er tross alt ikke den samme foran kamera som man er ellers. 50 Cent og Eminem spilte omtrent seg selv i de respektive filmene deres, og en del cameos i f eks Entourage er dårlig spilte selv om de spiller seg selv.

 

Hvordan vet du det? Hun er stuntkvinne så hun jobber foran kamera hele tiden. 50 Cent og Eminem spiller ikke seg selv forresten.

Lenke til kommentar
Zoe Bell eide. Hun var helt fantastisk. Høydepunktet i filmen var det siste minuttet.

 

8/10

 

Forferdelig skuespiller, tvers igjennom smertefullt å se hene spille. Men hun var viktig for filmen og den ville vært dårligere uten. Men så var det ikke skuespillet som gjorde at hun var en såpass viktig brikke.

 

Det skjønner jeg ikke helt. Hun spiller seg selv. Du kan si at du ikke liker personligheten, men du kan ikke si at du synes hun gjør en dårlig prestasjon som seg selv :)

 

Edit: Var også relativt skuffet over skuespillet, spesielt fra Jungle Julia.

 

Det er nå fint mulig å spille en dårlig seg selv, det er tross alt skuespill hun gjør. Og det er Hotel Cæsar over det hele, bet meg merke i det etter tre sekunder og lurte på hva i all verden hun gjorde i filmen. Men det fikk jeg jo fort svar på og hun er en essensiell karakter i filmen. Personligheten hennes har jeg ikke sagt noenting som helst om. Jeg refererer til skuespillet og det var dårlig.

Lenke til kommentar
Om karakteren er seg selv så kan hun fortsatt spille dårlig, man er tross alt ikke den samme foran kamera som man er ellers. 50 Cent og Eminem spilte omtrent seg selv i de respektive filmene deres, og en del cameos i f eks Entourage er dårlig spilte selv om de spiller seg selv.

 

Hvordan vet du det? Hun er stuntkvinne så hun jobber foran kamera hele tiden. 50 Cent og Eminem spiller ikke seg selv forresten.

Jeg vet ikke noe, jeg sier bare at det går an. Jeg aner ikke hvordan hun er ellers, kanskje hun er nøyaktig som i filmen, men det går ikke an å vite. At hun er stunt double betyr ikke så mye i forhold til skuespillerferdigheter.

 

Jeg skrev "omtrent seg selv", da.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar

Filmen ville uansett vært fint lite uten en person som Zoe Bell. Det måtte en stuntkvinne til og det fungerte ypperlig. Akkurat som Jackie Chan er nødvendig i hans type filmer, selv om skuespillet er heller under pari. Det er vel heller lite relevant. Men Bell bør holde seg til slike typer roller, for noen god skuespillerinne er hun ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg synes deler av dialogen ble unaturlig, men det var verst hos den første gjengen. Stuntman Mike skuffet meg også. Han kunne blitt gjort mye kulere. Logiske brister (som ikke kan ha vært der fordi det er "Grindhouse") som dette plaget meg:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvorfor syter Stuntman Mike når han får en flenge i overarmen, når han tidligere frontkolliderte med vilje? Han visste jo sannsynligvis at han kom til å ha vondt i ukesvis etter det krasjet ergo så bør han tåle smerte. Han er jo stuntmann.

 

Og er det bare meg eller sendte Jungle Julia meldinger til samme person som hadde to forskjellige nummere? Jeg fikk ikke sjekket.

Lenke til kommentar

Hvis bilen er spesialkonstruert for å tåle front-mot-front, så skulle man tro at det kanskje ikke var like vondt som hvis det skjedde med en vanlig bil? Akkurat det med bilkollisjoner på film er litt interessant, for jeg går med på det enten en liten smell fører til at føreren er bevisstløs eller et knallsmell ender i at helten bare må tørke bort litt støv fra skulderen og kjøre videre. Kanskje jeg er for vant til Michael Bays virkelighet, hvor alt er avhengig av hvorvidt det er helten eller skurken som kræsjer, men jeg reagerte ikke på det.

 

Det jeg derimot reagerte på var hvor awesome spillingen var i bilen da han gråt og helte alkohol over såret. Jeg ble litt rystet, jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bilen var konstruert slik at han ikke omkom, men han knakk jo nesen og fikk diverse småskader. Det gjorde uansett garantert vondere, både under og etter, enn flengen han fikk etter å ha blitt skutt.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Angående Death Proof og Stuntman Mike:

 

 

Kanskje han er vant til bilkrasj, men ikke til å bli skutt? Akkurat som at noen kan velte seg rundt i slanger, men er livredde for edderkopper.

 

Det er meget mulig, men det irriterte meg i hvertfall grenseløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...