Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vel spansk-amerikanske krigen er jo en helt annen tid,

 

de bruker ikke lengre musketter og fargerike uniformer osv.

 

de brukte Krag-Jørgensen under den krigen som var en moderne bolt rifle med 5 skudds magasin.

 

helt annen tid og taktikker

 

Sant nok, den er jo fra helt på slutten av 1800 tallet. Men det er en bra krigsfilm / serie de fleste ikke har sett som faktisk er veldig bra. Derfor jeg anbefalte den.

Lenke til kommentar

Fracture. Langdryg og dørgende kjedelig krim. Selve plottet er altfor opplagt og virker heller urealistisk. Er ganske sikker på politiet har rutiner for at slikt ikke skjer i virkeligheten. Helt greie rolleprestasjoner. Det som trekker opp er cinematografien og scenografien. Det ser lekkert ut, spesielt scenene i Crawfords hjem. Karakter: 3,8/10.

Lenke til kommentar

Platoon

 

Vakker og rørende. Mangler litt humor, men veldig bra film. 8/10

 

Full Metal Jacket

 

Kjører på med morsomheter gjennom hele filmen. Jeg mislikte at de splittet den i "del 1" og "del 2". Fordi Del 1 var jævlig bra og det skulle vært hele filmen.

 

8/10

 

Tenacious D - The Pick of Destiny

 

Etter jeg hadde sett denne så så jeg den en gang til og enda en gang og jeg ler like mye hver gang. Filmen er så passende for meg at det er helt skummelt. Digger Jack Black og rock så dette er vel kanon. Rett inn på min Topp 10!

 

10/10 epic!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg tenker i forhold til FMJ så er humoren på Platoon ganske "tørr"

 

edit: Platoon har sine øyeblikk, men blir litt for seriøs. FMJ har et fint driv med dissing og humor gjennom hele.

 

 

Jeg tror du har misforstått Platoon ganske så kraftig..

 

Fare for det. Platoon er tidens krigsfilm. Krigsfilm altså, ikke komedie.

Lenke til kommentar

ja, det er noe jeg aldri har tenkt en gang,

har aldri sett på platoon og tenkt, hmm denne filmer trenger flere klovner og non pai kaste vitser.

 

Det er en krigsfilm som viser hva som skjer med soldater i en møkkete krig der, linjer vi som bor i vesten syns er lette og holde ser på riktig side av, blir visket ut når man går rundt i en jungel i flere år, og folk skyter på deg konstant og vennene dine blir drept og torturert

Lenke til kommentar

The man from Earth (2007)

 

Skuespillet denne filmen var dårlig. Like før jeg slo av filmen i begynnelsen, men så tok den seg opp litt. Historien begynte å bli litt mer interessangt. Men synes at de tok historien litt for langt ett par ganger. Men absolutt en film man bør få med seg.

 

65/100

 

Så også Persona av Ingmar Bergman.

 

En av de beste jeg har sett fra han hittil.

Skuespillet er fantastisk.

Filmingen er fantastisk.

Rett og slett en poetisk film.

 

Kan minnes litt om "David Lynch", men det er ikke en dårlig ting

 

95/100

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...