Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt overraskende at du syns den er kjedelig. Den er langsom ja, men den er jo virkelig hjerteskjærende og utrolig stemningsfull. Å kalle den artyfarty fordi det er lange sekvenser syns jeg blir patetisk, men det er meg. Artyfarty er i mine øyne beregnet på filmer som er pretensiøse og har en rotete struktur, som f.eks The Fountain.

 

Uansett, se ferdig filmen. Den siste biten er ganske heavy

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Hjerteskjærende vil ikke påstå at den var. Og de close-upene kan være så fantastiske og innsiktsmessige det er mulig å bli, men de plagde noe sykt i lengden. Det virket jo som om gutten hadde en alvorlig hjerneskade i begynnelsen når han traff jenta for første gang, og når han begynte å grine utpå det jordet så spolte jeg. Får ingenting av å se en retarded gutt sitte på et jorde å grine. Men bortsett fra det var det en god film, litt for langsom men slutten var enorm.

 

Men 6/6 synes jeg er litt mye.

Lenke til kommentar
Ja. Gå og se Rambo, du.

Så lenge du mener First Blood, så er ikke det en dårlig idé nei. En meget undervurdert film som har fått dårlig rykte pga elendige oppfølgere, og en dårlig typecast skuespiller.

 

Litt overraskende at du syns den er kjedelig. Den er langsom ja, men den er jo virkelig hjerteskjærende og utrolig stemningsfull. Å kalle den artyfarty fordi det er lange sekvenser syns jeg blir patetisk, men det er meg. Artyfarty er i mine øyne beregnet på filmer som er pretensiøse og har en rotete struktur, som f.eks The Fountain.

 

Uansett, se ferdig filmen. Den siste biten er ganske heavy

Fattig bondeland i Hvite-Russland er ikke særlig spennende stemningsområde, syns bare det ser tamt og kjedelig ut. Og jeg sa aldri at den var artsy fartsy pga lange scener. Det var bare et lite eksempel på hvor dårlig filmen er. Jeg har absolutt ingenting i mot lange sekvenser i seg selv. Men når sekvensen bare handler om én ting, som man egentlig kunne brukt ca. 20 sekunder på. Da går det for langt. Som betyr at jeg henger meg opp i det, og ikke har sjangs i helvete til å bli emosjonelt involvert.

Men som du sier, så skal jeg holde kjeft nå og se filmen ferdig før jeg begynner igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ja. Gå og se Rambo, du.

Så lenge du mener First Blood, så er ikke det en dårlig idé nei. En meget undervurdert film som har fått dårlig rykte pga elendige oppfølgere, og en dårlig typecast skuespiller.

 

Synes du Sly er dårlig?

Lenke til kommentar

Nei ok, han er ikke så dårlig som jeg skal ha det til å være. Det gikk litt for fort å skrive den posten. Han har helt klart sine øyeblikk, og holder generelt sett helt brukenes standard. Er nok mer kvaliteten på de fleste filmene hans jeg tenkte på. Jeg begynte også å tenke på hvordan andre folk oppfatter han og filmene, og ikke nødvendigvis min personlige smak. Så det ble litt tull.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

First Blood er jo en kjempefilm. Ikke så bra som boka, men absolutt en god film. Synes Sly passer godt i rollen. De to oppfølgerene var søppel i mine øyne. Burde ikke vært laget engang. Skal bli morro å se hvordan den 4'de blir. Sikkert på linje med de to andre oppfølgerene. Kan jo håpe den er like bra som den første, men har min tvil. :)

Lenke til kommentar

Lord of the Flies (1990)

 

Jeg har ikke lest boka, så jeg kan ikke sammenligne. Men jeg blir nok nødt til å lese den, for det er historien i større grad enn selve filmen som fenger her. Utrolig bra samfunnskritikk og politiske metaforer dette her. Nå vet jeg ikke når boka eller hvor er skrevet, og kan derfor ikke vite hvilket samfunn det er som kritiseres, men selve konseptet med at barn skaper et isolert (og selvfølgelig dysfunksjonelt) samfunn er ganske enkelt glitrende.

Altså kan filmen umulig slå feil historiemessig, men her ligger utfordringen i å overføre historien til lerretet, noe som absolutt er ypperlig gjennomført.

Problemet her er selvfølgelig de ca. 20 barneskuespillerne, alle kan selvfølgelig ikke levere Oscarprestasjoner. Jeg fant ikke skuespillet spesielt troverdig til å begynne med, men det gjelder bare starten. Ellers har jeg lite å utsette på skuespillet. En veldig ung Balthazar Getty passer perfekt i hovedrollen forøvrig, utrykket hans sitter som hånd i hanske for karakteren.

 

7.5/10

Lenke til kommentar

American Gangster

 

Endelig en skikkelig gangster-film. Jeg synes jo The Departed var bra, men den når ikke opp til American Gangster. Historien er bra og selv om den ikke er stappet med action og skyting så utvikler historien seg på en måte sånn at det hele tiden er spenning. Litt om filmen. Vi får se livet til to sider av loven i et dopinfestert New York på 60-70-tallet. Handlingen ligner litt på filmer som The Departed og Blow. Etter hva jeg har forstått så er også denne filmen basert på en sann historie. Tror denne filmen er en verdig nominasjon til årets film.

Lenke til kommentar

Det viser hvor forskjellig smak folk har. Jeg liker Rambo 2 best, i First Blood var det for mye "følelser" og grining. I toern er det bare rett frem slakting og gode onelinere kommer som perler på en snor. Treern ble litt overkill, men beholder fortsatt den gode humoren. F.eks. når Rambo og Troutman springer fra halve den russiske hæren, og plutselig kommer til en klippe.

Så dukker to gigantiske Hind-helikoptre opp over klippekanten, mens hæren kommer fra andre siden.

 

Troutman: "What the hell do we do now?"

Rambo: "Well, I guess surrounding them is outta the question"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

TMNT 2007

 

Her har du alt som er Turtles, den har den klassiske Turtles humoren, alle karakterene er som de skal. savner litt de gammle skurkene. også syns jeg menneskene ser for dreamworks/disney ut, mennesker i turtles har alitd sett ganske naturtro ut, men her blir det for barnslig, de skulle sett mer ut som final fantisy osv.

 

Det er jo også alltid kult å høre på stemmen til Patrick Stewart

 

7/10

Lenke til kommentar

La Haine (1995)

 

hain.jpg

 

Denne gikk rett inn på topp 20. La Haine gir et sterkt og realistisk bilde av et imigrantmiljø i 90-tallets Paris (selv om filmen garantert er minst like aktuell i dag). Et samfunn hvis innbyggere farges av hat (=haine), apati, kolliderende ideologier, fremmedgjøring (også innenfor eget miljø) og forakt for autoriteter og konformister. Filmen tar aldri side, hverken med de tre protagonistene eller autoritetene de kjemper mot. Derimot viser den sympati med førstnevnte og forståelse for sistnevnte, og viser begge sider på godt og vondt. Mest på vondt, det er ikke mye optimisme å spore her.

Fantastisk foto og kameraarbeid forøvrig. De tre hovedskuespillerne gjør alle svært gode roller.

Dessuten er det en scene her hvor en DJ mikser sammen KRS-One og Edith Piaf. Må bare nevne det, for det lød jævlig bra.

 

9/10

Lenke til kommentar

The Day After Tomorrow

 

Så nettopp denne for første gang siden den var på kino. Fikk det samme inntrykket nå som da, nemlig at dette er en knall underholdende film, men ikke så mye mer enn det. Replikkene er tidvis flaue, men overall er ikke manus helt borti natta. Det er jo selvfølgelig spesialeffektene og selve stemningen som er bra med denne filmen. Jeg elsker den gode gamle "alt går til helvete"-stemningen.

 

Typisk popcorn-flick

 

7/10

Lenke til kommentar

Apokalypse now! Redux (1979)

 

Så denne filmen i natt etter å ha hørt mye bra om den gjennom flere år

 

Dette er uten tvil en meget god film!

Selv etter dagens standard er effektene og klippingen meget bra!

Scena hvor de flyr inn med helikoptrene + den klassiske musikken er en utrolig bra, og er vel kanskje også en av de mest kjente scenene fra en krigsfilm(?)

Bra historie,handling og skuespill prestasjoner, men den sluttet litt brått i forhold til lengden på filmen etter min mening(kanskje dette er meningen?)

 

Det er ihvertfall en meget bra film som jeg vil anbefale alle over 15 år å se :)

 

9.5/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...