Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke fysisk logiske brister, actionfilmer (spesielt ikke av Die Hard-typen) trenger selvfølgelig ikke være realistiske på den måten. Og i film trenger jo ikke ting foregå nøyaktig som i virkeligheten. Men når f.eks. en pc-skjerm sprenger av å bli skutt på, som om den var stappfull av dynamitt, slike ting kunne med fordel vært droppet.

 

Ikke sett DH4, men har jo hørt at den er temmelig usannsynlig. Men det er sikkert både elementer som over-the-top og passer inn i konteksten, og andre ting som er helt usaklige.

Lenke til kommentar
Ikke fysisk logiske brister, actionfilmer (spesielt ikke av Die Hard-typen) trenger selvfølgelig ikke være realistiske på den måten. Og i film trenger jo ikke ting foregå nøyaktig som i virkeligheten. Men når f.eks. en pc-skjerm sprenger av å bli skutt på, som om den var stappfull av dynamitt, slike ting kunne med fordel vært droppet.

 

Ikke sett DH4, men har jo hørt at den er temmelig usannsynlig. Men det er sikkert både elementer som over-the-top og passer inn i konteksten, og andre ting som er helt usaklige.

 

Vet ikke om jeg er helt enig i det der. Slike overdrevne ting er en av mange grunner til at jeg liker å se den type actionfilmer. Med bra lydspor og greit hjemmekinoanlegg blir dette enda mer morsomt.

Lenke til kommentar

For å gjøre slutt på denne diskusjonen:

 

Som sagt, underholdningsmessig står Die Hard til en 9er, men det er visse ting som trekker ned, i dette tilfelle enkelte skuespillerprestasjoner (spesielt Reginald VelJohnson, selv om jeg ikke hadde byttet ham ut hvis jeg kunne) og nevnte logiske brister (som ikke er helt uvanlige i actionfilmer, men teller jo ikke positivt).

 

Det var ikke i så veldig stor grad de logiske bristene som plaget meg, men nevnte skuespillerprestasjoner. Jeg nevnte dem (de logiske bristene altså) bare fordi jeg merket meg dem som litt negative elementer. Sånne småting alene holder jo ikke til å trekke filmen ned en hel karakter.

Endret av athorb
Lenke til kommentar
Die Hard er fantastisk underholdning, men fortjener ikke særlig mer enn 8/10. Den er laget for å underholde, og det klarer den, derfor scorer den høyt. Men så lenge en film har plot holes, mangler karakterdybde, eller noen andre 'feil', vil den aldri score full pott.

 

Huffda. Med å tette plot-holes ville filmer som Die Hard og Independence Day blitt langt dårligere. Realisme får man utenfor stuedøren, i filmens verden må man være åpen for andre regler enn de fysiske vi er kjent med :)

Lenke til kommentar

Tildels enig med deg der Dotten. Jeg mener at en film som prøver å være seriøs også bør være realistisk. At f.eks Independence Day er overdreven er jo en selvfølge. Die Hard også for den saks skyld, ihvertfall til en hvis grad. Setter man seg derimot ned å ser en film som skal være litt troverdig, som f.eks Open Range ( som jeg foresten liker veldig godt ) så blir jeg litt irritert. Kevin Costner har en duell helt på slutten av filmen, å trekker, å skyter 8 - 10 ganger rett etter hverandre med en 6 skyter. Da blir jeg sur. At man ikke alltid ser folk lade driter jeg i. Hadde vært kjedelig å se, men når man ser typen trekke å skyte samme typen 10 ganger i ett strekk med 6 løperen sin blir jeg irritert. Skal man lage en troverdig å realistisk film, bør man kunne klare å luke unna sånne feil.

 

Edit:

 

Sjekket scenen nå. Han skyter tett på 20 skudd uten å lade. Husket jeg irriterte meg over det når jeg så den første gangen også, men det er kanskje bare meg som er litt egen :)

 

Tell selv. Fra han skyter førstemann i hodet, til han lader for første gang, eller bytter revolver.

 

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Huffda. Med å tette plot-holes ville filmer som Die Hard og Independence Day blitt langt dårligere. Realisme får man utenfor stuedøren, i filmens verden må man være åpen for andre regler enn de fysiske vi er kjent med :)

 

Enig med deg der, Dotten. Poenget mitt er at jeg aksepterer det, og lar meg underholde. Men filmen scorer ikke mer enn 8/10, nettopp fordi det er visse mangler.

Lenke til kommentar

Jackass Number Two

 

Hysterisk. Kvalmt. Ikke minst morsom! Jeg satt søren meg og skrattlo, og scenene i filmen kommer jeg sent til å glemme. Jackass-folka er flinke til være barnslige, med tanke på bæsj og promp o.l. Anbefales å sees når en er trøtt.

Lenke til kommentar

PAYBACK

Straight Up: the Directors Cut

 

"nesten" helt ny film

 

Jeg må si jeg likte denne versjonen mye mer enn "orginalen" den første timen er nesten helt lik orginalen, men så blir den helt anderledes, mer skyting og mindre standar slutt, jeg skal ikke gå mer inn på det, men kan si den ikke er så typisk hollywood som orginal slutten.

 

forfriskende og god thriller

 

7.8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...